× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Και... λογοκλοπή στο Μουσείο Τεριάντ!

Τα μέλη της Ομάδας Εργασίας της επανέκθεσης του Μουσείου Τεριάντ καταγγέλλουν με επιστολή τους στο Διευθυντή του Μουσείου Κώστα Μανιατόπουλο, λογοκλοπή της μελέτης και του κειμένου τους στον κατάλογο της έκθεσης

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 17/7/2022

Και... λογοκλοπή στο Μουσείο Τεριάντ!

Οι Στέλιος Δασκαλάκης και Άνη (Αναστασία) Κοντογιώργη με την τότε Υπουργό Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου στα εγκαίνια της επανέκθεσης του Μουσείου Τεριάντ. Ένα χρόνο πριν μελέτη και κείμενα είχαν λογοκλαπεί από φοιτήτρια που «επανειλημμένα και εμφατικά αναφέρει στην πτυχιακή της εργασία ότι «όλα τα στοιχεία προήλθαν από τον Διευθυντή του Μουσείου»!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με επιστολή τους που κοινοποιήθηκε στο «Ν» στις αρχές Ιουλίου, οι Στέλιος Δασκαλάκης, μουσειογράφος και επίτιμος προϊστάμενος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αθηνών και Άνη (Αναστασία) Κοντογιώργη, Επίκουρη Καθηγήτρια της Ιστορίας της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας προβαίνουν σε μια σοβαρή καταγγελία προς το Διευθυντή του Μουσείου Τεριάντ στη Μυτιλήνη.

Σε αυτήν οι δυο επιστήμονες μελετητές της επανέκθεσης του Μουσείου και συντάκτες του οδηγού της έκθεσης η οποία εγκαινιάστηκε τον Ιούλιο του 2017 καταγγέλλουν ότι η μελέτη τους καθώς και ο οδηγός της έκθεσης καθώς και διάφορα έγγραφα και ιστοσελίδες που σχετίζονται με το έργο από το 2016 ακόμα, δηλαδή πριν δημοσιοποιηθούν, περιλαμβάνονται αυτούσια σε ποσοστό περίπου 90% σε πτυχιακή εργασία με θέμα «Μουσείο-Βιβλιοθήκη Στρατή Ελευθεριάδη- Teriade: Οργανωτικό και Διαχειριστικό Πλαίσιο, Εκθεσιακή Πρακτική και Επικοινωνιακή Πολιτική» Μυτιληνιάς φοιτήτριας στο πρώην ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, Τμήμα Διοίκησης, Οικονομίας και Επικοινωνίας Πολιτιστικών και Τουριστικών Μονάδων (παράρτημα Πύργου)!

Η πτυχιακή αυτή εργασία προϊόν όπως τονίζεται λογοκλοπής ήταν έως και χτες Σαββάτο 16.7.2022 αναρτημένη στην προσωπική σελίδα του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Μουσείου Στρατή Παπάνη στη διεύθυνση https://psichologia.gr/mouseio-teriant. Λίγες ώρες μετά η δημοσίευση καταργήθηκε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ας σημειωθεί επίσης όπως οι δυο επιστήμονες σημειώνουν «το πιο ενοχλητικό από όλα είναι ότι η φοιτήτρια αναφέρει επανειλημμένα και εμφατικά ότι όλα τα στοιχεία προήλθαν από τον Διευθυντή του Μουσείου».

Τέλος να σημειώσουμε ακόμα ότι όπως προέκυψε από δημοσιογραφική έρευνα του «Ν» η φοιτήτρια συνδέεται συγγενικά σε πρώτο βαθμό με μέλος εκείνη την περίοδο του Διοικητικού Συμβουλίου του Μουσείου Τεριάντ ως εκ της θέσεως του διορισμένο σε αυτό!

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η επιστολή

Η επιστολή των Στέλιου Δασκαλάκη και Άνης (Αναστασίας) Κοντογιώργη προς το Διευθυντή του Μουσείου Τεριάντ Κώστα Μανιατόπουλο έχει ως εξής:

«Αγαπητέ Κώστα,

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά από σχετική πληροφορία και μετά από έρευνα που κάναμε στο διαδίκτυο, ανακαλύψαμε με την σειρά μας την εργασίας της κας (σ.σ αποκρύπτεται από το «Ν» το όνομα της καταγγελλόμενης), από το πρώην ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, Τμήμα Διοίκησης, Οικονομίας και Επικοινωνίας Πολιτιστικών και Τουριστικών Μονάδων (παράρτημα Πύργου) με θέμα "Μουσείο-Βιβλιοθήκη Στρατή Ελευθεριάδη- Teriade: Οργανωτικό και Διαχειριστικό Πλαίσιο, Εκθεσιακή Πρακτική και Επικοινωνιακή Πολιτική", η οποία κατατέθηκε στο Τμήμα το 2016, δηλαδή έναν χρόνο πριν από τα επίσημα εγκαίνια του Μουσείου το 2017 (δες συνημμένο αρχείο).

Η εργασία αποτελεί σε υψηλότατο ποσοστό προϊόν λογοκλοπής τόσο των κειμένων του καταλόγου του Μουσείου-Βιβλιοθήκης Στρατή Ελευθεριάδη-Teriade, όσο και της μουσειολογικής μελέτης, αλλά και διαφόρων εγγράφων και ιστοσελίδων που σχετίζονται με το Έργο. Η ομάδα εργασίας του Έργου, αλλά και οι συγγραφείς του καταλόγου δεν αναφέρονται πουθενά και αυτό συνιστά το αδίκημα της λογοκλοπής.

Το πιο ενοχλητικό από όλα είναι ότι η φοιτήτρια αναφέρει επανειλημμένα και εμφατικά ότι όλα τα στοιχεία προήλθαν από τον Διευθυντή του Μουσείου.

Μας είναι κυριολεκτικά αδιανόητο να πιστέψουμε ότι απεκρύβησαν σκόπιμα τα ονόματα όσων εργάστηκαν στην επανέκθεση, καθώς δεν την γνωρίζουμε προσωπικά.

Έχουμε να θυμόμαστε αρκετούς τοπικούς "παράγοντες" που μας πολέμησαν λυσσαλέα, ειδικά στα πρώτα στάδια της κατασκευής του έργου, αλλά η συνέχιση αυτής της τακτικής, για ένα Μουσείο το οποίο παραδόθηκε στην ώρα του και αποτελεί κόσμημα για το νησί, είναι κυριολεκτικά αήθης και δεν υπάρχει περίπτωση να επιτρέψουμε να συνεχίσει να συμβαίνει. Ειδικά όταν η συγκεκριμένη επανέκθεση αποτελεί πρότυπο για τα ελληνικά επιστημονικά δεδομένα της μουσειολογίας και της ιστορίας της τέχνης και έχει επανειλημμένα παρουσιαστεί σε πανελλήνια και διεθνή συνέδρια, αλλά και σε μεταπτυχιακά μαθήματα μερικών από τα εξέχοντα πανεπιστήμια της χώρας (ΕΚΠΑ, ΑΠΘ, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων κ.ά.), αποσπώντας πάντα θετικότατα σχόλια.

Η εργασία της κας (σ.σ. αναφέρεται το όνομα της φοιτήτριας) έχει αναρτηθεί στο Διαδίκτυο, ως απολύτως ελεύθερη δικαιωμάτων και προσβάσιμη στον οποιονδήποτε, με αποτέλεσμα η λογοκλοπή να μπορεί να επαναλαμβάνεται στο μέλλον ως προϊόν της ίδιας, με όσα λάθη και ανακρίβειες την ακολουθούν. Δεν υπερασπίζεται τις αξίες ούτε του Μουσείου, αλλά ούτε κατ ελάχιστον του ιδρυτή του Στρατή Ελευθεριάδη.

Εκτός από τις ήδη πραγματοποιούμενες ενέργειες προς την ακαδημαϊκή κοινότητα, από την οποία αξιώνουμε οπωσδήποτε την αφαίρεση της εργασίας από το Διαδίκτυο και θέτουμε και θέμα αφαίρεσης του τίτλου της συγγραφέως, αφού πρόκειται για πτυχιακή εργασία, αξιώνουμε τις ανάλογες ενέργειες από την πλευρά σου, δηλαδή να απαιτηθεί εγγράφως και με κοινοποίηση σε εμάς η αφαίρεση της εργασίας από το Διαδίκτυο, ως ελάχιστο δείγμα στοιχειώδους επιστημονικής και επαγγελματικής ηθικής και δεοντολογίας. Έχουμε όλοι όσοι δουλέψαμε ή δουλεύουμε για το Μουσείο και πόσο μάλλον εσύ ως Διευθυντής του, την υποχρέωση να το προστατεύουμε, όχι μόνο στην φυσική του μορφή, αλλά και από την κάθε είδους κακό-ποιητική προβολή του. Η κάθε προσπάθεια, από τον οποιονδήποτε, να αποκρύπτονται οι βασικοί δημιουργοί της επανέκθεσης, μακροχρόνια δεν θα βοηθήσει κανέναν ως προς την διασφάλιση της καλής λειτουργίας και της ιστορικότητας του μουσείου.

Ελπίζουμε ειλικρινά αυτό να είναι το τελευταίο συμβάν για ένα έργο για το οποίο οκτώ χρόνια μετά την ολοκλήρωσή του, συνεχίζει να αποσπά συγχαρητήρια από παντού, κατατάσσοντας το και στις συνειδήσεις των ειδικών ως ένα σημαντικό επιστημονικό έργο».

Ακολουθεί η παράθεση των λαθών και των σημείων λογοκλοπής του κειμένου της πτυχιακής εργασίας που όπως σημειώνεται «αποτελούν το 90% της εργασίας της».

 

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΧΩΡΙΑ

Ένας ξεχωριστός Επιτάφιος στη Σκάλα Συκαμιάς

Περιφορά με καΐκι στο λιμανάκι του χωριού
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Γιορτάζει η ενορία του Κάτω Χάλικα στη Μυτιλήνη

Πανηγυρικές εκδηλώσεις για τη γιορτή του Αγίου Γεωργίου και της Αγίας Φωτεινής
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Βγήκαν οι λαμαρίνες από την προκυμαία Μυτιλήνης

Ο υπεύθυνος του έργου μίλησε στην κάμερα του «Ν» για την εξέλιξη των εργασιών οι οποίες το τελευταίο διάστημα όπως είπε έχουν ομαλοποιηθεί αρκετά
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Ανάσταση με ομπρέλες στη Λέσβο

Μικρή αστάθεια με μπόρες αναμένεται το Μεγάλο Σάββατο στο νησί ενώ την Κυριακή του Πάσχα μέχρι στιγμής φαίνεται ότι ο καιρός θα κυλήσει χωρίς προβλήματα
ΧΩΡΙΑ

Μεγάλη Παρασκευή στο Σίγρι

Οι γυναίκες του χωριού τηρώντας το έθιμο των παππούδων τους που ήρθαν πρόσφυγες από το διωγμό του 1922 στολίζουν τον επιτάφιο το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης
ΔΡΑΣΕΙΣ

Σταύρωση χωρίς Ανάσταση για τη Παλαιστίνη...

Παρέμβαση της Κίνησης «Μνήμη και Δράση» το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης στη Μυτιλήνη
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ξεπέρασαν τις 11.000 οι αφίξεις Τούρκων στη Λέσβο

Το 21% των Τούρκων επισκεπτών του Απριλίου έβαλε βίζα στο Τελωνείο Μυτιλήνης. Αύξηση των αφίξεων κατά 128% το πρώτο τετράμηνο του 2024 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΧΩΡΙΑ

Ολονυχτία για τον στολισμό του Επιταφίου

Στην εκκλησία Κοιμήσεως Θεοτόκου Μιστεγνών
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Μυτιλήνη: Μεγάλη Πέμπτη στην Αμαλή

Ο ιερέας της Αγίας Μαρίνας μετά την ολοκλήρωση της ακολουθίας της Θείας Σταύρωσης, μαζί με τους πιστούς, ανηφόρισε στο εξωκλήσι που βρίσκεται σε ένα ξέφωτο μέσα στο δάσος
ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ
ΧΩΡΙΑ

Στολισμός Επιταφίου όπως παλιά από τις γυναίκες του Ασώματου

Το «Ν» παρακολούθησε την παραδοσιακή τελετουργία του στολισμού στην εκκλησία του Ταξιάρχη στον Ασώματο
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με το Πάσχα ξεκινά η σεζόν στη Σκάλα Ερεσού

Ανοίγουν ένα- ένα τα καταστήματα εστίασης και τα καταλύματα, ενώ κάποια ήδη υποδέχτηκαν Τούρκους και αναμένουν τα φεστιβάλ και τη Σχολή Καλών Τεχνών
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ