× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Ποια είναι η ιστορία του Taormina

Tαυτοποιηθηκε ναυάγιο στο Σούνιο

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 26/3/2022

Ποια είναι η ιστορία του Taormina

Ήταν οι πρώτες πρωινές ώρες της 11ης Σεπτεμβρίου 1891 όταν το TAORMINA, ένα ιταλικό πλοίο που μετέφερε εμπορεύματα και επιβάτες από την Κωνσταντινούπολη στον Πειραιά, έπλεε δυτικά από την νήσο Πάτροκλος. Εκεί ναυάγησε. Αλλά πέρασαν 130 ολόκληρα χρόνια για να ταυποποιηθεί το ναυάγιο και να βγει στο φως η ιστορία του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


«Είναι ένα από τα πιο σπάνια ναυάγια» λέει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο Κώστας Θωκταρίδης, ένας άνθρωπος που έχει αφιερώσει τη ζωή του στην υποθαλάσσια έρευνα με τη βοήθεια ρομποτικών οχημάτων. «Μοιάζει σχεδόν απίστευτο πόσο καλά έχει διατηρηθεί το κατάρτι» συμπληρώνει. Πώς βυθίστηκε, όμως το ιταλικό πλοίο; Λίγες ώρες νωρίτερα το ατμόπλοιο ΘΕΣΣΑΛΙΑ της Πανελληνίου Ατμοπλοΐας είχε αποπλεύσει από τον Πειραιά με πρώτο προορισμό τη Σύρο. Εξαιτίας λανθασμένων χειρισμών, τα δυο πλοία βρέθηκαν σε πορεία σύγκρουσης με αποτέλεσμα το ΘΕΣΣΑΛΙΑ να προσκρούσει με την πλώρη του στην αριστερή πλευρά του TAORMINA στο ύψος του πρυμναίου αμπαριού.


Η σύγκρουση ήταν σφοδρή και το ρήγμα που προκλήθηκε ήταν εκτενές και βαθύ, τόσο που κόπηκε και το κουβούσι του αμπαριού. Στα λίγα λεπτά που τα δυο ατμόπλοια παρέμειναν σε επαφή, 32 του πληρώματος μαζί με 12 από τους επιβάτες του TAORMINA πρόλαβαν να μετεπηδήσουν στο ΘΕΣΣΑΛΙΑ. O πλοίαρχος του ΘΕΣΣΑΛΙΑ διέταξε τις μηχανές να κάνουν ανάποδα για να αποκολλήσει το σκάφος του. Τα νερά που μπήκαν ορμητικά από το σημείο σύγκρουσης κατέκλυσαν το κύτος του ιταλικού ατμόπλοιου το οποίο άρχισε να βυθίζεται πολύ γρήγορα. Από την ώρα της σύγκρουσης δεν είχαν περάσει παρά μόνο 15 λεπτά όταν το TAORMINA βυθίστηκε παρασύροντας στον βυθό του τον πλοίαρχο Φερόνι, 11 ακόμη μέλη του πληρώματος και 23 επιβάτες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένας θερμαστής μόνο κατάφερε να διαφύγει από τη δίνη του βυθιζόμενου σκάφους και παρέμεινε επί πέντε ώρες συγκρατούμενος από μια σανίδα μέχρι που τον περισυνέλλεξε το ατμόπλοιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Στον τόπο του ναυαγίου έφθασε το πρωί η γολέτα ΑΜΠΕΛΟΣ υπό τον πλοίαρχο Γιώργο Δόγκα και διέσωσε δεκαέξι ναυαγούς που είχαν επιβιβαστεί σε μια λέμβο. Στον πλοίαρχο Γ. Δόγκα αποδόθηκε από τις ιταλικές αρχές για τις ενέργειες του, το αργυρό μετάλλιο για ναυτική ανδρεία, ενώ ο ελληνικός τύπος επέρριψε ευθύνες στο ιταλικό πλήρωμα για τη σπουδή τους να εγκαταλείψουν το σκάφος πριν φροντίσουν για την αποβίβαση των επιβατών, κάτι που επιβεβαιώνεται από τη μεγάλη αναλογία των επιβατών μεταξύ των 34 θυμάτων.

«Το ναυάγιο του TAORMINA βρίσκεται σε βάθος -107 μέτρων δυτικά του Πατρόκλου» λέει σήμερα ο Κώστας Θωκταρίδης. «Κατά την υποβρύχια έρευνα διαπιστώθηκε ότι το κυρίως μέρος του ναυαγίου μήκους περίπου 70 μέτρων, έχει καθίσει με ελαφριά δεξιά κλίση στο βυθό και είναι σε αρκετά καλή κατάσταση δεδομένου των 130 ετών που έχουν μεσολαβήσει από τη βύθιση του» σημειώνει. Ο κ. Θωκταρίδης μας πληροφορεί ακόμη πως η πρύμνη έχει στο μεγαλύτερο μέρος της διαλυθεί, ενώ στο πρυμναίο αριστερό μέρος παραμένει εμφανές το σημείο σύγκρουσης και η καταστροφή που προκλήθηκε από τον εμβολισμό του ΘΕΣΣΑΛΙΑ.


Το Taormina δεν ήταν το πρώτο ιταλικό πλοίο που βυθιζόταν σε εκείνα τα νερά. H ιταλική ατμοπλοΐα La Trinacria είχε ιδρυθεί το 1870 στο Παλέρμο της Σικελίας και είχε ως έμβλημα τα τρία άκρα που συμβολίζουν τα τρία άκρα της Σικελίας . Τρία ήταν και τα πλοία της που βυθίστηκαν στις ελληνικές θάλασσες: Το AGRIGENTO βυθίστηκε στον Κάβο Μαλέα στις 3 Απριλίου του 1876 και το PANORMOS ναυάγησε στις 19 Οκτωβρίου 1878 κοντά στην Μακρόνησο.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΚΟΣΜΟΣ

Αντέχουν οι Ισπανικές εξαγωγές ελαιολάδου

Μέτρια αναμένεται η παραγωγή ελαιολάδου της Ισπανίας την ελαιοκομική περίοδο 2024 - 2025
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Προσχηματική προσαγωγή και αστυνομικοί τσαμπουκάδες στην Χίο

Καταγγελία του Κοινωνικού Χώρου Αντίβαρο για τα όσα έγιναν στην Χίο κατά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη
ΕΛΛΑΔΑ

Γυναικεία υπόθεση οι δουλειές του σπιτιού

Το βάρος των οικιακών εργασιών εξακολουθεί να πέφτει κατά κύριο λόγο στις γυναίκες στα κράτη-μέλη της Ευρώπης
ΕΛΛΑΔΑ

Ανεύθυνη οδήγηση αλλά φταίνε οι άλλοι...

Τι δείχνει ετήσια έρευνα του ιδρύματος VINCI Autoroutes, η οποία πραγματοποιήθηκε από την Ipsos σε δείγμα 12.413 ατόμων σε 11 ευρωπαϊκές χώρες
ΚΟΣΜΟΣ

Τριετία λιτότητας στην Τουρκία

Περικοπές στις δημόσιες δαπάνες και πάγωμα του κατώτατου μισθού ανακοίνωσε η κυβέρνηση της χώρας
ΕΛΛΑΔΑ

Η αλλαγή για ετεροδημότες σε σχέση με τις εθνικές εκλογές

Πού ψηφίζουν οι ετεροδημότες στις ευρωεκλογές 2024
ΕΛΛΑΔΑ

Αρχισε η αποστολή των φακέλων στους εκλογείς της επιστολικής ψήφου

Τι περιλαμβάνει ο φάκελος που λαμβάνουν οι 202.556 ψηφοφόροι για την επιστολική ψήφο στις ευρωεκλογές
ΕΛΛΑΔΑ

Εργαζόμενους από τρίτες χώρες αναζητά η ελληνική βιομηχανία

Η έλλειψη προσωπικού μετά τον τουρισμό επεκτείνεται και στην ελληνική βιομηχανία
ΘΕΑΤΡΟ

Πέθανε ο ηθοποιός Γιάννης Μαλούχος

Σε ηλικία 91 ετών
ΜΟΥΣΙΚΗ

Εντυπωσίασε η Μαρίνα Σάττι, 11η στη Eurovision

To Νέμο από την Ελβετία έσπασε τα κοντέρ του διαγωνισμού καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση με 591 βαθμούς
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Βγήκε το Νήσος Ρόδος μπήκε το Πρέβελης

Αλλαγή της τελευταίας στιγμής στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ