× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Ποια είναι η ιστορία του Taormina

Tαυτοποιηθηκε ναυάγιο στο Σούνιο

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 26/3/2022

Ποια είναι η ιστορία του Taormina
' χρόνος ανάγνωσης

Ήταν οι πρώτες πρωινές ώρες της 11ης Σεπτεμβρίου 1891 όταν το TAORMINA, ένα ιταλικό πλοίο που μετέφερε εμπορεύματα και επιβάτες από την Κωνσταντινούπολη στον Πειραιά, έπλεε δυτικά από την νήσο Πάτροκλος. Εκεί ναυάγησε. Αλλά πέρασαν 130 ολόκληρα χρόνια για να ταυποποιηθεί το ναυάγιο και να βγει στο φως η ιστορία του.


«Είναι ένα από τα πιο σπάνια ναυάγια» λέει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο Κώστας Θωκταρίδης, ένας άνθρωπος που έχει αφιερώσει τη ζωή του στην υποθαλάσσια έρευνα με τη βοήθεια ρομποτικών οχημάτων. «Μοιάζει σχεδόν απίστευτο πόσο καλά έχει διατηρηθεί το κατάρτι» συμπληρώνει. Πώς βυθίστηκε, όμως το ιταλικό πλοίο; Λίγες ώρες νωρίτερα το ατμόπλοιο ΘΕΣΣΑΛΙΑ της Πανελληνίου Ατμοπλοΐας είχε αποπλεύσει από τον Πειραιά με πρώτο προορισμό τη Σύρο. Εξαιτίας λανθασμένων χειρισμών, τα δυο πλοία βρέθηκαν σε πορεία σύγκρουσης με αποτέλεσμα το ΘΕΣΣΑΛΙΑ να προσκρούσει με την πλώρη του στην αριστερή πλευρά του TAORMINA στο ύψος του πρυμναίου αμπαριού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Η σύγκρουση ήταν σφοδρή και το ρήγμα που προκλήθηκε ήταν εκτενές και βαθύ, τόσο που κόπηκε και το κουβούσι του αμπαριού. Στα λίγα λεπτά που τα δυο ατμόπλοια παρέμειναν σε επαφή, 32 του πληρώματος μαζί με 12 από τους επιβάτες του TAORMINA πρόλαβαν να μετεπηδήσουν στο ΘΕΣΣΑΛΙΑ. O πλοίαρχος του ΘΕΣΣΑΛΙΑ διέταξε τις μηχανές να κάνουν ανάποδα για να αποκολλήσει το σκάφος του. Τα νερά που μπήκαν ορμητικά από το σημείο σύγκρουσης κατέκλυσαν το κύτος του ιταλικού ατμόπλοιου το οποίο άρχισε να βυθίζεται πολύ γρήγορα. Από την ώρα της σύγκρουσης δεν είχαν περάσει παρά μόνο 15 λεπτά όταν το TAORMINA βυθίστηκε παρασύροντας στον βυθό του τον πλοίαρχο Φερόνι, 11 ακόμη μέλη του πληρώματος και 23 επιβάτες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένας θερμαστής μόνο κατάφερε να διαφύγει από τη δίνη του βυθιζόμενου σκάφους και παρέμεινε επί πέντε ώρες συγκρατούμενος από μια σανίδα μέχρι που τον περισυνέλλεξε το ατμόπλοιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Στον τόπο του ναυαγίου έφθασε το πρωί η γολέτα ΑΜΠΕΛΟΣ υπό τον πλοίαρχο Γιώργο Δόγκα και διέσωσε δεκαέξι ναυαγούς που είχαν επιβιβαστεί σε μια λέμβο. Στον πλοίαρχο Γ. Δόγκα αποδόθηκε από τις ιταλικές αρχές για τις ενέργειες του, το αργυρό μετάλλιο για ναυτική ανδρεία, ενώ ο ελληνικός τύπος επέρριψε ευθύνες στο ιταλικό πλήρωμα για τη σπουδή τους να εγκαταλείψουν το σκάφος πριν φροντίσουν για την αποβίβαση των επιβατών, κάτι που επιβεβαιώνεται από τη μεγάλη αναλογία των επιβατών μεταξύ των 34 θυμάτων.

«Το ναυάγιο του TAORMINA βρίσκεται σε βάθος -107 μέτρων δυτικά του Πατρόκλου» λέει σήμερα ο Κώστας Θωκταρίδης. «Κατά την υποβρύχια έρευνα διαπιστώθηκε ότι το κυρίως μέρος του ναυαγίου μήκους περίπου 70 μέτρων, έχει καθίσει με ελαφριά δεξιά κλίση στο βυθό και είναι σε αρκετά καλή κατάσταση δεδομένου των 130 ετών που έχουν μεσολαβήσει από τη βύθιση του» σημειώνει. Ο κ. Θωκταρίδης μας πληροφορεί ακόμη πως η πρύμνη έχει στο μεγαλύτερο μέρος της διαλυθεί, ενώ στο πρυμναίο αριστερό μέρος παραμένει εμφανές το σημείο σύγκρουσης και η καταστροφή που προκλήθηκε από τον εμβολισμό του ΘΕΣΣΑΛΙΑ.


Το Taormina δεν ήταν το πρώτο ιταλικό πλοίο που βυθιζόταν σε εκείνα τα νερά. H ιταλική ατμοπλοΐα La Trinacria είχε ιδρυθεί το 1870 στο Παλέρμο της Σικελίας και είχε ως έμβλημα τα τρία άκρα που συμβολίζουν τα τρία άκρα της Σικελίας . Τρία ήταν και τα πλοία της που βυθίστηκαν στις ελληνικές θάλασσες: Το AGRIGENTO βυθίστηκε στον Κάβο Μαλέα στις 3 Απριλίου του 1876 και το PANORMOS ναυάγησε στις 19 Οκτωβρίου 1878 κοντά στην Μακρόνησο.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΚΟΣΜΟΣ

Τουρκία: Xιλιάδες αγελάδες εγκλωβισμένες σε πλοίο

Το φορτηγό πλοίο Spiridon II παραμένει αγκυροβολημένο από τις 21 Οκτωβρίου στη Μπαντίρμα, με δεκάδες ζώα νεκρά και τις αρχές να απορρίπτουν την εισαγωγή λόγω έλλειψης πιστοποιητικών
ΕΛΛΑΔΑ

Σε καθεστώς ανασφάλειας η νέα γενιά των εργαζομένων

Η νέα έρευνα του ΙΝΕ ΓΣΕΕ και της ALCO αποτυπώνει μια μορφωμένη αλλά επισφαλή γενιά που εργάζεται με χαμηλές αμοιβές, περιορισμένες προοπτικές και έντονη ψυχική κόπωση
ΕΛΛΑΔΑ

Αυστηρό πλαίσιο για τις υποχρεώσεις των εταιρειών στο Γ.Ε.ΜΗ.

Λήγει στο τέλος του 2025 η περίοδος χάριτος – Ακολουθούν βαριά πρόστιμα και διασταυρώσεις με την ΑΑΔΕ
ΕΛΛΑΔΑ

Απόψε ο ουρανός γεμίζει πεφταστέρια

Η εντυπωσιακή βροχή από Βόρειες Ταυρίδες του Νοεμβρίου κορυφώνεται απόψε, χαρίζοντας ένα μαγευτικό θέαμα σε όσους στρέψουν το βλέμμα τους προς τον έναστρο ουρανό
ΕΛΛΑΔΑ

Στα 56 ανήλθαν τα νέα κρούσματα καταρροϊκού πυρετού στην ηπειρωτική Ελλάδα

Η επιζωοτία συνεχίζει να εξαπλώνεται με μεγάλο αριθμό κρουσμάτων στην ηπειρωτική Ελλάδα
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Η Εκπαίδευση του Βορείου Αιγαίου στο πρόγραμμα Deep Discovery Project

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης συμμετείχε στη συνάντηση κατάρτισης του προγράμματος στο Πολυτεχνείο της Καταλονίας.
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

«Μας διαλύσατε»

Έντονες αποδοκιμασίες κατά Γεωργιάδη στο νοσοκομείο Χίου
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου στην Έκθεση “Marathon Expo 2025”

Για 5η συνεχόμενη χρονιά δυναμική παρασία των νησιών μας στην έκθεση αθλητικών δραστηριοτήτων
ΕΛΛΑΔΑ

Αλλάζω σύστημα θέρμανσης και θερμοσίφωνα: Οι πρώτοι 102.508 που μπαίνουν και 13.351 που κόβονται

Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα για το πρόγραμμα του υπουργείου «Αλλάζω θέρμανση και θερμοσίφωνα» με πάνω από 13.000 δικαιούχους να κόβονται και άλλους 100.000 και να παίρνουν το «πράσινο φως»
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Super Star και Blue Star Myconos στις άγονες γραμμές της Λήμνου

Οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις του νησιού του Ηφαίστου ως τις 10 Ιανουαρίου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Οι «Ενεργοί Πολίτες Λήμνου» ζωντανεύουν την ιστορία του σκύλου Ντικ

Σε συνεργασία με την Α΄ τάξη του Γυμνασίου Μούδρου και το Δημοτικό Σχολείο Κοντοπουλίου
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Παρέμβαση Βλάττα για τη διακίνηση αμνοεριφίων της Λήμνου

Ο Αντιπεριφερειάρχης επισημαίνει ότι η εφαρμογή των προτάσεων αυτών είναι εφικτή και κρίσιμη, ώστε το 2025 να μη μετατραπεί σε ακόμη μια δύσκολη χρονιά για τον κτηνοτροφικό κόσμο των νησιών