× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

«Τηλεκπαίδευση, μέρος δεύτερον»

Σκληρή κριτική στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση που εφαρμόζει η κυβέρνηση στα Γυμνάσια και στα Λύκεια, ασκεί «Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών της Λέσβου»

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 9/11/2020

«Τηλεκπαίδευση, μέρος δεύτερον»
' χρόνος ανάγνωσης

Την επιλογή της κυβέρνησης και του Υπουργείου να προχωρήσει σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα Γυμνάσια και στα Λύκεια της χώρας, στo πλαίσιο του δεύτερου lockdown, καταγγέλλει η παράταξη «Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών της Λέσβου», η οποία σημειώνει μεταξύ άλλων πως αντί η κυβέρνηση  να θωρακίσει την Υγεία και την Παιδεία με τις απαραίτητες προσλήψεις προσωπικού ώστε να λειτουργούν με ασφάλεια τα σχολεία, επέλεξε την ανέξοδη λύση της τηλεκπαίδευσης την οποία όπως σημειώνει επιχειρεί να εξισώσει με τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία.

Σε ανακοίνωσή της η Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών της Λέσβου, σημειώνει μεταξύ άλλων:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η κυβέρνηση της ΝΔ δεν έκανε τίποτε για να θωρακίσει το δημόσιο σύστημα υγείας με προσλήψεις προσωπικού, άνοιγμα ΜΕΘ, ενίσχυση του πρωτοβάθμιου συστήματος υγείας, διενέργεια μαζικών δωρεάν τεστ, επίταξη ιδιωτικών κέντρων.

Δεν έκανε τίποτα για να κρατήσει ασφαλή τα σχολεία από την αρχή της χρονιάς (μείωση των μαθητών στα τμήματα, προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού, κατάλληλες κτιριακές υποδομές).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ΥΠΑΙΘ, αντί να πάρει τα απαραίτητα μέτρα για να εξασφαλιστεί ότι τα σχολεία θα παραμείνουν ανοιχτά, απαραίτητο όρο για την ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών όπως διατείνονταν πριν λίγο καιρό, προχωρά στο κλείσιμο των Λυκείων, “λύση” με μηδενικό κόστος, αλλά που εξυπηρετεί το στόχο της για μονιμοποίηση και νομιμοποίηση της “εξ αποστάσεως εκπαίδευσης” και εξίσωσή της με τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία. Κι ενώ τα χιλιάδες κενά μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς είναι εδώ και χρόνια η κανονικότητα, η τηλεκπαίδευση παρουσιάζεται σαν πανάκια που ήρθε όμως για να μείνει, στοχεύοντας ευθέως στο συνταγματικό δικαίωμα για καθολική και δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, πλήττοντας ιδιαίτερα τους πιο αδύναμους οικονομικά μαθητές, απαξιώνοντας την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία, τους εκπαιδευτικούς και το ρόλο τους.

Οι εκπαιδευτικοί δε θα αποδεχτούμε να γίνει η πανδημία και ο κορονοϊός ταφόπλακα για το δημόσιο σχολείο και τα δικαιώματά μας. Θα σταθούμε και πάλι στο πλάι των μαθητών μας με όποιο τρόπο μπορούμε, όμως δεν αποδεχόμαστε:

την παραβίαση της συνταγματικής επιταγής για την παροχή δωρεάν παιδείας σε όλους τους μαθητές με δωρεάν και καθολική παροχή των απαραίτητων μέσων σε μαθητές και εκπαιδευτικούς,

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

την παραβίαση της καθολικότητας της εκπαίδευσης, τον αποκλεισμό και την περιθωριοποίηση των πιο αδύναμων μαθητών,

την κατάργηση του προσωπικού μας χώρου και χρόνου (μαθητών και καθηγητών) και τη χρησιμοποίηση προσωπικού εξοπλισμού και μέσων, είτε υπάρχουν είτε δεν υπάρχουν,

την καταχώρηση των απουσιών για όσο διάστημα τα σχολεία είναι κλειστά. Στο ίδιο διάστημα και υπό αυτές τις συνθήκες δεν μπορεί να καλυφθεί η διδακτέα ύλη και γι’ αυτό κρίνεται αναγκαία η κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και η μείωση της ύλης των μαθημάτων, ιδίως προφανώς των πανελλαδικώς εξεταζομένων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι σαφείς οι στοχεύσεις τους: περιορισμός του δημοσιονομικού κόστους για τη δημόσια εκπαίδευση με αντικατάσταση διορισμών με «τηλεργαζόμενους», με ιδιωτικοποίηση μέρους ή όλου αυτής, ανοίγοντας τις πόρτες της σε κάθε είδους χορηγούς και εταιρείες τεχνολογίας και πληροφοριακών συστημάτων. Αλλαγή του ρόλου και του περιεχομένου της εκπαίδευσης, με υπονόμευση της καθολικότητας και μετάθεση της ευθύνης για αυτή στο άτομο, εστίαση στην πληροφορία, ποσοτικοποίηση της γνώσης και «νέες δεξιότητες», πανοπτικός έλεγχος και  αξιολόγηση.

Είναι σαφές ότι η απόφαση για  lockdown και κλείσιμο των Γυμνασίων και των Λυκείων αποτελεί σπασμωδική κίνηση, αποτέλεσμα του πανικού που βρίσκεται η κυβέρνηση, καθώς διαπιστώνει ότι τα υποτιθέμενα μέτρα που περιορίζονται στην ατομική ευθύνη και η πολιτική της έχουν οδηγήσει όλες τις ΜΕΘ στο κόκκινο, ενώ τα κρούσματα πολλαπλασιάζονται.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, την ύστατη αυτή στιγμή που η πανδημία είναι εκτός ελέγχου τα σχολεία πρέπει να μείνουν ανοιχτά προστατεύοντας όμως μαθητές και εκπαιδευτικούς.  Όπως τον Μάιο επιλέχθηκε η εφαρμογή της εκ περιτροπής λειτουργίας των σχολείων, το ίδιο πρέπει να γίνει και τώρα και το ΥΠΑΙΘ να μην βάλει σε lockdown τα σχολεία.

Πιο επιτακτικά και αποφασιστικά να απαιτήσουμε την λήψη των άμεσα αναγκαίων μέτρων για ανοιχτά και υγειονομικά ασφαλή σχολεία:

-   διενέργεια δωρεάν επαναλαμβανόμενων τεστ σε μαθητές-εκπαιδευτικούς-βοηθητικό προσωπικό,

-       μείωση των μαθητών στα τμήματα - έως 15 μαθητές στο τμήμα,

-    προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού, μετατροπή εδώ και τώρα όλων των απαράδεκτων τρίμηνων συμβάσεων σε εννιάμηνες συμβάσεις με την προϋπόθεση της άμεση δρομολόγησης μόνιμων διορισμών με υπολογισμό τμημάτων 15 μαθητών.

-      ενίσχυση του δημοσίου συστήματος υγείας με βάση τις θέσεις του υγειονομικού κινήματος (ΜΕΘ, προσλήψεις υγειονομικών υπαλλήλων κλπ).

-      Κατάργηση της ΠΝΠ για την «τηλεκπαίδευση». Οι εκπαιδευτικοί θα στηρίξουν τους μαθητές όπως το έκαναν πάντα με όλους τους τρόπους, η υποχρεωτικότητα κινείται στη λογική της ατομικής ευθύνης την οποία επιστρέφουμε στο Υπουργείο!

-       Η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ οφείλουν να πουν ένα καθαρό όχι στην «τηλεκπαίδευση» του υπουργείου και να πάρουν μέτρα άρσης της υποχρεωτικότητάς της.

-     Να καλύψουν συνδικαλιστικά τους συναδέλφους που δεν θα υλοποιήσουν την ΕΑΕ του ΥΠΑΙΘ, είτε από έλλειψη τεχνολογικού εξοπλισμού, είτε για οποιονδήποτε άλλον λόγο», καταλήγει στην ανακοίνωσή της η Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών Λέσβου. 

 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Νέους κάδους ανακύκλωσης παρέλαβε το 5ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης

Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη «Γωνιά Ανακύκλωσης» με κάδους ειδικά χρωματισμένους για τη συλλογή πλαστικού, μετάλλου, χαρτιού και βρώσιμων ελαίων
ΔΡΑΣΕΙΣ

Μια ξεχωριστή εκδήλωση «μαζί χωρίς εμπόδια»

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 2 Δεκεμβρίου στο Δημοτικό Θέατρο Μυτιλήνης, από τον Σύνδεσμο Κοινωνικής Προστασίας και την Περιφερειακή Εκπαίδευση Β. Αιγαίου
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Συνελήφθη με 243 γραμμάρια κοκαΐνης στη Μυτιλήνη

Κατά την αποβίβασή του από το πλοίο της γραμμής
ΑΤΖΕΝΤΑ

«Το Μυστήριο των Ραγισμένων Τειχών» στο κάστρο Μολύβου

Βιωματικό παιχνίδι για παιδιά από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Λέσβου
ΔΡΑΣΕΙΣ

Διανομή τροφίμων από το Κοινωνικό Παντοπωλείο της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου

Η διανομή στην Περιφερειακή Ενότηγτα Λέσβου θα γίνει από τις 8 έως 12 Δεκεμβρίου στο Δημόσιο ΚΤΕΟ στη Λάρσο
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Τραυματίστηκε οδηγός φορτηγού στη Λέσβο

Προσέκρουσε σε προστατευτική μπάρα και ανατράπηκε εκτός οδοστρώματος
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Δυναμική κινητοποίηση από τα ταξί της Μυτιλήνης

Συμμετέχουν στην διήμερη πανελλαδική απεργία του κλάδου. Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 2 Δεκεμβρίου μηχανοκίνητη πορεία από το εμπορικό λιμάνι έως τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Παλλεσβιακό κάλεσμα για το Παναγροτικό συλλαλητήριο

Στο πλευρό των αγροτών το Εργατικό Κέντρο Λέσβου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ανακαλύπτοντας το σύμπαν μέσα από τα μάτια των παιδιών

Μια ξεχωριστή σχολική δράση Αστρονομίας στο Δημοτικό Σχολείο Παναγιούδας που ταξίδεψε τους μαθητές στον κόσμο των άστρων με τη συνεργασία του Συλλόγου Αστρονομίας Λέσβου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Όταν το σχολείο γίνεται χώρος καρδιάς και σύνδεσης

Μια βιωματική δράση βοηθά τους μαθητές να μιλήσουν για την ψυχική υγεία και να καλλιεργήσουν σχέσεις σε κλίμα συνεργασίας και αποδοχής
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Μήνυμα ενσυναίσθησης από τους μαθητές του 3ου Γυμνασίου Μυτιλήνης

Η δράση έδωσε στα παιδιά τη δυνατότητα να εκφραστούν ελεύθερα και να αναγνωρίσουν ότι η φροντίδα της ψυχής αποτελεί ουσιώδες κομμάτι της καθημερινής ζωής
ΥΓΕΙΑ

Σεμινάρια πρώτων βοηθειών και χρήσης απινιδωτή

Διοργανωτές είναι η Διεθνής Ένωση Αστυνομικών και η Αντιδημαρχία Αθλητισμού του Δήμου Μυτιλήνης, θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 6 Δεκεμβρίου