× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

«Τηλεκπαίδευση, μέρος δεύτερον»

Σκληρή κριτική στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση που εφαρμόζει η κυβέρνηση στα Γυμνάσια και στα Λύκεια, ασκεί «Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών της Λέσβου»

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 9/11/2020

«Τηλεκπαίδευση, μέρος δεύτερον»

Την επιλογή της κυβέρνησης και του Υπουργείου να προχωρήσει σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα Γυμνάσια και στα Λύκεια της χώρας, στo πλαίσιο του δεύτερου lockdown, καταγγέλλει η παράταξη «Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών της Λέσβου», η οποία σημειώνει μεταξύ άλλων πως αντί η κυβέρνηση  να θωρακίσει την Υγεία και την Παιδεία με τις απαραίτητες προσλήψεις προσωπικού ώστε να λειτουργούν με ασφάλεια τα σχολεία, επέλεξε την ανέξοδη λύση της τηλεκπαίδευσης την οποία όπως σημειώνει επιχειρεί να εξισώσει με τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε ανακοίνωσή της η Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών της Λέσβου, σημειώνει μεταξύ άλλων:

«Η κυβέρνηση της ΝΔ δεν έκανε τίποτε για να θωρακίσει το δημόσιο σύστημα υγείας με προσλήψεις προσωπικού, άνοιγμα ΜΕΘ, ενίσχυση του πρωτοβάθμιου συστήματος υγείας, διενέργεια μαζικών δωρεάν τεστ, επίταξη ιδιωτικών κέντρων.

Δεν έκανε τίποτα για να κρατήσει ασφαλή τα σχολεία από την αρχή της χρονιάς (μείωση των μαθητών στα τμήματα, προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού, κατάλληλες κτιριακές υποδομές).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ΥΠΑΙΘ, αντί να πάρει τα απαραίτητα μέτρα για να εξασφαλιστεί ότι τα σχολεία θα παραμείνουν ανοιχτά, απαραίτητο όρο για την ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών όπως διατείνονταν πριν λίγο καιρό, προχωρά στο κλείσιμο των Λυκείων, “λύση” με μηδενικό κόστος, αλλά που εξυπηρετεί το στόχο της για μονιμοποίηση και νομιμοποίηση της “εξ αποστάσεως εκπαίδευσης” και εξίσωσή της με τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία. Κι ενώ τα χιλιάδες κενά μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς είναι εδώ και χρόνια η κανονικότητα, η τηλεκπαίδευση παρουσιάζεται σαν πανάκια που ήρθε όμως για να μείνει, στοχεύοντας ευθέως στο συνταγματικό δικαίωμα για καθολική και δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, πλήττοντας ιδιαίτερα τους πιο αδύναμους οικονομικά μαθητές, απαξιώνοντας την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία, τους εκπαιδευτικούς και το ρόλο τους.

Οι εκπαιδευτικοί δε θα αποδεχτούμε να γίνει η πανδημία και ο κορονοϊός ταφόπλακα για το δημόσιο σχολείο και τα δικαιώματά μας. Θα σταθούμε και πάλι στο πλάι των μαθητών μας με όποιο τρόπο μπορούμε, όμως δεν αποδεχόμαστε:

την παραβίαση της συνταγματικής επιταγής για την παροχή δωρεάν παιδείας σε όλους τους μαθητές με δωρεάν και καθολική παροχή των απαραίτητων μέσων σε μαθητές και εκπαιδευτικούς,

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

την παραβίαση της καθολικότητας της εκπαίδευσης, τον αποκλεισμό και την περιθωριοποίηση των πιο αδύναμων μαθητών,

την κατάργηση του προσωπικού μας χώρου και χρόνου (μαθητών και καθηγητών) και τη χρησιμοποίηση προσωπικού εξοπλισμού και μέσων, είτε υπάρχουν είτε δεν υπάρχουν,

την καταχώρηση των απουσιών για όσο διάστημα τα σχολεία είναι κλειστά. Στο ίδιο διάστημα και υπό αυτές τις συνθήκες δεν μπορεί να καλυφθεί η διδακτέα ύλη και γι’ αυτό κρίνεται αναγκαία η κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και η μείωση της ύλης των μαθημάτων, ιδίως προφανώς των πανελλαδικώς εξεταζομένων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι σαφείς οι στοχεύσεις τους: περιορισμός του δημοσιονομικού κόστους για τη δημόσια εκπαίδευση με αντικατάσταση διορισμών με «τηλεργαζόμενους», με ιδιωτικοποίηση μέρους ή όλου αυτής, ανοίγοντας τις πόρτες της σε κάθε είδους χορηγούς και εταιρείες τεχνολογίας και πληροφοριακών συστημάτων. Αλλαγή του ρόλου και του περιεχομένου της εκπαίδευσης, με υπονόμευση της καθολικότητας και μετάθεση της ευθύνης για αυτή στο άτομο, εστίαση στην πληροφορία, ποσοτικοποίηση της γνώσης και «νέες δεξιότητες», πανοπτικός έλεγχος και  αξιολόγηση.

Είναι σαφές ότι η απόφαση για  lockdown και κλείσιμο των Γυμνασίων και των Λυκείων αποτελεί σπασμωδική κίνηση, αποτέλεσμα του πανικού που βρίσκεται η κυβέρνηση, καθώς διαπιστώνει ότι τα υποτιθέμενα μέτρα που περιορίζονται στην ατομική ευθύνη και η πολιτική της έχουν οδηγήσει όλες τις ΜΕΘ στο κόκκινο, ενώ τα κρούσματα πολλαπλασιάζονται.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, την ύστατη αυτή στιγμή που η πανδημία είναι εκτός ελέγχου τα σχολεία πρέπει να μείνουν ανοιχτά προστατεύοντας όμως μαθητές και εκπαιδευτικούς.  Όπως τον Μάιο επιλέχθηκε η εφαρμογή της εκ περιτροπής λειτουργίας των σχολείων, το ίδιο πρέπει να γίνει και τώρα και το ΥΠΑΙΘ να μην βάλει σε lockdown τα σχολεία.

Πιο επιτακτικά και αποφασιστικά να απαιτήσουμε την λήψη των άμεσα αναγκαίων μέτρων για ανοιχτά και υγειονομικά ασφαλή σχολεία:

-   διενέργεια δωρεάν επαναλαμβανόμενων τεστ σε μαθητές-εκπαιδευτικούς-βοηθητικό προσωπικό,

-       μείωση των μαθητών στα τμήματα - έως 15 μαθητές στο τμήμα,

-    προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού, μετατροπή εδώ και τώρα όλων των απαράδεκτων τρίμηνων συμβάσεων σε εννιάμηνες συμβάσεις με την προϋπόθεση της άμεση δρομολόγησης μόνιμων διορισμών με υπολογισμό τμημάτων 15 μαθητών.

-      ενίσχυση του δημοσίου συστήματος υγείας με βάση τις θέσεις του υγειονομικού κινήματος (ΜΕΘ, προσλήψεις υγειονομικών υπαλλήλων κλπ).

-      Κατάργηση της ΠΝΠ για την «τηλεκπαίδευση». Οι εκπαιδευτικοί θα στηρίξουν τους μαθητές όπως το έκαναν πάντα με όλους τους τρόπους, η υποχρεωτικότητα κινείται στη λογική της ατομικής ευθύνης την οποία επιστρέφουμε στο Υπουργείο!

-       Η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ οφείλουν να πουν ένα καθαρό όχι στην «τηλεκπαίδευση» του υπουργείου και να πάρουν μέτρα άρσης της υποχρεωτικότητάς της.

-     Να καλύψουν συνδικαλιστικά τους συναδέλφους που δεν θα υλοποιήσουν την ΕΑΕ του ΥΠΑΙΘ, είτε από έλλειψη τεχνολογικού εξοπλισμού, είτε για οποιονδήποτε άλλον λόγο», καταλήγει στην ανακοίνωσή της η Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών Λέσβου. 

 

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Απεργούν οι ναύτες την Πρωτομαγιά

Η ΠΕΝΕΝ (Πανελλήνια Ένωση Ναυτών ) ανακοίνωσε την συμμετοχή της στην απεργία της Πρωτομαγιάς
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Απεργιακή συγκέντρωση την 1η Μάη στην Πλατεία Σαπφούς της Μυτιλήνης

Το Παλλεσβιακό Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο στην ανακοίνωση του τονίζει πως η 1η Μάη είναι η ημέρα που οι εργάτες σηκώνουν ψηλά τις γροθιές τους και ενώνουν τις φωνές τους.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Προσωρινή δικαίωση για 13 εργαζόμενους της ΔΕΥΑΛ

Παραμένουν στη θέση τους με προσωρινή διαταγή
ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ

Συνελήφθη γιατί κλώτσησε το σκύλο του

Καταγγελία για παράβαση της νομοθεσίας για τα ζώα συντροφιάς στη Μυτιλήνη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στην Ισπανία το 4ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης

Στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus
ΔΡΑΣΕΙΣ

Βάστρια, «η αρχή ενός αγώνα»

Αυτοψία από τη Συνύπαρξη και Επικοινωνία στο Αιγαίο στις εργασίες για τη νέα δομή
ΕΡΓΑΣΙΑ

Περιοδεία στην αγορά για την Εργατική Πρωτομαγιά

Και παρέμβαση στην Επιθεώρηση Εργασίας από την Ενωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων Λέσβου
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Συνέντευξη Μουτζούρη σε Γερμανούς φοιτητές

Από το Πολιτικό ίδρυμα Konrad – Adenauer Stiftung
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Με αστροναύτη θα μιλήσει το 1ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης!

Στον… διαστημικό διαγωνισμό η Γ τάξη και ο όμιλος 3D Printing
ΥΓΕΙΑ

Στη Μυτιλήνη ο Αδωνις Γεωργιάδης

Θα εγκαινιάσει το νέο κτήριο του ΕΚΑΒ ο υπουργός Υγείας
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Δεύτερο τροχαίο στη νέα επαρχιακή οδό Καλλονής‑Σιγρίου

Πρόκειται για τον δρόμο που εγκαινιάστηκε την Παρασκευή 19 Απριλίου από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ταξίδεψαν μικρούς και μεγάλους σε μαγικούς κόσμους

Δαφιώτη και Μολυβιάτης στο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Πηγής