× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

«Αντιδραστικός και αναχρονιστικός ο θεσμός του Συμβούλου Σχολικής Ζωής»

Η πλειοψηφία, του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΛΜΕ Λέσβου, με απόφασή της καλεί τους εκπαιδευτικούς να μην αναλάβουν το ρόλο αυτό

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 1/11/2020

«Αντιδραστικός και αναχρονιστικός ο θεσμός του Συμβούλου Σχολικής Ζωής»
' χρόνος ανάγνωσης

Αναχρονιστική και αντιδραστική εξέλιξη για τα σχολεία και την εκπαίδευση συνολικά χαρακτηρίζει η πλειοψηφία του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΛΜΕ Λέσβου  και συγκεκριμένα οι Γιάννης Συκάς, Μαρίνος Ηλιόπουλος, Έφη Γκίκα και Μαρία Περδικούρη, το νέο θεσμό που καθιέρωσε το Υπουργείο Παιδείας, με σχετική απόφαση του και αφορά την ανάδειξη  Συμβούλου Σχολικής  Ζωής σε κάθε σχολείο.  

Στη σχετική απόφασή της η πλειοψηφία του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΛΜΕ του νησιού μας σημειώνει μεταξύ άλλων ότι οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντα του «συμβούλου σχολικής ζωής» ανάμεσα σε άλλα είναι «… να καθοδηγεί και να ενημερώνει μαθητές, γονείς και κηδεμόνες σε θέματα παιδαγωγικής αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως ενδεικτικά, η διαχείριση κρίσεων και πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, μαθησιακές δυσκολίες, συμπερίληψη και ενσωμάτωση, μαθητές με ιδιαίτερες δυνατότητες, κλίσεις και ταλέντα, μετάβαση σε άλλες βαθμίδες, σχολική κινητικότητα, συμβουλευτική και ομάδες γονέων και παράλληλα συμβάλλει στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Οι τελευταίες κινητοποιήσεις των μαθητών,  συνεχίζει η ίδια ανακοίνωση, των εκπαιδευτικών και των γονιών ανέδειξαν, πως η κυβέρνηση και το υπουργείο όταν αναφέρονται σε «κρίσεις» στην εκπαιδευτική κοινότητα και σε «ακραίες» και  «αντικοινωνικές» συμπεριφορές μαθητών, εννοούν κυρίως τις  αποχές, τις καταλήψεις, τις παραστάσεις διαμαρτυρίας και την ζωντανή, ουσιαστική αγωνιστική δράση τους. Η οργανωμένη δράση των μαθητών και οι μορφές πάλης που επιλέγουν κάθε φόρα μέσα από συλλογικές διαδικασίες για τα σοβαρά ζητήματα που τους απασχολούν αποτελούν υγιή, παιδαγωγική και υπεύθυνη κοινωνική στάση. Από την άλλη όμως οι «αθώοι» κατά τ’ άλλα θεσμοί είναι αυτοί που κάτω από ορισμένες συνθήκες και συγκυρίες λειτουργούν ως μηχανισμοί  καθοδήγησης συμπεριφορών, διαθέσεων και ιδεολογικού παρεμβατισμού, μηχανισμοί καταστολής κόντρα και έξω από τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών και των νέων συνολικά.

Ο « Σύμβουλος Σχολικής Ζωής»  κινείται μέσα σε ένα  αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο. Υποκαθιστά αρκετές αρμοδιότητες  του Συλλόγου Διδασκόντων. Παρεμβαίνει σε όλα τα επίπεδα της εκπαιδευτικής κοινότητας κατηγοριοποιώντας απ’ τη μια μαθητές , οικογένειες  - γονείς , εκπαιδευτικούς και σχολεία ενώ ταυτόχρονα απ’ την άλλη ενοχοποιώντας τους, αφήνει στο απυρόβλητο τη γενικότερη αντιλαϊκή κι αντιεκπαιδευτική πολιτική. Αποφασίζει και δρα χωρίς τον έλεγχο του ΣΔ και προφανώς δε λογοδοτεί στο ΣΔ. Λειτουργεί  και υλοποιεί σε άμεση σχέση με τους μηχανισμούς της Διοίκησης. Αποτελεί τον συνδετικό κρίκο της Διοίκησης με την εκπαιδευτική κοινότητα με αυξημένο καθοδηγητικό και αποφασιστικό ρόλο, δρώντας σαν άμεσο και ευέλικτο πολυεργαλείο για την προπαγάνδιση, προώθηση και υλοποίηση της εκάστοτε αντιδραστικής εκπαιδευτικής πολιτικής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Υπουργείο βάζοντας για άλλη μια φορά στην μέγγενη του οικονομικού εξορθολογισμού την συμβουλευτική, υποστηρικτική απαίτηση και ανάγκη μαθητών, γονιών και σχολικής κοινότητας γενικά, εξομοιώνει με επικίνδυνο, ανορθολογικό και αντιεπιστημονικό τρόπο διακριτά επιστημονικά πεδία με σεμινάρια αμφιβόλου ύλης και προέλευσης.

Ήδη πριν καλά καλά δημιουργηθεί ο νέος θεσμός πλήθος σεμινάρια,  μοριοδοτούμενα και  από τον ΑΣΕΠ, ξεφύτρωσαν και καλούν τους εκπαιδευτικούς και τους υποψηφίους εκπαιδευτικούς να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για την αγορά προσόντων είτε για υπηρεσιακή εξέλιξη είτε για πρόσληψη.

Το καθηκοντολόγιο, ο καθορισμός νέων ρόλων και θεσμών σε εκπαιδευτικούς και σε ομάδες εργασίας μέσα στους Συλλόγους Διδασκόντων, αποτέλεσαν σπουδή των υπουργών παιδείας όλων των κυβερνήσεων  μέχρι σήμερα. Συμπληρώνουν και δένουν με δείκτες που είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την αντιδραστική αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση, με την αυτονομία της σχολικής μονάδας και την παραπέρα εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης και της παιδείας γενικότερα».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πλειοψηφία του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΛΜΕ Λέσβου καλεί τους Εκπαιδευτικούς και τους Συλλόγους να μη γνωμοδοτήσουν και να  μη γίνουν συμμέτοχοι σε μια τέτοια αναχρονιστική και αντιδραστική εξέλιξη, όπως τη χαρακτηρίζουν. Μεταξυ άλλων προτείνουν: 

  • Την στελέχωση όλων των σχολικών μονάδων και όλων των δομών συμβουλευτικής, παιδαγωγικής και ψυχολογικής υποστήριξης με μόνιμο εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, κλπ).
  • Πρόσληψη του απαραίτητου υποστηρικτικού και βοηθητικού προσωπικού με συμβάσεις μόνιμης και σταθερής εργασίας.
  • Να μη στερηθεί κανένας μαθητής την απαραίτητη εξειδικευμένη βοήθεια που έχει ανάγκη, από την καταλληλη ειδικότητα
  • Μόνιμο  προσωπικό στα τμήματα ένταξης.
  • Γενναία χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής από τον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Όχι περικοπές στην υγεία και την παιδεία.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Σχολεία χωρίς δασκάλους και ειδικότητες στην έναρξη της χρονιάς

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου καταγγέλλει ελλείψεις άνω των 20 εκπαιδευτικών, κλειστά τμήματα ένταξης και ανυπαρξία βασικών ειδικοτήτων
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

Νέες αφίξεις και σχολική ένταξη προσφυγόπουλων στη Μυτιλήνη

Σταθερά κάτω από 1.000 οι διαμένοντες αιτούντες άσυλο στον Καρά Τεπέ
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΑΓΟΡΑ

Η τεχνητή νοημοσύνη στη Σχολή Πληροφορικής Πλάτωνος

Η συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση παιδιών του Δημοτικού
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών στη Λέσβο διαπιστώνει ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ

Κίνδυνος να μην λειτουργήσουν κανονικά τα ολοήμερα σχολεία του νησιού
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Περιοδεία του Εργατικού Κέντρου Λέσβου στην αγορά της Μυτιλήνης

Ενημέρωση για το νέο εργασιακό νομοσχέδιο και κάλεσμα σε συλλαλητήριο την Πέμπτη στην πλατεία Σαπφούς
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΔΡΑΣΕΙΣ

Ένα νέο αμαξίδιο, ανάσα αξιοπρέπειας για τον Κώστα στην Ερμού

Χάρη στον Γιώργο Κοτοπούλη και τον Πρόδρομο Πατερέλλη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Νέα σχολική χρονιά με αναβαθμισμένες υποδομές στη Μυτιλήνη

Με ανακαινίσεις, νέους χώρους και σύγχρονο εξοπλισμό, ο Δήμος Μυτιλήνης αποδεικνύει ότι η Παιδεία μπαίνει στην πρώτη γραμμή!
ΑΤΖΕΝΤΑ

Το 51ο Φεστιβάλ ΚΝΕ‑Οδηγητή στη Μυτιλήνη

Με σύνθημα «Ανατρέπουμε το παλιό, ανοίγουμε τον δρόμο στο νέο. Σοσιαλισμός για να νικήσει το δίκιο!»
ΑΤΖΕΝΤΑ

Μνήμη απελευθέρωσης: Σεπτέμβρης ’44 στη Λέσβο

Το ΚΚΕ καλεί σε εκδήλωση στα Τσαμάκια για την ιστορική μνήμη και τους σημερινούς αγώνες
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Νέες ειδικότητες, αλλά λιγοστές αιτήσεις στην ΣΑΕΚ Μυτιλήνης

Κινδυνεύει να χαθεί το παράρτημα της Καλλονής. Ελάχιστο ενδιαφέρον ακόμη και για το τμήμα Τουριστικών Επαγγελμάτων που θα λειτουργήσει εκεί -Συνέντευξη με τον διευθυντή Νίκο Μακαρώνη
ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ

«Να μπει τέλος σε πρακτικές που ντροπιάζουν το νησί»

Η ΚΙΒΩΤΟΣ Μυτιλήνης για τα περιστατικά κακοποίησης αλόγων σε πανηγύρια