
Σημαντική τροποποίηση στα κατ’ ελάχιστον απαιτούμενα χαρακτηριστικά των πλοίων που θα διεκδικήσουν τη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σίγρι Λέσβου – Μεστά Χίου, με υποχρεωτική προσέγγιση στον Πειραιά, ενέκρινε το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ). Η αλλαγή ήρθε κατόπιν επίσημης επιστολής του Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου, ο οποίος ζήτησε την ενίσχυση των προδιαγραφών, προκειμένου η γραμμή να εξυπηρετείται από πλοίο αυξημένων δυνατοτήτων.
Σύμφωνα με τη νέα απόφαση, το πλοίο που θα αναλάβει τη γραμμή θα πρέπει να είναι οχηματαγωγό με δυνατότητα μεταφοράς επικίνδυνων φορτίων και να διαθέτει τουλάχιστον 5.000 τετραγωνικά μέτρα επιφάνειας φόρτωσης για παντός τύπου φορτηγά οχήματα, καθώς και ολικό μήκος τουλάχιστον 120 μέτρων. Με αυτόν τον τρόπο αυξάνεται κατά σχεδόν 100% η απαιτούμενη μεταφορική ικανότητα σε σχέση με την αρχική διατύπωση της προκήρυξης.
Η αρχική διάταξη προέβλεπε επιφάνεια φόρτωσης 2.600 τετραγωνικών μέτρων και το ίδιο ελάχιστο ολικό μήκος των 120 μέτρων. Με τη νέα ρύθμιση, η Περιφέρεια επιδιώκει να διασφαλίσει ότι η γραμμή θα εξυπηρετείται από πλοίο που μπορεί να ανταποκριθεί στις μεταφορικές ανάγκες των νησιών του Βορείου Αιγαίου, τόσο για εμπορεύματα όσο και για επικίνδυνα φορτία, τα οποία αποτελούν κρίσιμο μέρος της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η αναφορά στα επικίνδυνα φορτία αφορά κυρίως τις ζωοτροφές όπως άχυρο.
Όπως είχε γράψει το «Ν» από τις 5 Σεπτεμβρίου, το πρώτο δρομολόγιο του πλοίου αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις αρχές του 2026, ενώ το κόστος χρηματοδότησης της άγονης γραμμής θα ανέλθει στα 12,5 εκατ. ευρώ.