× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Χάνει συνεχώς επιβάτες η γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη

Μεγάλη πτώση της επιβατικής και οχημάτων κίνησης καταγράφουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 30/6/2025

Χάνει συνεχώς επιβάτες η γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη
' χρόνος ανάγνωσης

Σημαντική μείωση παρουσιάζει η επιβατική κίνηση στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Συγκεκριμένα, οι επιβάτες που διακινήθηκαν το 2022 ανήλθαν σε 570.071, αριθμός που μειώθηκε σε 510.345 το 2023 και περαιτέρω σε 492.505 το 2024. Μέσα σε μία τριετία, η γραμμή έχασε συνολικά 77.566 επιβάτες, σημειώνοντας πτώση της τάξης του 13,6%.


Ανάλογη πτωτική πορεία κατέγραψαν και τα στοιχεία για τα μεταφερόμενα οχήματα: το 2024 διακινήθηκαν 152.752 οχήματα, έναντι 163.825 το 2023 και 177.329 το 2022. Η συνολική μείωση σε τρία χρόνια φτάνει τα 24.577 οχήματα ή ποσοστό 13,85%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Η πτώση που παρατηρήθηκε το 2024, αν και σε κάποιο βαθμό αναμενόμενη, εντείνεται από τη ραγδαία αύξηση των αφίξεων επισκεπτών από την Τουρκία. Η αυξημένη ζήτηση οδήγησε σε περιορισμένη διαθεσιμότητα καταλυμάτων, επηρεάζοντας αρνητικά τις μετακινήσεις των Ελλήνων επισκεπτών προς τα δύο μεγάλα νησιά του Βορείου Αιγαίου.


Ωστόσο, οι αφίξεις από την Τουρκία δεν επαρκούν για να εξηγήσουν από μόνες τους τη σταθερή πτώση. Υπάρχουν άλλοι παράγοντες που συνεχίζουν να λειτουργούν ανασταλτικά:

    Το συνολικό υψηλό κόστος του ταξιδιού, το οποίο περιλαμβάνει απώλεια ημερών εργασίας, κόστος διατροφής εν πλω και φυσικά τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Αν και οι τιμές των εισιτηρίων στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη δεν είναι οι υψηλότερες στο Αιγαίο, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι προσιτές για το ευρύ κοινό.

    Η μεγάλη διάρκεια του ταξιδιού, που φτάνει έως και τις 14 ώρες, όταν το πλοίο πραγματοποιεί στάσεις σε Ψαρά και Οινούσσες.

    Η περιορισμένη διαθεσιμότητα καμπινών, ειδικά την καλοκαιρινή περίοδο. Σε συνδυασμό με τη διάρκεια του ταξιδιού, το γεγονός αυτό λειτουργεί αποτρεπτικά για πολλούς επισκέπτες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Παρότι κρίνεται απολύτως αναγκαία η δρομολόγηση μεγαλύτερων και ταχύτερων πλοίων, πρόκειται για ένα σύνθετο ζήτημα, καθώς το λιμάνι της Χίου παρουσιάζει σοβαρούς περιορισμούς. Η μικρή λεκάνη του λιμανιού καθιστά δύσκολη, αν όχι αδύνατη, την ασφαλή πρόσδεση μεγαλύτερων πλοίων.


Υπενθυμίζεται πως σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών, αρκετά πλοία δεν κατόρθωσαν να δέσουν στο λιμάνι της Χίου. Η πιο εντυπωσιακή πρόσκρουση πλοίου στον προβλήτα ήταν εκείνη του «Θεόφιλος» της ΝΕΛ.


Η πρόσδεση πλοίων μήκους κοντά στα 200 μέτρα, όπως το «Νήσος Σάμος», το «Νήσος Ρόδος» ή το «Αριάδνη», απαιτεί ιδιαίτερη μαεστρία από τους πλοιάρχους. Η χρήση ακόμη μεγαλύτερων πλοίων, με μήκος άνω των 200 μέτρων, θεωρείται εξαιρετικά δύσκολη, εάν όχι αδύνατη, υπό τις παρούσες λιμενικές υποδομές.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Αναστροφή της τάσης στην αγορά του ελαιολάδου

Ελλάδα και Ισπανία δίνουν σήματα μικρής ανάκαμψης μετά από πολλούς μήνες στη χονδρική αγορά
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Νέος φόρος στη τιμή της βενζίνης

Χαράτσι 0,10 ευρώ θα επιβληθεί από το 2026
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τοποθετήθηκαν τα pillars σε λιμάνια της Λέσβου

Ρεύμα και νερό μέσα από σύγχρονες παροχές δίνει το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο Λέσβου στα σκάφη που προσεγγίζουν εννέα λιμενικές εγκαταστάσεις του νησιού
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ερώτηση Δουδωνή για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Λήμνου – Λέσβου με την ηπειρωτική Ελλάδα

«Πλήγμα για την κοινωνική και οικονομική συνοχή των νησιών η διακοπή της γραμμής», σημειώνει ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Τριτοκοσμικό Βόρειο Αιγαίο στην εμπορευματική μετακίνηση

Η Ένωση Ιδιοκτητών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελαφρών και Βαρών Μεταφορών Νομού Λέσβου με επιστολή της στο Υπουργείο Ναυτιλίας περιγράφει την τραγική κατάσταση με τις συνδέσεις Ro - Ro
ΜΙΛΟΥΝ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ

Γεωτουρισμός, πολιτισμός και βιωσιμότητα: Η Λέσβος δείχνει τον δρόμο

Πάνω από 500 εκατομμύρια επισκέπτες στα παγκόσμια γεωπάρκα – Σημαντικό το αποτύπωμα της Ελλάδας στο διεθνές δίκτυο UNESCO
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Πτώση 15% στις αφίξεις Τούρκων τουριστών στη Λέσβο

Η αύξηση του κόστους των ταξιδιών, η υποτίμηση της τουρκικής λίρας και η μείωση της αγοραστικής δύναμης οδήγησαν στην πτώση της τουριστικής κίνησης
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Οι αθέατες όψεις στη διαχείριση των αγροτικών επιδοτήσεων και ο ρόλος του ΟΠΕΚΕΠΕ

Ο αντιπρόεδρος της ΠΕΦΑΣΥ Γιάννης Φλωρίδης αποκαλύπτει το αλυσβερίση με τις κοινοτικές ενισχύσεις και μιλά για το τέλος της οικογενειακής γεωργίας στην Ελλάδα που έρχεται
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΟΡΑ

Μια νέα εποχή για την επιχειρηματικότητα στη Λέσβο

Με δυναμική παρουσία τοπικών αρχών και επιχειρηματιών, παρουσιάστηκε το απόγευμα στο Επιμελητήριο Λέσβου η νέα Δομή Νεοφυούς Επιχειρηματικότητας Αegean Hub, σηματοδοτώντας την έναρξη ενός σύγχρονου οικοσυστήματος καινοτομίας στο νησί
ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ
ΑΓΟΡΑ

Cafe Eressos: Η απόλυτη εμπειρία χαλάρωσης και γεύσης στη Σκάλα Ερεσού

Ένας προορισμός που συνδυάζει την αυθεντική φιλοξενία με εκλεκτές γευστικές απολαύσεις, στην καρδιά της παραλίας.
ΕΛΛΑΔΑ

Συστάσεις… για την ακρίβεια στα καύσιμα

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού εισηγείται τη δημιουργία ενός ενιαίου, επικαιροποιημένου και ανεξάρτητου μητρώου αποθηκευτικών χώρων καυσίμων.
ΑΓΡΟΤΕΣ

Σύσκεψη για τα δρομολόγια των Ro – Ro

Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου διαμεσολαβητής για να βρεθεί λύση στο πρόβλημα μεταφοράς ζωοτροφών στη Λέσβο
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ