× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Έρχονται αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

Η αύξηση στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων ενδέχεται να οδηγήσει σε αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, όπως παραδέχθηκε εμμέσως ο υπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Κικίλιας.

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 20/6/2025

Έρχονται αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
' χρόνος ανάγνωσης

Την Τετάρτη 18 Ιουνίου, το Υπουργείο Ναυτιλίας έδωσε στη δημοσιότητα δελτίο Τύπου, στο οποίο παρουσιάζονται τα όσα ανέφερε ο υπουργός Βασίλης Κικίλιας σε συνέντευξή του σχετικά με τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Η συνέντευξη παραχωρήθηκε στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» του ΑΝΤ1 και στον δημοσιογράφο Γιώργο Παπαδάκη. Το δελτίο Τύπου φέρει τον τίτλο: «Δεν πρόκειται να ανεχθούμε κινήσεις αισχροκέρδειας σε βάρος των πολιτών». Σε αυτό, ο υπουργός παραδέχεται εμμέσως ότι είναι πιθανή η αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, αν αυξηθούν οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων, ως αποτέλεσμα του πολέμου στη Μέση Ανατολή.

Υπενθυμίζεται ότι, προκειμένου να αποτραπεί η αύξηση στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, η κυβέρνηση είχε προχωρήσει σε αναγκαστική μείωση των λιμενικών τελών κατά 50%. Ωστόσο, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες προχώρησαν σε αυξήσεις στους ναύλους για τα φορτηγά οχήματα κατά 10%–12%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λίγο μετά το Πάσχα σημειώθηκε σημαντική πτώση στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων, εξαιτίας της μείωσης των διεθνών τιμών του πετρελαίου. Εκείνη την περίοδο, δεν καταγράφηκε αντίστοιχη μείωση στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, παρότι μια τέτοια εξέλιξη θα θεωρείτο φυσιολογική.

Μετά την έναρξη των πολεμικών επιχειρήσεων μεταξύ Ισραήλ και Ιράν, καταγράφεται νέα άνοδος στις διεθνείς τιμές του αργού πετρελαίου. Στις 19 Ιουνίου, η τιμή του μπρεντ διαμορφώθηκε στα 76 δολάρια το βαρέλι, σημειώνοντας μηνιαία αύξηση 18%. Ωστόσο, σε ετήσια βάση, η τιμή παραμένει μειωμένη κατά 11%.


Μόνο σε περίπτωση σοβαρής και παρατεταμένης κλιμάκωσης της έντασης στη Μέση Ανατολή θα μπορούσε να δικαιολογηθεί μια σημαντική αύξηση στις τιμές του πετρελαίου, ικανή να οδηγήσει σε αναπροσαρμογή των ακτοπλοϊκών ναύλων.
Τα κρίσιμα σημεία των δηλώσεων του κ. Κικίλια
Ο υπουργός δήλωσε:  «Μετά από επτά χρόνια συνεχούς αύξησης στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων – από το 2017 έως το 2024, καταγράφεται αύξηση 38% – η κυβέρνηση αποφάσισε και νομοθέτησε, χωρίς να επιβάλει πλαφόν και χωρίς να παρέμβει στην ελεύθερη οικονομία, τη μείωση των λιμενικών τελών κατά 50%. Συνομιλώντας με την αγορά, βλέπουμε φέτος μειώσεις έως και 32% στα εισιτήρια για την οικονομική θέση. Και αυτή την προσπάθεια θα τη συνεχίσουμε. Είναι υποχρέωσή μας – και δική μου».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Τόνισε, ωστόσο, ότι οι διεθνείς εξελίξεις ενδέχεται να αλλάξουν τα δεδομένα: «Εάν συνεχιστεί επί μακρόν η πολεμική σύρραξη στη Μέση Ανατολή, η κυβέρνηση θα διαμορφώσει ανάλογα τη στρατηγική της. Και τότε, βεβαίως, δεν θα είναι προτεραιότητα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Θα υπάρχουν πιο ουσιώδη ζητήματα για τους Έλληνες και όλους τους Ευρωπαίους: η πρωτογενής παραγωγή, το πετρέλαιο κίνησης, τα υποπροϊόντα του βενζολίου και του πετρελαίου κ.ο.κ., αλλά και τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια».
Όσον αφορά την πολιτική των ακτοπλοϊκών εταιρειών, προειδοποίησε: «Σε ό,τι αφορά τις ακτοπλοϊκές εταιρείες – και ειδικά τις μεγαλύτερες που εξυπηρετούν τον κύριο όγκο της μετακίνησης – όταν οι τιμές του πετρελαίου έπεσαν στα 60 δολάρια (10%–12% κάτω), είχαν προαγοράσει καύσιμα με βάση αυτές τις τιμές. Άρα, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί ούτε θα επιτραπεί μια γραμμική ανατίμηση. Σε καμία των περιπτώσεων».

Αναφερόμενος στον κρατικό έλεγχο έναντι φαινομένων εκμετάλλευσης, ξεκαθάρισε: «Προειδοποιώ: Υπάρχει η Επιτροπή Ανταγωνισμού και υπάρχει η Γενική Γραμματεία του Υπουργείου Εμπορίου. Έχουμε επικοινωνήσει και με τους δύο φορείς, και είναι σε πλήρη ετοιμότητα. Δεν πρόκειται να ανεχθούμε κινήσεις αισχροκέρδειας σε βάρος των Ελλήνων πολιτών».

Σχετικά με το κόστος μεταφοράς φορτηγών και τις επιπτώσεις στην αγορά, ο κ. Κικίλιας σημείωσε: «Επειδή αναμοχλεύεται διαρκώς – και ναι, η προτεραιότητά μας ήταν η μείωση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων για τους πολίτες – αναφέρεται ότι αυξήθηκε το κόστος για τα φορτηγά κατά 5, 10, 12 ή 13 ευρώ από κάποιες εταιρείες, ιδίως για τις διαξονικές νταλίκες που μεταφέρουν φρούτα και λαχανικά. Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι αυτό αντιστοιχεί σε μόλις 1–2 λεπτά του ευρώ ανά κιλό. Και δεν μπορεί να μετακυλιστεί ούτε στους εμπόρους ούτε στους καταναλωτές. Γι’ αυτό, μεγάλη προσοχή σε όσους επιχειρούν να αισχροκερδήσουν εις βάρος των πολιτών ή των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Δεν θα το επιτρέψουμε. Τα πρόστιμα θα πέφτουν βροχή»

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Αναστροφή της τάσης στην αγορά του ελαιολάδου

Ελλάδα και Ισπανία δίνουν σήματα μικρής ανάκαμψης μετά από πολλούς μήνες στη χονδρική αγορά
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Νέος φόρος στη τιμή της βενζίνης

Χαράτσι 0,10 ευρώ θα επιβληθεί από το 2026
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τοποθετήθηκαν τα pillars σε λιμάνια της Λέσβου

Ρεύμα και νερό μέσα από σύγχρονες παροχές δίνει το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο Λέσβου στα σκάφη που προσεγγίζουν εννέα λιμενικές εγκαταστάσεις του νησιού
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ερώτηση Δουδωνή για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Λήμνου – Λέσβου με την ηπειρωτική Ελλάδα

«Πλήγμα για την κοινωνική και οικονομική συνοχή των νησιών η διακοπή της γραμμής», σημειώνει ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Τριτοκοσμικό Βόρειο Αιγαίο στην εμπορευματική μετακίνηση

Η Ένωση Ιδιοκτητών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελαφρών και Βαρών Μεταφορών Νομού Λέσβου με επιστολή της στο Υπουργείο Ναυτιλίας περιγράφει την τραγική κατάσταση με τις συνδέσεις Ro - Ro
ΜΙΛΟΥΝ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ

Γεωτουρισμός, πολιτισμός και βιωσιμότητα: Η Λέσβος δείχνει τον δρόμο

Πάνω από 500 εκατομμύρια επισκέπτες στα παγκόσμια γεωπάρκα – Σημαντικό το αποτύπωμα της Ελλάδας στο διεθνές δίκτυο UNESCO
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Πτώση 15% στις αφίξεις Τούρκων τουριστών στη Λέσβο

Η αύξηση του κόστους των ταξιδιών, η υποτίμηση της τουρκικής λίρας και η μείωση της αγοραστικής δύναμης οδήγησαν στην πτώση της τουριστικής κίνησης
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Οι αθέατες όψεις στη διαχείριση των αγροτικών επιδοτήσεων και ο ρόλος του ΟΠΕΚΕΠΕ

Ο αντιπρόεδρος της ΠΕΦΑΣΥ Γιάννης Φλωρίδης αποκαλύπτει το αλυσβερίση με τις κοινοτικές ενισχύσεις και μιλά για το τέλος της οικογενειακής γεωργίας στην Ελλάδα που έρχεται
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΟΡΑ

Μια νέα εποχή για την επιχειρηματικότητα στη Λέσβο

Με δυναμική παρουσία τοπικών αρχών και επιχειρηματιών, παρουσιάστηκε το απόγευμα στο Επιμελητήριο Λέσβου η νέα Δομή Νεοφυούς Επιχειρηματικότητας Αegean Hub, σηματοδοτώντας την έναρξη ενός σύγχρονου οικοσυστήματος καινοτομίας στο νησί
ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ
ΑΓΟΡΑ

Cafe Eressos: Η απόλυτη εμπειρία χαλάρωσης και γεύσης στη Σκάλα Ερεσού

Ένας προορισμός που συνδυάζει την αυθεντική φιλοξενία με εκλεκτές γευστικές απολαύσεις, στην καρδιά της παραλίας.
ΕΛΛΑΔΑ

Συστάσεις… για την ακρίβεια στα καύσιμα

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού εισηγείται τη δημιουργία ενός ενιαίου, επικαιροποιημένου και ανεξάρτητου μητρώου αποθηκευτικών χώρων καυσίμων.
ΑΓΡΟΤΕΣ

Σύσκεψη για τα δρομολόγια των Ro – Ro

Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου διαμεσολαβητής για να βρεθεί λύση στο πρόβλημα μεταφοράς ζωοτροφών στη Λέσβο
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ