Ξεκινά η μάχη για τα θερινά δρομολόγια των πλοίων
Συνεδριάζει το ΣΑΣ την Πέμπτη 22 Μάη στο υπουργείο Ναυτιλίας στον Πειραιά
Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 19/5/2025

Συνεδριάζει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών την Πέμπτη 22 Μαΐου στο Υπουργείο Ναυτιλίας, στον Πειραιά. Στα θέματα της ημερήσιας διάταξης περιλαμβάνονται όλα τα αιτήματα των εταιρειών για τη διαμόρφωση των δρομολογίων κατά τη θερινή περίοδο. Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, η μάχη θα δοθεί για το καλύτερο πλασάρισμα των πλοίων και των εταιρειών στις γραμμές των Κυκλάδων. Συνολικά, στην ημερήσια διάταξη περιλαμβάνονται 127 θέματα. Για τις γραμμές του Βορείου Αιγαίου ξεχωρίζει η επιστροφή του Αριάδνη στην γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν:
- Η διενέργεια επαναληπτικού μειοδοτικού διαγωνισμού για τις γραμμές στις οποίες δεν κατατέθηκε προσφορά στο πλαίσιο του αρχικού διαγωνισμού της δρομολογιακής περιόδου 2024–2025.
- Η διενέργεια 3ου αρχικού μειοδοτικού διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών μέσω σύναψης σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για τη δρομολογιακή περίοδο 2024–2025.
- Η διενέργεια 4ου αρχικού μειοδοτικού διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση της γραμμής Αλεξανδρούπολη – Σίγρι – Μεστά Χίου (με υποχρέωση προέκτασης του δρομολογίου στον Πειραιά χωρίς καταβολή μισθώματος).
Όσον αφορά τις γραμμές του Βορείου Αιγαίου, ξεχωρίζει η δρομολόγηση στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη του πλοίου Αριάδνη από 31 Μαΐου έως 15 Σεπτεμβρίου 2025. Το Αριάδνη θα αντικαταστήσει το Νήσος Ρόδος, το οποίο θα εξυπηρετεί τη γραμμή Πειραιάς – Ηράκλειο. Το Αριάδνη είναι ένα από τα μεγάλα πλοία της Ελληνικής ακτοπλοΐας έχει κατασκευαστεί το 1996 στην Ιαπωνία. Έχει μήκος 195,95 μέτρα και πλάτος 27 μέτρα. Η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει είναι 24 μίλια ανά ώρα. Διαθέτει 11 καταστρώματα και μπορεί να μεταφέρει 2.045 επιβάτες. Μεγάλο πλεονέκτημα του πλοίου οι πολλές καμπίνες που διαθέτει και οι 459 κλίνες. Το γκαράζ του είναι έκτασης 2.050 γραμμικών μέτρων. Το πλοίο έχει έρθει και στο παρελθόν στο Βόρειο Αιγαίο, φέτος θα εμφανιστεί με τα σήματα και τα χρώματα τις Superfast Ferries, πρόκειται για θυγατρική εταιρεία της Group Attica.
Επίσης, το πλοίο Λευκά Όρη δεν θα δρομολογηθεί το καλοκαίρι στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη, όπως είχε αρχικά δηλωθεί. Αντίθετα, θα εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς – Χανιά έως τις 31 Οκτωβρίου.
Στις γραμμές της Σάμου και της Ικαρίας, ενδιαφέρον παρουσιάζει η δρομολόγηση του Super Star II από την εταιρεία SeaJets στη γραμμή Πειραιάς – Μύκονος – Εύδηλος Ικαρίας – Καρλόβασι Σάμου – Πάτμος – Λέρος – Κάλυμνος – Κως και επιστροφή, Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Πάτμος – Καρλόβασι – Εύδηλος Ικαρίας – Μύκονος – Πειραιάς, καθώς και Πειραιάς – Εύδηλος Ικαρίας – Καρλόβασι Σάμου – Ικαρία – Πειραιάς. Το πλοίο αντικαθιστά στη γραμμή το Aqua Blue, το οποίο έχει επιστρέψει στην άγονη γραμμή Λαύριο – Άη Στράτης – Λήμνος – Καβάλα.
Το πλοίο Διαγόρας της εταιρείας Blue Star Ferries δεν θα πραγματοποιήσει δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη από 16 Σεπτεμβρίου έως 5 Οκτωβρίου 2025.