Ενισχύει την παρουσία της στο Βόρειο Αιγαίο η SeaJets
Η εταιρεία του Μάριου Ηλιόπουλου αμφισβητεί το μονοπώλιο της Group Attica
Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 15/5/2025

Χρόνο με τον χρόνο διαπιστώνεται η σταδιακή ενίσχυση της παρουσίας της SeaJets στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών του Βορείου Αιγαίου. Η εταιρεία εισήλθε στην άγονη γραμμή Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα πριν από μερικά χρόνια, με το πλοίο Aqua Blue.
Στη συνέχεια, προστέθηκαν τα καλοκαιρινά δρομολόγια με ταχύπλοα στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Μύρινα – Μυτιλήνη. Η γραμμή αυτή εξυπηρετήθηκε το καλοκαίρι του 2024 από το Super Runner. Ταχύπλοο της ίδιας εταιρείας είχε επίσης δρομολογηθεί στη σύνδεση της Αττικής με τη Χίο.
Για το 2025, παραμένει άγνωστο – μέχρι αυτή την ώρα – αν η εταιρεία θα προχωρήσει σε θερινή δρομολόγηση ταχύπλοων από τη Θεσσαλονίκη προς τα νησιά του Βορείου Αιγαίου. Στις 2 Απριλίου, το «Ν» είχε καταγράψει φημολογία σύμφωνα με την οποία το Tera Jet ενδέχεται να αναλάβει ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Λέσβου από τον Ιούνιο έως τον Αύγουστο, και συγκεκριμένα στη γραμμή Πειραιάς – Μυτιλήνη. Πρόκειται για ταχύπλοο επιβατικό-οχηματαγωγό πλοίο (τύπου monohull) που μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 40 κόμβους, έχει πλάτος 22 μέτρα και μήκος 145 μέτρα. Το πλοίο μπορεί να μεταφέρει 1.750 επιβάτες και 350 Ι.Χ. οχήματα.
Η δρομολόγηση ταχύπλοων τύπου monohull στην γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη είχε γίνει από την ΝΕΛ. Ωστόσο το εγχείρημα εκείνο δεν πήγε καθόλου καλά. Σήμερα πόσο βιώσιμη μπορεί να είναι μια τέτοια προσπάθεια; Ωστόσο καταγράφεται έντονο ενδιαφέρον από το επιβατικό κοινό (Χίου, Λέσβου και Λήμνου), καθώς τα διαθέσιμα εισιτήρια για τα συμβατικά πλοία είναι περιορισμένα. Αλλά και γιατί ο χρόνος του ταξιδιού με τα ταχύπλοα μειώνεται κατά πολύ. Το ερώτημα είναι πόσοι επιβάτες μπορούν να πληρώσουν το υψηλό κόστος των εισιτηρίων σε αυτού του τύπου τα πλοία;
Ήδη έχει ανακοινωθεί η δρομολόγηση του συμβατικού πλοίου Super Star II στη γραμμή Ικαρίας – Σάμου. Παράλληλα, το πλοίο θα προσεγγίζει Μύκονο, Πάτμο, Λέρο, Κάλυμνο και Κω. Ουσιαστικά, η δρομολόγηση αποσκοπεί στην κάλυψη μέρους της επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης της γραμμής Ικαρία – Σάμος – Βόρεια Δωδεκάνησα. Τα δρομολόγια αναμένεται να ξεκινήσουν στις 12 Ιουνίου.
Το Super Star II είναι συμβατικό επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο, ναυπηγημένο το 1985 στη Δανία. Έχει μήκος 134 μέτρα, πλάτος 24,6 μέτρα και βύθισμα 5,65 μέτρα. Διαθέτει γκαράζ μήκους 510 γραμμικών μέτρων (340 Ι.Χ.), 74 καμπίνες με 148 κρεβάτια και μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 19 κόμβων.
Η SeaJets, όπως υποστηρίζει η ίδια, διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο ταχύπλοων πλοίων στο Αιγαίο. Παράλληλα, επενδύει στην ενίσχυση του στόλου των συμβατικών πλοίων της. Αυτή τη στιγμή διαχειρίζεται τα πλοία Super Star, Super Star II, Sporades Star, Aqua Blue, Aqua Jewel και Ιωλκός.
Μέχρι πριν από λίγα χρόνια, η εταιρεία εστίαζε σχεδόν αποκλειστικά στις γραμμές των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια η SeaJets διευρύνει σταθερά την παρουσία της στο Βόρειο Αιγαίο, μια νησιωτική περιφέρεια όπου η Group Attica δραστηριοποιείται σχεδόν μονοπωλιακά, διατηρώντας πλοία που συνδέουν τα νησιά με τα λιμάνια της Αττικής, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας, αλλά και μεταξύ τους.
Τα πλοία της Group Attica εξυπηρετούν τις βασικές ακτοπλοϊκές συνδέσεις και μεταφέρουν τον κύριο όγκο επιβατών και οχημάτων όλο τον χρόνο. Ειδικότερα, η εταιρεία έχει δρομολογημένα στο Βόρειο Αιγαίο τα πλοία Νήσος Σάμος, Blue Star Myconos και Διαγόρας, ενώ κατά διαστήματα εμφανίζονται και τα Blue Star I και Νήσος Ρόδος. Το φετινό καλοκαίρι αναμένεται να προστεθεί και το Αριάδνη στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη, για την κάλυψη των αυξημένων θερινών αναγκών. Επιπλέον, σημαντικό ρόλο στη μεταφορά φορτηγών στη γραμμή Ικαρίας – Σάμου διαδραματίζει το Blue Carrier I.
Είναι σαφές ότι, προς το παρόν, η SeaJets επιδιώκει κυρίως να αξιοποιήσει την υψηλή ζήτηση της θερινής περιόδου, αποσπώντας μερίδιο από την κίνηση. Ωστόσο, η σταδιακή ενίσχυση του στόλου των συμβατικών πλοίων της – έστω και μεγαλύτερης ηλικίας – δείχνει πρόθεση να διεκδικήσει μόνιμη θέση στις γραμμές του Αιγαίου, όπου έως σήμερα κυριαρχεί η Group Attica. Αν και αυτή τη στιγμή δεν είναι σε θέση να τη συναγωνιστεί άμεσα, ίσως σε δύο ή τρία χρόνια από σήμερα οι ισορροπίες στο Βόρειο Αιγαίο να αλλάξουν σημαντικά.