Τι συμβαίνει με το Ro – Ro Θαλασσίτης;
Από αναβολή σε αναβολή η έναρξη των δρομολογίων του πλοίου αλλά για την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας είναι απλώς… Παρασκευή βράδυ
Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 14/3/2025

Ούτε την Παρασκευή, 14 Μαρτίου, δεν ξεκίνησε το οχηματαγωγό πλοίο «Θαλασσίτης» το δρομολόγιό του προς τα λιμάνια του Βορείου Αιγαίου. Η εταιρεία Αειναύτης Ν.Ε. είχε αναρτήσει στην ιστοσελίδα της, στις 13 του μήνα, το αναμορφωμένο πρόγραμμα δρομολογίων του πλοίου, το οποίο ανέφερε ως ημερομηνία έναρξης των δρομολογίων την 14η Μαρτίου.
Ωστόσο, το απόγευμα της Παρασκευής, το πρόγραμμα δρομολογίων αφαιρέθηκε από την ιστοσελίδα της εταιρείας, χωρίς καμία εξήγηση. Στις 9:00 το βράδυ της ίδιας ημέρας, το πλοίο εμφανιζόταν να βρίσκεται στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας, παρότι η προγραμματισμένη ώρα αναχώρησής του ήταν δύο ώρες νωρίτερα, στις 7:00 το απόγευμα.
Η έναρξη των δρομολογίων του πλοίου αναβάλλεται συνεχώς, χωρίς η εταιρεία Αειναύτης να έχει αιτιολογήσει τους λόγους αυτής της καθυστέρησης. Μάλιστα, η ανακοίνωση της Creta Cargo Lines ότι το οχηματαγωγό «Τάλως» θα προσεγγίσει τα λιμάνια της Μυτιλήνης, της Μύρινας και της Καβάλας την επόμενη εβδομάδα, δείχνει πολλά.
Ανάμεσα στα παράδοξα που αφορούν το πλοίο «Θαλασσίτης» είναι το γεγονός ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία είχε ανακοινώσει τη δρομολόγησή του από τις 14 Νοεμβρίου 2024, συνοδεύοντας την ανακοίνωση με τη φράση «έρχεται σύντομα». Στις αρχές Φεβρουαρίου, ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας, είχε προαναγγείλει την έναρξη των δρομολογίων του πλοίου, δηλώνοντας ότι αυτά θα ξεκινούσαν «μέσα σε μία εβδομάδα». Ωστόσο, ενάμιση μήνα αργότερα, το πλοίο παραμένει άφαντο.
Το «Θαλασσίτης» προορίζεται να αντικαταστήσει το «Πελαγίτης» της ίδιας εταιρείας, το οποίο αποσύρθηκε από τα δρομολόγια στα τέλη του 2024. Συνεπώς, καλείται να καλύψει ένα σημαντικό κενό στις μεταφορικές ανάγκες των νησιών. Αν τον χειμώνα οι ανάγκες αυτές ήταν περιορισμένες, δεν συμβαίνει το ίδιο την άνοιξη και το καλοκαίρι.
Μπορεί εύκολα να φανταστεί κανείς την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι εμπορικές και μεταποιητικές επιχειρήσεις των νησιών, οι οποίες περιμένουν προϊόντα και πρώτες ύλες. Εξίσου δύσκολη είναι η θέση των μεταφορικών εταιρειών, που αδυνατούν να προγραμματίσουν τη λειτουργία τους. Κι αν αυτή είναι η κατάσταση στα μέσα Μαρτίου, τι θα συμβεί τις ημέρες του Πάσχα και το καλοκαίρι;
Αντιλαμβάνονται οι αρμόδιοι του Υπουργείου Ναυτιλίας ότι οφείλουν να δώσουν λύση άμεσα, ή απλώς είναι... Παρασκευή βράδυ;