× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Λύση μπάλωμα για την άγονη γραμμή της Λήμνου και του Αη Στράτη

Το «Αικατερίνη Π» και το «Αδαμάντιος Κοραής» προορίζονται να καλύψουν την σύνδεση με το Λαύριο. Με προέκταση του δρομολογίου προς Σαμοθράκη και Αλεξανδρούπολη

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 6/2/2025

Λύση μπάλωμα για την άγονη γραμμή της Λήμνου και του Αη Στράτη
' χρόνος ανάγνωσης

Από το κακό στο χειρότερο πάνε οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Λήμνου και του Αη Στράτη με το Λαύριο. Μετά από παρέμβαση που έκαναν στην σημερινή (Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου) συνεδρίαση του ΣΑΣ οι Δήμαρχοι της Λήμνου και του Αη Στράτη Ελεονώρα Γεώργ;α και Κωνσταντίνος Σινάνης φαίνεται να προκρίνεται η λύση της δρομολόγησης του «Αικατερίνη Π» στην άγονη της Λήμνου, της εταιρείας Fast Ferries, μέχρι τις 21 Φεβρουαρίου ενώ στην συνέχεια την γραμμή θα αναλάβει το «Αδαμάντιος Κοραής» της ίδιας εταιρείας. Μόνο που η εταιρεία δεν θέλει η προέκταση του δρομολογίου Λαύριο – Αη Στράτης – Λήμνος να φθάνει στην στην Καβάλα αλλά στην Σαμοθράκη και την Αλεξανδρούπολη. Πρόκειται για μια αρνητική εξέλιξη για τους κατοίκους της Λήμνου που επιμηκύνει κατά πολύ των χρόνο του ταξιδιού τους προς την Καβάλα.

Σε ανακοίνωση που έδωσε στην δημοσιότητα ο Δήμος Λήμνου αναφέρει:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η Δήμαρχος επεσήμανε ότι το εν λόγω δρομολόγιο αυξάνει σημαντικά τον χρόνο και το κόστος του ταξιδιού για όσους μετακινούνται προς τη Β. Ελλάδα, με ιδιαίτερη αναφορά στους μεταφορείς, καθώς διπλασιάζεται η απόσταση από Θεσσαλονίκη, εν συγκρίσει με το δρομολόγιο προς Καβάλα. Ζήτησε, εφόσον δεν υπάρχει άλλη λύση, να προστεθεί άλλη μία προσέγγιση της Καβάλας μέσω Λήμνου με άλλο πλοίο, καθώς με αυτά τα δεδομένα η Λήμνος μένει ουσιαστικά με μία σύνδεση με Καβάλα και μία με Θεσσαλονίκη. Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητη τουλάχιστον άλλη μία προσέγγιση, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ομαλή τροφοδοσία του νησιού.

Επίσης, η Δήμαρχος ζήτησε από την εταιρεία Blue Star Ferries να δώσει τη δυνατότητα μετακίνησης περισσότερων φορτηγών με προορισμό τη Λήμνο από τη Θεσσαλονίκη και την Καβάλα, αίτημα για το οποίο υπήρξε μια πρώτη θετική ανταπόκριση. Παράλληλα, τόνισε την ανάγκη άμεσης δρομολόγησης του φορτηγού οχηματαγωγού πλοίου (Ro-Ro) «Θαλασσίτης» της εταιρείας «Αειναύτης», το οποίο θα δώσει τη δυνατότητα για μετακίνηση των μεταφορέων προς Καβάλα ή/και Θεσσαλονίκη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 

Κατά τη συνεδρίαση του Σ.Α.Σ. τονίστηκε, επίσης, ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής εξακολουθεί να αναζητά λύση για την επαναφορά του αριθμού των εβδομαδιαίων δρομολογίων που συνδέουν τη Λήμνο με την Καβάλα, ως βασικό λιμένα σύνδεσης με τη Β. Ελλάδα.

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Δημοτική Αρχή διατηρεί συνεχή επικοινωνία με τους εμπλεκόμενους Δήμους και δεν παύει να επιδιώκει καλύτερες και μόνιμες λύσεις, πέραν της προσωρινής αυτής διευθέτησης, η οποία δεν καλύπτει ικανοποιητικά το σύνολο των αναγκών μας. Στόχος παραμένει πάντοτε η καλύτερη εξυπηρέτηση της μετακίνησης των κατοίκων, των επαγγελματιών και των επισκεπτών.

 

Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση η εξυπηρέτηση των συγκοινωνιακών αναγκών των νησιωτών με σταθερή και έγκαιρα προγραμματισμένη ακτοπλοϊκή συγκοινωνία αποτελεί αρμοδιότητα και ευθύνη της Πολιτείας, η οποία είναι και η μόνη η οποία μπορεί να δώσει λύση στα ζητήματα αυτά, μέσω της εξασφάλισης και επαρκούς χρηματοδότησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Δήμος Λήμνου τονίζει, επίσης, την επιτακτικότητα του έγκαιρου προγραμματισμού των δρομολογίων, ενόψει και της θερινής περιόδου.

Με την επιστροφή της Δημάρχου, αύριο Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου θα ακολουθήσει πρόσκληση των φορέων για την ενημέρωσή τους».

Τα χαρακτηριστικά των δύο πλοίων

Το Αικατερίνη Π, της Fast Ferries, έχει κατασκευαστεί το 1990 στην Ιαπωνία, είναι πλοίου μήκους 116,5 μέτρων, έχει πλάτος 18 μέτρα και βύθισμα 4,5 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 450 επιβάτες το χειμώνα και 1.000 το καλοκαίρι. Επίσης μπορεί να μεταφέρει μέχρι 53 Ι.Χ. Η ταχύτητα που αναπτύσσει το πλοίο είναι 18 μίλια.

Το πλοίο Αδαμάντιος Κοραής αποκτήθηκε πριν μερικούς μήνες από την Fast Ferries, προηγούμενος πλοιοκτήτης ήταν η εταιρεία Zante Ferries, έχει ολικό μήκος 100,15 μέτρα και πλάτος 17,2 μέτρα. Το βύθισμα του πλοίου είναι 4,8 μέτρα, έχει κατασκευαστεί το 1987 στην Ιαπωνία. Έχει την δυνατότητα να μεταφέρει 1.100 επιβάτες και 475 οχήματα.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΛΛΑΔΑ

Πάνω από τα 20 δις ευρώ τα έσοδα από τον τουρισμό

Η Τράπεζα της Ελλάδος καταγράφει αύξηση εννέα τοις εκατό στις εισπράξεις και άνοδο της ταξιδιωτικής κίνησης που έφτασε τους 31,6 εκατομμύρια επισκέπτες
ΕΛΛΑΔΑ

Βουνό οι έμμεσοι φόροι για τα νοικοκυριά

Με τα έσοδα από ΦΠΑ και ειδικούς φόρους να φτάνουν το 62,3% των εισπράξεων του 2026, η ανατροπή της πτώσης στα ποσοστά έμμεσης φορολόγησης επανέρχεται δυναμικά, επιβαρύνοντας περισσότερο τα χαμηλότερα εισοδήματα.
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ξεκινά η αλιεία οστράκων στον κόλπο Καλλονής

Ανοίγει η οστρακαλιευτική περίοδος για χάβαρα, κυδώνια και καλόγνωμες
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Παπούτσια Nike: Αξίζει να Επενδύσετε σε Επώνυμα Υποδήματα για Καθημερινή Χρήση και Σχολείο;

Οι τάσεις μπορεί να αλλάζουν, αλλά η ανάγκη για σταθερότητα, στήριξη και αντοχή παραμένει σταθερή
ΕΡΓΑΣΙΑ

Νέες προσλήψεις στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Λέσβου

Για την αποκατάσταση του Μεγάλου Περιβόλου στο Άνω Κάστρο Μυτιλήνης
ΑΓΟΡΑ

Με μικρή αύξηση στο πετρέλαιο θέρμανσης η Λέσβος υποδέχεται τα πρώτα κρύα

Από 1,15 ευρώ το λίτρο έως 1,25 το εύρος τιμών στα πρατήρια της Λέσβου, σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Ανάπτυξης
ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Σχέδιο ελαϊκής πολιτικής παρουσίασε ο Σύνδεσμος τυποποιητών

Ο Σύνδεσμος Παραγωγής Εμπορίας Τυποποίησης Ελληνικού Ελαιολάδου τόνισε την ανάγκη ενιαίου εθνικού σχεδιασμού για την προώθηση του «Made in Greece»
ΕΛΛΑΔΑ

Οριακή αύξηση των τουριστών το Σεπτέμβριο

Παρελθόν τα υψηλά ποσοστά ανόδου των αφίξεων και των διανυκτερεύσεων
ΑΓΡΟΤΕΣ

Σφίγγα ο «Χασάπης» για το σκάνδαλο στον ΟΠΕΚΕΠΕ

Ο Ανδρέας Στρατάκης κατέθεσε πως έχει ελεγχθεί πολλές φορές από τον ΟΠΕΚΕΠΕ και ουδέποτε είχε «δεσμευμένο ΑΦΜ ούτε αχρεωστήτως καταβληθέντα».
ΑΓΡΟΤΕΣ

Εκτός πληρωμών επιδοτήσεων εκατοντάδες χιλιάδες αγρότες

Τελειώνει τους μικρούς αγρότες των νησιών ο Τσιάρας με ανατροπή του τρόπου κατανομής των αγροτικών επιδοτήσεων
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Νέες ανακοινώσεις για την ευλογιά των προβάτων

Επιμένει η κυβέρνηση στο ίδιο μοτίβο για την αντιμετώπιση της επιζωοτίας
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΟΡΑ

Ο Όμιλος Κασίδη ενισχύει τη θέση του στην ελληνική αγορά κρέατος

Είκοσι χρόνια ανάπτυξης και επενδύσεων δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο και καθετοποιημένο μοντέλο παραγωγής για την Ελλάδα και την Ευρώπη. Ξεχωριστή σημασία για τον όμιλο έχει η πρόσφατη επένδυση στη Λέσβο, με την εξαγορά του Σφαγείου Σελάχα στην Καλλονή