× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Λύση μπάλωμα για την άγονη γραμμή της Λήμνου και του Αη Στράτη

Το «Αικατερίνη Π» και το «Αδαμάντιος Κοραής» προορίζονται να καλύψουν την σύνδεση με το Λαύριο. Με προέκταση του δρομολογίου προς Σαμοθράκη και Αλεξανδρούπολη

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 6/2/2025

Λύση μπάλωμα για την άγονη γραμμή της Λήμνου και του Αη Στράτη
' χρόνος ανάγνωσης

Από το κακό στο χειρότερο πάνε οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Λήμνου και του Αη Στράτη με το Λαύριο. Μετά από παρέμβαση που έκαναν στην σημερινή (Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου) συνεδρίαση του ΣΑΣ οι Δήμαρχοι της Λήμνου και του Αη Στράτη Ελεονώρα Γεώργ;α και Κωνσταντίνος Σινάνης φαίνεται να προκρίνεται η λύση της δρομολόγησης του «Αικατερίνη Π» στην άγονη της Λήμνου, της εταιρείας Fast Ferries, μέχρι τις 21 Φεβρουαρίου ενώ στην συνέχεια την γραμμή θα αναλάβει το «Αδαμάντιος Κοραής» της ίδιας εταιρείας. Μόνο που η εταιρεία δεν θέλει η προέκταση του δρομολογίου Λαύριο – Αη Στράτης – Λήμνος να φθάνει στην στην Καβάλα αλλά στην Σαμοθράκη και την Αλεξανδρούπολη. Πρόκειται για μια αρνητική εξέλιξη για τους κατοίκους της Λήμνου που επιμηκύνει κατά πολύ των χρόνο του ταξιδιού τους προς την Καβάλα.

Σε ανακοίνωση που έδωσε στην δημοσιότητα ο Δήμος Λήμνου αναφέρει:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η Δήμαρχος επεσήμανε ότι το εν λόγω δρομολόγιο αυξάνει σημαντικά τον χρόνο και το κόστος του ταξιδιού για όσους μετακινούνται προς τη Β. Ελλάδα, με ιδιαίτερη αναφορά στους μεταφορείς, καθώς διπλασιάζεται η απόσταση από Θεσσαλονίκη, εν συγκρίσει με το δρομολόγιο προς Καβάλα. Ζήτησε, εφόσον δεν υπάρχει άλλη λύση, να προστεθεί άλλη μία προσέγγιση της Καβάλας μέσω Λήμνου με άλλο πλοίο, καθώς με αυτά τα δεδομένα η Λήμνος μένει ουσιαστικά με μία σύνδεση με Καβάλα και μία με Θεσσαλονίκη. Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητη τουλάχιστον άλλη μία προσέγγιση, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ομαλή τροφοδοσία του νησιού.

Επίσης, η Δήμαρχος ζήτησε από την εταιρεία Blue Star Ferries να δώσει τη δυνατότητα μετακίνησης περισσότερων φορτηγών με προορισμό τη Λήμνο από τη Θεσσαλονίκη και την Καβάλα, αίτημα για το οποίο υπήρξε μια πρώτη θετική ανταπόκριση. Παράλληλα, τόνισε την ανάγκη άμεσης δρομολόγησης του φορτηγού οχηματαγωγού πλοίου (Ro-Ro) «Θαλασσίτης» της εταιρείας «Αειναύτης», το οποίο θα δώσει τη δυνατότητα για μετακίνηση των μεταφορέων προς Καβάλα ή/και Θεσσαλονίκη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 

Κατά τη συνεδρίαση του Σ.Α.Σ. τονίστηκε, επίσης, ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής εξακολουθεί να αναζητά λύση για την επαναφορά του αριθμού των εβδομαδιαίων δρομολογίων που συνδέουν τη Λήμνο με την Καβάλα, ως βασικό λιμένα σύνδεσης με τη Β. Ελλάδα.

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Δημοτική Αρχή διατηρεί συνεχή επικοινωνία με τους εμπλεκόμενους Δήμους και δεν παύει να επιδιώκει καλύτερες και μόνιμες λύσεις, πέραν της προσωρινής αυτής διευθέτησης, η οποία δεν καλύπτει ικανοποιητικά το σύνολο των αναγκών μας. Στόχος παραμένει πάντοτε η καλύτερη εξυπηρέτηση της μετακίνησης των κατοίκων, των επαγγελματιών και των επισκεπτών.

 

Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση η εξυπηρέτηση των συγκοινωνιακών αναγκών των νησιωτών με σταθερή και έγκαιρα προγραμματισμένη ακτοπλοϊκή συγκοινωνία αποτελεί αρμοδιότητα και ευθύνη της Πολιτείας, η οποία είναι και η μόνη η οποία μπορεί να δώσει λύση στα ζητήματα αυτά, μέσω της εξασφάλισης και επαρκούς χρηματοδότησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Δήμος Λήμνου τονίζει, επίσης, την επιτακτικότητα του έγκαιρου προγραμματισμού των δρομολογίων, ενόψει και της θερινής περιόδου.

Με την επιστροφή της Δημάρχου, αύριο Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου θα ακολουθήσει πρόσκληση των φορέων για την ενημέρωσή τους».

Τα χαρακτηριστικά των δύο πλοίων

Το Αικατερίνη Π, της Fast Ferries, έχει κατασκευαστεί το 1990 στην Ιαπωνία, είναι πλοίου μήκους 116,5 μέτρων, έχει πλάτος 18 μέτρα και βύθισμα 4,5 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 450 επιβάτες το χειμώνα και 1.000 το καλοκαίρι. Επίσης μπορεί να μεταφέρει μέχρι 53 Ι.Χ. Η ταχύτητα που αναπτύσσει το πλοίο είναι 18 μίλια.

Το πλοίο Αδαμάντιος Κοραής αποκτήθηκε πριν μερικούς μήνες από την Fast Ferries, προηγούμενος πλοιοκτήτης ήταν η εταιρεία Zante Ferries, έχει ολικό μήκος 100,15 μέτρα και πλάτος 17,2 μέτρα. Το βύθισμα του πλοίου είναι 4,8 μέτρα, έχει κατασκευαστεί το 1987 στην Ιαπωνία. Έχει την δυνατότητα να μεταφέρει 1.100 επιβάτες και 475 οχήματα.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Μεγάλο φιάσκο στη βιολογική γεωργία καταγγέλλει η ΠΟΓΕΔΥ

«Η κυβέρνηση θυσιάζει τους έντιμους βιοκαλλιεργητές για τα λαμόγια» υποστηρίζει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Γεωτεχνικών Δημοσίων Υπαλλήλων
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ξεχειλίζει η οργή των αγροτών σε όλη την Ελλάδα

«Κλέφτες, πού είναι τα λεφτά μας;», φώναζαν οι αγροκτηνοτρόφοι της Βοιωτίας
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Αύξηση της παραγωγής κρασοστάφυλων στη Λήμνο

Την ικανοποίηση του από αυτή την εξέλιξη εκφράζει ο Αγροτικός Συνεταιρισμός του νησιού
ΕΛΛΑΔΑ

H Ελλάδα πρώτη στην Ε.Ε. στις υπερωρίες

Αποκαλυπτικά στοιχεία έδωσε στην δημοσιότητα η Eurostat
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ο βροχερός Οκτώβρης της Λέσβου σε αριθμούς

Κρίσιμο ζήτημα είναι να υπάρξει καλή κατανομή του νερού που δέχεται το νησί καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Δείτε εδώ το ύψος της βροχόπτωσης στην πόλη και τα χωριά του νησιού
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΙΒΛΙΟ

Δημιουργικά Σάββατα με βιβλιοδεσία στο εργαστήριο tortuguita

Σάββατο 11/10: Ραφή αλυσίδας (Chain Stitch) – Σάββατο 25/10: Single Section Booklets
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΓΡΟΤΕΣ

Με την πλάτη στον τοίχο οι αγρότες της Αγιάσου

Ο πρόεδρος του Αγροτικού Ελαιουργικού Συνεταιρισμού Αγιάσου, Προκόπης Δουλαδέλλης, μίλησε το «Ν» για την τρέχουσα κατάσταση του Συνεταιρισμού, τους στόχους της νέας διοίκησης και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αγρότες της περιοχής
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

«Η κυβέρνηση απουσιάζει από τον πρωτογενή τομέα των νησιών μας»

Η Αντιπεριφερειάρχης Βορείου Αιγαίου Αναστασία Αντωνέλλη μιλά για τη δακοκτονία, τις αποζημιώσεις, τα ευρωπαϊκά προγράμματα και την ανάγκη ουσιαστικής στήριξης της αγροτικής και κτηνοτροφικής παραγωγής
ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΕΛΛΑΔΑ

Έρχονται οι εμπορικές συναλλαγές με IRIS

Υποχρεωτική η αποδοχή των πληρωμών με το σύστημα άμεσων συναλλαγών από την 1η Νοεμβρίου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Στα 7,85 ευρώ το φρέσκο λάδι της Αθηνολιάς

Ισχυρό ξεκίνημα για τη σεζόν 2025 – 2026 από τον Συνεταιρισμό Αγίων Αποστόλων Λακωνίας
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Έβαλε μπρος το ελαιοτριβείο του Συνεταιρισμού Αντισσας

Έξτρα παρθένα τα πρώτα λάδια με αναμενόμενα χαμηλή ελαιοπεριεκτικότητα του καρπού
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Νέα Αριστερά: «Η βιολογική γεωργία υπό διωγμό»

Σκληρή ανακοίνωση κατά του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για την ακύρωση του μέτρου των βιοκαλλιεργειών και τη διάλυση των ελεγκτικών μηχανισμών