Χωρίς τέλος τα ακτοπλοϊκά προβλήματα της Λήμνου και του Αη Στράτη
Αυξήσεις στα μισθώματα ζητούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες. Άμεσως ο κίνδυνος να μείνουν χωρίς σύνδεση με το Λαύριο τα δύο νησιά
Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 4/2/2025

Άκαρπη φαίνεται πως ήταν και η δεύτερη έκτακτη πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την άγονη γραμμή της Λήμνου, που εξέδωσε το Υπουργείο Ναυτιλίας. Αυτό προκύπτει από όσα ανακοίνωσε ο Δήμος Λήμνου το βράδυ της Τρίτης 4 Φεβρουαρίου, σε συνέχεια σύσκεψης που έγινε στο Επαρχείο του νησιού.
Ειδικότερα, το δελτίο τύπου του Δήμου Λήμνου αναφέρει:
«Σχετικά με το ζήτημα της αστάθειας και της αβεβαιότητας στην ακτοπλοϊκή σύνδεση με το Λαύριο, η Δήμαρχος υπογράμμισε ότι διατηρεί συνεχή επικοινωνία με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και τον ίδιο τον Υπουργό κ. Χρήστο Στυλιανίδη, με τον οποίο συνομίλησε και σήμερα τηλεφωνικώς. Ο κ. Στυλιανίδης ενημέρωσε τη Δήμαρχο ότι βρίσκεται στις Βρυξέλλες προκειμένου να αιτηθεί επιπλέον χρηματοδότηση για τις άγονες γραμμές, συμπεριλαμβανομένης αυτής της Λήμνου. Όσον αφορά στο διαγωνισμό για την ανάθεση της γραμμής που συνδέει τη Λήμνο και τον Αγ. Ευστράτιο με το Λαύριο, όπως έγινε γνωστό από το Υπουργείο, δεν υπήρξε ενδιαφερόμενος. Το Υπουργείο διαμηνύει ότι το πρόβλημα έγκειται στην απαίτηση των ακτοπλόων για αύξηση σε ποσοστό 30% επί του προσφερόμενου στην πρόσκληση μισθώματος, ποσό το οποίο δεν καλύπτεται από το Υπουργείο Οικονομικών. Οι ενέργειες και η πίεση εξακολουθούν από την πλευρά του Δήμου, ενώ το ΣΑΣ συνεδριάζει και σήμερα κάνοντας διαπραγμάτευση με τις ακτοπλοικές εταιρείες για λύσης».
Η γραμμή της Λήμνου καλύπτεται μέχρι την Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου από το πλοίο Πρέβελης της Blue Star Ferries, καθώς τότε λήγει η σύμβαση που έχουν υπογράψει η εταιρεία και το Υπουργείο Ναυτιλίας.
Είναι εντυπωσιακό πως, για τη συγκεκριμένη γραμμή, το Υπουργείο Ναυτιλίας δεν έκανε απολύτως τίποτα για να βρει πλοίο έγκαιρα, καθώς η πρώτη πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος εκδόθηκε μόλις στις 24 Ιανουαρίου, παρά το γεγονός ότι το Υπουργείο γνώριζε από τον περασμένο Νοέμβριο πως το Πρέβελης θα αποχωρήσει από τη γραμμή.
Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου είναι προγραμματισμένη συνεδρίαση του ΣΑΣ (Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών), χωρίς όμως να περιλαμβάνεται στην ημερήσια διάταξη το συγκεκριμένο θέμα.
Όσο για τις αιτιάσεις του υπουργείου πως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αρνούνται να βάλουν τα πλοία στις άγονες γραμμές απαιτώντας αύξηση των μισθωμάτων υπάρχει και η λύση της επίταξης. Μέτρο που έχει χρησιμοποιηθεί κατ’ επανάληψη σε άλλες επαγγελματικές ομάδες.