Στην γραμμή Ζάκυνθος – Κυλλήνη δρομολογήθηκε προσωρινά το Smyrna di Levante το πλοίο που πριν περίπου 2,5 χρόνια η ακτοπλοϊκή εταιρεία Levante Ferries προσπάθησε να το καθιερώσει στην γραμμή Σμύρνη – Θεσσαλονίκη.
Το πλοίο που έτυχε εκτεταμένης ανακατασκευής που κόστισε πολλά εκατομμύρια ευρώ, μπαίνει σε μια γραμμή (Ζάκυνθος – Κυλλήνη) που εξυπηρετείται από ημερόπλοια όπως είναι το Mare di Levante. Δηλαδή πλοία που δεν διαθέτουν καμπίνες και έχουν μεγάλους δημόσιους χώρους. Το Smyrna di Levante, που πλέον είναι 48 ετών, είναι διαμορφωμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να εκτελεί δρομολόγια την νύκτα καθώς διαθέτει καμπίνες.
Μετά την αποτυχημένη δρομολόγηση του στην γραμμή Σμύρνη – Θεσσαλονίκη, το δεύτερο εξάμηνο του 2022, το Smyrna di Levante έμεινε χωρίς γραμμή για μεγάλο χρονικό διάστημα και ήταν δεμένο στο Πέραμα - Αττικής. Το καλοκαίρι του 2024 ναυλώθηκε από την κυβέρνηση του Ισραήλ και μετακινήθηκε στην Λεμεσό ώστε να είναι έτοιμο να εξυπηρετήσει την μεταφορά στελεχών ή πολιτών του κράτους.
Η επιστροφή του στην Ελλάδα και η δρομολόγηση του στην γραμμή Ζακύνθου – Κυλλήνης δείχνει πως η εταιρεία δυσκολεύεται πολύ να βρει τρόπο να το αξιοποιήσει. Οι φήμες που ήθελαν το πλοίο να πηγαίνει στο Μαρόκο για να δρομολογηθεί εκεί δεν επιβεβαιώθηκαν ποτέ.
Λίγα λόγια για το πλοίο
Ήταν Δευτέρα 24 Απριλίου, όταν τα Shippax Awards βράβευσαν την Levante Ferrries για την μετασκευή του Smyrna di Levante, ως την καλύτερη μετασκευή πλοίου για το 2022. Η βράβευση πραγματοποιήθηκε στην Βαρκελώνη, στο πλαίσιο του ετήσιου συνεδρίου του ομώνυμου ναυτιλιακού φορέα.
Το πλοίο αποκτήθηκε από την Levante Ferries τον Ιούνιο του 2019, μέχρι τότε το πλοίο ονομάζονταν Kopernik και έφερε σημαία Κύπρου. Το τίμημα για την απόκτηση του προσδιορίζεται κοντά στα 2,5 εκατ. δολάρια ΗΠΑ, σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες. Το μήκος του πλοίου, προ μετασκευής, ήταν 158,35 μέτρα και το πλάτος του είναι 22,63 μέτρα. Έχει κατασκευαστεί το 1977 δηλαδή είναι ένα πλοίο 48 ετών. Η μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να αναπτύξει το πλοίο, πριν την μετασκευή του ήταν 20,5 μίλια ανά ώρα.
Το πλοίο μετά την μετασκευή του έχει την δυνατότητα να μεταφέρει 300 Ι.Χ. αυτοκίνητα και 948 επιβάτες. Ακόμη αξίζει να σημειωθεί πως το πλοίο της διακρίθηκε στα Shippax Awards με το παγκόσμιο βραβείο Shippax Retrofit Award 2023, δηλαδή με το βραβείο της καλύτερης μετασκευής της χρονιάς σε διεθνές επίπεδο.