Όλο και μεγαλώνει ο μποναμάς... για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες
Στα 265 εκατ. ευρώ οι κοινοτικοί πόρου που θα κατευθυνθούν για την κατασκευή νέων πλοίων δήλωσε ο Στυλιανίδης από την Σύρο
Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 21/1/2025

Σήμερα, Τρίτη 21 Ιανουαρίου, ο κ. Στυλιανίδης ανακοίνωση πως το πρόγραμμα για αντικατάσταση των πλοίων σε συγκεκριμένες άγονες γραμμές ξεκίνησε από τα 80 εκατ. ευρώ των και μετά από την διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ανέβει στα 265 εκατ. ευρώ. Ο κ. Στυλιανίδης επισήμανε πως «Η αποστολή μας είναι διττή. Να κάνουμε σωστή και ολοκληρωμένη διαχείριση των ευρωπαϊκών πόρων και ταυτόχρονα να προκαλέσουμε τη μόχλευση των αναγκαίων ιδιωτικών επενδύσεων στον τομέα, ώστε να μπορούμε να μιλάμε για ένα σύνολο πόρων έως 2 δις ευρώ».
Σε ό,τι αφορά τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια, ο κ. Στυλιανίδης υπογράμμισε ότι επιδίωξη του υπουργείου είναι οι 12ετείς συμβάσεις. Ο ίδιος σχεδιασμός υπάρχει για το σύνολο των άγονων γραμμών του Αιγαίου, εφόσον βρεθούν κατάλληλα πλοία ή εταιρείες που είναι πρόθυμες να κατασκευάσουν τα κατάλληλα πλοία.
Σχετικά με το κόστος των θαλασσίων μεταφορών, επισήμανε ότι στόχος της Κυβέρνησης, του Υπουργείου Ναυτιλίας αλλά και των συναρμόδιων υπουργείων, είναι να μην υπάρξει αύξηση των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτήριων.
Όπως δήλωσε «έχουμε ήδη ξεκινήσει διαβουλεύσεις με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και είμαστε σε επαφή με τα συναρμόδια υπουργεία, ακριβώς για να βρούμε βιώσιμες λύσεις. Θέλουμε να δώσουμε στον πολίτη τη δυνατότητα να επισκέπτεται τα νησιά μας και να μπορεί, όχι απλώς να τα συντηρεί σε επίπεδο οικονομικής ανάπτυξης, αλλά και να τα απολαμβάνει».
Όσον αφορά στο Μεταφορικό Ισοδύναμο, ο Υπουργός σημείωσε ότι με αυτόν τον τρόπο επιδιώκεται να μετριασθεί το μειονέκτημα που έχουν οι νησιώτικες περιοχές σε σχέση με τον ηπειρωτικό χώρο. «Γι’ αυτό», όπως τόνισε, «πρέπει να κοιτάξουμε, κυρίως, την κλαδική και χωρική διάσταση του μεταφορικού ισοδύναμου για να μπορέσει να βοηθήσει αποτελεσματικότερα τον επιβάτη και τον επιχειρηματία, προκειμένου να αποτελέσει μοχλό οικονομικής ανάπτυξης και όχι μηχανισμό εξισορρόπησης τιμών».