Ετοιμάζεται χρηματοδότηση για τις ακτοπλοϊκές εταιρείας
Συνάντηση Μητσοτάκη – Στυλιανίδη για τις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, αναζητείται τρόπος αντιστάθμισης του αυξημένους κόστους και κρατική ενίσχυση
Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 18/1/2025

Το θέμα των αυξήσεων των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ενόψει της χρήσης ακριβότερου τύπου καυσίμου για τα πλοία της ακτοπλοΐας από την 1η Μαΐου, συζητήθηκε σε σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου σε συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας Χρήστου Στυλιανίδη με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, αναφέρει δημοσίευμα του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων (ΑΠΕ – ΜΠΕ).
Οι κοινωνικές αντιδράσεις που προκαλεί η επικείμενη αύξηση στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, ως αποτέλεσμα της αλλαγής του καυσίμου που χρησιμοποιούν τα πλοία, αναγκάζει την κυβέρνηση, έστω και σε συμβολικό επίπεδο να δείξει ότι αναζητεί τρόπο για να μην επιβαρυνθούν οι νησιώτες.
Η αύξηση του κόστους των ναυτιλιακών καυσίμων για τα πλοία ήταν ένα ζήτημα που ήταν γνωστό στην κυβέρνηση τουλάχιστον εδώ και τρία χρόνια. Καθώς ουσιαστικά αυτό που γίνεται το 2025 είναι να εφαρμοστεί ένα κανονισμός της Ευρωπαϊκής νομοθεσία που είχε θεσπιστεί πολλά χρόνια πριν.
Ο κ. Στυλιανίδης ενημέρωσε τον πρωθυπουργό για όλες τις πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί για το συγκεκριμένο θέμα ενώ είπε ότι οι συνομιλίες με τους ακτοπλόους θα συνεχιστούν στο πλαίσιο μία ενδεικτικής λύσης ώστε να μην επιβαρυνθούν οι επιβάτες.
Στους στόχους του υπουργείου Ναυτιλίας, αναφέρει το δημοσίευμα του ΑΠΕ – ΜΠΕ είναι επίσης η αξιοποίηση των ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων προκειμένου ο κλάδος των ακτοπλόων να μπορέσει να προχωρήσει πιο γρήγορα στη πράσινη μετάβαση, ενώ παράλληλα υπάρχει και συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών ώστε να χαρτογραφηθεί το θέμα της τιμής του νέου καυσίμου και του κόστους λειτουργίας των πλοίων και για το πόσο μπορεί το κρατικό ταμείο να βοηθήσει προς αυτήν την κατεύθυνση.
Η παραπάνω αναφορά δείχνει πως η κυβέρνηση ετοιμάζει μία νέα επιχορήγηση για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες που να καλύπτει εν μέρει ή συνολικά το αυξημένο κόστος. Πιθανό, επίσης, είναι να δούμε μία μείωση των φόρων (π.χ. ΦΠΑ) που δεν θα καταλήξει στα ταμία των ακτοπλοϊκών εταιρειών ως αντιστάθμισμα για το αυξημένο κόστος των καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο που θα χρησιμοποιούν τα πλοία.