Έρχονται ακριβότερα εισιτήρια για τους επιβάτες της ακτοπλοΐας
Αισιόδοξος ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης για την χρηματοδότηση της κατασκευής νέων πλοίων από κοινοτικούς πόρους
Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 14/1/2025

Την Δευτέρα 13 Ιανουαρίου ματαιώθηκε το προγραμματισμένο δρομολόγιο του πλοίου Πρέβελης στην γραμμή Λαύριο – Λήμνος – Καβάλα και επιστροφή. Την Τρίτη 14 Ιανουαρίου ανακοινώθηκε πως για ακόμη μια φορά το πλοίο που συνδέει τα νησιά του Βορείου Αιγαίου με τα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας (Καβάλα και Θεσσαλονίκη) δεν θα προσεγγίσει το λιμάνι του Αγίου Ευστρατίου. Την ίδια ημέρα πραγματοποιήθηκε στον Πειραιά, στο Ίδρυμα Ευγενίδου η ημερίδα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας με τίτλο «Σύγχρονες Ακτοπλοϊκές Μεταφορές, Βιώσιμη ανάπτυξη των Νησιών».
Τα κύρια συμπεράσματα της ημερίδας είναι πως οι νησιώτες από το 2025 και μετά θα πληρώνουν όλο και ακριβότερα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, επίσης η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της χώρας θα χρηματοδοτηθεί από πόρους κοινοτικούς και εθνικούς.
Στην ομιλία του ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης τόνισε: την ανάγκη για άμεση ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου, με νεότευκτα πράσινα, ασφαλή πλοία, η οποία θα διασφαλίζει τη συνοχή όλης της νησιωτικής χώρας με ποιοτικούς και κυρίως, με αυστηρούς όρους ασφάλειας.
Ο κ. Στυλιανίδης παρουσίασε την πολιτική και τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την υποστήριξη της πράσινης μετάβασης της επιβατηγού ναυτιλίας, τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων και υποδομών της χώρας αλλά και για τη μεταρρύθμιση του κλάδου της ακτοπλοΐας γενικότερα. Όπως τόνισε «η ανάγκη για την πράσινη μετάβαση της επιβατηγού ναυτιλίας πρέπει να συνδυαστεί παράλληλα με την ασφάλεια, τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων και υποδομών. Για να γίνει αυτό πρέπει να συνυπάρξει το κράτος με την ελεύθερη αγορά, μέχρι το βαθμό που δεν ανατρέπεται η έννοια της ελεύθερης οικονομίας. Η νέα πολιτική του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής βασίζεται σε ένα συγκεκριμένο τρίπτυχο: «Ασφάλεια – Εκσυγχρονισμός – Αναδιάρθρωση», που υλοποιείται μέσα από 6 στρατηγικές πρωτοβουλίες:
Την Ψηφιακή Πύλη «Δικαιώματα Επιβατών»
Τις Χρονοθυρίδες (Ψηφιακός απόπλους – κατάπλους)
Τη Σύμπραξη Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για πράσινα πλοία σε άγονες γραμμές
Το Masterplan ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου
Το Συνεργατικό Σχήμα (Cluster) για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας
Την αναδιάρθρωση και τον εκσυγχρονισμό του Υπουργείου και του Λιμενικού Σώματος».
Αναφερόμενος, δε, στην εξεύρεση/κάλυψη της απαιτούμενης χρηματοδότησης για την υλοποίηση των παραπάνω έργων, ο κ. Υπουργός μετέφερε τη δέσμευση των νέων μελών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με τα οποία είχε σειρά συναντήσεων προ ολίγων ημερών στις Βρυξέλλες, να συνεχίσει να υποστηρίζει τις πρωτοβουλίες και τα έργα που αποσκοπούν στη σύγχρονη και περιβαλλοντικά φιλική ναυτιλία, με τις ανάλογες λιμενικές υποδομές. «Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος που με σκληρή και συστηματική δουλειά, πετύχαμε να εξασφαλίσουμε σημαντικές ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις μέσα από το ΕΣΠΑ και από άλλες πηγές για να υλοποιήσουμε τα έργα αυτά», σημείωσε χαρακτηριστικά. Και πρόσθεσε: «Η διαπραγμάτευση συνεχίζεται. Είναι δύσκολη διαπραγμάτευση αλλά πιστεύω ότι και εδώ, θα έχουμε κάποια αποτελέσματα που θα βοηθήσουν πάρα πολύ στις μεγάλες πρωτοβουλίες μας που αφορούν στο ΣΔΙΤ των άγονων γραμμών αλλά και τη χρηματοδότηση που θα έχουν οι εταιρείες μας για να φτάσουν στην πράσινη μετάβαση με έναν φυσιολογικό και ήπιο τρόπο, έτσι ώστε να πάμε στην επόμενη σοβαρή φάση για την ελληνική επιβατηγό ναυτιλία».