× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Ούτε μια αναφορά στο Μεταφορικό ισοδύναμο από τον Στυλιανίδη

Παραμένει ο στόχος του υπουργείου Ναυτιλίας να κάνει 10ετείς συμβάσεις για τις άγονες γραμμές. Έρχονται αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 13/12/2024

Ούτε μια αναφορά στο Μεταφορικό ισοδύναμο από τον Στυλιανίδη

Στα 161 εκατ. ευρώ δόθηκαν το 2024 για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στην Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, κατά την διάρκεια της ομιλίας τους στην Βουλή επί του προϋπολογισμού του 2025.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξίζει να σημειωθεί πως στο δελτίο τύπου που έστειλε το υπουργείο για την ομιλία του κ. Στυλιανίδη αλλά και στα 12 λεπτά της αρχικής τοποθέτησης του στην Βουλή ο κ. Στυλιανίδης δεν έκανε καμία αναφορά στο Μεταφορικό Ισοδύναμο, στοιχείο που δείχνει πως αντιμετωπίζει η κυβέρνηση το μέτρο αυτό.

Αντίθετα εκτενέστατη ήταν η αναφορά του υπουργού στο πρόγραμμα χρηματοδότησης των ακτοπλοϊκών εταιρειών για την κατασκευή νέων πλοίων με την αξιοποίηση των πόρων και των άγονων γραμμών. Επίσης προσπάθησε να απαντήσει στην κριτική που έχει δεχθεί για τον τρόπο που διαχειρίζεται το υπουργείου του το διαγωνισμό για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές.

Επίσης ο υπουργός ανέφερε πως θα δοθούν 300 εκατ. ευρώ για μικρής κλίμακας έργα στα λιμάνια της χώρας, ενώ αναζητούνται τρόπο για την χρηματοδότηση των υποδομών που χρειάζονται τα λιμάνια για να μπορούν να εξυπηρετούν «πράσινα» πλοία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος ανοιχτό άφησε ο κ. Στυλιανίδης το ενδεχόμενο αυξήσεων στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στις γραμμές του Αιγαίου ως αποτέλεσμα εφαρμογής των φιλοπεριβαλλοντικών μέτρων που έχει θεσπίσει η Ε.Ε.

Αναλυτικά το δελτίο τύπου του υπουργείου αναφέρει:

Τους στόχους και τις στρατηγικές του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανακοίνωσε ο Υπουργός, Χρήστος Στυλιανίδης, με την ομιλία του σήμερα στη Βουλή, κατά τη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό του 2025.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 

Ο κ. Στυλιανίδης, αρχικά, επισήμανε ότι ο ίδιος προσωπικά ποτέ δεν συνεισέφερε σε τοξικό κλίμα γιατί, όπως είπε, «κάτι τέτοιο δεν ενδιαφέρει τον πολίτη και δεν συνεισφέρει ούτε στην ουσία της πολιτικής». «Η εποικοδομητική κριτική είναι περισσότερο από ευπρόσδεκτη, όταν βασίζεται σε στοιχεία και όταν έχει περιεχόμενο και πρόταση», συμπλήρωσε και συνέχισε χαρακτηριστικά: «Αυτό, δυστυχώς, αποδεικνύει ότι εκείνοι που ασκούν κριτική τις τελευταίες ημέρες για τις πολιτικές μας, δεν έχουν καν διαβάσει τις ανακοινώσεις του Υπουργείου».

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναφερόμενος στο project των άγονων γραμμών, στο «maritime cluster», αλλά και στις ευρύτερες πολιτικές του Υπουργείου, ο κ. Στυλιανίδης σημείωσε ότι οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δις.

 

Ο Υπουργός υπογράμμισε ότι, τo 2019 οι άγονες γραμμές είχαν κόστος περίπου 90 εκατομμύρια ευρώ ενώ, για φέτος, το κόστος θα αγγίξει τα 161 εκατομμύρια ευρώ. Όπως, δε, δήλωσε «θα πρέπει να αξιοποιήσουμε το μεγάλο κονδύλι των 500 εκατομμυρίων με μισό δις ευρώ από ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις για τις άγονες γραμμές ώστε και να έχουμε, πλέον, δεκαετείς συμβάσεις με προβλεψιμότητα για τις επιχειρήσεις και να έχουμε αξιόπιστη ακτοπλοΐα με ασφάλεια αλλά και πράσινα πλοία. Σε αυτή τη μεταβατική περίοδο των 2-3 χρόνων, μέχρι να δρομολογηθεί το ΣΔΙΤ, το Private – Public Partnership δηλαδή, χρειάζεται να δείξουμε σύνεση στη διαχείριση των χρημάτων και να κρατήσουμε, πάνω απ' όλα, όλα τα νησιά σε διασύνδεση, μόνιμα, με την ηπειρωτική χώρα και μεταξύ τους.

 

Σχετικά με την κριτική που ασκήθηκε μετά την απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ, ο κ. Στυλιανίδης τόνισε ότι η απάντηση του Υπουργείου είναι αποστομωτική και γεμάτη νομικά επιχειρήματα. «Είμαι σίγουρος», επισήμανε, «ότι όπως έγινε και πέρυσι, στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί και τώρα ότι έχουμε δίκιο, διότι στόχος δεν είναι άλλος από το να κρατηθούν τα νησιά σε σύνδεση με την ηπειρωτική χώρα και σε σύνδεση μεταξύ τους, ώστε να μπορέσουν οι νησιώτες να απολαμβάνουν αυτό το μεγάλο προνόμιο».

Ο Υπουργός τόνισε ότι οι πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού για το Υπουργείο, φέτος, αυξάνονται πάνω από 25 εκατομμύρια ευρώ και διαμορφώνονται συνολικά στα 336.863.000 εκατομμύρια ευρώ. Το κύριο μέρος αυτών των πιστώσεων αφορά σε παροχές στους εργαζόμενους, αυξημένες κατά 4,5 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με πέρυσι. Η αύξηση αυτή σχετίζεται κυρίως με τη θέση σε ισχύ της αύξησης της νυχτερινής αποζημίωσης, αλλά και σειρά άλλων αυξήσεων επιδομάτων και μισθολογικών ωριμάνσεων.

 

Ιδιαίτερα αυξημένο παρουσιάζεται φέτος και το ποσό για τις κοινωνικές παροχές, λόγω των αυξημένων δαπανών για την υγειονομική περίθαλψη του προσωπικού αλλά και την καταβολή του στεγαστικού επιδόματος στους φοιτητές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. Στην κατηγορία «Αγορές Αγαθών και Υπηρεσιών» υπάρχει, επίσης, σημαντική αύξηση ποσοστού περίπου 55,5%.

 

 

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

«Τάλως» και «Θαλασσίτης» θα πάνε Καβάλα

Υποσχέσεις για προέκταση των δρομολογίων των οχηματαγωγών πλοίων από Μυτιλήνη σε Λήμνο - Καβάλα ή Θεσσαλονίκη
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα η συνάντηση αγροτών – υπουργών

Αμετακίνητη η κυβέρνηση στις θέσεις και τα μέτρα που ήδη έχει ανακοινώσει. Μεγάλη σύσκεψη των αγροτών το Σάββατο στο μπλόκο της Γυρτώνης
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΚΟΣΜΟΣ

Τουρκία: Ιδιότυπο μπλόκο στις εξαγωγές ελαιολάδου

Ξεπερνούν τους 450.000 τόνους οι ποσότητες ελαιολάδου που βρίσκονται στις δεξαμενές των ελαιουργείων
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Λήμνος ‑ Αη Στράτης: Χωρίς τέλος η ακτοπλοϊκή ταλαιπωρία

Ευτυχώς που υπάρχει και το Νήσος Σάμος για να σώσει την κατάσταση. Άκαρπη η συνάντηση των φορέων της Λήμνου με την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας.Έκτακτο δρομολόγιο από Μυτιλήνη προς Λήμνο – Καβάλα
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΟΡΑ

Ρεκόρ επισκεπτών και το 2024 στο Μουσείο «Ο κόσμος του ούζου»

Οι επισκέπτες του είχαν την ευκαιρία να ζήσουν από κοντά την ιστορία και την παράδοση στη γενέτειρα του Ούζου Πλωμαρίου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ανθεκτικές στην Ξυλέλλα η Κολοβή και η Αδραμυτινή;

Θετικά τα πρώτα συμπεράσματα έρευνας που βρίσκεται σε εξέλιξη και αφορά τις βασικές ποικιλίες ελιάς που καλλιεργούνται στην Λέσβο
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ενημέρωση για την λίπανση της ελιάς στον Πολιχνίτο

Την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου, στις 6.30 το απόγευμα στο πολύκεντρο του χωριού
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ο κόσμος της μέλισσας στο Δημοτικό Σχολείο Καλλονής

Δράση ευαισθητοποίησης με στόχο την διάδοση της γνώσης γύρω από τη μελισσοκομία και την προστασία των μελισσών
ΕΛΛΑΔΑ

Συνάντηση αγροτών υπουργών την Παρασκευή

Μικρές οι προσδοκίες του αγροτικού κόσμου για ουσιαστικά μέτρα στήριξης από την κυβέρνηση
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Κινητοποιήσεις για το ακτοπλοϊκό σε Λήμνο, Καβάλα και Πειραιά

Ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου Λήμνου από τη Δήμαρχο για την επικείμενη συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας
ΑΓΡΟΤΕΣ

Αύξηση 4,7% στην επιβατική κίνηση του αεροδρομίου Μυτιλήνης

Σχεδόν 25.000 επιβάτες πέρασαν τον Ιανουάριο του 2025 από το «Οδυσσέας Ελύτης»
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ