× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Ούτε μια αναφορά στο Μεταφορικό ισοδύναμο από τον Στυλιανίδη

Παραμένει ο στόχος του υπουργείου Ναυτιλίας να κάνει 10ετείς συμβάσεις για τις άγονες γραμμές. Έρχονται αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 13/12/2024

Ούτε μια αναφορά στο Μεταφορικό ισοδύναμο από τον Στυλιανίδη

Στα 161 εκατ. ευρώ δόθηκαν το 2024 για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στην Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, κατά την διάρκεια της ομιλίας τους στην Βουλή επί του προϋπολογισμού του 2025.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξίζει να σημειωθεί πως στο δελτίο τύπου που έστειλε το υπουργείο για την ομιλία του κ. Στυλιανίδη αλλά και στα 12 λεπτά της αρχικής τοποθέτησης του στην Βουλή ο κ. Στυλιανίδης δεν έκανε καμία αναφορά στο Μεταφορικό Ισοδύναμο, στοιχείο που δείχνει πως αντιμετωπίζει η κυβέρνηση το μέτρο αυτό.

Αντίθετα εκτενέστατη ήταν η αναφορά του υπουργού στο πρόγραμμα χρηματοδότησης των ακτοπλοϊκών εταιρειών για την κατασκευή νέων πλοίων με την αξιοποίηση των πόρων και των άγονων γραμμών. Επίσης προσπάθησε να απαντήσει στην κριτική που έχει δεχθεί για τον τρόπο που διαχειρίζεται το υπουργείου του το διαγωνισμό για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές.

Επίσης ο υπουργός ανέφερε πως θα δοθούν 300 εκατ. ευρώ για μικρής κλίμακας έργα στα λιμάνια της χώρας, ενώ αναζητούνται τρόπο για την χρηματοδότηση των υποδομών που χρειάζονται τα λιμάνια για να μπορούν να εξυπηρετούν «πράσινα» πλοία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος ανοιχτό άφησε ο κ. Στυλιανίδης το ενδεχόμενο αυξήσεων στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στις γραμμές του Αιγαίου ως αποτέλεσμα εφαρμογής των φιλοπεριβαλλοντικών μέτρων που έχει θεσπίσει η Ε.Ε.

Αναλυτικά το δελτίο τύπου του υπουργείου αναφέρει:

Τους στόχους και τις στρατηγικές του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανακοίνωσε ο Υπουργός, Χρήστος Στυλιανίδης, με την ομιλία του σήμερα στη Βουλή, κατά τη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό του 2025.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 

Ο κ. Στυλιανίδης, αρχικά, επισήμανε ότι ο ίδιος προσωπικά ποτέ δεν συνεισέφερε σε τοξικό κλίμα γιατί, όπως είπε, «κάτι τέτοιο δεν ενδιαφέρει τον πολίτη και δεν συνεισφέρει ούτε στην ουσία της πολιτικής». «Η εποικοδομητική κριτική είναι περισσότερο από ευπρόσδεκτη, όταν βασίζεται σε στοιχεία και όταν έχει περιεχόμενο και πρόταση», συμπλήρωσε και συνέχισε χαρακτηριστικά: «Αυτό, δυστυχώς, αποδεικνύει ότι εκείνοι που ασκούν κριτική τις τελευταίες ημέρες για τις πολιτικές μας, δεν έχουν καν διαβάσει τις ανακοινώσεις του Υπουργείου».

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναφερόμενος στο project των άγονων γραμμών, στο «maritime cluster», αλλά και στις ευρύτερες πολιτικές του Υπουργείου, ο κ. Στυλιανίδης σημείωσε ότι οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δις.

 

Ο Υπουργός υπογράμμισε ότι, τo 2019 οι άγονες γραμμές είχαν κόστος περίπου 90 εκατομμύρια ευρώ ενώ, για φέτος, το κόστος θα αγγίξει τα 161 εκατομμύρια ευρώ. Όπως, δε, δήλωσε «θα πρέπει να αξιοποιήσουμε το μεγάλο κονδύλι των 500 εκατομμυρίων με μισό δις ευρώ από ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις για τις άγονες γραμμές ώστε και να έχουμε, πλέον, δεκαετείς συμβάσεις με προβλεψιμότητα για τις επιχειρήσεις και να έχουμε αξιόπιστη ακτοπλοΐα με ασφάλεια αλλά και πράσινα πλοία. Σε αυτή τη μεταβατική περίοδο των 2-3 χρόνων, μέχρι να δρομολογηθεί το ΣΔΙΤ, το Private – Public Partnership δηλαδή, χρειάζεται να δείξουμε σύνεση στη διαχείριση των χρημάτων και να κρατήσουμε, πάνω απ' όλα, όλα τα νησιά σε διασύνδεση, μόνιμα, με την ηπειρωτική χώρα και μεταξύ τους.

 

Σχετικά με την κριτική που ασκήθηκε μετά την απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ, ο κ. Στυλιανίδης τόνισε ότι η απάντηση του Υπουργείου είναι αποστομωτική και γεμάτη νομικά επιχειρήματα. «Είμαι σίγουρος», επισήμανε, «ότι όπως έγινε και πέρυσι, στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί και τώρα ότι έχουμε δίκιο, διότι στόχος δεν είναι άλλος από το να κρατηθούν τα νησιά σε σύνδεση με την ηπειρωτική χώρα και σε σύνδεση μεταξύ τους, ώστε να μπορέσουν οι νησιώτες να απολαμβάνουν αυτό το μεγάλο προνόμιο».

Ο Υπουργός τόνισε ότι οι πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού για το Υπουργείο, φέτος, αυξάνονται πάνω από 25 εκατομμύρια ευρώ και διαμορφώνονται συνολικά στα 336.863.000 εκατομμύρια ευρώ. Το κύριο μέρος αυτών των πιστώσεων αφορά σε παροχές στους εργαζόμενους, αυξημένες κατά 4,5 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με πέρυσι. Η αύξηση αυτή σχετίζεται κυρίως με τη θέση σε ισχύ της αύξησης της νυχτερινής αποζημίωσης, αλλά και σειρά άλλων αυξήσεων επιδομάτων και μισθολογικών ωριμάνσεων.

 

Ιδιαίτερα αυξημένο παρουσιάζεται φέτος και το ποσό για τις κοινωνικές παροχές, λόγω των αυξημένων δαπανών για την υγειονομική περίθαλψη του προσωπικού αλλά και την καταβολή του στεγαστικού επιδόματος στους φοιτητές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. Στην κατηγορία «Αγορές Αγαθών και Υπηρεσιών» υπάρχει, επίσης, σημαντική αύξηση ποσοστού περίπου 55,5%.

 

 

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τουρισμός για όλους 2025, δύο κληρώσεις για τους δικαιούχους, πότε οι αιτήσεις

Οι ενδιαφερόμενοι κατά την αίτησή τους θα πρέπει να δηλώσουν ποια περίοδο επιθυμούν για να διεκδικήσουν και το ανάλογο voucher.
ΑΓΡΟΤΕΣ

Όχι στις εξευτελιστικές τιμές του ελαιολάδου λένε στην Λακωνία

Ο Αγροτικός Ελαιουργικός Συνεταιρισμός Μεταμόρφωσης κήρυξε άγονο διαγωνισμό για την πώληση ελαιολάδου καθώς οι τιμές που δόθηκαν δεν ήταν ικανοποιητικές
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Αυτές είναι όλες οι αλλαγές στις φορολογικές δηλώσεις

Οι ιδιοκτήτες ακινήτων που εκμεταλλεύτηκαν κλειστές κατοικίες μέσω μακροχρόνιας μίσθωσης ή Airbnb θα εξαιρεθούν από την καταβολή φόρου για τα μισθώματα του τελευταίου τριμήνου του 2024
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Ούτε το Blue Star Delos πάει στον Αη Στράτη

Το Αιολίς είναι το μόνο πλοίο που έμεινε να εξυπηρετεί τις συνδέσεις του νησιού με την υπόλοιπη Ελλάδα
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Ρεκόρ συναλλαγών μέσω IRIS

Η συνολική αξία των συναλλαγών με το σύστημα ξεπέρασαν τα 6,1 δις ευρώ
ΕΛΛΑΔΑ

Οι πληρωμές από ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ ως τις 24 Ιανουαρίου

Θα καταβληθούν 90,3 εκατ. ευρώ σε 125.549 δικαιούχους
ΕΛΛΑΔΑ

Ετοιμάζεται χρηματοδότηση για τις ακτοπλοϊκές εταιρείας

Συνάντηση Μητσοτάκη – Στυλιανίδη για τις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, αναζητείται τρόπος αντιστάθμισης του αυξημένους κόστους και κρατική ενίσχυση
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Συνεδριάζει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών

Την Δευτέρα 20 Ιανουαρίου στα γραφεία του υπουργείου Ναυτιλίας στον Πειραιά
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Ετοιμάζονται για κινητοποιήσεις οι αγροτοκτηνοτρόφοι της Λήμνου

Συνέλευση θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 20 Ιανουαρίου στο κτήριο του Πολιτιστικού Συλλόγου Λιβαδοχωρίου
ΕΛΛΑΔΑ

Στο 25% η απορρόφηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης

Κίνδυνος απώλειας δεκάδων δις ευρώ που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την ανάπτυξη της χώρας
ΑΓΡΟΤΕΣ

Στις 20 Ιανουαρίου η κλιμάκωση των αγροτικών κινητοποιήσεων

Η απόφαση για συντονισμένες αγροτικές κινητοποιήσεις σε όλη την χώρα είχε ληφθεί σε σύσκεψη της Πανελλαδικής Επιτροπής Μπλόκων
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Στοπ στους καυστήρες πετρελαίου και φυσικού αερίου

Από 1η Ιανουαρίου 2025 ξεκίνησε η απαγόρευση εγκατάστασης καυστήρων πετρελαίου στα κτίρια αλλά και οι επιδοτήσεις για καυστήρες αερίου.