× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

«Απολογείται» για τις άγονες γραμμές το υπουργείο Ναυτιλίας

Συνεχίζονται οι προσφυγές κατά του διαγωνισμού από ακτοπλοϊκές εταιρείες. Χωρίς τέλος η ταλαιπωρία των νησιωτών για δεύτερο συνεχόμενο χειμώνα

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 12/12/2024

«Απολογείται» για τις άγονες γραμμές το υπουργείο Ναυτιλίας
' χρόνος ανάγνωσης

Προσφυγές στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)  από μερίδα ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων αλλά και σειρά δημοσιευμάτων που ασκούν κριτική στο υπουργείο Ναυτιλίας για τον τρόπο που διαχειρίζεται τους διαγωνισμούς για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές έχει να αντιμετωπίζει το υπουργείο Ναυτιλίας. Τα παραπάνω προβλήματα έρχονται να προστεθούν στα παράπονα των νησιωτών για το επίπεδο των υπηρεσιών που δέχονται από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες ειδικά στα πλοία που εξυπηρετούν τα δρομολόγια των άγονων γραμμών.

Η ΕΑΔΗΣΥ έκανε δεκτή τις προσφυγές κατά του διαγωνισμού κάτι που σημαίνει ότι παγώνει ο διαγωνισμός. Ωστόσο το υπουργείο θεωρεί ότι η απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ πάσχει νομικά και προσέφυγε στο ΣτΕ (Συμβούλιο της Επικρατείας) ελπίζοντας πως θα ακυρωθεί και θα προχωρήσει ο διαγωνισμός που ήδη έχει καθυστερήσει πάρα πολύ να διεξαχθεί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μπροστά σε αυτή την κατάσταση το υπουργείο Ναυτιλίας αναγκάστηκε να δώσει ορισμένες εξηγήσεις που αφορούν την διαγωνιστική διαδικασία των άγονων γραμμών.

Συγκεκριμένα σε ανακοίνωση του αναφέρει:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

1.Με απόφαση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκηρύχθηκε, όπως κάθε χρόνο, αρχικός ανοικτός διεθνής μειοδοτικός διαγωνισμός για την εξυπηρέτηση 74 δρομολογιακών γραμμών, με σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, για την δρομολογιακή περίοδο 2024 – 2025.

2.⁠ ⁠Τηρήθηκαν όλες οι νόμιμες διαδικασίες, πριν την έκδοση της προκήρυξης. Προηγήθηκαν δύο συνεδριάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), στις οποίες συζητήθηκε το σύνολο των όρων και προϋποθέσεων της νέας προκήρυξης. Η προαναφερόμενη προκήρυξη έλαβε, ομόφωνα, θετική γνωμοδότηση του Σ.Α.Σ.. Επισημαίνεται ότι, μεταξύ των μελών του Σ.Α.Σ. που ψήφισαν θετικά προς τους όρους της προκήρυξης, ήταν και ο Συνδέσμος Εφοπλιστών Ταχυπλόων και Κρουαζιέρας (ΣΕΤΑΚ), ιδρυτικά μέλη του οποίου αποτελούν οι εταιρείες που προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) κατά της προκήρυξης.

3.⁠ ⁠Επί της προσφυγής δύο εταιρειών, η ΕΑΔΗΣΥ έκανε, αρχικά, δεκτό το αίτημα των προσφευγουσών για την αναστολή της εξέλιξης της διαγωνιστικής διαδικασίας, μέχρι την έκδοση της απόφασης επί της προσφυγής. Εν συνεχεία, εξέδωσε απόφαση με την οποία δέχθηκε την προσφυγή και ακύρωσε την προσβαλλόμενη απόφαση προκήρυξης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά από γνωμοδότηση των νομικών συμβούλων του Υπουργείου υπογραμμίζεται ότι, η απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ που ακυρώνει τους όρους του διαγωνισμού, πάσχει νομικά. Για αυτόν το λόγο, το υπουργείο Ναυτιλίας άσκησε την 11 Δεκεμβρίου 2024, ενώπιον του ΣτΕ, αίτηση αναστολής εκτέλεσης και ακύρωσης της επίμαχης απόφασης δυνάμει του άρθρου 372, του ν. 4413/12 (Α΄147).

Συγκεκριμένα, η ΕΑΔΗΣΥ δεν έχει λάβει υπόψη:

(α) προγενέστερη απόφαση του Σ.τ.Ε. (υπ’ αριθμ. 515/2024), σύμφωνα με το σκεπτικό της οποίας, η αναθέτουσα αρχή έχει την ευρεία διακριτική ευχέρεια να θεσπίζει τους όρους και προϋποθέσεις μίας προκήρυξης και

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

(β) ότι η έκδοση κάθε προκήρυξης δεσμεύεται ρητά από την αντίστοιχη προηγούμενη έγκριση των απαιτούμενων πιστώσεων.

Οφείλουμε να απαντήσουμε ότι, ακόμα και στην υποθετική περίπτωση προκήρυξης του συνόλου των γραμμών σε όλες τις κατηγορίες, όπως ορίζεται στην απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ, θα απαιτούνταν:

  • ⁠ ⁠Πιστώσεις αυξημένες κατά 29,3 εκ. ευρώ, οι οποίες δεν υφίστανται στον προϋπολογισμό του Υπουργείου.
  • ⁠ ⁠Εναλλακτικά, θα απαιτούνταν να αφαιρεθούν δρομολογιακές γραμμές, με αποτέλεσμα τον αποκλεισμό των μικρών και απομακρυσμένων νησιών της Επικράτειας.

Ο σκοπός του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δεν είναι άλλος από την πληρέστερη, ασφαλέστερη και ποιοτικότερη δυνατή εξυπηρέτηση της νησιωτικής χώρας. Πάνω απ’ όλα να μην μείνει κανένα νησί, ακόμα και τους χειμερινούς μήνες, αποκλεισμένο.

 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Όταν οι μαθητές δημιουργούν…

Γράφει ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΠΙΩΤΑΣ*
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Παιδιά στο φάσμα του αυτισμού μπήκαν στο παρκέ της Μυτιλήνης

Ένα νέο πρόγραμμα κοινωνικής ένταξης με τη συνεργασία του Sports Club και της PAO BC Academy ASD
ΕΛΛΑΔΑ

«Ένα ενοίκιο» επιστρέφεται τον Νοέμβριο

8+1 μέτρα στέγασης ύψους 450 εκατ. ευρώ: τι αλλάζει για ενοικιαστές και ιδιοκτήτες
ΧΩΡΙΑ

Ξεκίνησε το κατηχητικό στα Μιστεγνά

Με αγιασμό η έναρξη
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Ξεκινά το κατηχητικό στον Αγιο Θεράποντα

Και συνάξεις στον ναό της Αγίας Θωμαϊδος
ΤΑΞΙΔΙΑ

Ανακαλύψτε τις ομορφιές του Αγίου Δημητρίου

Πέτρινα γεφύρια, παλιοί νερόμυλοι σε ένα απαράμιλλο τοπίο που θα σας μαγέψει
ΝΙΚΟΛΑΣ ΑΘΑΝΑΣΗΣ
ΧΩΡΙΑ

Στην πράξη πλέον το όνειρο του Αναγνωστηρίου Αγιάσου

Έπειτα από οκτώ χρόνια αναμονής, τα πρώτα συνεργεία έπιασαν σήμερα δουλειά – Ένα ιστορικό έργο μπαίνει επιτέλους σε τροχιά υλοποίησης
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Ξεκινά η ανακατασκευή της πλατείας Κάτω Χάλικα

Δημοπρατείται από τον Δήμο Μυτιλήνης έργο 70.000 ευρώ για την ανάπλαση της πλατείας και της παιδικής χαράς με χρηματοδότηση από ίδιους πόρους
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Παρέμβαση στη Βουλή για τα σχολεία της Λήμνου

Η Μαρία Κομνηνάκα και βουλευτές του ΚΚΕ κατέθεσαν την επιστολή του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης “Αργύριος Μοσχίδης”, ζητώντας άμεση κάλυψη κενών και αναστολή υποβαθμίσεων σχολικών μονάδων
ΧΩΡΙΑ

Στο στάδιο της δημοπράτησης η παράκαμψη Αγίου Ισιδώρου

Ο Περιφερειάρχης Κώστας Μουτζούρης ανακοίνωσε ότι το πολυπόθετο έργο προχωρά έπειτα από χρόνια καθυστερήσεων, σε επίσκεψή του στην περιοχή του Πλωμαρίου, παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Τεχνικών Έργων Χρυσόστομου Χατζηκυριαζή
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου στην πρωτοπορία της θαλάσσιας προστασίας

Στο 7ο Φόρουμ Διαλόγου του Εθνικού Δικτύου για την Κλιματική Αλλαγή – CLIMPACT, παρουσιάστηκε η στρατηγική που σχεδιάζεται για τη Λέσβο
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Εξοπλισμό σε εθελοντικές ομάδες παρέδωσε ο Δήμος Μυτιλήνης

Την ικανοποίηση του εξέφρασε ο Δήμαρχος Παναγιώτγης Χριστόφα για την αγαστή συνεργασία με Πυροσβεστική και εθελοντές