ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Τζίρος εκατοντάδων εκατομμυρίων και το Πρέβελης
Υποτιμά τους νησιώτες η Group Attica με τις ενέργειες της
Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 7/12/2024
H Group Attica, ο όμιλος στον οποίων ανήκουν η Blue Star Ferries, η Hellenic Seaways, η ΑΝΕΚ και η Superfast Ferries ανακοίνωσε αύξηση του κύκλου εργασιών στα 593,4 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024 (465,6 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2023) και παράλληλη μείωση κερδών στα 45,3 εκατ. ευρώ (έναντι 59,9 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2023). Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ομίλου η μείωση των κερδών σε μεγάλο ποσοστό οφείλεται στα μη επαναλαμβανόμενα έξοδα που σχετίζονται με τη συγχώνευση και τη λειτουργική ενσωμάτωση της ΑΝΕΚ ύψους 18,5 εκατ. ευρώ
Πρόκειται για τον ακτοπλοϊκό όμιλο που σχεδόν αποκλειστικά εκμεταλλεύεται τις άγονες αλλά και τις «ελεύθερες» ακτοπλοϊκές γραμμές του Βορείου Αιγαίου. Σε αυτόν ανήκει το πλοίο Πρέβελης που δρομολογήθηκε τον Νοέμβριο στην γραμμή Λαύριο – Λήμνος – Καβάλα. Είναι το πλοίο που κλήθηκε να δώσει λύση στην ανάγκη μεταφοράς φορτηγών από την Καβάλα στη Μυτιλήνη την τρέχουσα εβδομάδα.
Όμως το πλοίο φαίνεται πως αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα. Στην προσέγγιση στη Μυτιλήνη την Τετάρτη 4 Οκτωβρίου μπήκε στο λιμάνι με την όπισθεν. Αντί να κάνει το αυτονόητο, δηλαδή να μπει στο μεγάλο και ευρύχωρο λιμάνι και να στρίψει εκεί ώστε να δέσει στην προβλήτα.
Επιβάτες που ταξίδεψαν προς Λήμνο και Μυτιλήνη ανέφεραν πως το πλοίο είχε μια εξαιρετικά άσχημη οσμή καθ’ όλη την διάρκεια του ταξιδιού. Επίσης ο ξενοδοχειακός του εξοπλισμός ήταν εμφανώς βρώμικος. Επιπρόσθετα πολλά είναι τα βίντεο που κυκλοφορούν και εκφράζουν την αγανάκτηση των Λημνιών για τις πολύωρες καθυστερήσεις στην αναχώρηση του πλοίου από την Καβάλα και την Μύρινα την Τρίτη 3 και την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου.
Ένας ακτοπλοϊκός όμιλος με τζίρο που το 2024 θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 600 εκατ. ευρώ και ο οποίος κυριαρχεί στο Αιγαίο και την Ανδριατική γιατί έχει σε αυτή την κατάσταση το πλοίο του. Γιατί δεν φρόντισε πριν την δρομολόγηση του στην γραμμή να κάνει ένα καλό καθάρισμα του ξενοδοχειακού του εξοπλισμού αλλά και την συντήρηση που απαιτούνταν στον μηχανολογικό του εξοπλισμό;
Γιατί τέτοια υποτίμηση πως τους νησιώτες;