Όλα όσα αγοράζουν οι Έλληνες στην καραντίνα
Η γνωστή πλατφόρμα, Skroutz, συγκέντρωσε τα δεδομένα των e-shops τις τελευταίες ιδιαίτερες -λόγω κορονοϊού- ημέρες
Γράφει ο ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΗΣ Δημοσίευση 15/4/2020
Τα πρώτα στοιχεία της αγοραστικής συμπεριφοράς του καταναλωτικού κοινού, όπως αυτά προέκυψαν από τη δημοφιλή πλατφόρμα και τις πωλήσεις των συνεργαζόμενων καταστημάτων, παρουσίασε η ομάδα Business Intelligence του skroutz.gr. Πρόκειται για στοιχεία που συγκεντρώθηκαν κατά την περίοδο 9-29 Μαρτίου 2020 και οι ποσοστιαίες μεταβολές προκύπτουν από τη σύγκριση με τις αντίστοιχες αγορές του Φεβρουαρίου 2020.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφονται, το ηλεκτρονικό εμπόριο σημείωσε σημαντική αύξηση, κάτι που διαπιστώνεται τόσο από την επισκεψιμότητα, όσο και από τις αγορές. Για την ακρίβεια, οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσω του skroutz.gr αυξήθηκαν κατά 41%.
Τα προϊόντα που εκτόξευσαν τις πωλήσεις τους
Σε επίπεδο πωλήσεων, αύξηση σημείωσαν οι κατηγορίες που περιλαμβάνουν προϊόντα υγείας, παιχνίδια, όργανα γυμναστικής και περιφερειακά υπολογιστών:
«Hobby - Αθλητισμός» +70,4%
«Υγεία - Ομορφιά» +54,3%
«Τεχνολογία» +43,7%
«Σπίτι - Κήπος» +35,6%
Τεράστια αύξηση σε πωλήσεις σημείωσαν προϊόντα που «γεμίζουν» τις κενές ώρες στο σπίτι, όπως παζλ, επιτραπέζια, κονσόλες παιχνιδιού, όργανα γυμναστικής και ηλεκτρονικά παιχνίδια, ενώ σημαντική αύξηση παρουσίασαν οι ηλεκτρονικές κάμερες υπολογιστών, μιας και αυξήθηκε η ανάγκη απομακρυσμένης εκπαίδευσης, εργασίας, αλλά και επικοινωνίας.
Αυτά τα προϊόντα παρουσίασαν μεγάλη πτώση
Πτώση της τάξης του 35,4% παρατηρήθηκε στα προϊόντα της κατηγορίας «Μόδα», κάτι που προφανώς εξηγείται από την προσαρμογή των καταναλωτών στην τρέχουσα κατάσταση, ενώ η κατηγορία «Auto – Moto» σημείωσε επίσης μείωση 8,6%.
Τι συμβαίνει στη Λέσβο
Η καραντίνα έχει... ανοίξει την όρεξη για ηλεκτρονικές αγορές και από τον «κανόνα» αυτόν δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση η Λέσβος. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του «Ν», ιδιαίτερα αυξημένη είναι η κίνηση στις εταιρείες courier τις τελευταίες εβδομάδες.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι delivery - δυνατότητα παράδοσης δηλαδή κατ' οίκον- προσφέρουν πλέον και αρκετά καταστήματα στο νησί, αξιοποιώντας τα eshop που είχαν δημιουργήσει και λειτουργούσαν παράλληλα όλο το προηγούμενο διάστημα.
Εκείνο που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ωστόσο, είναι πως πολλοί καταστηματάρχες, των οποίων οι Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριότητας (ΚΑΔ) δεν συμπεριλαμβάνονται στις πληττόμενες επιχειρήσεις, όπως κρεοπωλεία και μανάβικα, έχουν προσαρμοστεί στις ιδιαίτερες συνθήκες που βιώνει η χώρα, παραδίδοντας τα προϊόντα τους ακόμα και ανέπαφα, κατόπιν τηλεφωνικής συνεννόησης με τους πελάτες τους.
Μια ακόμα απόδειξη ότι οι πολίτες αντιλαμβάνονται την κρισιμότητα της κατάστασης και κρατούν αποστάσεις, μένοντας σπίτι.