«Ο Σχολικός Κήπος, ένα Περιβάλλον Μάθησης»
Το σεμινάριο απευθύνθηκε σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και υλοποιήθηκε την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 2/12/2024

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου, μέσω του Περιφερειακού Επόπτη Ποιότητας Εκπαίδευσης Αιμιλιανού Ευαγγελινού, σε συνεργασία με:
-τη Σύμβουλο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κα Μαρία Τζουρά (ΠΕ70), και
-τον Σύμβουλο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Κωνσταντίνο Κωστούδη (ΠΕ06), διοργάνωσαν επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα: «Ο Σχολικός Κήπος, ένα Περιβάλλον Μάθησης».
Στόχος και Υλοποίηση
Το σεμινάριο απευθύνθηκε σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου 2024, από τις 18:00 έως τις 21:00, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Πρότυπου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης.
Κεντρική Ομιλία
Κεντρικός ομιλητής ήταν ο κ. Κωνσταντίνος Κορφιάτης, Καθηγητής Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κύπρου. Στην ομιλία του, αναφέρθηκε:
- Στον κοινωνικό ρόλο των σχολικών κήπων, υπογραμμίζοντας τη συμβολή τους στη σύνδεση των μαθητών με την κοινότητα και την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών και οικογενειών.
- Στη συλλογική δράση, που οι σχολικοί κήποι μπορούν να προάγουν ως γέφυρα επικοινωνίας.
- Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Σχολικοί Λαχανόκηποι: Σκέφτομαι-Συνεργάζομαι-Δρω», το οποίο αναπτύχθηκε από την Ερευνητική Ομάδα του Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κύπρου.
Παρουσίαση Παραδειγμάτων
Παραδείγματα σχολικών κήπων παρουσιάστηκαν από τις εξής σχολικές μονάδες:
- 1ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης
- Δημοτικό Σχολείο Κάτω Τρίτους
- 15ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης
- Δημοτικό Σχολείο Λουτρόπολης Θερμής
- Πρότυπο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης
Οι παρουσιάσεις ανέδειξαν την πρακτική εφαρμογή και τα οφέλη των σχολικών κήπων, υπογραμμίζοντας τη συμβολή τους στη διαθεματική μάθηση, συνδυάζοντας γνωστικά αντικείμενα όπως η περιβαλλοντική εκπαίδευση, οι φυσικές επιστήμες και η κοινωνική αγωγή.
Συμπεράσματα και Οφέλη
Ενίσχυση δεξιοτήτων: Μέσα από τη φροντίδα των σχολικών κήπων, οι μαθητές καλλιεργούν δεξιότητες συνεργασίας, υπευθυνότητας, οργανωτικότητας και υπομονής.
- Περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση: Οι δράσεις ξεκινούν από την προσχολική αγωγή και συνεχίζονται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
- Κοινή πρόθεση: Όλοι οι συμμετέχοντες εξέφρασαν την επιθυμία να προχωρήσουν σε επόμενα βήματα για τη δημιουργία ενός πιο βιώσιμου και δημιουργικού μέλλοντος.
Ευχαριστίες
Ο Περιφερειακός Επόπτης Ποιότητας Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου, κ. Αιμιλιανός Ευαγγελινός, ευχαρίστησε θερμά:
- Τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς για τις στοχευμένες πρακτικές τους.
- Τον κ. Κωνσταντίνο Κορφιάτη για την πολύτιμη συμβολή του, τονίζοντας ότι η εκπαίδευση «ανθίζει» σε κάθε «σπόρο» που φυτεύεται για ένα πιο πράσινο μέλλον.