«Αλμυρή» η σύνδεση με ταχύπλοο
Λίγο περισσότερο από 3 εκατ. ευρώ θα κοστίσει η δρομολόγηση του Speed Runner Jet 2 το φετινό καλοκαίρι σε γραμμές του Βορείου Αιγαίου
Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 8/7/2024

Το ποσό των 3,06 εκατ. ευρώ θα κοστίσει η θερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Σκιάθο, τη Σκόπελο και την Αλόννησο και η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Μυρίνα και την Μυτιλήνη. Την Δευτέρα 8 Ιουλίου το υπουργείο Ναυτιλίας προχώρησε στην ανάθεση της εξυπηρέτησης των γραμμών αυτών στην εταιρεία ΚΙΑΡΑ Ν.Ε. (βλέπε Sea Jet), αν και δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία του διαγωνισμού
Η δαπάνη θα καλυφθεί από τους πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας. Η επιδότηση ανά δρομολόγιο στην γραμμή Θεσσαλονίκη – Σκιάθος – Σκόπελος – Αλόννησος ανέρχεται στα 65.133 ευρώ ή 256,43 ευρώ ανά ναυτικό μίλι. Η γραμμή Θεσσαλονίκη – Μύρινα – Μυτιλήνη θα εξυπηρετείται χωρίς επιδότηση, ενώ το 2022 και το 2023 είχε δοθεί επιδότηση και γι’ αυτό το δρομολόγιο. Η σύμβαση ισχύει από 9 Ιουλίου μέχρι και τις 15 Σεπτεμβρίου του 2024 ή μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας του διαγωνισμού και την σύναψη της σχετικής σύμβασης της εν λόγω δρομολογιακής γραμμής.
Το πλοίο που θα εξυπηρετεί τις γραμμές είναι το Speed Runner Jet 2. Πρόκειται για ταχύπλοο πλοίο, τύπου Monohull, έχει πλάτος 26 μέτρα, μήκος 74 μέτρα μπορεί να μεταφέρει 880 επιβάτες και 140 Ι.Χ. αυτοκίνητα. Το Speed Runner Jet 2 έχει κατασκευαστεί στην Ιταλία το 1997 και αναπτύσσει ταχύτητα 36 μίλια ανά ώρα.