Θα δούμε το Αριάδνη στην γραμμή Πειραιάς – Χίος ‑ Μυτιλήνη;
Δείτε εδώ πως διαμορφώνεται ο ακτοπλοϊκός χάρτης του Βορείου Αιγαίου ως το 2025
Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 8/2/2024
Η μόνη αξιόλογη είδηση σε ότι αφορά τις τακτικές δρομολογήσεις πλοίων για την περίοδο 1 Νοεμβρίου 2024 – 31 Οκτωβρίου 2025 έρχεται από την εταιρεία Hellenic Seaways το πλοίο Αριάδνη στην γραμμή Πειραιάς - Χίος – Μυτιλήνη. Ωστόσο είναι φανερό πως στόχευσης της εταιρείας είναι το πλοίο θα πραγματοποιεί δρομολόγια στις γραμμές της Κρήτης. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι πολλαπλές δηλώσεις του πλοίου Πελαγίτης σε γραμμές του Βορείου Αιγαίου που εκτός των άλλων περιλαμβάνουν προσεγγίσεις στα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας.
Συγκεκριμένα τρία πλοία δήλωσε στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη Group Attica για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο, όλα ανήκουν στο στόλο της Hellenic Seaways και είναι τα πλοία Νήσος Ρόδος, Νήσος Σάμος και το Αριάδνη. Το Διαγόρας της Blue Star Ferries που δρομολογείται στην γραμμή τους χειμερινούς μήνες δηλώθηκε πως θα εκτελεί δρομολόγια στις γραμμές της Παροναξίας. Το Πρέβελης, που πλέον ανήκει στον στόλο της Blue Star Ferries θα εκτελεί δρομολόγια στην γραμμή Μύκονος – Τήνος – Άνδρος – Ραφήνα και επιστροφή. Το Aqua Blue της Κιάρα Ν.Ε. (βλέπε Sea Jet) δηλώθηκε ότι θα εκτελεί τακτικά δρομολόγια στην γραμμή Πειραιάς – Πάρος – Νάξος – Θήρα και επιστροφή. Σύντομα θα δούμε αν θα διεκδικήσει εκ νέου την άγονη γραμμή Λαύριο - Αη Στράτης - Λήμνος - Καβάλα.
Τις συνδέσεις της Ικαρίας και της Σάμου με τον Πειραιά θα καλύπτει το Blue Star Myconos. To Smyrna di Levante της Levante Ferries δηλώθηκε για ακόμη μια χρονιά πως θα εκτελεί δρομολόγια στην γραμμή Ζάκυνθος – Κυλλήνη και την γραμμή Πόρος Κεφαλληνίας – Κυλλήνη, κάτι που σημαίνει πως θα συνεχιστεί ο παροπλισμός του. Το συγκεκριμένο πλοίο με τα τεχνικά χαρακτηριστικά που έχει θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών του Βορείου Αιγαίου με το λιμάνι της Σμύρνης καθ’ όλη την διάρκεια του έτους.
Τα δρομολόγια των Ro – Ro
To πλοία μεταφοράς οχημάτων (Ro – Ro) Πελαγίτης της Αειναύτης Ν.Ε. και της Τάλως της Creta Gargo Lines θα καλύψουν την μεταφορά φορτηγών και οχημάτων στο Βόρειο Αιγαίο. Το Πελαγίτης θα εκτελεί δρομολόγια μεταξύ άλλων στις γραμμές 1) Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη – Λήμνος Θεσσαλονίκη, 2) Πειραιάς – Μύκονος – Χίος – Μυτιλήνη – Λήμνος – Θεσσαλονίκη, 3) Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη και Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη – Λήμνος – Καβάλα (λιμάνι Φίλιππος Β’). Το Τάλως θα εκτελεί δρομολόγια στις γραμμές Πειραιάς – Μύκονος – Μεστά – Μυτιλήνη – Λήμνος. Το ίδιο πλοίο δηλώθηκε πως θα πραγματοποιεί δρομολόγια στην γραμμή Πειραιάς – Μύκονος – Εύδηλος Ικαρίας – Βαθύ Σάμου. Επίσης το Blue Carrier 1 της Group Attica θα εκτελεί σε ένα από τα δρομολόγια του θα προσεγγίζει το λιμάνι του Καρλόβασι στην Σάμο, όμως τα περισσότερα δρομολόγια του πλοίου θα προσεγγίζουν τα λιμάνια των Δωδεκανήσων.
Τα παραπάνω δρομολόγια αφορούν τις «ελεύθερες» ακτοπλοϊκές συνδέσεις και δείχνουν πως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες είτε δεν ενδιαφέρονται, είτε ενδιαφέρονται ελάχιστα για συνδέσεις του Βορείου Αιγαίου με τον Βόλο και την Αλεξανδρούπολη. Οι δηλώσεις ενδιαφέροντος για τις άγονες γραμμές γίνεται σε ξεχωριστή διαδικασία.