× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Καινοτομίες στο διαγωνισμό για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές

Δείτε εδώ σε ποιά νέα λιμάνια θα προσεγγίζουν τα πλοία που θα εξυπηρετούν τα δρομολόγια του Βορείου Αιγαίου που προκηρύχθηκαν από το υπουργείο Ναυτιλίας

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 25/11/2023

Καινοτομίες στο διαγωνισμό για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές

Στις 17 Νοεμβρίου προκηρύχθηκε διεθνής διαγωνισμός από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών με σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας δρομολογιακής περιόδου 2023 - 2024. Ο προκήρυξη του διαγωνισμού δόθηκε στην δημοσιότητα με μεγάλη καθυστέρηση καθώς η νέα δρομολογιακή περίοδο ξεκίνησε την 1η Νοεμβρίου 2023. Το φυσιολογικό θα ήταν όλες οι διαδικασίες για την ανάδειξη των εταιρειών και των πλοίων που θα εξυπηρετήσουν κάθε γραμμή να είχαν ολοκληρωθεί πριν τις 31 Οκτωβρίου. Το ενδιαφέρον στοιχείο της προκήρυξης, σε σχέση με τις άγονες γραμμές του Βορείου Αιγαίου, είναι οι προσεγγίσεις στα λιμάνια του Σιγρίου και της Άνδρου. Ο διακηρυγμένος στόχος της κυβέρνησης για τερματισμών των μονοετών συμβάσεων για τις άγονες γραμμές και πραγματοποίηση διαγωνισμού για πολυετείς συμβάσεις, για ακόμη μια χρονιά δεν υλοποιήθηκε.

Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί την 27 Δεκεμβρίου 2023, ημέρα Τετάρτη και ώρα 10:00 π.μ. στο κτίριο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Ακτή Βασιλειάδη – Πύλες Ε1-Ε2), παρουσία της προβλεπόμενης από την προκήρυξη Επιτροπής. Οι ενδιαφερόμενοι που επιθυμούν να λάβουν μέρος στο διαγωνισμό οφείλουν να υποβάλουν μέχρι την παραπάνω ημέρα και ώρα τις προσφορές τους με τα έγγραφα και δικαιολογητικά που αναφέρονται στα παραρτήματα Ι, ΙΙ, ΙΙI και IV της προκήρυξης. Προσφορές που κατατίθενται από τους ενδιαφερόμενους μετά την παραπάνω ημερομηνία και ώρα, είναι εκπρόθεσμες και επιστρέφονται στον ενδιαφερόμενο από την Υπηρεσία που διενεργεί τον διαγωνισμό.

Η εκτιμώμενη δαπάνη μέχρι 31 Οκτωβρίου 2024 κυμαίνεται από 132 – 154 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24%, ανάλογα με την κατηγορία των προσφερόμενων πλοίων.

Οι σημαντικότερες από τις άγονες γραμμές του Βορείου Αιγαίου που προκηρύχθηκαν με τον συγκεκριμένο διαγωνισμό είναι:

- Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ Σάμου και επιστροφή. Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου.

- Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ Σάμου – Άγιος Κηρυκο και επιστροφή. Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου, με την υποχρέωση προσέγγισης του πλοίου στη νήσο Πάτμο, άνευ μισθώματος, κατά το χρονικό διάστημα από 03-06-2024 έως 01-09-2024 (σύνολο 13 εβδομάδες).

- Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη ή Σιγρι Λέσβου – Χίος – Καρλόβασι και επιστροφή. Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα για το χρονικό διάστημα θερινής περιόδου από 03-06-2024 έως 01-09-2024 (σύνολο13 εβδομάδες).

- Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος και επιστροφή. Τρία δρομολόγια την εβδομάδα καθ' όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου, με υποχρέωση ελεύθερης προσέγγισης των δρομολογίων προς Καβάλα άνευ καταβολής μισθώματος και με τη δυνατότητα προσέγγισης στην Άνδρο σε ένα δρομολόγιο άνευ καταβολής μισθώματος.

- Λαύριο - Μεστά Χίου – Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος και επιστροφή. Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα για το χρονικό διάστημα από 03-06-2024 έως 01-09-2024 (σύνολο 13 εβδομάδες), με υποχρέωση ελεύθερης προσέγγισης των δρομολογίων προς Καβαλα άνευ καταβολής μισθώματος, με δυνατότητα προσέγγισης σ’ έναν ενδιάμεσο λιμένα μετά από σύμφωνη γνώμη του Σ.Α.Σ.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Βέτο από το ΤΕΕ Βορειοανατολικού Αιγαίου

«Η προστασία του περιβάλλοντος να μη γίνεται εις βάρος της οικονομικής δραστηριότητας, καθώς και της ποιότητας ζωής των κατοίκων των νησιών μας» αναφέρει η ανακοίνωση για την Ειδική Περιβαλλοντική Μελέτη των περιοχών Natura 2000
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Το οχηματαγωγό «Καπετάν Χρήστος» στο Βόρειο Αιγαίο

Επιστροφή σε γνώριμα νερά για ένα πλοίο, ακούραστο εργάτη της ακτοπλοΐας, που καλύπτει τις ανάγκες των νησιών στην μεταφορά οχημάτων και εμπορευμάτων.
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ

Ζητούνται τεχνικοί

Από την εταιρεία ΑΦΟΙ ΠΟΥΛΑΚΗ ΟΕ
ΑΓΟΡΑ

Foodtrust στη Μυτιλήνη: Ολοκληρωμένες υπηρεσίες για την ασφάλεια τροφίμων

Ειδικεύεται επίσης στην υγεία και ασφάλεια στην εργασία, την περιβαλλοντική διαχείριση και την ανάπτυξη επιχειρήσεων
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Νέο ακτοπλοϊκό καψόνι για τους Λημνιούς

Στις 3.50 το πρωί θα φθάνει το Αικατερίνη Π. στη Λήμνο και στις 5.30 το πρωί στο Λαύριο.
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Τα επιβατικά πλοία του Βορείου Αιγαίου για την σεζόν 2025 ‑ 2026

Χωρίς εκπλήξεις οι ελεύθερες δρομολογήσεις πλοίων για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Δύο οχηματαγωγά πλοία για το Βόρειο Αιγαίο

Αυτά είναι τα πλοία που δηλώθηκαν ότι θα εκτελούν δρομολόγια την περίοδο 2025 – 2026
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού της Μυτιλήνης στην έκθεση της Κωνσταντινούπολης

Ο Νίκος Γιαννάκας συμμετείχε στην έκθεση του Επιμελητηρίου Λέσβου καθώς και στην ημερίδα που έγινε στο πλαίσιο της δραστηριότητας
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Αποστολή του Επιμελητηρίου Λέσβου στην έκθεση της Κωνσταντινούπολης

Συμμετείχαν ο Πρόεδρος Ευάγγελος Μυρσινιάς και ο Υπεύθυνος Συμβουλευτικής Υποστήριξης Επιχειρήσεων Δήμος Καραμπεάζης, οι οποίοι εκπροσώπησαν δυναμικά τον επιχειρηματικό κόσμο των νησιών μας
ΑΓΟΡΑ

Κλειστά τα καταστήματα στη Μυτιλήνη στις 17 Φεβρουαρίου

Ο Εμπορικός Σύλλογος τιμά τον Άγιο Θεόδωρο του Βυζαντίου
ΑΓΟΡΑ

Το Φυλλάδιο Lidl έχει βγει

Υψηλή ποιότητα, μοναδική φρεσκάδα και πάντα χαμηλές τιμές!
ΕΛΛΑΔΑ

Το υπουργείο Ναυτιλίας στον αστερισμό της απόφασης του ΣτΕ

Νησιώτες και ακτοπλόοι περιμένουν να δουν πως θα χειριστεί το υπουργείο το ζήτημα των άγονων γραμμών. Δύσκολα θα αποφευχθεί η αύξηση των μισθωμάτων
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ