× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Ο γολγοθάς των εκπαιδευτικών

Ο Αρ. Σγατζός από τη «Ριζοσπαστική Παρέμβαση» με αφορμή τη σημερινή στάση εργασίας για την εξίσωση κολλεγίων- ΑΕΙ και η «Αγωνιστική Συσπείρωση»

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 23/1/2020

Ο γολγοθάς των εκπαιδευτικών

Τη ζοφερή πραγματικότητα που βιώνουν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με τριετή αποκλεισμό- τιμωρία σε περίπτωση που δεν είναι «απίκο» στις επιταγές του υπουργείου Παιδείας, περιέγραψε ο εκπαιδευτικός, Αριστείδης Σγατζός, από τη «Ριζοσπαστική Παρέμβαση», κίνηση στον Σύλλογο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αφορμή ήταν η σημερινή στάση εργασίας και παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου, ενάντια στην εξίσωση ιδιωτικών κολλεγίων και δημοσίων ΑΕΙ που ψηφίστηκε σήμερα από τη ΝΔ.

Ο κ. Σγατζός μίλησε στο ρ/σ του «Ν» στους 99 στα fm και την εκπομπή «Ανθέων 99» για την τακτική της νέας κυβέρνησης, ασκώντας κριτική και στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, σχολιάζοντας τα κακώς κείμενα της υπουργού Παιδείας.

Ακούστε τι είπε:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 

Εξάλλου, ανακοίνωση εξέδωσε και η παράταξη «Αγωνιστική Συσπείρωση» στην ΕΛΜΕ:

«Η κυβέρνηση της ΝΔ, με τις διατάξεις που πρόσθεσε αιφνιδιαστικά στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια, την Παρασκευή το βράδυ και κατεβάζει τελικά για ψήφιση την Πέμπτη 23/1, προωθεί  τη δυνατότητα χιλιάδων αποφοίτων ιδιωτικών κολεγίων να εισαχθούν άμεσα στην προκήρυξη της γενικής αγωγής. Η εξέλιξη αυτή θα εξισώσει de facto τα ιδιωτικά κολέγια με τα δημόσια πανεπιστήμια, θα οδηγήσει στην ανεργία χιλιάδες αναπληρωτές συναδέλφους, στην πλήρη εμπορευματοποίηση της τριτοβάθμιας και στην υποβάθμιση των πανεπιστημιακών πτυχίων. Ήδη, η προώθηση του αντιδραστικού και νεοφιλελεύθερου νόμου Γαβρόγλου για  τον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών (προσοντολόγιο) και στη γενική αγωγή με την τελευταία προκήρυξη αμφισβητεί και απαξιώνει τα επαγγελματικά δικαιώματα, το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Ηδη χιλιάδες απολύσεις είναι γεγονός στην ειδική αγωγή με την αντίστοιχη προκήρυξη, με τις ανακατατάξεις στους πίνακες και τους αποκλεισμούς. Η αναγνώριση των πτυχίων των ιδιωτικών κολλεγίων καθιστά πλέον το τοπίο αφόρητα εφιαλτικό!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 

 Η κυβέρνηση  ενισχύει με όλους τους τρόπους  την ιδιωτική εκπαίδευση, τους επιχειρηματίες και τους σχολάρχες, εμπορευματοποιεί τα πτυχία  και επιτίθεται στη δημόσια εκπαίδευση κατασυκοφαντώντας με κάθε ευκαιρία την ίδια, τους εκπαιδευτικούς και τους /τις μαθητές /τριες. Συγκεκριμένα, το σχέδιο νόμου «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις», ανάμεσα σε άλλα:

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

·           Προβλέπει τις προσλήψεις στο δημόσιο, μέσω ΑΣΕΠ, πτυχιούχων ιδιωτικών κολεγίων που είναι παραρτήματα αναγνωρισμένων ΑΕΙ του εξωτερικού (ΕΕ ή τρίτης χώρας).

 

·           Επανιδρύει την Αρχή Αξιολόγησης στα ΑΕΙ με αυξημένες αρμοδιότητες.

 

·           Προβλέπει εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση στα ΑΕΙ και συνδέει το 20% της χρηματοδότησής τους με την Αξιολόγηση, άρα δεν είναι δεδομένο.

 

·           Αναστέλλει τη λειτουργία 37 τμημάτων ΑΕΙ που ήταν να ξεκινήσουν από το 2020-21.

 

·           Μετατρέπει ξανά την 30η Ιανουαρίου σε γιορτή από αργία στην πρωτοβάθμια και το επεκτείνει και στη Δευτεροβάθμια

 

·           Αυξάνει την τιμωρία των διοριζόμενων αν παραιτηθούν σε τρία χρόνια.

 

Τι σημαίνουν τα παραπάνω;

 

Ø  Τη στιγμή που υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, απόφοιτοι Πανεπιστημίων, η κυβέρνηση με διάταξη που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή κάνει δεκτά τα πτυχία κολεγίων για τον διορισμό εκπαιδευτικών στο δημόσιο. Δηλαδή, καταργεί από το παράθυρο το άρθρο 16 του Συντάγματος βάζοντας από την πόρτα τα επί πληρωμή πτυχία από κάθε φύσης ιδιωτικά κολέγια. Με βάση το άρθρο 50, ο ΑΣΕΠ θα κάνει δεκτούς τους τίτλους σπουδών της αλλοδαπής (άρα και των ιδιωτικών κολεγίων που λειτουργούν ως παράρτημά τους) για τον μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα δημόσια σχολεία, ακόμη και αν οι υποψήφιοι δεν έχουν εξασφαλίσει την ακαδημαϊκή αναγνώριση των πτυχίων τους μέσω ΔΟΑΤΑΠ. «Τα πτυχία θα γίνονται δεκτά εφόσον αναγνωριστούν από τον ΔΟΑΤΑΠ ή σύμφωνα με το Π.Δ 38/2010 ή απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με συναφή τίτλο σπουδών για κλάδο εκπαιδευτικού».

 

Ø  Η κυβέρνηση από τη μια δρομολογεί μείωση του αριθμού των εισακτέων και βάση του 10 για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια, επιβολή Τράπεζας Θεμάτων από την Α΄ Λυκείου και Εθνικού Απολυτηρίου και επικαλούμενη την ανάγκη να ανέβει το μορφωτικό επίπεδο μαθητών και φοιτητών, στο όνομα μιας κατ’ επίφαση αριστείας και από την άλλη εξισώνει επαγγελματικά δικαιώματα δημόσιων ΑΕΙ και ιδιωτικών κολλεγίων και δίνει το δικαίωμα στους αποφοίτους των τελευταίων να διοριστούν/προσληφθούν στο δημόσιο. Οι μαθητές και οι μαθήτριες θεωρούνται ανεπαρκείς για το δημόσιο πανεπιστήμιο, αλλά επαρκείς για τα ιδιωτικά κολλέγια όπου η βάση εισαγωγής είναι μηδέν.

 

Ø  Το 80% της τακτικής επιχορήγησης των ΑΕΙ θα κατανέμεται βάσει κριτηρίων που έχουν να κάνουν με τον συνολικό αριθμό των εγγεγραμμένων φοιτητών, το εκτιμώμενο ετήσιο κόστος σπουδών ανά φοιτητή, τη διάρκεια των προγραμμάτων σπουδών και το μέγεθος αλλά και τη γεωγραφική διασπορά του ιδρύματος, ενώ το 20% θα κατανέμεται «με βάση ενδεικτικούς δείκτες ποιότητας και επιτευγμάτων, στους οποίους επιλέγει να αξιολογηθεί κάθε ΑΕΙ». Μεταξύ αυτών είναι η αριθμητική σχέση των αποφοίτων προς τους εισερχόμενους φοιτητές, ο αριθμός των μελών του επιστημονικού προσωπικού που επιτυγχάνουν να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά κονδύλια και ο αριθμός των αλλοδαπών φοιτητών.

 

Ø  Η χρηματοδότηση των ΑΕΙ με αξιολόγηση θα οδηγήσει στην υποβάθμιση πανεπιστημίων, σε συγχωνεύσεις τμημάτων ή ακόμη και σε κατάργηση σχολών εφόσον τα Ιδρύματα θα είναι αναγκασμένα να κυνηγούν κονδύλια και αλλοδαπούς φοιτητές (!) για να εξασφαλίσουν μέρος των κρατικών πόρων.

 

Ø  Η αξιολόγηση των ΑΕΙ καταδεικνύει με σαφήνεια τι θα ακολουθήσει με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών. Οι δηλώσεις της υπουργού περί μη τιμωρητικής αξιολόγησης μόνο ως κακόγουστο ανέκδοτο ακούγονται πλέον.

 

Ø  Η 30η Γενάρη μετατρέπεται σε ημέρα υποχρεωτικής κατήχησης εντός των διδακτικών αιθουσών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Επιπλέον, για δεύτερη φορά (η πρώτη αφορούσε στην επιλογή σημαιοφόρων στα Δημοτικά), το Υπουργείο εισάγει στην διοίκηση της εκπαίδευσης την «καινοτομία» της …προοικονομίας, καθώς εκδίδει εγκυκλίους που, παραβιάζοντας κάθε δικονομική λογική, ορίζουν τη σχολική ζωή με βάση αυτά που αναμένεται ότι ΘΑ ψηφιστούν από τη Βουλή. Αντιδημοκρατική και επικίνδυνη τακτική – αλλά ποιος περίμενε κάτι διαφορετικό από την κυβέρνηση Μητσοτάκη;

 

Σε μια συγκυρία που μετά τις γιορτές υπάρχουν ακόμη 1000 κενά στην β/θμια, ο Μητσοτάκης εισήγαγε στρατό σε σχολεία της Κάσου για να κάνει… πληροφορική, συνάδελφοι σκοτώνονται για μια ακόμη φορά πάνω στο καθήκον επιστρέφοντας από το σχολείο στο σπίτι τους στον οδικό άξονα Πατρών-Πύργου, η εκπαιδευτική κοινότητα πρέπει να αρνηθεί την «κανονικότητα» των δεκάδων χιλιάδων κενών κάθε χρόνο, των πολυπληθών τμημάτων, της εργασιακής περιπλάνησης σε πολλά σχολεία, των ανύπαρκτων υποδομών, των εξευτελιστικών μισθών, της πενιχρής ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής κάλυψης, των επαπειλούμενων αξιολογήσεων-απολύσεων, του νέου σχολείου της αγοράς και να αφυπνισθεί άμεσα πριν οι εξελίξεις φτάσουν σε ένα σημείο χωρίς επιστροφή.

 

Ο κάθε συνάδελφος πρέπει να πάρει τις ευθύνες του απέναντι στη νεοφιλελεύθερη/νεοσυντηρητική καταιγίδα που εξαπολύει η κυβέρνηση στην εκπαίδευση. Ο μόνος που μπορεί να ορθώσει εμπόδια ανυπέρβλητα στην κυβερνητική επιθετικότητα είναι ένα μαζικό πανεκπαιδευτικό κίνημα. Απαιτείται, άμεσα, οι Ομοσπονδίες, οι Σύλλογοι ΠΕ και οι ΕΛΜΕ, οι φοιτητικοί σύλλογοι, οι γονεϊκοί φορείς να πάρουν θέση. Να οργανωθεί άμεσα πανεκπαιδευτική απεργία και πανελλαδική κινητοποίηση. Να επιστρέψουμε στους δρόμους του αγώνα, στις διαδηλώσεις, στις γενικές συνελεύσεις και να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας, όπως το Γενάρη του 2019: αδιαμεσολάβητα, μαζικά, μαχητικά.»

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Απεργούν οι ναύτες την Πρωτομαγιά

Η ΠΕΝΕΝ (Πανελλήνια Ένωση Ναυτών ) ανακοίνωσε την συμμετοχή της στην απεργία της Πρωτομαγιάς
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Απεργιακή συγκέντρωση την 1η Μάη στην Πλατεία Σαπφούς της Μυτιλήνης

Το Παλλεσβιακό Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο στην ανακοίνωση του τονίζει πως η 1η Μάη είναι η ημέρα που οι εργάτες σηκώνουν ψηλά τις γροθιές τους και ενώνουν τις φωνές τους.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Προσωρινή δικαίωση για 13 εργαζόμενους της ΔΕΥΑΛ

Παραμένουν στη θέση τους με προσωρινή διαταγή
ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ

Συνελήφθη γιατί κλώτσησε το σκύλο του

Καταγγελία για παράβαση της νομοθεσίας για τα ζώα συντροφιάς στη Μυτιλήνη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στην Ισπανία το 4ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης

Στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus
ΔΡΑΣΕΙΣ

Βάστρια, «η αρχή ενός αγώνα»

Αυτοψία από τη Συνύπαρξη και Επικοινωνία στο Αιγαίο στις εργασίες για τη νέα δομή
ΕΡΓΑΣΙΑ

Περιοδεία στην αγορά για την Εργατική Πρωτομαγιά

Και παρέμβαση στην Επιθεώρηση Εργασίας από την Ενωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων Λέσβου
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Συνέντευξη Μουτζούρη σε Γερμανούς φοιτητές

Από το Πολιτικό ίδρυμα Konrad – Adenauer Stiftung
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Με αστροναύτη θα μιλήσει το 1ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης!

Στον… διαστημικό διαγωνισμό η Γ τάξη και ο όμιλος 3D Printing
ΥΓΕΙΑ

Στη Μυτιλήνη ο Αδωνις Γεωργιάδης

Θα εγκαινιάσει το νέο κτήριο του ΕΚΑΒ ο υπουργός Υγείας
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Δεύτερο τροχαίο στη νέα επαρχιακή οδό Καλλονής‑Σιγρίου

Πρόκειται για τον δρόμο που εγκαινιάστηκε την Παρασκευή 19 Απριλίου από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ταξίδεψαν μικρούς και μεγάλους σε μαγικούς κόσμους

Δαφιώτη και Μολυβιάτης στο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Πηγής