× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Τι θα φέρει η δεύτερη θητεία Βαρβιτσιώτη στο υπουργείο Ναυτιλίας

Ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης είχε πρωτοστατήσει στην κατάργηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Λέσβου και της Λήμνου με την Θεσσαλονίκη το 2014 στην πρώτη του θητεία στο υπουργείο Ναυτιλίας

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 29/6/2023

Τι θα φέρει η δεύτερη θητεία Βαρβιτσιώτη στο υπουργείο Ναυτιλίας
' χρόνος ανάγνωσης

Την Πέμπτη 6 Ιουλίου ξεκινάει η συζήτηση στην Βουλή των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης. Εκεί αναμένεται να γνωστοποιηθούν οι θέσεις του νέου υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη για την ακτοπλοΐα και τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές. Ο κ. Βαρβιτσιώτης απέφυγε να κάνει οποιαδήποτε δήλωση για τα δύο αυτά κρίσιμα ζητήματα κατά την τελετή παραλαβής και παράδοσης του υπουργείου που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 27 Ιουνίου.  

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το όχι και πολύ μακρινό Ιούλιο του 2014, ο κ. Βαρβιτσιώτης όταν ήταν και πάλι υπουργός Ναυτιλίας, με δηλώσεις του σε ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσαλονίκης είχε ανοίξει το δρόμο για την κατάργηση της άγονης ακτοπλοϊκής γραμμής Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη. Ήταν εποχή μεγάλων περικοπών στις δημόσιες δαπάνες στο πλαίσιο των μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας. Τότε ο κ. Βαρβιτσιώτης είχε υποστηρίξει : «Η σύνδεση με την Βόρειο Ελλάδα θα πρέπει να περιορίζεται στο δρομολόγιο της Καβάλα. Η οδική σύνδεση της Καβάλας με την Θεσσαλονίκη είναι πολύ πιο μικρή διαδρομή και πολύ φθηνότερο το κόστος από ότι να έρχεται καράβι ως την Θεσσαλονίκη. Οι νταλίκες προτιμούν να κάνουν 3,5 ώρες με το πλοίο ή δύο ώρες οδικός».  Στην ερώτηση του δημοσιογράφου: «Άρα κι αυτό που υπάρχει. Το ένα δρομολόγιο την εβδομάδα (Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη) θα μπορούσε να μην υπάρχει» ο κ. Βαρβιτσιώτης είχε απαντήσει: «Δεν νομίζω ότι μπορεί να διατηρηθεί».

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λίγο καιρό αργότερα το υπουργείο Ναυτιλίας σταμάτησε την χρηματοδότηση της γραμμής και η σύνδεση των νησιών με την Θεσσαλονίκη διακόπηκε επί σειρά ετών. Στην συνέχεια, μετά από πιέσεις, επαναλήφθηκε η χρηματοδότηση της συγκεκριμένης γραμμής για την χρονική περίοδο Σεπτεμβρίου – Ιουνίου. Δηλαδή δεν δίνονταν χρηματοδότηση για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο. Το αποτέλεσμα ήταν η ανάδοχος εταιρεία να μην εκτελεί δρομολόγια κατά το κρίσιμο δίμηνο για την τουριστική κίνηση.

 

Χρειάστηκε θα φθάσουμε στην δρομολογιακή περίοδο 2022 – 2023 για να χρηματοδοτηθεί η άγονη γραμμή Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη σε 12μηνη βάση. Κι έτσι να αποκατασταθεί πλήρως η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λέσβου και της Λήμνου με την Θεσσαλονίκη με συμβατικά πλοία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 

Επιπλέον από το καλοκαίρι του 2022 το υπουργείο Ναυτιλίας, επί των ημερών του Γιάννη Πλακιωτάκη, προχώρησε στην επιδότηση ορισμένων εποχιακών ακτοπλοϊκών γραμμών που εξυπηρετούνται από ταχύπλοα. Μια από αυτές είναι η γραμμή Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη που εξυπηρετείτε από την Sea Jet.  Το πρώτο δρομολόγιο για το 2023 θα πραγματοποιηθεί στις 4 Ιουλίου.  

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης ο κ. Πλακιωτάκης σε συνεργασία με ακτοπλοϊκές εταιρίες έχουν σχεδιάσει την επαναφορά των μακροχρόνιων συμβάσεων στις άγονες γραμμές. Με το επιχείρημα πως έτσι θα δοθεί η δυνατότητα στις εταιρίες να προχωρήσουν στην κατασκευή νέων πλοίων τα οποία θα είναι πιο φιλικά στο περιβάλλον.

 

Η δεύτερη εποχή Βαρβιτσιώτη

 

Στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης αναμένουμε να δούμε ποια θα είναι η πολιτική του κ. Βαρβιτσιώτη για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές και ευρύτερα για την ακτοπλοΐα. Αν δηλαδή θα επιστρέψουμε σε περικοπή δαπανών ή αν θα διατηρηθεί η πολιτική που χαράχθηκε επί των ημερών του κ. Πλακιωτάκη.  Θυμίζουμε πως από το 2024 η Ελληνική κυβέρνηση θα υποχρεωθεί να πάρει νέα μέτρα περιστολής των δημόσιων δαπανών. Εκεί οδηγούν οι αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης που επιβάλουν στην χώρα να καταγράφει κάθε χρόνο μεγάλα πρωτογενή πλεονάσματα.  

 

Μια ακτοπλοϊκή σύνδεση 50 ετών

Το ιστορικό στέλεχος των διοικήσεων της ΝΕΛ  Απόστολος Αθηναίος το 2014 είχε δηλώσει  πως η σύνδεση την Θεσσαλονίκη είχε ξεκινήσει το 1974 με το πλοίο «Σαπφώ» της ΝΕΛ με ελεύθερο δρομολόγιο. Δηλαδή η εταιρεία δεν έπαιρνε επιδότηση. Μόνο κατά την περίοδο της πετρελαϊκής κρίσης του 1977 η εταιρεία λάμβανε επιδότηση 180.000 δραχμών ανά κυκλικό δρομολόγιο, δηλαδή για την Μυτιλήνη – Λήμνος – Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη. Στα 1977 η ΝΕΛ είχε ξεκινήσει την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λέσβου και της Λήμνου με την Καβάλα με το «Όμηρος». Στα 1981, όταν η εταιρεία απέκτησε το «Αλκαίος» πραγματοποιούσε δρομολόγια που συνέδεαν όλα τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, από την Ρόδο ως την Λήμνο με την Καβάλα. Όλες αυτές οι συνδέσεις γίνονταν χωρίς επιδότηση.

Η ελεύθερη δρομολόγηση πλοίου στην γραμμή Μυτιλήνη – Λήμνος – Θεσσαλονίκη σταμάτησε όταν Υπουργός Αιγαίου ήταν ο Αριστοτέλης Παυλίδης. Το τότε Υπουργείο Αιγαίου βλέποντας την έλλειψη ενδιαφέροντος από την πλευρά των εταιρειών χαρακτήρισε την γραμμή άγονη και εκ τότε η γραμμή εξυπηρετείται με επιδότηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Και δεύτερη προσφορά για τη γραμμή Βόλου‑ νησιών Βορείου Αιγαίου

«Πράσινο φως» και από τον Κικίλια μετά την επικοινωνία με τον Κώστα Μουτζούρη
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Επικίνδυνες «κόντρες» ανηλίκων στα Κεραμειά

Η διασταύρωση Κεραμειών–Ιππείου έχει γίνει «πίστα» για ανηλίκους
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Χριστουγεννιάτικο χωριό στη Λέσχη Εθνοφρουράς Μυτιλήνης

Μια πρωτόγνωρη γιορτινή δράση για τις οικογένειες των στελεχών της 98 ΑΔΤΕ με την πρωτοβουλία του Υποστράτηγου Νικόλαου Γκρέτσα
ΑΓΡΟΤΕΣ

Παράταση έως Μάιο 2026 για τα ψηφιακά δελτία διακίνησης ελαιοκάρπου

Εξαιρούνται μόνο όσοι είχαν έσοδα άνω των 200.000 ευρώ
ΔΡΑΣΕΙΣ

11η Εθελοντική Αιμοδοσία στη Μόρια

Από τον Πεζοπορικό Σύλλογο «Η Διχάλα»
ΧΩΡΙΑ

Η ΔΕΥΑΛ δίνει νέα πνοή στην Αγιάσο με ταχεία ολοκλήρωση έργου υποδομών

Αναβάθμιση ύδρευσης και αποχέτευσης σε κομβικούς δρόμους που ενισχύουν την καθημερινότητα κατοίκων και επισκεπτών
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Η Μυτιλήνη γέμισε φως και μουσική στην έναρξη των γιορτών

Ο Δήμαρχος Παναγιώτης Χριστόφας μίλησε για τη μεγάλη συμμετοχή του κόσμου, τη φωταγώγηση του δέντρου και τη συνέχεια των εκδηλώσεων με το Χριστουγεννιάτικο Χωριό
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Επίθεση σε βάρος του Κοινωνικού Χώρου «Αντίβαρο» στη Χίο

«Στη Χίο δεν χωράνε οι νοσταλγοί του ναζισμού»
ΑΤΖΕΝΤΑ

Χριστουγεννιάτικη τέχνη από τα υλικά του παρελθόντος στην Αγιάσο

Η Visit Agiasos μετατρέπει τον παλιό τσουρχανά σε έμπνευση για ένα συλλογικό έργο Trash Art στις 13 και 14 Δεκεμβρίου 2025
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η ιστορία του ελληνικού κομμουνισμού και όχι μόνο!

Ο ιστορικός Κώστας Καρπόζηλος μίλησε στον Θράσο Αβραάμ για την αναγκαιότητα να διαβάζουμε την ελληνική Αριστερά έξω από τα σύνορα και για μια σύγχρονη πολιτική που να συγκρούεται με την ολιγαρχία του πλούτου
ΧΩΡΙΑ

Χριστουγεννιάτικη γιορτή στο πάρκο Κάτω Τρίτους

Το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου και ώρα 16.30
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Αστικό ΚΤΕΛ Μυτιλήνης: Αλλαγή στο μεσημεριανό δρομολόγιο του Πανεπιστημίου

Από τις 10 Δεκεμβρίου και κάθε εργάσιμη ημέρα, το δρομολόγιο των 14:30 καταργήθηκε και πραγματοποιείται στις 14:15 με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση φοιτητών