× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Τι θα φέρει η δεύτερη θητεία Βαρβιτσιώτη στο υπουργείο Ναυτιλίας

Ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης είχε πρωτοστατήσει στην κατάργηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Λέσβου και της Λήμνου με την Θεσσαλονίκη το 2014 στην πρώτη του θητεία στο υπουργείο Ναυτιλίας

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 29/6/2023

Τι θα φέρει η δεύτερη θητεία Βαρβιτσιώτη στο υπουργείο Ναυτιλίας

Την Πέμπτη 6 Ιουλίου ξεκινάει η συζήτηση στην Βουλή των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης. Εκεί αναμένεται να γνωστοποιηθούν οι θέσεις του νέου υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη για την ακτοπλοΐα και τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές. Ο κ. Βαρβιτσιώτης απέφυγε να κάνει οποιαδήποτε δήλωση για τα δύο αυτά κρίσιμα ζητήματα κατά την τελετή παραλαβής και παράδοσης του υπουργείου που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 27 Ιουνίου.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 

Το όχι και πολύ μακρινό Ιούλιο του 2014, ο κ. Βαρβιτσιώτης όταν ήταν και πάλι υπουργός Ναυτιλίας, με δηλώσεις του σε ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσαλονίκης είχε ανοίξει το δρόμο για την κατάργηση της άγονης ακτοπλοϊκής γραμμής Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη. Ήταν εποχή μεγάλων περικοπών στις δημόσιες δαπάνες στο πλαίσιο των μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας. Τότε ο κ. Βαρβιτσιώτης είχε υποστηρίξει : «Η σύνδεση με την Βόρειο Ελλάδα θα πρέπει να περιορίζεται στο δρομολόγιο της Καβάλα. Η οδική σύνδεση της Καβάλας με την Θεσσαλονίκη είναι πολύ πιο μικρή διαδρομή και πολύ φθηνότερο το κόστος από ότι να έρχεται καράβι ως την Θεσσαλονίκη. Οι νταλίκες προτιμούν να κάνουν 3,5 ώρες με το πλοίο ή δύο ώρες οδικός».  Στην ερώτηση του δημοσιογράφου: «Άρα κι αυτό που υπάρχει. Το ένα δρομολόγιο την εβδομάδα (Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη) θα μπορούσε να μην υπάρχει» ο κ. Βαρβιτσιώτης είχε απαντήσει: «Δεν νομίζω ότι μπορεί να διατηρηθεί».

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λίγο καιρό αργότερα το υπουργείο Ναυτιλίας σταμάτησε την χρηματοδότηση της γραμμής και η σύνδεση των νησιών με την Θεσσαλονίκη διακόπηκε επί σειρά ετών. Στην συνέχεια, μετά από πιέσεις, επαναλήφθηκε η χρηματοδότηση της συγκεκριμένης γραμμής για την χρονική περίοδο Σεπτεμβρίου – Ιουνίου. Δηλαδή δεν δίνονταν χρηματοδότηση για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο. Το αποτέλεσμα ήταν η ανάδοχος εταιρεία να μην εκτελεί δρομολόγια κατά το κρίσιμο δίμηνο για την τουριστική κίνηση.

 

Χρειάστηκε θα φθάσουμε στην δρομολογιακή περίοδο 2022 – 2023 για να χρηματοδοτηθεί η άγονη γραμμή Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη σε 12μηνη βάση. Κι έτσι να αποκατασταθεί πλήρως η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λέσβου και της Λήμνου με την Θεσσαλονίκη με συμβατικά πλοία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 

Επιπλέον από το καλοκαίρι του 2022 το υπουργείο Ναυτιλίας, επί των ημερών του Γιάννη Πλακιωτάκη, προχώρησε στην επιδότηση ορισμένων εποχιακών ακτοπλοϊκών γραμμών που εξυπηρετούνται από ταχύπλοα. Μια από αυτές είναι η γραμμή Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη που εξυπηρετείτε από την Sea Jet.  Το πρώτο δρομολόγιο για το 2023 θα πραγματοποιηθεί στις 4 Ιουλίου.  

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης ο κ. Πλακιωτάκης σε συνεργασία με ακτοπλοϊκές εταιρίες έχουν σχεδιάσει την επαναφορά των μακροχρόνιων συμβάσεων στις άγονες γραμμές. Με το επιχείρημα πως έτσι θα δοθεί η δυνατότητα στις εταιρίες να προχωρήσουν στην κατασκευή νέων πλοίων τα οποία θα είναι πιο φιλικά στο περιβάλλον.

 

Η δεύτερη εποχή Βαρβιτσιώτη

 

Στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης αναμένουμε να δούμε ποια θα είναι η πολιτική του κ. Βαρβιτσιώτη για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές και ευρύτερα για την ακτοπλοΐα. Αν δηλαδή θα επιστρέψουμε σε περικοπή δαπανών ή αν θα διατηρηθεί η πολιτική που χαράχθηκε επί των ημερών του κ. Πλακιωτάκη.  Θυμίζουμε πως από το 2024 η Ελληνική κυβέρνηση θα υποχρεωθεί να πάρει νέα μέτρα περιστολής των δημόσιων δαπανών. Εκεί οδηγούν οι αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης που επιβάλουν στην χώρα να καταγράφει κάθε χρόνο μεγάλα πρωτογενή πλεονάσματα.  

 

Μια ακτοπλοϊκή σύνδεση 50 ετών

Το ιστορικό στέλεχος των διοικήσεων της ΝΕΛ  Απόστολος Αθηναίος το 2014 είχε δηλώσει  πως η σύνδεση την Θεσσαλονίκη είχε ξεκινήσει το 1974 με το πλοίο «Σαπφώ» της ΝΕΛ με ελεύθερο δρομολόγιο. Δηλαδή η εταιρεία δεν έπαιρνε επιδότηση. Μόνο κατά την περίοδο της πετρελαϊκής κρίσης του 1977 η εταιρεία λάμβανε επιδότηση 180.000 δραχμών ανά κυκλικό δρομολόγιο, δηλαδή για την Μυτιλήνη – Λήμνος – Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη. Στα 1977 η ΝΕΛ είχε ξεκινήσει την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λέσβου και της Λήμνου με την Καβάλα με το «Όμηρος». Στα 1981, όταν η εταιρεία απέκτησε το «Αλκαίος» πραγματοποιούσε δρομολόγια που συνέδεαν όλα τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, από την Ρόδο ως την Λήμνο με την Καβάλα. Όλες αυτές οι συνδέσεις γίνονταν χωρίς επιδότηση.

Η ελεύθερη δρομολόγηση πλοίου στην γραμμή Μυτιλήνη – Λήμνος – Θεσσαλονίκη σταμάτησε όταν Υπουργός Αιγαίου ήταν ο Αριστοτέλης Παυλίδης. Το τότε Υπουργείο Αιγαίου βλέποντας την έλλειψη ενδιαφέροντος από την πλευρά των εταιρειών χαρακτήρισε την γραμμή άγονη και εκ τότε η γραμμή εξυπηρετείται με επιδότηση.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Συλλυπητήρια Μουτζούρη για τον θάνατο του Στράτου Σεφτελή

Ανακοίνωση εξέδωσε ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Eφυγε από τη ζωή ο Στράτος Σεφτελής

Σε ηλικία 68 ετών πέθανε ο καταξιωμένος δημοσιογράφος, αθλητικός συντάκτης και παρουσιαστής για 34 χρόνια
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ

Ερχεται «Φως της Ανάστασης» για το Αναγνωστήριο Αγιάσου

Τι είπε ο πρόεδρος Κλεάνθης Κορομηλάς στον Κυριάκο Μητσοτάκη- Τι καλά νέα φέρνει ο Ηρακλής Κουντουρέλλης από τον υπουργό Μετανάστευσης και τον Δήμο Μυτιλήνης
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Παλαιόκηπος: Ένα χωριό στην αγκαλιά ενός ελαιώνα

Οι κάτοικοι διακρίνονται για την εργατικότητα και τη νοικοκυροσύνη τους
ΝΙΚΟΛΑΣ ΑΘΑΝΑΣΗΣ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Να απαιτείτε από τους πολιτικούς να είναι υπηρέτες σας»

Πολίτες της Μυτιλήνης και εκπροσώπους φορέων συνάντησε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανος Κασσελάκης κατά την επίσκεψη του στη Λέσβο
ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κάλεσμα σε αγωνιστική συμπόρευση με το ΚΚΕ

Εξόρμηση στην αγορά της Μυτιλήνης πραγματοποίησαν στελέχη του κόμματος
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Ο Χριστόφας συγχαίρει την Μιλένα Κοντού

Συνεχίζει να μας κάνει περήφανους τονίζει ο Δήμαρχος Μυτιλήνη
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Έφτασε στη Μυτιλήνη ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ‑Π.Σ.

Λίγο μετά τις 6 και 30 το απόγευμα έδεσε στο λιμάνι της πόλης το σκάφος που μετέφερε τον Στέφανο Κασσελάκη
ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Στην απεργιακή συγκέντρωση της Πρωτομαγιάς ο Σύλλογος Προοδευτικών Γυναικών Μυτιλήνης

«Διεκδικούμε ό,τι είναι σύγχρονο και αναγκαίο για τη ζωή μας και για το μέλλον των παιδιών μας» τονίζει σε ανακοίνωση του ο Σύλλογος
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΘΕΑΤΡΟ

Οι λέξεις του «ραφτάκου» θα γεμίσουν το Δημοτικό Θέατρο Μυτιλήνης

Ο θίασος «Μικρός Νότος» έπειτα από 5 χρόνια και 600 παραστάσεις έρχεται χάρη στον Σύλλογο Γονέων του 3ου Δημοτικού Μυτιλήνης- Τι μας είπαν οι συντελεστές
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΧΩΡΙΑ

Παράσταση διαμαρτυρίας για τον υβριδικό σταθμό της Ερεσού

Θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 30 Απριλίου, στις 7.00 το απόγευμα στο Δημοτικό Συμβούλιο Δυτικής Λέσβου, όπου θα συζητηθεί το θέμα. Το κάλεσμα για την παράταση διαμαρτυρίας απευθύνει η Κίνηση «Ελεύθερα Βουνά στη Λέσβο»
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Περισσότερες δωρεάν θέσεις παρκαρίσματος στο λιμάνι της Μυτιλήνης

Δείτε εδώ τι προβλέπει η απόφαση που έλαβε το Δ.Σ. του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Λέσβου