× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Τι θα φέρει η δεύτερη θητεία Βαρβιτσιώτη στο υπουργείο Ναυτιλίας

Ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης είχε πρωτοστατήσει στην κατάργηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Λέσβου και της Λήμνου με την Θεσσαλονίκη το 2014 στην πρώτη του θητεία στο υπουργείο Ναυτιλίας

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 29/6/2023

Τι θα φέρει η δεύτερη θητεία Βαρβιτσιώτη στο υπουργείο Ναυτιλίας
' χρόνος ανάγνωσης

Την Πέμπτη 6 Ιουλίου ξεκινάει η συζήτηση στην Βουλή των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης. Εκεί αναμένεται να γνωστοποιηθούν οι θέσεις του νέου υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη για την ακτοπλοΐα και τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές. Ο κ. Βαρβιτσιώτης απέφυγε να κάνει οποιαδήποτε δήλωση για τα δύο αυτά κρίσιμα ζητήματα κατά την τελετή παραλαβής και παράδοσης του υπουργείου που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 27 Ιουνίου.  

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το όχι και πολύ μακρινό Ιούλιο του 2014, ο κ. Βαρβιτσιώτης όταν ήταν και πάλι υπουργός Ναυτιλίας, με δηλώσεις του σε ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσαλονίκης είχε ανοίξει το δρόμο για την κατάργηση της άγονης ακτοπλοϊκής γραμμής Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη. Ήταν εποχή μεγάλων περικοπών στις δημόσιες δαπάνες στο πλαίσιο των μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας. Τότε ο κ. Βαρβιτσιώτης είχε υποστηρίξει : «Η σύνδεση με την Βόρειο Ελλάδα θα πρέπει να περιορίζεται στο δρομολόγιο της Καβάλα. Η οδική σύνδεση της Καβάλας με την Θεσσαλονίκη είναι πολύ πιο μικρή διαδρομή και πολύ φθηνότερο το κόστος από ότι να έρχεται καράβι ως την Θεσσαλονίκη. Οι νταλίκες προτιμούν να κάνουν 3,5 ώρες με το πλοίο ή δύο ώρες οδικός».  Στην ερώτηση του δημοσιογράφου: «Άρα κι αυτό που υπάρχει. Το ένα δρομολόγιο την εβδομάδα (Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη) θα μπορούσε να μην υπάρχει» ο κ. Βαρβιτσιώτης είχε απαντήσει: «Δεν νομίζω ότι μπορεί να διατηρηθεί».

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λίγο καιρό αργότερα το υπουργείο Ναυτιλίας σταμάτησε την χρηματοδότηση της γραμμής και η σύνδεση των νησιών με την Θεσσαλονίκη διακόπηκε επί σειρά ετών. Στην συνέχεια, μετά από πιέσεις, επαναλήφθηκε η χρηματοδότηση της συγκεκριμένης γραμμής για την χρονική περίοδο Σεπτεμβρίου – Ιουνίου. Δηλαδή δεν δίνονταν χρηματοδότηση για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο. Το αποτέλεσμα ήταν η ανάδοχος εταιρεία να μην εκτελεί δρομολόγια κατά το κρίσιμο δίμηνο για την τουριστική κίνηση.

 

Χρειάστηκε θα φθάσουμε στην δρομολογιακή περίοδο 2022 – 2023 για να χρηματοδοτηθεί η άγονη γραμμή Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη σε 12μηνη βάση. Κι έτσι να αποκατασταθεί πλήρως η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λέσβου και της Λήμνου με την Θεσσαλονίκη με συμβατικά πλοία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 

Επιπλέον από το καλοκαίρι του 2022 το υπουργείο Ναυτιλίας, επί των ημερών του Γιάννη Πλακιωτάκη, προχώρησε στην επιδότηση ορισμένων εποχιακών ακτοπλοϊκών γραμμών που εξυπηρετούνται από ταχύπλοα. Μια από αυτές είναι η γραμμή Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη που εξυπηρετείτε από την Sea Jet.  Το πρώτο δρομολόγιο για το 2023 θα πραγματοποιηθεί στις 4 Ιουλίου.  

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης ο κ. Πλακιωτάκης σε συνεργασία με ακτοπλοϊκές εταιρίες έχουν σχεδιάσει την επαναφορά των μακροχρόνιων συμβάσεων στις άγονες γραμμές. Με το επιχείρημα πως έτσι θα δοθεί η δυνατότητα στις εταιρίες να προχωρήσουν στην κατασκευή νέων πλοίων τα οποία θα είναι πιο φιλικά στο περιβάλλον.

 

Η δεύτερη εποχή Βαρβιτσιώτη

 

Στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης αναμένουμε να δούμε ποια θα είναι η πολιτική του κ. Βαρβιτσιώτη για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές και ευρύτερα για την ακτοπλοΐα. Αν δηλαδή θα επιστρέψουμε σε περικοπή δαπανών ή αν θα διατηρηθεί η πολιτική που χαράχθηκε επί των ημερών του κ. Πλακιωτάκη.  Θυμίζουμε πως από το 2024 η Ελληνική κυβέρνηση θα υποχρεωθεί να πάρει νέα μέτρα περιστολής των δημόσιων δαπανών. Εκεί οδηγούν οι αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης που επιβάλουν στην χώρα να καταγράφει κάθε χρόνο μεγάλα πρωτογενή πλεονάσματα.  

 

Μια ακτοπλοϊκή σύνδεση 50 ετών

Το ιστορικό στέλεχος των διοικήσεων της ΝΕΛ  Απόστολος Αθηναίος το 2014 είχε δηλώσει  πως η σύνδεση την Θεσσαλονίκη είχε ξεκινήσει το 1974 με το πλοίο «Σαπφώ» της ΝΕΛ με ελεύθερο δρομολόγιο. Δηλαδή η εταιρεία δεν έπαιρνε επιδότηση. Μόνο κατά την περίοδο της πετρελαϊκής κρίσης του 1977 η εταιρεία λάμβανε επιδότηση 180.000 δραχμών ανά κυκλικό δρομολόγιο, δηλαδή για την Μυτιλήνη – Λήμνος – Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη. Στα 1977 η ΝΕΛ είχε ξεκινήσει την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λέσβου και της Λήμνου με την Καβάλα με το «Όμηρος». Στα 1981, όταν η εταιρεία απέκτησε το «Αλκαίος» πραγματοποιούσε δρομολόγια που συνέδεαν όλα τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, από την Ρόδο ως την Λήμνο με την Καβάλα. Όλες αυτές οι συνδέσεις γίνονταν χωρίς επιδότηση.

Η ελεύθερη δρομολόγηση πλοίου στην γραμμή Μυτιλήνη – Λήμνος – Θεσσαλονίκη σταμάτησε όταν Υπουργός Αιγαίου ήταν ο Αριστοτέλης Παυλίδης. Το τότε Υπουργείο Αιγαίου βλέποντας την έλλειψη ενδιαφέροντος από την πλευρά των εταιρειών χαρακτήρισε την γραμμή άγονη και εκ τότε η γραμμή εξυπηρετείται με επιδότηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΔΡΑΣΕΙΣ

Ενεργή δράση για το περιβάλλον στη Λέσβο από τον Ερυθρό Σταυρό

Το Σάββατο 25 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε εθελοντική δράση για τον καθαρισμό τμήματος του δρόμου από Κεραμειά έως Αγιάσο
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

«Σταματήστε να πετσοκόβετε τις μουριές – σώστε την ψυχή της Ερεσού»

Ο Περιβαλλοντικός και Κοινωνικός Σύλλογος Ερεσού προτείνει να αναλάβει τη φροντίδα και το σωστό κλάδεμα των ιστορικών δέντρων που κοσμούν τον δρόμο προς τη Σκάλα, καταγγέλλοντας την καταστροφική διαχείριση των τελευταίων ετών
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Αλληλεγγύη μέσω κινηματογράφου από τη Συνύπαρξη

Προβολή της ταινίας-ντοκιμαντέρ «A State of Passion» στη Μυτιλήνη
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Τραγωδία με τέσσερις νεκρούς στα ανοιχτά της Μυτιλήνης

Επτά οι διασωθέντες ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για πιθανούς αγνοούμενους
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Αλλάζουμε το κλίμα στα FM: «εξωτικές σταδιοδρομίες»

Για να βρεις τον δρόμο σου, «το μυστικό είναι να κινείσαι». Μια συζήτηση με τις περιβαλλοντολόγους Φένια Καλαχάνη και Κέλλυ Νιτόδα.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Δουλειά, πειθαρχία και όνειρο Ολυμπιακών Αγώνων για τον 17χρονο Βλάση Κιντάκα

Ο 17χρονος από τη Γέρα κατέκτησε τη 2η θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κουνγκ Φου, δουλεύοντας παράλληλα για να στηρίξει την προετοιμασία του- Τι είπε με τον προπονητή του Δ. Λουκαδή στο «Ν»
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Νεκρός στο λιμάνι της Μυτιλήνης

Εντοπίσθηκε το πρωί του Σαββάτου από στελέχη του Λιμεναρχείου Μυτιλήνης
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Γιορτάζει το παρεκκλήσι των Αγίων Ακινδύνων στη Μυτιλήνη

Διαβάστε εδώ πότε χτίστηκε το παρεκκλήσι που βρίσκεται δίπλα στον ναό του Αγίου Θεράποντα
ΔΡΑΣΕΙΣ

Εθελοντική αιμοδοσία στο Σκόπελο της Γέρας

Την Κυριακή 2 Νοεμβρίου από τις 9.30 ως τις 13.30
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Ισχυροί νοτιάδες και καταιγίδες στο ανατολικό Αιγαίο

Άνεμοι μέχρι 8 μποφόρ θα επικρατήσουν την Δευτέρα αναφέρει ανακοίνωση του Λιμεναρχείου Μυτιλήνης
ΥΓΕΙΑ

Η Καλλονή στα ροζ για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού

Μικροί και μεγάλοι συμμετείχαν στον Ροζ Περίπατο, στέλνοντας μήνυμα ελπίδας και ενημέρωσης από το θεματικό πάρκο Βασιλειάδη
ΧΩΡΙΑ

Κουταλέλης: Τιμώ το έργο του Κώστα Ρούσσα

Ο νέος πρόεδρος της Αγιάσου γυρνά σελίδα μετά την απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Μυτιλήνης και δηλώνει πως η Αγιάσος αξίζει ενότητα, συνεννόηση και δημιουργικό πνεύμα