Στις άγονες του βορείου Αιγαίου το «Πρέβελης»
Δρομολογείται από 5 ως 26 Ιουνίου σε προσωρινή αντικατάσταση του «Διαγόρας»
Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 23/5/2023

Από 5 ως τις 26 Ιουνίου δρομολογείται στις άγονες γραμμές του βορείου Αιγαίου το πλοίο «Πρέβελης» της ΑΝΕΚ προκειμένου να αντικαταστήσει προσωρινά το «Διαγόρας». Το επιχείρημα για την αντικατάσταση αυτή είναι πως πρέπει το «Διαγόρας» να κάνει την ετήσια ακινησία για την συντήρησή του.
Το «Διαγόρας» κάθε χρόνο βγαίνει από τις γραμμές του βορείου Αιγαίου για να κάνει την ετήσια συντήρησή του. Συνήθως τα πλοία που το αντικαθιστούν είναι το «Βlue Star Myconos» και το «Νήσος Ρόδος».
Η δρομολόγηση του «Πρέβελης» στις γραμμές του βορείου Αιγαίου, είτε αυτές χαρακτηρίζονται άγονες, είτε αυτές χαρακτηρίζονται ελεύθερης δρομολόγησης προέκυψε μετά την απόφαση απομάκρυνσης του πλοίου από τις γραμμές των Δωδεκανήσων σε συνδυασμό με την συγχώνευση της ΑΝΕΚ με την Group Attica.
Το «Ν» στις 10 Μαΐου σε ρεπορτάζ με τίτλο: Σε ποιόν θα κάτσει ο γερο «Πρέβελης» είχε αποκαλύψει πως η Group Attica με την απομάκρυνση του «Πρέβελης» από το νότιο Αιγαίο στην ουσία έκανε το χατίρι του υπουργείου Ναυτιλίας του κ. Πλακιωτάκη.
Πέρα όμως από τα προεκλογικά χατίρια προς τον υπουργό φαίνεται πως η εταιρεία σχεδιάζει να μονιμοποιήσει την παρουσία του πλοίου στο βόρειο Αιγαίο. Η προσωρινή δρομολόγηση στην ουσία έχει ως στόχο η εταιρεία να μετρήσει πως λειτουργεί το πλοίο στα λιμάνια του βορείου Αιγαίου, ποιοι είναι οι χρόνοι που κάνει για κάθε ταξίδι, ποιες είναι οι ανάγκες σε καύσιμα ώστε να δει κατά πόσο συμφέρει η δρομολόγηση του.
Το «Ν» στις 8 Μαΐου έγραφε Μήπως το Πρέβελης ήρθε για να μείνει; Διότι διέβλεπε τον κίνδυνο, με κάποιο τρόπο, το 43 ετών πλοίο, να μπει στις γραμμές του βορείου Αιγαίου. Αν μάλιστα συνεκτιμήσουμε τις εξαιρετικά περιορισμένες αντιδράσεις που υπήρξαν στην πρώτη δρομολόγηση του, είναι φανερό πως η Group Attica έχει κάθε λόγο να προχωρήσει την κίνηση αυτή. Το πιο εξοργιστικό από όλα είναι πως οι άγονες γραμμές που συνδέουν τα νησιά του βορείου Αιγαίου με την Καβάλα και την Θεσσαλονίκη χρηματοδοτούνται με πολύ μεγάλα ποσά και η ανάδοχος εταιρεία τις έχει αναλάβει μέσα από την δρομολόγηση πολύ ταχύτερων πλοίων. Μόνο που τελικά τα «γρήγορα» πλοία δρομολογούνται σε άλλες γραμμές. Κι έτσι οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις του βορείου Αιγαίου συνεχώς υποβαθμίζονται.