Τέσσερις γυναίκες παρουσιάζουν «Εγκλήματα γένους θηλυκού»
Σήμερα στο Book and Art με τον συγγραφέα, Πάνο Σόμπολο
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 16/12/2019
Το Book and Art (Book and Art) και οι Εκδόσεις Πατάκη διοργανώνουν σήμερα, Δευτέρα την παρουσίαση του βιβλίου του δημοσιογράφου Πάνου Σόμπολου «Εγκλήματα γένους θηλυκού στην Ελλάδα».
Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι:
Πέλλη Γιακουμή, δημοσιογράφος στην εφημερίδα «Τα Νέα της Λέσβου»
Βαρβάρα Γκιγκιλίνη, εκδότρια της εφημερίδας «Πολιτικά»
Αναστασία Σπυριδάκη, δημοσιογράφος στην ΕΡΤ Αιγαίου
Μαρία Χατζηγεωργίου, δημοσιογράφος στην εφημερίδα «Δημοκράτης»
Ο ίδιος ο συγγραφέας που θα βρίσκεται και σήμερα στη βιβλιοπαρουσίαση, τονίζει:
«Εγκλήματα γένους θηλυκού περιλαμβάνει το πέμπτο βιβλίο μου. Πρόκειται για γυναίκες όλων των ηλικιών που έφτασαν να εγκληματήσουν, για διάφορες αιτίες.
Το πρώτο έγκλημα με το οποίο ασχολούμαι διαπράχθηκε το 1931 και έγινε ακόμη και τραγούδι: “Καημένε Αθανασόπουλε, τι σου ’μελλε να πάθεις, από κακούργα πεθερά τα νιάτα σου να χάσεις”. Ακολουθούν δεκάδες άλλα εγκλήματα που έγιναν στην Αθήνα και σε διάφορες περιοχές της χώρας.
Οι περισσότερες από τις ανθρωποκτονίες στις οποίες αναφέρομαι έχουν απασχολήσει για πολύ καιρό ή και χρόνια ακόμη την κοινή γνώμη. Ήταν εγκλήματα που πραγματικά συγκλόνισαν την Ελλάδα. Πρωταγωνίστρια είναι η γυναίκα, ως φυσική ή ηθική αυτουργός ή συναυτουργός, σε όλες τις ανθρωποκτονίες που περιλαμβάνονται στο βιβλίο: συζυγοκτονίες, παιδοκτονίες, μητροκτονίες και δολοφονίες άλλων προσώπων, για διάφορους λόγους. Πολλές από τις ανθρωποκτονίες αυτές φέρουν τον χαρακτήρα της εκδίκησης, του φοβερού πάθους, του αβυσσαλέου μίσους, και σχετίζονται με το χρήμα, τη ζηλοτυπία, τα περιουσιακά και άλλα ζητήματα. Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι οι περισσότερες από τις γυναίκες που εγκλημάτισαν είχαν λευκό ποινικό μητρώο, δεν είχαν απασχολήσει την Αστυνομία για το παραμικρό. Ήταν δηλαδή οι γυναίκες της διπλανής πόρτας.
Προσπάθησα να κάνω ακριβή περιγραφή και καταγραφή των πραγματικών γεγονότων ώστε τα επόμενα χρόνια να χρησιμοποιηθούν από τον ιστορικό του μέλλοντος χωρίς τον φόβο της ανακρίβειας»