× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Μήπως το «Πρέβελης» ήρθε για να μείνει;

Μετεξελίσεται σε άγονη η ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς – Χίος - Μυτιλήνη

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 8/5/2023

Μήπως το «Πρέβελης» ήρθε για να μείνει;

Η επικείμενη απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Group Attica ήδη άρχισε να δίνει συγκεκριμένα αποτελέσματα. Το δοκιμαστικό δρόμολογιο που θα κάνει το «Πρέβελης» στην γραμμή Πειραίας – Χίος – Μυτιλήνη δείχνει πως τα πλοία της ΑΝΕΚ μπαίνουν στον σχεδιασμό των δρομολογίων της Group Attica. Το επόμενο διάστημα αναμένεται να δούμε συγχωνεύσεις δρομολογίων που εκτελούσαν οι δύο εταιρείες και αντικαστάσεις πλοίων προκειμένου να επιτευχθεί καλύτερη αξιοποίηση του υφιστάμενου στόλου. Κεντρικός στόχος είναι να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας έτσι ώστε να βελτιωθεί η λειτουργική κερδοφορία του ομίλου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο μήνας που συνήθως υλοποιούνται οι προαναφερόμενες αλλαγές είναι ο Σεπτέμβριο. Μέχρι τότε θα έχει εκδοθεί και η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού επί της συμφωνίας απορρόφησης της ΑΝΕΚ. Μέσα στο σχεδιασμό του ομίλου για καλύτερη αξιοποίηση του στόλου του είναι πολύ πιθανό να δούμε το «Πρέβελης» στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη ιδιαίτερα την χειμερινή περίοδο, όπου οι ανάγκες μεταφοράς επιβατών και οχημάτων είναι σημαντικά μικρότερες.

Ο τρόπος που εμφανίζεται στο βόρειο Αιγαίο, το 43 ετών πλοίο της ΑΝΕΚ, θυμίζει τον τρόπο που ήρθε το «Φαίδρα» της Minoan Flying Dolphin (σημερινή Hellenic Seaways), πριν από 20 και πλέον έτη. Το «Φαίδρα» ήταν συμβατικό επιβατικό – οχηματαγωγό που είχε τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά με το «Θεόφιλος» της ΝΕΛ. Μόνο που τότε η είσοδος δεύτερης ακτοπλοϊκής εταιρείας στην κύρια ακτοπλοϊκή γραμμή του βορείου Αιγαίου ενίσχυσε τον ανταγωνισμό. Μερικά χρόνια αργότερα στο βόρειο Αιγαίο δρομολογήθηκαν τα Νήσος Μύκονος και Νήσος Χίος (σημερινά Blue Star Myconos και Blue Star Chios) που μείωσαν δραστικά το χρόνο του ταξιδιού κατά την δεκαετία του 2000.

Σήμερα η πιθανή δρομολόγηση του «Πρέβελης» ή ενός άλλου πλοίου αντίστοιχων δυνατοτήτων θα γίνει μόνο και μόνο για να μειώσει τα λειτουργικά κόστη ομίλου. Τον ίδιο ρόλο παίζει και το «Διαγόρας» που σήμερα είναι στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη. Μια άλλη πιθανή «λύση» είναι το «Smyrna di Levante», σύμφωνα με ναυτιλιακούς κύκλους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσοι γνωρίζουν τις δυνατότητες του «Πρέβελης» τονίζουν πως το πλοίο κινείται με ταχύτητα 16 μιλίων ανά ώρα αυτή την εποχή και τονίζουν πως υπό προϋποθέσεις θα μπορούσε να φθάσει μέχρι και τα 18 μίλια την ώρα. Το «Διαγόρας», σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 21,1 μίλια ανά ώρα κατά συνέπεια η υπηρεσιακή του ταχύτητα είναι περίπου 19 μίλια. Το 46 ετών «Smyrna di Levante», με τον εντυπωσιακό ξενοδοχειακό εξοπλισμό, αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 18 μίλια ανά ώρα. Δηλαδή και τα τρία προαναφερόμενα πλοία αναπτύσσουν χαμηλές ταχύτητες και παράλληλα είναι έχουν μικρή μεταφορική ικανότητα σε επιβάτες και οχήματα.

Το εναλλακτικό σενάριο είναι την χειμερινή περίοδο να γίνει περικοπή δρομολογίων και να πάψει η γραμμή να εξυπηρετείται με 6 δρομολόγια την εβδομάδα το χειμώνα και 7 δρομολόγια το καλοκαίρι. Μόνο που το σενάριο αυτό δεν μπορεί να εφαρμοστεί ως τα τέλη του Απριλίου του 2024, διότι θα πρόκειται για παραβίαση παλαιότερης απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Στο παρελθόν η περικοπή δρομολογίων στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη αποφεύχθηκε με την χορήγηση μικρών επιδοτήσεων για προσεγγίσει σε Ψαρά και Οινούσσες. Σε κάθε περίπτωση όμως όλα δείχνουν πως η γραμμή που σε άλλες εποχές κέντριζε το ενδιαφέρον πολλών ακτοπλοϊκών εταιρειών πλέον αντιμετωπίζεται ως άγονη γραμμή.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Αγροτικό Τμήμα θα δημιουργηθεί στο Επιμελητήριο Λέσβου

Ξεκίνησε η διαδικασία σύστασης των τμημάτων σε πολλά Επιμελητήρια της χώρας
ΕΛΛΑΔΑ

Σημαντικές αλλαγές στις φορολογικές δηλώσεις των αγροτών

Δείτε εδώ τι προβλέπει η εγκύκλιο που εξέδωσε η ΑΑΔΕ
ΕΛΛΑΔΑ

Βόρειο Αιγαίο: Αύξηση 38,8% των πιστώσεων για τα σχέδια βελτίωσης

Στα 304,9 εκατ. ευρώ οι συνολικές πιστώσεις του προγράμματος για όλη την χώρα, 13,8 εκατ. ευρώ διατίθενται για το Βόρειο Αιγαίο
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Αλλαγές στα δρομολόγια των πλοίων λόγω καιρού

Δείτε εδώ πως διαμορφώνονται τα δρομολόγια των πλοίων Group Attica για τα νησιά του Βορείου Αιγαίου
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

«Δεν μιλάμε για ανάπτυξη του τουρισμού με ένα δρομολόγιο προς Πειραιά»

Αναφορά Παρασκευαϊδη στον υπουργό Ναυτιλίας για τη σύνδεση με το Σίγρι
ΕΡΓΑΣΙΑ

Περιοδεία στην αγορά για την Εργατική Πρωτομαγιά

Και παρέμβαση στην Επιθεώρηση Εργασίας από την Ενωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων Λέσβου
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Αλλαγές στα δρομολόγια του Hellenic Highspeed

Τετάρτη αντί Τρίτη θα αναχωρήσει το πλοίο από την Καβάλα
ΑΓΟΡΑ

Νέα εποχή για την Γεωτεχνική Αιγαίου

Πραγματοποιήθηκαν την Παρασκευή 19 Απριλίου τα εγκαίνια των νέων γραφείων της επιχείρησης στην περιοχή «Φανάρι» της Μυτιλήνης
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Θα μείνουν ανοιχτά τα καταστήματα για το κρουαζιερόπλοιο;

Πρόταση του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης για τις 24 Απριλίου
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Για την αξιοποίηση των ιαματικών πηγών επανήλθε ο Μουτζούρης

Παρακολούθησε και χαιρέτησε στην ημερίδα για τον Ιαματικό Τουρισμό
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

300 παιδιά και 68 εκπαιδευτικοί τονώνουν τον μαθητικό τουρισμό της Λέσβου

Στο πλαίσιο στήριξης της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου
ΑΓΟΡΑ

Το Φυλλάδιο Lidl έχει βγει

Υψηλή ποιότητα, μοναδική φρεσκάδα και πάντα χαμηλές τιμές!