Αλμυρές… οι συνδέσεις με Θεσσαλονίκη και Καβάλα
Το Blue Star Myconos αναλαμβάνει να εξυπηρετεί τις δύο άγονες γραμμές καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου. Περισσότερα από 10 εκατ. ευρώ θα μπουν στα ταμεία της Hellenic Seaways αν εκτελέσει και τα 52 επιδοτούμενα δρομολόγια σε κάθε γραμμή το πλοίο
Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 24/2/2023
Το ποσό των 107.463,45 ευρώ θα στοιχίσει στους Έλληνες φορολογούμενους η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λέσβου, της Χίου, της Σάμου και της Λήμνου με την Θεσσαλονίκη μια φορά την εβδομάδα. Το πλοίο που αναλαμβάνει την εκτέλεση των δρομολογίων είναι το Blue Star Myconos. Αν το πλοίο εκτελέσει και τα 52 δρομολόγια στο ταμείο της Hellenic Seaways θα μπουν συνολικά 5,59 εκατομμύρια ευρώ.
Η υλοποίηση των δρομολογίων ξεκινάει από 1 Μαρτίου του 2023, σύμφωνα με την σύμβαση που υπέγραψαν ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης και οι Διονύσης Θεοδωράτος και Γιώργος Αναγνώστου που εκπροσωπούν την εταιρεία.
Με την σύμβαση αυτή ανατρέπεται πλήρως η απόφαση που είχε ληφθεί πριν από 10 και πλέον χρόνια και είχε καταργήσει την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών του βορείου Αιγαίου με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Τότε είχε επιλεγεί η σύνδεση των νησιών μόνο με το λιμάνι της Καβάλας. Ήταν μια καταστροφική επιλογή καθώς οδήγησε σε κάθετη πτώση της τουριστικής κίνησης από την Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας προς τα νησιά. Επίσης ανέβασε το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων κατακόρυφα.
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λέσβου, της Χίου και της Λήμνου με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είχε καθιερωθεί από την ΝΕΛ (Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου), στα μέσα της δεκαετία του 1970. Η γραμμή εξυπηρετούνταν χωρίς επιδότηση τα πλοία της ΝΕΛ για παρά πολλά χρόνια.
Η σύνδεση με Καβάλα
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών του βορείου Αιγαίου με το λιμάνι της Καβάλας θα κοστίσει 90.082,09 ευρώ ανά δρομολόγιο ή 4,68 εκατ. ευρώ για 52 δρομολόγια. H σχετική σύμβαση προβλέπει ένα δρομολόγιο την εβδομάδα καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου.
Το δρομολόγιο από Καβάλα περνά από τα λιμάνια της Μύρινας, της Μυτιλήνης, της Χίου, του Βαθύ της Σάμου και του Αγίου Κηρύκου Ικαρίας. Εκτός δρομολογίου έχει μείνει η προσέγγιση στο λιμάνι του Καρλοβάσου στην Σάμο. Επίσης το δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη περνά από τα λιμάνια της Μύρινας, της Μυτιλήνης, της Χίου και ολοκληρώνεται στο Βαθύ της Σάμου.