Αύξηση επιβατών και οχημάτων στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη το 2022
113.366 επιβάτες και 35.472 οχήματα διακινήθηκαν στην βασική ακτοπλοϊκή γραμμή του βορείου Αιγαίου το δεύτερο τρίμηνο του έτους
Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 16/12/2022

Αύξηση κατά 82,8% εμφάνισε η επιβατική κίνηση στην ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη το δεύτερο τρίμηνο του 2022 σε σχέση με την επιβατική κίνηση του 2021. Αύξηση κατά 45,4% εμφάνισε ο αριθμός των οχημάτων που διακινήθηκαν στην γραμμή το 2022 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο αν συγκρίνουμε τα στοιχεία του δευτέρου τριμήνου του 2022 με εκείνα του δευτέρου τριμήνου του 2019, 2018 και 2017 προκύπτει μια πολύ διαφορετική εικόνα. Η μακροχρόνια τάση μείωσης της επιβατικής κίνησης στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνης παρέμεινε ισχυρή και το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Πιθανότατα η αύξηση της χρονικής διάρκειας του ταξιδιού και η αύξηση των τιμών των εισιτηρίων είναι η αιτία μείωσης της επιβατικής κίνησης. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις η μετακίνηση με αεροπλάνο είναι πιο ανταγωνιστική από την μετακίνηση με πλοίο. Οι μεταφορές οχημάτων εμφανίζουν μεγάλες αυξομειώσεις ως αποτέλεσμα συγκυριακών εξελίξεων.
Ειδικότερα σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη το δεύτερο τρίμηνο του 2022 διακινήθηκαν 113.366 επιβάτες, όταν το 2021 είχαν διακινηθεί 62.003 επιβάτες και την ίδια περίοδο του 2020 είχαν διακινηθεί 39.061 επιβάτες.
Τα οχήματα που διακινήθηκαν στην γραμμή, το δεύτερο τρίμηνο του 2022 ήταν 35.472, όταν το ίδιο διάστημα του 2021 είχαν διακινηθεί 24.403 οχήματα και το 2020 18.010 οχήματα.
Το δεύτερο τρίμηνο του 2019 στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη είχαν 70.410 επιβάτες, την ίδια περίοδο του 2018 είχαν διακινηθεί 132.930 επιβάτες και το 2017 είχαν διακινηθεί 131.782 επιβάτες.
Τα διακινηθέντα οχήματα το δεύτερο τρίμηνο του 2019 ήταν 16.217, το δεύτερο τρίμηνο του 2018 ήταν 30.496 και το δεύτερο τρίμηνο του 2017 ήταν 28.723.