× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Μία από τα ίδια ο ακτοπλοϊκός σχεδιασμός

Το ενδεικτικό δίκτυο ακτοπλοϊκών δρομολογίων δείχνει ατολμία και αδράνεια

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 27/10/2022

Μία από τα ίδια ο ακτοπλοϊκός σχεδιασμός
' χρόνος ανάγνωσης

Ανακοινώθηκε από το υπουργείο Ναυτιλίας το ενδεικτικό δίκτυο ακτοπλοϊκών δρομολογίων για την περίοδο 1 Νοεμβρίου του 2023 -  31 Οκτωβρίου 2024. Πρόκειται για τα δρομολόγια που θα ήθελε το υπουργείο Ναυτιλίας να λειτουργήσουν κατά το παραπάνω χρονικό διάστημα, ώστε να εξυπηρετηθεί η μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων από και προς τα νησιά. Δηλαδή δεν πρόκειται για προκήρυξη άγονων γραμμών αλλά για τις προτάσεις που κάνει το υπουργείο προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Οι εταιρείες με την σειρά τους μπορούν είτε να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για αυτές τις γραμμές, είτε να προτείνουν άλλες γραμμές. Οι προτάσεις των ενδιαφερόμενων εταιρειών θα πρέπει να κατατεθούν  ως το τέλος του Ιανουαρίου του 2023.

 

Σε ότι αφορά τα νησιά του βορείου Αιγαίου τα προτεινόμενα δρομολόγια από το υπουργείο έχουν ως στόχο την αύξηση των συνδέσεων μεταξύ των νησιών και της ηπειρωτικής Ελλάδα. Οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις μεταξύ των νησιών μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα. Επίσης στο σχεδιασμό του υπουργείο εντάσσεται και η σύνδεση των νησιών του βορείου Αιγαίου με τα νησιά του νοτίου Αιγαίου.

 

Ειδικότερα προτείνονται συνδέσεις της Λέσβου και της Λήμνου με την Αλεξανδρούπολη, την Καβάλα, την Θεσσαλονίκη, το Βόλο, την Κύμη της Εύβοιας, το Λαύριο (σύνδεση μόνο με Λήμνο), την Ραφήνα και τον Πειραιά. Για τα περισσότερα από τα προτεινόμενα δρομολόγια δεν πρόκειται να υπάρξει ενδιαφέρον καθώς δεν μπορούν να αποδώσουν κέρδη στις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Από αυτή την σκοπιά το ενδεικτικό πρόγραμμα δρομολογίων είναι ένα ευχολόγιο και τίποτα περισσότερο. Όμως ταυτόχρονα ο σχεδιασμός αυτός δείχνει ποια είναι τα χρήσιμα δρομολόγια για το υπουργείο Ναυτιλίας. Έτσι εύκολα διαπιστώνει κανείς πως ο σχεδιασμός του υπουργείου έχει ως αφετηρία το λιμάνι του Πειραιά και στην συνέχεια τα άλλα λιμάνια της Αττικής (Ραφήνα και Λαύριο).

 

Η ανακοίνωση του ενδεικτικού προγράμματος, δείχνει πως μεταφέρεται για το απώτερο μέλλον, η αλλαγή του ακτοπλοϊκού χάρτη της χώρας με γραμμές κορμούς και δευτερεύουσες γραμμές.

 

Τα προτεινόμενα δρομολόγια που αφορούν την Λέσβο και την Λήμνο είναι:

Από Αλεξανδρούπολη:

- Λήμνο - Κύμη

- Λήμνο - Μυτιλήνη - Χίο - Σάμο - Κάλυμνο - Κω - Ρόδο

- Λήμνο - Μυτιλήνη - Χίο - Σάμο - Κω - Ρόδο

- Σαμοθράκη - Λήμνο - Άγιο Ευστράτιο

 

Από Βόλο:

- Λήμνο - Μυτιλήνη

- Μυτιλήνη - Χίο - Σάμο

- Μυτιλήνη - Χίο - Σάμο - Ρόδο - Άγιο Νικόλαο

 

Από Θεσσαλονίκη:

- Λήμνο - Μυτιλήνη

- Λήμνο - Μυτιλήνη - Πειραιά

- Μυτιλήνη - Χίο - Σάμο - Κάλυμνο - Κω - Ρόδο

- Σάμο - Κάλυμνο - Κω - Ρόδο

 

Από Καβάλα:

- Λήμνο - Άγιο Ευστράτιο

- Λήμνο - Μυτιλήνη - Χίο -  Σάμο - Ικαρία

 

Από Κύμη:

- Λήμνο

-  Λήμνο - Νέα Μουδανιά (Χαλκιδική)

- Μεστά Χίου - Λήμνο - Αλεξανδρούπολη

- Χίο - Μυτιλήνη

 

Από Λαύριο:

- Άγιο Ευστράτιο - Λήμνο

- Άγιο Ευστράτιο - Λήμνο - Καβάλα

- Λήμνο - Αλεξανδρούπολη

- Λήμνο -  Σαμοθράκη - Αλεξανδρούπολη

- Λήμνο -  Σαμοθράκη - Καβάλα

- Χίο - Μυτιλήνη

- Ψαρά - Άγιο Ευστράτιο - Λήμνο

- Σίγρι - Λήμνο

- Μυτιλήνη - Λήμνο - Θεσσαλονίκη

- Μυτιλήνη - Λήμνο - Καβάλα

- Μυτιλήνη - Λήμνο -  Σαμοθράκη - Αλεξανδρούπολη

 

Από Πειραιά:

- Άγιο Κήρυκο Ικαρίας - Βαθύ Σάμου - Χίο - Μυτιλήνη

- Άνδρο - Χίο - Μυτιλήνη

- Μύκονος - Χίος - Μυτιλήνη

- Μυτιλήνη - Λήμνο - Θεσσαλονίκη

- Σάμο - Χίο - Μυτιλήνη

- Σύρο - Μύκονο - Άγιο Κήρυκο Ικαρίας - Φούρνοι - Καρλόβασι - Βαθύ Σάμου

- Σύρο - Σάμο - Χίο - Μυτιλήνη

- Μεστά/ Χίος - Ψαρά - Σίγρι

- Χίο - Μυτιλήνη

- Χίο - Μυτιλήνη - Λήμνο

- Χίο - Μυτιλήνη - Λήμνο - Θεσσαλονίκη

- Χίο - Μυτιλήνη - Λήμνο - Καβάλα

 

Από Ραφήνα:

- Μεστά/ Χίος - Μυτιλήνη

- Ψαρά - Λήμνο - Σαμοθράκη - Αλεξανδρούπολη

- Ψαρά - Σίγρι - Άγιο Ευστράτιο - Λήμνο - Αλεξανδρούπολη

 

Από Σύρο:

Τήνο - Μύκονο - Χίο - Μυτιλήνη

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Η κίνηση στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης ανεβαίνει παρά την ακρίβεια

Αύξηση 4% στους επιβάτες το 2025 και 11,1% μόνο τον Νοέμβριο δείχνουν τα στοιχεία της Fraport
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ

Νέες θέσεις εργασίας στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Λέσβου

Αναλυτικά οι ειδικότητες που ζητούνται με σύμβαση εργασίας διάρκειας έξι μηνών
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Και δεύτερη προσφορά για τη γραμμή Βόλου‑ νησιών Βορείου Αιγαίου

«Πράσινο φως» και από τον Κικίλια μετά την επικοινωνία με τον Κώστα Μουτζούρη
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Οι Τούρκοι αγρότες χαιρετίζουν τον αγώνα των Ελλήνων συναδέλφων τους

«Αγωνιζόμαστε για τα ίδια δικαιώματα εκατέρωθεν του Αιγαίου» δηλώνει η Ένωση Όλων των Αγροτών Παραγωγών Τουρκίας
ΑΓΡΟΤΕΣ

«Βάζουν το λύκο να φυλάει τα πρόβατα»

Γεωπόνοι αντιδρούν στη μετάβαση του ελέγχου του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Πώς θα κάνουν ενστάσεις οι αγρότες για τις επιδοτήσεις 2025

Αναλυτικός οδηγός από τον ΟΠΕΚΕΠΕ για λάθη σε στρέμματα, τιμολόγια, βοσκοτόπους, ΚΑΕΚ και ΑΤΑΚ, με νέες προθεσμίες και διαδικασίες έως τις αρχές 2026
ΑΓΡΟΤΕΣ

Παράταση στο χρόνο καταβολής των εισφορών στον ΕΛΓΑ

Οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις θα ισχύουν μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας διαχείρισης των ζημιών από τους παγετούς και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν της 30ής Ιουνίου 2026
ΕΛΛΑΔΑ

Επεισοδιακή κατάθεση του Ξυλούρη για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ

Ειρωνείες και θλιβερές εικόνες στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής
ΑΓΡΟΤΕΣ

Το Οικονομικό Επιμελητήριο βορείου Αιγαίου στο πλευρό των παραγωγών

Σφοδρή κριτική στην κυβέρνηση για αδυναμία προστασίας και «σκιές διαφθοράς» στη διαχείριση ευρωπαϊκών πόρων
ΑΓΡΟΤΕΣ

Παράταση έως Μάιο 2026 για τα ψηφιακά δελτία διακίνησης ελαιοκάρπου

Εξαιρούνται μόνο όσοι είχαν έσοδα άνω των 200.000 ευρώ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΓΡΟΤΕΣ

Τιμές ρεκόρ για τα αρνιά της Λέσβου

Η ευλογιά των προβάτων και η μειωμένη παραγωγή στην Ευρώπη εκτοξεύουν τις τιμές παραγωγού
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ζητούν την κατάργηση του ψηφιακού δελτίου αποστολής

Ερώτηση στην βουλή κατέθεσαν 13 βουλευτές του ΚΚΕ