× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Το στοίχημα της γραμμής Θεσσαλονίκη ‑ Σμύρνη

Η ταχύτητα του Smyrna di levante πρόβλημα στο σχεδιασμό της γραμμής και βάζει υπό αμφισβήτηση τις προσεγγίσεις στη Μυτιλήνη

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 13/9/2022

Το στοίχημα της γραμμής Θεσσαλονίκη ‑ Σμύρνη

Πριν από μερικές εβδομάδες κυβερνητικές πηγές δήλωναν στο «Ν» πως ήταν πολιτική επιλογή η Levante Ferries να ενισχυθεί στην προσπάθεια της να δρομολογήσει πλοίο στην γραμμή Σμύρνη - Θεσσαλονίκη. Σε αυτό το πλαίσιο εγκρίθηκε μια επιδότηση για τα δρομολόγια που θα πραγματοποιηθούν το διάστημα Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου 2022. Η χρηματοδότηση αυτή έβαλε στο σχεδιασμό της εταιρείας τις προσεγγίσεις στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Το αν θα διατηρηθεί ή όχι η γραμμή αλλά και η προσέγγιση στο λιμάνι της Μυτιλήνης εξαρτάται από την εμπορική επιτυχία του πλοίου, αναφέρουν οι κυβερνητικές πηγές.


Οι παραπάνω αναφορές σημαίνουν η κυβέρνηση στηρίζει ένα σχέδιο για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των δύο πόλεων καθώς θεωρεί πως μπορεί να έχει εμπορική επιτυχία τόσο στην μεταφορά οχημάτων όσο και στην μεταφορά επιβατών. Ωστόσο δεν είναι στο σχεδιασμό της κυβέρνησης να καθιερώσει μια νέα άγονη γραμμή (δηλαδή να δίνει επιδότηση για μακρό χρόνο) που στην πραγματικότητα είναι μια διεθνής ακτοπλοϊκή σύνδεση.
 

Το επιχειρηματικό σχέδιο της Levante Ferries προβλέπει τον συνδυασμό εσόδων τόσο από την μεταφορά επιβατών όσο και από την μεταφορά οχημάτων. Η μεταφορά επιβατών αναμένεται να στηριχθεί από την τουριστική κίνηση που θα υπάρχει από την Σμύρνη προς την Θεσσαλονίκη και αντίστροφα. Η προσέγγιση του Smyrna di levante στην Μυτιλήνη θα δώσει στο πλοίο πρόσθετη επιβατική κίνηση.

 
Σύμφωνα με την ανακοίνωση των δρομολογίων, το πλοίο θα αναχωρεί από την Θεσσαλονίκη κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή από την Θεσσαλονίκη στις 7.00 το απόγευμα και θα φθάνει στην Σμύρνη στις 8.30 το πρωί της επόμενης ημέρας. Από την Σμύρνη το πλοίο θα αναχωρεί κάθε Τρίτη, Πέμπτη κα Κυριακή στις 7.00 το απόγευμα και θα φθάνει στην Θεσσαλονίκη στις 8.30 το πρωί της επόμενης ημέρας.

 Στο παραπάνω σχεδιασμό δεν περιλαμβάνονται οι προσεγγίσεις στην Μυτιλήνη που θα αυξήσουν την χρονική διάρκεια του ταξιδιού τουλάχιστον κατά δύο με τρεις ώρες. Δηλαδή η διάρκεια του ταξιδιού από 13,5 ώρες θα φθάσει στις 16 ώρες. Τόσο μεγάλης χρονικής διάρκειας ταξίδι μόνο αν αντιμετωπισθεί ως κρουαζιέρα μπορεί να προσελκύσει επιβάτες στο πλοίο.

 
Τα φορτηγά και τα Ι.Χ.
 

Ένα ταξίδι διάρκειας 16 ωρών από την Σμύρνη στην Θεσσαλονίκη είναι θελκτικό (από άποψη χρόνου αλλά και ολικού κόστους) για τις μεταφορικές εταιρείες ή όχι; Αυτό είναι ένα κρίσιμο ερώτημα που καλείται να απαντήσει η εταιρεία. Διότι αν το γκαράζ του πλοίου τους χειμερινούς μήνες δεν γεμίζει με φορτηγά οχήματα σημαίνει πως χάνεται μια σημαντική πηγή εσόδων για την εταιρεία. Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα θα ήταν πολύ πιο εύκολη αν το πλοίο είχε την δυνατότητα να ταξιδεύει με μεγαλύτερη ταχύτητα από τα 18 μίλια ανά ώρα που είναι η υπηρεσιακή του ταχύτητα.

 
Από την άλλη πλευρά οι τουρίστες από την Σμύρνη είτε κατευθύνονται προς την Θεσσαλονίκη, είτε προς την Μυτιλήνη είναι βέβαιο πως θέλουν να παίρνουν μαζί τους και το αυτοκίνητο τους. Έτσι το Smyrna di levante είναι ιδανική λύση γι’ αυτούς.
 

Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως η Levante Ferries θέλει η διάρκεια της προσέγγισης του πλοίου στο λιμάνι της Μυτιλήνης να μην κρατάει περισσότερο από δύο ώρες. Διότι γνωρίζει το κίνδυνο να χάσει τα έσοδα που μπορεί να της δώσουν η μεταφορά φορτηγών.

Με βάση τα παραπάνω δεν είναι τυχαίο πως εδώ και περίπου μια εβδομάδα η εταιρεία έχει ανεβάσει στην ιστοσελίδα το σχεδιασμό των δρομολογίων χωρίς να περιλαμβάνονται οι προσεγγίσεις στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Ταυτόχρονα βέβαια προχωρά όλη την διαδικασία για να ξεκινήσουν οι προσεγγίσεις στην Μυτιλήνη.  

 
Φαίνεται πως η Levante Ferries προχωρά με δύο ξεχωριστούς σχεδιασμούς για την γραμμή. Στον πρώτο σχεδιασμό περιλαμβάνονται οι προσεγγίσεις στην Μυτιλήνη και στον δεύτερο σχεδιασμό το πλοίο δεν θα προσεγγίσει κανένα ελληνικό νησί.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ξεπέρασαν τις 11.000 οι αφίξεις Τούρκων στη Λέσβο

Το 21% των Τούρκων επισκεπτών του Απριλίου έβαλε βίζα στο Τελωνείο Μυτιλήνης. Αύξηση των αφίξεων κατά 128% το πρώτο τετράμηνο του 2024 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με το Πάσχα ξεκινά η σεζόν στη Σκάλα Ερεσού

Ανοίγουν ένα- ένα τα καταστήματα εστίασης και τα καταλύματα, ενώ κάποια ήδη υποδέχτηκαν Τούρκους και αναμένουν τα φεστιβάλ και τη Σχολή Καλών Τεχνών
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Φεύγει το «Διαγόρας» έρχεται το «Νήσος Ρόδος»

Λύση στην αυξημένη κίνηση στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη η δρομολόγηση του πλοίου Ro – Pax της Hellenic Seaways
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Αναδιάταξη στόχων και περισσότερους πόρους για την ΚΑΠ

Παρέμβαση του πρώην γενικού γραμματέας του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης Χαράλαμπου Κασίμη στο συνέδριο της GAIA Επιχειρείν
ΕΡΓΑΣΙΑ

Δυο θέσεις στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Λέσβου

Μέχρι τις 12 Μαΐου η υποβολή των αιτήσεων
ΑΓΡΟΤΕΣ

Νέα Αριστερά: Η κυβέρνηση μοίρασε τις αγροτικές επιδοτήσεις σε ημετέρους

«Για τον κ. Αυγενάκη οι αγρότες του Βορείου Αιγαίου είναι ήσσονος σημασίας» σημειώνει ανακοίνωση του κόμματος
ΕΡΓΑΣΙΑ

Ξανά Ασφαλιστικά μέτρα από τους 26 συμβασιούχους covid της Μυτιλήνης

Επέστρεψαν στις δικαστικές αίθουσες οι εργαζόμενοι που απολύθηκαν στις 23 Απριλίου αφού έχασαν τον πρώτο κύκλο των Ασφαλιστικών Μέτρων. Στο πλευρό τους Χριστόφας, Κατζανός και Καρασάββας
ΓΕΥΣΗ

«Roll ice and more», παγωτό σε άλλη διάσταση!

Το νέο κατάστημα με φρέσκο παγωτό και ατελείωτες άλλες γευστικές δροσερές επιλογές έρχεται στη Μυτιλήνη στην οδό Κουντουριώτη 63 από την Παρασκευή 3 Μαΐου
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Master Chef στη Λέσβο με γεύσεις και μεράκι

Ο Σύλλογος Ασπίδα, οι Δήμοι Μυτιλήνης και Δυτικής Λέσβου και η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, σε συνεργασία με την παραγωγή της εκπομπής έφεραν σε πέρας ένα μεγάλο εγχείρημα
ΑΓΟΡΑ

Utopia Concept Store: Μια ουτοπία για δώρα στο κέντρο της πόλης

Στο νέο κατάστημα Utopia Concept Store θα βρείτε μοναδικά δώρα από την Άννα και τη Χρύσα
ΑΓΡΟΤΕΣ

Αδιαφορία για τους νησιώτες παραγωγούς

Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και ΟΠΕΚΕΠΕ «ξέχασαν» να πληρώσουν τις επιδοτήσεις του Ειδικού Προγράμματος Στήριξης της Αγροτικής Παραγωγής στα Μικρά Νησιά του Αιγαίου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΑΓΡΟΤΕΣ

Σφαγή... των νησιωτών αγροτών στα οικολογικά σχήματα

Άγριο ψαλίδισμα από τον ΟΠΕΚΕΠΕ αποκαλύπτουν οι πληρωμές που βρίσκονται σε εξέλιξη σήμερα Μεγάλη Τρίτη
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ