× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Ακτοπλοΐα έτσι χωρίς πρόγραμμα δρομολογίων

Παρατηρητής μιας απαράδεκτης κατάστασης το υπουργείο Ναυτιλίας. Πλοιοκτήτριες εταιρεία δρομολογούν τα πλοία τους όποτε και όπου επιθυμούν αυτές.

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 21/8/2022

Ακτοπλοΐα έτσι χωρίς πρόγραμμα δρομολογίων
' χρόνος ανάγνωσης

Η εταιρεία Αειναύτης Ν.Ε. συνεχίζει να μην ανακοινώνει πρόγραμμα δρομολογίων για το  Ro - Ro Πελαγίτης (από τις 20 Ιουνίου).  Το πλοίο συνεχίζει να εκτελεί δρομολόγια όπου εκείνη το επιθυμεί. Δηλαδή το πλοίο πηγαίνει όπου η εταιρεία εκτιμά πως υπάρχει μεταφορικό έργο και φυσικά έσοδα. 

Η έλλειψη προγράμματος δρομολογίων που τηρείται από τα πλοία και τις πλοιοκτήτριες εταιρείες δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στους κατοίκους των νησιών και τους επισκέπτες τους. Καθώς δεν μπορούν να προγραμματίσουν τις οικονομικές και κοινωνικές τους δραστηριότητες.

Σύμφωνα με καταγγελία αναγνώστη του « Ν», το Πελαγίτης επρόκειτο να φθάσει στην Μυτιλήνη προερχόμενο από τον Πειραιά το Σάββατο 20 Αυγούστου. Ο ίδιος είχε προγραμματίσει να βάλει στο πλοίο το όχημα του και να ταξίδευε με άλλο πλοίο, αφού το Πελαγίτης δεν μπορεί να μεταφέρει επιβάτες. Όμως το δρομολόγιο του πλοίου προς τα νησιά του Βορείου Αιγαίου αναβλήθηκε για το επόμενο Σάββατο 27 Αυγούστου.  Συνέπεια αυτής της αναβολής του δρομολογίου είναι να ανατραπεί όλος ο προγραμματισμός που είχε κάνει ο ταξιδιώτης. Το πλοίο τόσο το βράδυ της Παρασκευής όσο και το απόγευμα του Σαββάτου εμφανίζονταν να βρίσκεται στο νέο μόλο της Δραπετσώνας. Κι ήταν άγνωστο πότε θα πραγματοποιούσε το επόμενο δρομολόγιο του.

 Ανάλογο περιστατικό στα μέσα του Ιουλίου είχαν καταγγείλει στο «Ν» στελέχη Συνεταιρισμών της Λέσβου. Κι είχε ως αποτέλεσμα 50 φορτηγά με ζωοτροφές  που είχαν προορισμό την Λέσβο να μείνουν εγκλωβισμένα στον βόρειο Ελλάδα για μεγάλο διάστημα.

Καμία παρέμβαση από το υπουργείο Ναυτιλίας

Η εταιρεία, όπως είναι αναμενόμενο, κάνει ότι εκείνη νομίζει σωστό προκειμένου να αποκομίσει το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος. Κι αν θεωρεί πως η πρακτική που ακολουθεί την ωφελεί θα συνεχίσει να την ακολουθεί. Το ζήτημα είναι τι κάνει το υπουργείο Ναυτιλίας; Αυτό οφείλει να λάβει μέτρα για να σταματήσει αυτή απαράδεκτη κατάσταση. Ώστε η εταιρεία να δεσμευτεί στην τήρηση συγκεκριμένων δρομολογίων όπως κάνουν άλλες εταιρείες που διαχειρίζονται πλοία Ro - Ro. Κι αν η Αειναύτης δεν θέλει το πλοίο της να εκτελεί δρομολόγια στο βόρειο Αιγαίο, το υπουργείο οφείλει να βρει άλλη λύση.  
Το πρόβλημα με τα δρομολόγια του Πελαγίτης έχει προκύψει από τον περασμένο Ιούνιο, κατά συνέπεια το υπουργείο Ναυτιλίας δεν μπορεί να ισχυρίζεται πως δεν γνώριζε το θέμα. Εκτός κι αν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου θεωρεί πως  οι πρακτικές της εταιρείας Αειναύτης είναι οι καλύτερες δυνατές για την εξυπηρέτηση των μεταφορικών αναγκών των νησιών. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να αναμένουμε αυτό που σήμερα γίνεται με το Πελαγίτης σύντομα να αποτελεί τον κανόνα και όχι την εξαίρεση στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών μας.

 

Κι αν αυτά συμβαίνουν Ιούλιο και Αύγουστο τι θα πρέπει να περιμένουν οι νησιώτες τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο; Δηλαδή τους μήνες που αντικειμενικά είναι μειωμένο το μεταφορικό έργο στα πλοία της ακτοπλοϊας;

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

600 Αμερικανοί τουρίστες στη Μυτιλήνη

Με το κρουαζιερόπλοιο Explora που ήρθε την Κυριακή 27 Ιουλίου, χωρίς να έχει προγραμματισθεί, στο λιμάνι της Μυτιλήνης
ΑΓΡΟΤΕΣ

Συζήτηση στη βουλή για την ευλογιά των προβάτων

Μετά από επίκαιρη ερώτηση του ΚΚΕ και του βουλευτή Γιάννη Δελή
ΑΓΡΟΤΕΣ

Κρούσματα ευλογιάς των προβάτων στις Σέρρες

Ασταμάτητη συνεχίζει η εξέλιξη της επιζωοτίας στην ηπειρωτική Ελλάδα
ΚΟΣΜΟΣ

Μεγάλες ζημιές στην αγροτική παραγωγή της Ισπανίας από χαλαζοπτώσεις

Αυξημένες αποζημιώσεις κατά 7% για τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους της χώρας.
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Λέσβος και Σάμος μέτρησαν μείωση των αφίξεων

Μυτιλήνη, Σάμος, Σαντορίνη και Κάρπαθος είδαν στο τέλος του Ιουνίου μείωση των διεθνών αφίξεων στα αεροδρόμια τους
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΚΟΣΜΟΣ

Σε ανοδική τροχιά οι τιμές του ελαιολάδου στην Τουρκία

Νέα δεδομένα δημιουργούν στην αγορά οι άδειες δεξαμενές της Ιταλίας
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Δεν έδεσε στο Καρλόβασι το «Διαγόρας»

Αιτία οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στο λιμάνι
ΕΛΛΑΔΑ

Μικρό το ενδιαφέρον για εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του Δημοσίου

Το τίμημα της εξαγοράς υπολογίζεται βάσει των αντικειμενικών αξιών, με δυνατότητα εξόφλησης είτε εφάπαξ με έκπτωση 10%, είτε σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις, με ελάχιστη δόση τα 100 ευρώ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Aκόμη ένας δύσκολος Αύγουστος για τις μεταφορές του Βορείου Αιγαίου

Μόλις δύο δρομολόγιο πλοίου Ro – Ro θα πραγματοποιηθούν κατά την διάρκεια του μήνα προς Χίο και Λέσβο
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Καταβλήθηκαν 28 εκατ. ευρώ σε 23.415 δικαιούχους

Πληρωμή υπολοίπων αγροπεριβαλλοντικών μέτρων του 2024
ΕΛΛΑΔΑ

Οι πληρωμές από ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ ως 1η Αυγούστου

Θα καταβληθούν 2,4 δις ευρώ σε 4,36 εκατ. δικαιούχους
ΕΛΛΑΔΑ

Δεκάδες καταγγελίες για εξοντωτικές συνθήκες εργασίας

Λιποθυμούν ακόμη και οι επιθεωρητές εργασίας σημειώνει σε ανακοίνωση της η ΓΣΕΕ