× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Αλλάζει με γοργούς ρυθμούς το εμπόριο

Το 54% των εσόδων του εμπορίου θα προέρχεται από ψηφιακές αγορές ως το 2024 σύμφωνα με την έκθεση της Salesforce που περιγράφει την κατάσταση του εμπορίου

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 21/6/2022

Αλλάζει με γοργούς ρυθμούς το εμπόριο
' χρόνος ανάγνωσης

Η  Salesforce κυκλοφόρησε πρόσφατα την τελευταία της έκθεση για το εμπόριο, State of Commerce report, η οποία βασίστηκε σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε περισσότερες από 4.000 εμπορικές εταιρείες. Η Salesforce χρησιμοποίησε την πλατφόρμα της Commerce Cloud για να αναλύσει τη διαδικτυακή αγοραστική συμπεριφορά, προκειμένου να κατανοήσει πώς αλλάζουν οι πελάτες αλλά και τον τρόπο με τον οποίο ανταποκρίνονται οι επαγγελματίες.

 

Τα κυριότερα σημεία της έκθεσης αυτής περιλαμβάνουν τα εξής:

 

Τα ψηφιακά κανάλια επεκτείνονται για να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των πελατών

 

Η μετάβαση των καταναλωτών και των αγοραστών επιχείρησης (business buyers) προς τα ψηφιακά κανάλια ξεκίνησε πριν την εμφάνιση της covid-19, όμως η πανδημία επιτάχυνε τη διαδικασία. Μια άλλη, πρόσφατη, μελέτη της Salesforce κατέδειξε πως περίπου το 60% των συναλλαγών πραγματοποιείται πλέον διαδικτυακά και ότι περισσότεροι από τους μισούς πελάτες (53%) προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους μέσω ψηφιακών καναλιών.

 

Παρόλο που μόνο το 41% των ερωτηθέντων αισθάνεται πλήρως προετοιμασμένο να χειριστεί τα αναδυόμενα κανάλια, οι επενδύσεις για την επέκταση των τελευταίων βρίσκονται σε εξέλιξη: το εξήντα τοις εκατό των επαγγελματιών του εμπορίου που ρωτήθηκαν έχει υιοθετήσει νέα κανάλια τα τελευταία δύο χρόνια και το 81% βρίσκεται στη διαδικασία να το κάνει. Αυτό ενδεχομένως να οφείλεται στις προβλέψεις για συνεχόμενη αύξηση του ψηφιακού εμπορίου: εκτιμάται ότι το 30% των εσόδων των εμπορικών επιχειρήσεων προήλθε από ψηφιακά κανάλια το 2020, ενώ το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί σε 54% ως το 2024.

 

Επιπλέον, ενώ συνήθως συνδέεται με τη συμπεριφορά των καταναλωτών, η μετάβαση σε ψηφιακά κανάλια επεκτείνεται και σε B2B και B2C -περισσότερα από τα μισά (52%) έσοδα από πωλήσεις B2B αναμένεται να προέρχονται από ψηφιακά κανάλια μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Επιπρόσθετα, στο ίδιο διάστημα, 88% των πωλητών B2B αναμένει από τους πελάτες του να κάνουν ηλεκτρονικά μεγαλύτερες και πιο σύνθετες παραγγελίες.

 
Οι «εναλλακτικές» επιλογές πληρωμής γίνονται απαραίτητες

 

Εκτός από τις πιστωτικές κάρτες και τα τραπεζικά εμβάσματα, τουλάχιστον οι μισές εταιρείες δέχονται πληρωμές μέσω PayPal και ApplePay ή δόσεις («αγοράστε τώρα, πληρώστε αργότερα»). Εάν επαληθευτούν οι προβλέψεις, η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων (σχεδόν 9 στις 10) θα δέχεται αυτές τις επιλογές στα επόμενα δύο έτη.

 

Ένας από τους πιο πολυσυζητημένους τρόπους πληρωμής -το κρυπτονόμισμα- φαίνεται να γίνεται σταδιακά αποδεκτός, με μόνο 30% των επιχειρήσεων να το δέχονται ως επιλογή. Παρόλα αυτά, ο ρόλος των κρυπτονομισμάτων στο εμπόριο αναμένεται να διευρυνθεί σημαντικά. Ένα επιπλέον 46% των εμπορικών επιχειρήσεων αναφέρει ότι σκοπεύει να δεχτεί πληρωμές με κρυπτονομίσματα μέσα στην επόμενη διετία -προβλεπόμενος ρυθμός ανάπτυξης υψηλότερος από οποιαδήποτε άλλη μέθοδο πληρωμής.

 

Ωστόσο, μόνο το 40% των επαγγελματιών του εμπορίου που συμμετείχαν στην έρευνα αισθάνονται απολύτως έτοιμοι να ανταποκριθούν σε νέους τρόπους πληρωμών, καθώς ανησυχούν για ενδεχόμενες απάτες αλλά και το κόστος και τον χρόνο που απαιτούνται για την εφαρμογή τους.

 

Οι καλύτερες εμπορικές ομάδες επικεντρώνονται στο να θέσουν τα δεδομένα σε εφαρμογή

 

Καθώς η χρήση των third-party cookies υποτιμάται, ως αποτέλεσμα των ρυθμιστικών αλλαγών, οι έμποροι και επαγγελματίες του μάρκετινγκ αντιμετωπίζουν αυξανόμενες προκλήσεις στην κάλυψη των απαιτήσεων των πελατών για εξατομικευμένες προσφορές και προσωποποιημένη επικοινωνία. Πράγματι, 88% των εμπόρων που συμμετείχαν στην έρευνα αναφέρουν πως έχουν επηρεαστεί, σε κάποιο βαθμό, από την εξάλειψη των cookies τρίτων στις στρατηγικές δεδομένων τους.

 

Ως αποτέλεσμα, το 36% των εμπορικών επιχειρήσεων σχεδιάζει να επενδύσει σε first-party στρατηγικές δεδομένων μέσα στα επόμενα δύο έτη, αλλά τα σχέδιά τους συσχετίζονται με τη συνολική εμπορική τους επίδοση. 40% των ψηφιακών ηγετών -αυτών που μπορούν να αποδώσουν τη συνολική επιτυχία της εταιρείας τους στο ψηφιακό εμπόριο- σχεδιάζουν τέτοιες επενδύσεις, σε σχέση με το 25% όσων υστερούν ψηφιακά, και που δε μπορούν να αποδώσουν τη συνολική επιτυχία της εταιρείας τους στο ψηφιακό εμπόριο, αλλά ούτε έχουν υψηλό βαθμό επιτυχίας εφαρμόζοντας τέτοιες πρωτοβουλίες.

 

Καθώς αυξάνονται οι πληθωριστικές πιέσεις σε όλους τους κλάδους, η επικέντρωση στην αποδοτικότητα και βελτιστοποίηση αποτελεί προτεραιότητα για τις επιτυχημένες επιχειρήσεις. Σχεδόν οι μισές (45%) εμπορικές εταιρείες επισπεύδουν την αυτοματοποίηση των διαδικασιών τους στην επόμενη διετία. Οι ψηφιακοί ηγέτες -φυσικά- προπορεύονται, έχοντας 4 φορές περισσότερες πιθανότητες από όσους υστερούν ψηφιακά να επιτύχουν στην αυτοματοποίηση και 3,5 φορές περισσότερες να εφαρμόσουν αποτελεσματικά μια στρατηγική τεχνητής νοημοσύνης.

[ΠΗΓΗ]
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

600 Αμερικανοί τουρίστες στη Μυτιλήνη

Με το κρουαζιερόπλοιο Explora που ήρθε την Κυριακή 27 Ιουλίου, χωρίς να έχει προγραμματισθεί, στο λιμάνι της Μυτιλήνης
ΑΓΡΟΤΕΣ

Συζήτηση στη βουλή για την ευλογιά των προβάτων

Μετά από επίκαιρη ερώτηση του ΚΚΕ και του βουλευτή Γιάννη Δελή
ΑΓΡΟΤΕΣ

Κρούσματα ευλογιάς των προβάτων στις Σέρρες

Ασταμάτητη συνεχίζει η εξέλιξη της επιζωοτίας στην ηπειρωτική Ελλάδα
ΚΟΣΜΟΣ

Μεγάλες ζημιές στην αγροτική παραγωγή της Ισπανίας από χαλαζοπτώσεις

Αυξημένες αποζημιώσεις κατά 7% για τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους της χώρας.
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Λέσβος και Σάμος μέτρησαν μείωση των αφίξεων

Μυτιλήνη, Σάμος, Σαντορίνη και Κάρπαθος είδαν στο τέλος του Ιουνίου μείωση των διεθνών αφίξεων στα αεροδρόμια τους
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΚΟΣΜΟΣ

Σε ανοδική τροχιά οι τιμές του ελαιολάδου στην Τουρκία

Νέα δεδομένα δημιουργούν στην αγορά οι άδειες δεξαμενές της Ιταλίας
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Δεν έδεσε στο Καρλόβασι το «Διαγόρας»

Αιτία οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στο λιμάνι
ΕΛΛΑΔΑ

Μικρό το ενδιαφέρον για εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του Δημοσίου

Το τίμημα της εξαγοράς υπολογίζεται βάσει των αντικειμενικών αξιών, με δυνατότητα εξόφλησης είτε εφάπαξ με έκπτωση 10%, είτε σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις, με ελάχιστη δόση τα 100 ευρώ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Aκόμη ένας δύσκολος Αύγουστος για τις μεταφορές του Βορείου Αιγαίου

Μόλις δύο δρομολόγιο πλοίου Ro – Ro θα πραγματοποιηθούν κατά την διάρκεια του μήνα προς Χίο και Λέσβο
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Καταβλήθηκαν 28 εκατ. ευρώ σε 23.415 δικαιούχους

Πληρωμή υπολοίπων αγροπεριβαλλοντικών μέτρων του 2024
ΕΛΛΑΔΑ

Οι πληρωμές από ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ ως 1η Αυγούστου

Θα καταβληθούν 2,4 δις ευρώ σε 4,36 εκατ. δικαιούχους
ΕΛΛΑΔΑ

Δεκάδες καταγγελίες για εξοντωτικές συνθήκες εργασίας

Λιποθυμούν ακόμη και οι επιθεωρητές εργασίας σημειώνει σε ανακοίνωση της η ΓΣΕΕ