Η Θεσσαλονίκη έφυγε...το Σίγρι έρχεται
Για ακόμα μια χρονιά χάνεται τους θερινούς μήνες η σύνδεση των νησιών του βορείου Αιγαίου με τη Θεσσαλονίκη ενώ ξεκινά από την επόμενη εβδομάδα το δρομολόγιο του Σιγρίου
Γράφει ο ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ Δημοσίευση 5/6/2022
Παρελθόν αποτελεί από χτες Σάββατο 4 Ιουνίου 2022 το δρομολόγιο με προορισμό τη Θεσσαλονίκη καθώς ολοκληρώθηκε η επιδότηση της άγονης γραμμής η οποία ξεκίνησε τον περασμένο Μάρτιο. Πρόκειται για μια δυσάρεστη εξέλιξη για την τουριστική κίνηση της Λέσβου και των υπολοίπων νησιών του βορείου Αιγαίου, καθώς επισκέπτες από τη Θεσσαλονίκη και τις γύρω περιοχές που επιθυμούν να έρθουν στα νησιά, θα πρέπει να μεταβούν στην Καβάλα. Ιδίως φέτος με τις τιμές των καυσίμων να είναι πάρα πολύ υψηλές μια τέτοια επιλογή καθίσταται απαγορευτική.
Να σημειωθεί, ότι στο να ξεκινήσει το δρομολόγιο από και προς τη Θεσσαλονίκη καθοριστική ήταν συμβολή της πρώην Γενική Γραμματέως Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Χριστιάνας Καλογήρου η οποία ήδη από την θητεία της ως Περιφερειάρχη ασκούσε συνεχείς και έντονες πιέσεις προκειμένου να υπάρξει αυτή η εξέλιξη.
Πέρσι ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης είχε αναφέρει σε δηλώσεις του ότι επρόκειτο να επανεξεταστεί η σύμβαση προκειμένου η γραμμή Θεσσαλονίκης με τα νησιά του βορείου Αιγαίου να ήταν 12μηνης διάρκειας.
Μεγάλες είναι οι ευθύνες της περιφερειακής αρχής του Κώστα Μουτζούρη καθώς μέχρι σήμερα καμία προσπάθεια δεν έχει γίνει προκειμένου να διατηρηθεί αυτό το σημαντικό δρομολόγιο για τα νησιά του βορείου Αιγαίου. Από τη μια κατασπαταλούνται από την Περιφέρεια τεράστια ποσά με αμφιλεγόμενα αποτελέσματα για την «τουριστική προβολή» και από την άλλη χάνεται ένα δρομολόγιο που θα μπορούσε να συμβάλει τα μέγιστα στην αύξηση της τουριστικής κίνησης στα νησιά του βορείου Αιγαίου καθώς δεν ασκείται κανενός είδους πίεση προς το Υπουργείο Ναυτιλίας προκειμένου να διατηρήσει την γραμμή για τους θερινούς μήνες.
Όπως έλεγε στο «Ν» τουριστικός πράκτορας της Λέσβου, που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, «η Περιφέρεια θα μπορούσε να κάνει πάρα πολλά στην κατεύθυνση της διατήρησης της γραμμής. Καταρχήν μια συνάντηση με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας να τους εξηγήσουν πόσο σημαντική είναι η διατήρηση του δρομολογίου. Μετά ο κ.Μουτζούρης έπρεπε να κινητοποιήσει τους βουλευτές του βορείου Αιγαίου και όλοι μαζί να πιέσουν τον κ.Πλακιωτάκη προκειμένου να διατηρηθεί η γραμμή. Δυστυχώς τίποτα από όλα αυτά δεν έχει γίνει».
Αξίζει να σημειωθεί πως η νέα προκήρυξη των 127 γραμμών σε όλη τη χώρα που αφορά τη δρομολογιακή περίοδο από 1 Νοεμβρίου 2022 μέχρι και 31 Οκτωβρίου 2023 βγήκε στον αέρα από το υπουργείο Ναυτιλίας στις 20 Απριλίου 2022 και η υποβολή των προτάσεων από μεριάς των ακτοπλοϊκών εταιριών έληξε στις 20 Μαίου 2022.
Παράλληλα από το επόμενο Σάββατο 11 Ιουνίου ξεκινούν και τα δρομολόγια από τον Πειραιά προς το λιμάνι του Σιγρίου, με ενδιάμεσες στάσεις τη Μύκονο και το λιμάνι των Μεστών της Χίου. Το δρομολόγιο αυτό θα εκτελείται κυρίως με το πλοίο Blue Star Patmos ενώ κάποια δρομολόγια θα εκτελέσει και το Blue Star Chios.H γραμμή για Σίγρι είναι προγραμματισμένη να λειτουργήσει μέχρι και τις 9 Σεπτεμβρίου 2022. Φέτος η άφιξη του πλοίου στο Σίγρι δεν θα γίνεται τις μεταμεσονύχτιες ώρες όπως τις προηγούμενες χρονιές αλλά στις 10 και 30 το βράδυ.
Στα αζήτητα έμεινε η νέα ακτοπλοϊκή γραμμή η οποία θα συνέδεε το λιμάνι της Κύμης στην Εύβοια, το λιμάνι της Σκύρου, το λιμάνι των Μεστών της Χίου και το λιμάνι του Σιγρίου. Αν και το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συνδέσεων έχει χαρακτηριστεί ως άγονη τη γραμμή και ως εκ τούτου επιδοτούμενη, ωστόσο στο διαγωνισμό που προκήρυξε το Υπουργείο Ναυτιλίας δεν υπήρξε ενδιαφέρον από τις εταιρίες με αποτέλεσμα να κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός.