× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Η Θεσσαλονίκη έφυγε...το Σίγρι έρχεται

Για ακόμα μια χρονιά χάνεται τους θερινούς μήνες η σύνδεση των νησιών του βορείου Αιγαίου με τη Θεσσαλονίκη ενώ ξεκινά από την επόμενη εβδομάδα το δρομολόγιο του Σιγρίου

Γράφει ο ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ Δημοσίευση 5/6/2022

Η Θεσσαλονίκη έφυγε...το Σίγρι έρχεται
' χρόνος ανάγνωσης

Παρελθόν αποτελεί από χτες Σάββατο 4 Ιουνίου 2022 το δρομολόγιο με προορισμό τη Θεσσαλονίκη καθώς ολοκληρώθηκε η επιδότηση της άγονης γραμμής η οποία ξεκίνησε τον περασμένο Μάρτιο. Πρόκειται για μια δυσάρεστη εξέλιξη για την τουριστική κίνηση της Λέσβου και των υπολοίπων νησιών του βορείου Αιγαίου, καθώς επισκέπτες από τη Θεσσαλονίκη και τις γύρω περιοχές που επιθυμούν να έρθουν στα νησιά, θα πρέπει να μεταβούν στην Καβάλα. Ιδίως φέτος με τις τιμές των καυσίμων να είναι πάρα πολύ υψηλές μια τέτοια επιλογή καθίσταται απαγορευτική.

Να σημειωθεί, ότι στο να ξεκινήσει το δρομολόγιο από και προς τη Θεσσαλονίκη καθοριστική ήταν συμβολή της πρώην Γενική Γραμματέως Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Χριστιάνας Καλογήρου η οποία ήδη από την θητεία της ως Περιφερειάρχη ασκούσε συνεχείς και έντονες πιέσεις προκειμένου να υπάρξει αυτή η εξέλιξη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέρσι ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης είχε αναφέρει σε δηλώσεις του ότι επρόκειτο να επανεξεταστεί η σύμβαση προκειμένου η γραμμή Θεσσαλονίκης με τα νησιά του βορείου Αιγαίου να ήταν 12μηνης διάρκειας.

Μεγάλες είναι οι ευθύνες της περιφερειακής αρχής του Κώστα Μουτζούρη καθώς μέχρι σήμερα καμία προσπάθεια δεν έχει γίνει προκειμένου να διατηρηθεί αυτό το σημαντικό δρομολόγιο για τα νησιά του βορείου Αιγαίου. Από τη μια κατασπαταλούνται από την Περιφέρεια τεράστια ποσά με αμφιλεγόμενα αποτελέσματα για την «τουριστική προβολή» και από την άλλη χάνεται ένα δρομολόγιο που θα μπορούσε να συμβάλει τα μέγιστα στην αύξηση της τουριστικής κίνησης στα νησιά του βορείου Αιγαίου καθώς δεν ασκείται κανενός είδους πίεση προς το Υπουργείο Ναυτιλίας προκειμένου να διατηρήσει την γραμμή για τους θερινούς μήνες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως έλεγε στο «Ν» τουριστικός πράκτορας της Λέσβου, που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, «η Περιφέρεια θα μπορούσε να κάνει πάρα πολλά στην κατεύθυνση της διατήρησης της γραμμής. Καταρχήν μια συνάντηση με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας να τους εξηγήσουν πόσο σημαντική είναι η διατήρηση του δρομολογίου. Μετά ο κ.Μουτζούρης έπρεπε να κινητοποιήσει τους βουλευτές του βορείου Αιγαίου και όλοι μαζί να πιέσουν τον κ.Πλακιωτάκη προκειμένου να διατηρηθεί η γραμμή. Δυστυχώς τίποτα από όλα αυτά δεν έχει γίνει».

Αξίζει να σημειωθεί πως η νέα προκήρυξη των 127 γραμμών σε όλη τη χώρα που αφορά τη δρομολογιακή περίοδο από 1 Νοεμβρίου 2022 μέχρι και 31 Οκτωβρίου 2023 βγήκε στον αέρα από το υπουργείο Ναυτιλίας στις 20 Απριλίου 2022 και η υποβολή των προτάσεων από μεριάς των ακτοπλοϊκών εταιριών έληξε στις 20 Μαίου 2022.

Παράλληλα από το επόμενο Σάββατο 11 Ιουνίου ξεκινούν και τα δρομολόγια από τον Πειραιά προς το λιμάνι του Σιγρίου, με ενδιάμεσες στάσεις τη Μύκονο και το λιμάνι των Μεστών της Χίου. Το δρομολόγιο αυτό θα εκτελείται κυρίως με το πλοίο Blue Star Patmos ενώ κάποια δρομολόγια θα εκτελέσει και το Blue Star Chios.H γραμμή για Σίγρι είναι προγραμματισμένη να λειτουργήσει μέχρι και τις 9 Σεπτεμβρίου 2022. Φέτος η άφιξη του πλοίου στο Σίγρι δεν θα γίνεται τις μεταμεσονύχτιες ώρες όπως τις προηγούμενες χρονιές αλλά στις 10 και 30 το βράδυ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στα αζήτητα έμεινε η νέα ακτοπλοϊκή γραμμή η οποία θα συνέδεε το λιμάνι της Κύμης στην Εύβοια, το λιμάνι της Σκύρου, το λιμάνι των Μεστών της Χίου και το λιμάνι του Σιγρίου. Αν και το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συνδέσεων έχει χαρακτηριστεί ως άγονη τη γραμμή και ως εκ τούτου επιδοτούμενη, ωστόσο στο διαγωνισμό που προκήρυξε το Υπουργείο Ναυτιλίας δεν υπήρξε ενδιαφέρον από τις εταιρίες με αποτέλεσμα να κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Πλώρη για τα 5 ευρώ έβαλε το ισπανικό ελαιόλαδο

Ενισχύεται η ανοδική τάση των τιμών χονδρικής σε όλες τις ποιοτικές κατηγορίες λίγο πριν από την έναρξη της νέας περιόδου συγκομιδής
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΟΡΑ

Η τεχνητή νοημοσύνη στη Σχολή Πληροφορικής Πλάτωνος

Η συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση παιδιών του Δημοτικού
ΑΓΡΟΤΕΣ

Συσκέψεις επί συσκέψεων για την ευλογιά των προβάτων

Ωστόσο το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης εδώ και ένα χρόνο δεν έχει σχέδιο για την αντιμετώπιση της επιζωοτίας
ΑΓΡΟΤΕΣ

Το ελαιόλαδο στο επίκεντρο επιστημονικής ημερίδας στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

Διακεκριμένοι επιστήμονες αναλύουν τη συμβολή του στην υγεία και την αειφόρο ανάπτυξη
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Μετά το δρομολόγιο της Αλεξανδρούπολης, το Βόρειο Αιγαίο βάζει πλώρη για Βόλο

Την ικανοποίησή του εξέφρασε σε συνέντευξη τύπου ο περιφερειάρχης Βορείου Κώστας Μουτζούρης για τη δρομολόγηση Ρο- Ρο που θα συνδέει τη Θράκη, με Σίγρι, Μεστά και Πειραιά.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΓΡΟΤΕΣ

Στήσε τώρα τον χειμωνιάτικο μπαχτσέ

Ο γεωπόνος Θοδωρής Αγγελέλλης εξηγεί ποια λαχανικά φυτεύονται αυτή την εποχή, τα οφέλη, το σωστό χρονοδιάγραμμα και όλα τα μυστικά της καλλιέργειας
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΙΒΛΙΟ

Βιβλιοπωλείο Φωτίου: Μια ιστορία γνώσης και εμπιστοσύνης

Για περισσότερα από 40 χρόνια, το βιβλιοπωλείο που αγαπά το παιδί, το σχολείο και το βιβλίο
ΚΟΣΜΟΣ

Καταγγελίες για χαμηλές τιμές στα κρασοστάφυλα της Ριόχα

Οι συνεταιρισμοί των αμπελουργών μιλούν για καταχρηστικές εμπορικές πρακτικές και αδυναμία κάλυψης του κόστους παραγωγής
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Πτώση της αγροτικής παραγωγής στην Ελλάδα

Η πτώση αυτή συνδέεται με τις εκτεταμένες ζημιές που προκάλεσε η κακοκαιρία «Ντάνιελ» το φθινόπωρο του 2023.
ΑΓΡΟΤΕΣ

Εμπλοκή στις πληρωμές των προγραμμάτων ΟΕΦ

Κίνδυνο απώλειας ευρωπαϊκής χρηματοδότησης επισημαίνει η ΕΘΕΑΣ
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΟΡΑ

Για ακόμα μία φορά, το πιο οικονομικό καρότσι στα Lidl

Στο πλαίσιο της ενέργειας, πραγματοποιήθηκε αγορά 44 βασικών προϊόντων ευρείας κατανάλωσης από την εταιρεία ερευνών IWD
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

«Η φωνή των νησιών εισακούστηκε – μείωση ΦΠΑ στο Βόρειο Αιγαίο»

«Το αίτημα των Επιμελητηρίων Βορείου Αιγαίου έγινε πράξη στην 89η ΔΕΘ» λέει ο Βαγγέλης Μυρσινιάς