× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Ανάσα για την ακτοπλοΐα η εξαίρεση από τον κανονισμό FuelEU Maritime

Η Ελλάδα πήρε εξαίρεση ως το 2029 για την εφαρμογή των διατάξεων περί χρήσης ανανεώσιμων και χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα καυσίμων

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 3/6/2022

Ανάσα για την ακτοπλοΐα η εξαίρεση από τον κανονισμό FuelEU Maritime
' χρόνος ανάγνωσης

Εξαίρεση για την ακτοπλοΐα μέχρι και το 2029 πέτυχε η Ελλάδα για την εφαρμογή των διατάξεων του κανονισμού «FuelEU Maritime», όπως προκύπτει από σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας που αφορά στις αποφάσεις που έλαβε χθες το Συμβούλιο Υπουργών Θαλασσίων Μεταφορών της Ε.Ε.

 

Το σχετικό δελτίο τύπου του Υπουργείου Ναυτιλίας αναφέρει:

«Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική απόφαση που αφορά στον ευαίσθητο κλάδο της ελληνικής ακτοπλοΐας, η οποία ελήφθη μετά τις συντονισμένες ενέργειες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε συνεργασία με την Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

Ο κ. Πλακιωτάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την εξαίρεση του κλάδου της ακτοπλοΐας, τονίζοντας ότι «μετά από πολλές και επίπονες προσπάθειες μας, τον τρόπο αυτό αντιμετωπίζεται ο οικονομικός και κοινωνικός αντίκτυπος για τους κατοίκους, παραγωγούς και επισκέπτες στις νησιωτικές μας περιοχές, ενώ παράλληλα παρέχεται ζωτικός χρόνος τόσο για την επαρκή διαθεσιμότητα εναλλακτικών καυσίμων όσο και για την ενεργειακή μετάβαση του ακτοπλοϊκού στόλου».

 

Στο ίδιο πλαίσιο και κατόπιν ελληνικής παρέμβασης συμπεριλήφθηκε διάταξη με την οποία κατ’ εφαρμογή της θεμελιώδους αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει», αναγνωρίζεται η δυνατότητα ανάληψης από τον εμπορικό διαχειριστή (commercial operator) του πλοίου, της υποχρέωσης αποζημίωσης της ναυτιλιακής εταιρείας όταν το πλοίο αποτυγχάνει, κατά τον χρόνο που η ευθύνη αγοράς του καυσίμου ανήκει στον εμπορικό διαχειριστή, να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις του Κανονισμού “FuelEU Maritime” ως προς το όριο της ετήσιας έντασης εκπομπών αερίων θερμοκηπίου.

 

Το Συμβούλιο υιοθέτησε, επίσης, γενική προσέγγιση ως προς την τροποποίηση της Οδηγίας 2003/25/ΕΚ με την οποία επιτυγχάνεται, στο μέτρο του δυνατού, η εναρμόνιση της ενωσιακής νομοθεσίας με τα πρόσφατα βελτιωμένα διεθνή πρότυπα ευστάθειας για τα επιβατηγά πλοία σε περίπτωση βλάβης, όπως συμφωνήθηκαν στο πλαίσιο του ΙΜΟ.

Επί των προαναφερόμενων νομοθετικών προτάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το προσεχές χρονικό διάστημα αναμένεται η ολοκλήρωση της ενωσιακής διαδικασίας νομοθέτησης.

 

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της συνεδρίασης του Συμβουλίου Υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε. ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Πλακιωτάκης επεσήμανε ότι «η Ελλάδα συμμερίζεται πλήρως τους περιβαλλοντικούς στόχους του Κανονισμού “FuelEU Maritime” για τη σταδιακή χρήση καθαρότερων καυσίμων στην ποντοπόρο ναυτιλία και την ακτοπλοΐα.

 

Το κείμενο γενικής προσέγγισης που συμφωνήθηκε στο Συμβούλιο Υπουργών Θαλασσίων Μεταφορών της Ε.Ε., συνέχισε,  είναι ισορροπημένο, διατηρεί το υψηλό επίπεδο φιλοδοξίας της αρχικής Πρότασης, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζει την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας.

 

Θεωρώ, υπογράμμισε, ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι επιτυγχάνεται σε ικανοποιητικό βαθμό η ανταπόκριση και αναγνώριση των ιδιαιτεροτήτων των Κρατών Μελών, μέσω της ρεαλιστικής αντιμετώπισης συγκεκριμένων περιπτώσεων, όπου η εφαρμογή του Κανονισμού θα έχει οικονομικό και κοινωνικό αντίκτυπο.

Καταλήγοντας θεωρώ επίσης ως εξόχως σημαντικό στοιχείο του κειμένου την αναγνώριση της δυνατότητας θεμελίωσης της ευθύνης συμμόρφωσης με το νέο Κανονισμό του εμπορικού διαχειριστή (“commercial operator”), όταν αυτός επιλέγει το καύσιμο που θα χρησιμοποιηθεί και την πορεία του πλοίου, εφαρμόζοντας με τον πλέον αρμόζοντα για το συγκεκριμένο φάκελο τρόπο  τη θεμελιώδη  αρχή ο «ρυπαίνων πληρώνει».

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Πλώρη για τα 5 ευρώ έβαλε το ισπανικό ελαιόλαδο

Ενισχύεται η ανοδική τάση των τιμών χονδρικής σε όλες τις ποιοτικές κατηγορίες λίγο πριν από την έναρξη της νέας περιόδου συγκομιδής
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΟΡΑ

Η τεχνητή νοημοσύνη στη Σχολή Πληροφορικής Πλάτωνος

Η συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση παιδιών του Δημοτικού
ΑΓΡΟΤΕΣ

Συσκέψεις επί συσκέψεων για την ευλογιά των προβάτων

Ωστόσο το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης εδώ και ένα χρόνο δεν έχει σχέδιο για την αντιμετώπιση της επιζωοτίας
ΑΓΡΟΤΕΣ

Το ελαιόλαδο στο επίκεντρο επιστημονικής ημερίδας στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

Διακεκριμένοι επιστήμονες αναλύουν τη συμβολή του στην υγεία και την αειφόρο ανάπτυξη
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Μετά το δρομολόγιο της Αλεξανδρούπολης, το Βόρειο Αιγαίο βάζει πλώρη για Βόλο

Την ικανοποίησή του εξέφρασε σε συνέντευξη τύπου ο περιφερειάρχης Βορείου Κώστας Μουτζούρης για τη δρομολόγηση Ρο- Ρο που θα συνδέει τη Θράκη, με Σίγρι, Μεστά και Πειραιά.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΓΡΟΤΕΣ

Στήσε τώρα τον χειμωνιάτικο μπαχτσέ

Ο γεωπόνος Θοδωρής Αγγελέλλης εξηγεί ποια λαχανικά φυτεύονται αυτή την εποχή, τα οφέλη, το σωστό χρονοδιάγραμμα και όλα τα μυστικά της καλλιέργειας
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΙΒΛΙΟ

Βιβλιοπωλείο Φωτίου: Μια ιστορία γνώσης και εμπιστοσύνης

Για περισσότερα από 40 χρόνια, το βιβλιοπωλείο που αγαπά το παιδί, το σχολείο και το βιβλίο
ΚΟΣΜΟΣ

Καταγγελίες για χαμηλές τιμές στα κρασοστάφυλα της Ριόχα

Οι συνεταιρισμοί των αμπελουργών μιλούν για καταχρηστικές εμπορικές πρακτικές και αδυναμία κάλυψης του κόστους παραγωγής
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Πτώση της αγροτικής παραγωγής στην Ελλάδα

Η πτώση αυτή συνδέεται με τις εκτεταμένες ζημιές που προκάλεσε η κακοκαιρία «Ντάνιελ» το φθινόπωρο του 2023.
ΑΓΡΟΤΕΣ

Εμπλοκή στις πληρωμές των προγραμμάτων ΟΕΦ

Κίνδυνο απώλειας ευρωπαϊκής χρηματοδότησης επισημαίνει η ΕΘΕΑΣ
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΟΡΑ

Για ακόμα μία φορά, το πιο οικονομικό καρότσι στα Lidl

Στο πλαίσιο της ενέργειας, πραγματοποιήθηκε αγορά 44 βασικών προϊόντων ευρείας κατανάλωσης από την εταιρεία ερευνών IWD
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

«Η φωνή των νησιών εισακούστηκε – μείωση ΦΠΑ στο Βόρειο Αιγαίο»

«Το αίτημα των Επιμελητηρίων Βορείου Αιγαίου έγινε πράξη στην 89η ΔΕΘ» λέει ο Βαγγέλης Μυρσινιάς