× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Ανάσα για την ακτοπλοΐα η εξαίρεση από τον κανονισμό FuelEU Maritime

Η Ελλάδα πήρε εξαίρεση ως το 2029 για την εφαρμογή των διατάξεων περί χρήσης ανανεώσιμων και χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα καυσίμων

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 3/6/2022

Ανάσα για την ακτοπλοΐα η εξαίρεση από τον κανονισμό FuelEU Maritime

Εξαίρεση για την ακτοπλοΐα μέχρι και το 2029 πέτυχε η Ελλάδα για την εφαρμογή των διατάξεων του κανονισμού «FuelEU Maritime», όπως προκύπτει από σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας που αφορά στις αποφάσεις που έλαβε χθες το Συμβούλιο Υπουργών Θαλασσίων Μεταφορών της Ε.Ε.

 

Το σχετικό δελτίο τύπου του Υπουργείου Ναυτιλίας αναφέρει:

«Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική απόφαση που αφορά στον ευαίσθητο κλάδο της ελληνικής ακτοπλοΐας, η οποία ελήφθη μετά τις συντονισμένες ενέργειες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε συνεργασία με την Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

Ο κ. Πλακιωτάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την εξαίρεση του κλάδου της ακτοπλοΐας, τονίζοντας ότι «μετά από πολλές και επίπονες προσπάθειες μας, τον τρόπο αυτό αντιμετωπίζεται ο οικονομικός και κοινωνικός αντίκτυπος για τους κατοίκους, παραγωγούς και επισκέπτες στις νησιωτικές μας περιοχές, ενώ παράλληλα παρέχεται ζωτικός χρόνος τόσο για την επαρκή διαθεσιμότητα εναλλακτικών καυσίμων όσο και για την ενεργειακή μετάβαση του ακτοπλοϊκού στόλου».

 

Στο ίδιο πλαίσιο και κατόπιν ελληνικής παρέμβασης συμπεριλήφθηκε διάταξη με την οποία κατ’ εφαρμογή της θεμελιώδους αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει», αναγνωρίζεται η δυνατότητα ανάληψης από τον εμπορικό διαχειριστή (commercial operator) του πλοίου, της υποχρέωσης αποζημίωσης της ναυτιλιακής εταιρείας όταν το πλοίο αποτυγχάνει, κατά τον χρόνο που η ευθύνη αγοράς του καυσίμου ανήκει στον εμπορικό διαχειριστή, να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις του Κανονισμού “FuelEU Maritime” ως προς το όριο της ετήσιας έντασης εκπομπών αερίων θερμοκηπίου.

 

Το Συμβούλιο υιοθέτησε, επίσης, γενική προσέγγιση ως προς την τροποποίηση της Οδηγίας 2003/25/ΕΚ με την οποία επιτυγχάνεται, στο μέτρο του δυνατού, η εναρμόνιση της ενωσιακής νομοθεσίας με τα πρόσφατα βελτιωμένα διεθνή πρότυπα ευστάθειας για τα επιβατηγά πλοία σε περίπτωση βλάβης, όπως συμφωνήθηκαν στο πλαίσιο του ΙΜΟ.

Επί των προαναφερόμενων νομοθετικών προτάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το προσεχές χρονικό διάστημα αναμένεται η ολοκλήρωση της ενωσιακής διαδικασίας νομοθέτησης.

 

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της συνεδρίασης του Συμβουλίου Υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε. ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Πλακιωτάκης επεσήμανε ότι «η Ελλάδα συμμερίζεται πλήρως τους περιβαλλοντικούς στόχους του Κανονισμού “FuelEU Maritime” για τη σταδιακή χρήση καθαρότερων καυσίμων στην ποντοπόρο ναυτιλία και την ακτοπλοΐα.

 

Το κείμενο γενικής προσέγγισης που συμφωνήθηκε στο Συμβούλιο Υπουργών Θαλασσίων Μεταφορών της Ε.Ε., συνέχισε,  είναι ισορροπημένο, διατηρεί το υψηλό επίπεδο φιλοδοξίας της αρχικής Πρότασης, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζει την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας.

 

Θεωρώ, υπογράμμισε, ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι επιτυγχάνεται σε ικανοποιητικό βαθμό η ανταπόκριση και αναγνώριση των ιδιαιτεροτήτων των Κρατών Μελών, μέσω της ρεαλιστικής αντιμετώπισης συγκεκριμένων περιπτώσεων, όπου η εφαρμογή του Κανονισμού θα έχει οικονομικό και κοινωνικό αντίκτυπο.

Καταλήγοντας θεωρώ επίσης ως εξόχως σημαντικό στοιχείο του κειμένου την αναγνώριση της δυνατότητας θεμελίωσης της ευθύνης συμμόρφωσης με το νέο Κανονισμό του εμπορικού διαχειριστή (“commercial operator”), όταν αυτός επιλέγει το καύσιμο που θα χρησιμοποιηθεί και την πορεία του πλοίου, εφαρμόζοντας με τον πλέον αρμόζοντα για το συγκεκριμένο φάκελο τρόπο  τη θεμελιώδη  αρχή ο «ρυπαίνων πληρώνει».

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ξεκίνησε η πληρωμή των συνδεδεμένων επιδοτήσεων

Το βράδυ της Μεγάλης Δευτέρας 29 Απριλίου θα είναι διαθέσιμα τα χρήματα στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων αγροτών
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΟΡΑ

Το Φυλλάδιο Lidl έχει βγει

ψηλή ποιότητα, μοναδική φρεσκάδα και πάντα χαμηλές τιμές!
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Νέα εποχή για την πλαζ Τσαμάκια της Μυτιλήνης

Ξεκίνησε τη λειτουργία της νωρίτερα από ποτέ με ολοκαίνουργιο εξοπλισμό, ανακαινισμένα αποδυτήρια, τουαλέτες και είσοδο
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Εκδήλωση για τη Λέσβο στο Λονδίνο με Λαζόπουλο

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η εκδήλωση προβολής που διοργάνωσε η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΓΟΡΑ

Κίνηση στην αγορά της Μυτιλήνης την Κυριακή

Ανοιχτά τα καταστήματα έως τις 3, την Κυριακή των Βαϊων εγκαινιάζοντας το πασχαλινό ωράριο
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Παλαιόκηπος: Ένα χωριό στην αγκαλιά ενός ελαιώνα

Οι κάτοικοι διακρίνονται για την εργατικότητα και τη νοικοκυροσύνη τους
ΝΙΚΟΛΑΣ ΑΘΑΝΑΣΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Μεγάλα πρόστιμα για τους ξεχασιάρηδες φορολογουμένους

Εάν οποιοδήποτε ποσό φόρου δεν καταβληθεί μέσα στη νόμιμη προθεσμία καταβολής, ο φορολογούμενος υποχρεούται να καταβάλει τόκους
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Ο Χριστόφας συγχαίρει την Μιλένα Κοντού

Συνεχίζει να μας κάνει περήφανους τονίζει ο Δήμαρχος Μυτιλήνη
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ανοιξη στις τιμές του ελαιολάδου ξανά

Ισπανικό σάλπισμα ανόδου των τιμών
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Τέλος χρόνου για τη διασύνδεση POS με ταμειακές μηχανές

Αρχίζει η επιβολή προστίμων από 2 Μαϊου
ΕΛΛΑΔΑ

Θα υπολειτουργήσουν οι τράπεζες την Πρωτομαγιά

Τι θα γίνει με τα καταστήματα των τραπεζών εκείνη την ημέρα.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΓΟΡΑ

Η αγορά της Μυτιλήνης περιμένει...«Ανάσταση», τη Μεγάλη Εβδομάδα

Υποτονική είναι η κίνηση στα καταστήματα της πόλης παρά το γεγονός ότι είμαστε μια ανάσα πριν το Πάσχα. Στα δώρα και στις επιδοτήσεις που πληρώνονται από βδομάδα, εναποθέτουν οι έμποροι τις ελπίδες τους