× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Τελευταίο ταξίδι για το «Θεόφιλος»

Μετά από χρόνια παροπλισμού οδεύει στα διαλυτήρια πλοίων στον κόλπο του Αλί Αγά της Τουρκίας

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 13/5/2022

Τελευταίο ταξίδι για το «Θεόφιλος»

Η αύξηση στις τιμές των μετάλλων άνοιξε τον δρόμο για να πάει το Θεόφιλος στα διαλυτήρια πλοίων στον κόλπο του Αλί Αγά στην Τουρκία. Το πλοίο ήταν παροπλισμένο για επί σειρά ετών και παρότι είχε πουληθεί σε πλειστηριασμό ήταν ασύμφορη η πώληση τους για διάλυση. Το τελευταίο χρόνο το «Θεόφιλος» βρίσκονταν στα ναυπηγεία του ομίλου Σπανόπουλου περιμένοντας να έρθει η κατάλληλη στιγμή για να πουληθεί για σκραπ. Το επόμενο διάστημα αναμένεται να ακολουθήσει το «Μυτιλήνη» και το «Ταξιάρχης» αμφότερα πλοία της άλλοτε κραταιάς Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου (ΝΕΛ).

 

                           Το «Θεόφιλος» παροπλισμένο λίγο πριν το τελευταίο του ταξίδι
Το «Θεόφιλος» και τα άλλα πλοία της ΝΕΛ που έχουν αλλάξει χέρια δια μέσου πλειστηριασμών βαρύνονταν με χρέη και για να πουληθούν για σκραπ θα έπρεπε πρώτα να πληρωθούν αυτά τα χρέη.
Η πανδημία και στην συνέχεια ο πόλεμος στην Ουκρανία οδήγησαν σε αύξηση τις τιμές των μετάλλων και έτσι αυξήθηκε η αξία των πλοίων που πωλούνται για διάλυση. Αυτός είναι ο λόγος μετά από πολλά χρόνια παροπλισμού το «Θεόφιλος» και άλλα πλοία οδηγούνται στα διαλυτήρια πλοίων, στην περιοχή Αλί Αγά της Τουρκίας.


 
                                                                               Το «Θεόφιλος» στα ναυπηγεία Σπανόπουλου


Το «Θεόφιλος»  υπήρξε πλοίο σταθμός για την Ναυτιλιακής Εταιρεία Λέσβου δεν ήταν ούτε το πιο όμορφο, ούτε το πιο πολυτελές πλοίο της εταιρείας. Όμως ήταν το πλοίο που έδινε τα μεγαλύτερα έσοδα. Γιατί είχε μεγάλο αριθμό καμπινών, 860 κρεβάτια, και μεγάλο γκαράζ που χωρούσε 480 Ι.Χ. Το μεγάλο μέγεθος του για τα λιμάνια του Βορείου Αιγαίου δεν μπορούσε να οδηγήσει και σε ατυχήματα, όπως τότε που βγήκε στην προβλήτα του λιμανιού της Χίου. Ωστόσο και στα δύσκολα το πλοίο απέδειξε ότι ήταν αξιόπιστο.  Το «Θεόφιλος» ναυπηγήθηκε στη Γερμανία το 1975 (Werft Nobiskrug, Rendsburg) για λογαριασμό της TT-LINE.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Παράταση πληρωμής της ασφαλιστικής εισφοράς στον ΕΛΓΑ

Έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2022 μπορεί να πληρωθεί η ασφαλιστική εισφορά του 2021
ΑΓΡΟΤΕΣ

Δύο επιδοτήσεις για τους κτηνοτρόφους των νησιών

Τις επόμενες ημέρες η πληρωμή των δικαιούχων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ
ΑΓΡΟΤΕΣ

7 βραβεία για τα ελαιόλαδα της Ol‑eve από το Σίγρι

Διακρίθηκαν σε σειρά διαγωνισμών στην Ελλάδα και το εξωτερικό
ΕΡΓΑΣΙΑ

Ζητείται υπάλληλος γραφείου στο ΚΤΕΛ Μυτιλήνης

Με γνώσεις ηλεκτρονικού υπολογιστή
ΧΩΡΙΑ

Μεγάλο οικονομικό ενδιαφέρον για την γραμμή Σμύρνη ‑ Μυτιλήνη ‑ Θεσσαλονίκη

Πάνω από δύο χρόνια διαρκεί η μετασκευή του Smyrna di levante
ΑΓΡΟΤΕΣ

Βιολογικά αμπελόφυλλα από την Ανεμώτια

Νέο προϊόν της Κοιν.Σ.Επ. Ηφαίστειο Ανεμώτιας
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Ολοκληρώθηκε η κατάθεση Τριανταφύλλου

Συνεχίζεται η «μεγάλη δίκη» της Συνεταιριστικής Τράπεζας Λέσβου Λήμνου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Θα προσεγγίζει την Μυτιλήνη το Smyrna di Levante

Σύντομα η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σμύρνης με την Μυτιλήνη και την Θεσσαλονίκη από την Levante Ferries
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Μυτιλήνη ‑ Θεσσαλονίκη σε επτά ώρες

Η Sea Jet δρομολογεί το Champion Jet 1 στην γραμμή για ενάμιση μήνα
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Τρίτη πρωί το «Τάλως» στο λιμάνι της Μυτιλήνης

Θα εκτελεί κυκλικό δρομολόγιο στο Βόρειο Αιγαίου κάθε 15 ημέρες ως τις 31 Ιουλίου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Τρία προϊόντα της Λήμνου στην διαδικασία αναγνώρισης ως ΠΟΠ ‑ ΠΓΕ

Στο υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων οι φάκελοι
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ως 14 Ιουλίου για τις δηλώσεις ενιαίας ενίσχυσης των αγροτών

Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης ανακοίνωσε την παράταση της περιόδου υποδοχής αιτήσεων από το ΟΣΔΕ