× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Λιγότερες θέσεις εργασίας για τους Έλληνες ναυτικούς

Οι εφοπλιστές και οι κυβερνήσεις αποβάλλουν τους Έλληνες ναυτικούς από τα πλοία υποστηρίζει η ΠΕΝΕΝ

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 13/5/2022

Λιγότερες θέσεις εργασίας για τους Έλληνες ναυτικούς

Μεγάλη μείωση των αριθμού των ναυτικών που υπηρετούν στα ελληνικά και ελληνόκτητα (πλοία ελληνική ιδιοκτησία υπό ξένη σημαία) εμπορικά πλοία έδειξαν τα στοιχεία της απογραφής που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή.

 

Συγκεκριμένα το 2020 υπηρετούσαν 16.541 ναυτικοί από αυτούς οι 10.087 ήταν Έλληνες και οι 6.454 άλλων εθνικοτήτων. Το 2018 στα εμπορικά πλοία υπηρετούσαν 20.961 ναυτικοί, από αυτούς οι 12.042 ήταν Έλληνες και οι 8.649 άλλων εθνικοτήτων. Το 2016 εμπορικά πλοία υπηρετούσαν 21.440 ναυτικοί από αυτούς οι 12.163 ήταν Έλληνες και οι 9.277 άλλων εθνικοτήτων. Το 2020 απογράφηκαν 1072 Ελληνικά και ελληνόκτητα πλοία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ. Το 2018 είχαν απογραφεί 1.238 πλοία και το 2016 1.235 πλοία.

 

Σχολιάζοντας τα αποτέλεσματα της απογραφής που ανακοινώθηκαν τις προηγούμενες ημέρες η ΠΕΝΕΝ (Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού) αναφέρει σε ανακοίνωση της: «Με τα νεότερα στοιχεία της απογραφής του 2020 επιβεβαιώνεται ότι συνεχίζεται με δραματικούς ρυθμούς η συρρίκνωση των θέσεων εργασίας των ελλήνων ναυτεργατών και μάλιστα σε αυτή την 2ετία επιταχύνεται με ακόμη εντονότερους ρυθμούς!!

Αυτό είναι αποτέλεσμα των πολιτικών εφοπλιστών και διαχρονικά όλων των κυβερνήσεων οι οποίες συστηματικά, στο όνομα της ανταγωνιστικότητας, αποβάλλουν από την ελληνική ναυτιλία το ελληνικό ναυτεργατικό δυναμικό!

Βαρύτατες ευθύνες για αυτό το συνεχιζόμενο έγκλημα έχει και η πλειοψηφία της ΠΝΟ που αποδεικνύεται παντελώς ανύπαρκτη και ανίκανη να υπερασπίσει και αυτές ακόμη τις θέσεις εργασίας με αποτέλεσμα να ελλοχεύει άμεσα πλέον ο κίνδυνος αφελληνισμού σε όλες τις κατηγορίες πλοίων!!!

Όμως πέρα από την ανικανότητα εκείνο το οποίο αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη μιας ουσιαστικής αντίστασης σε αυτή την πολιτική είναι το σαθρό καθεστώς που έχει δημιουργηθεί στην ΠΝΟ και το πάνω χέρι είχαν και έχουν οι εφοπλιστές και οι κυβερνήσεις τους!  

Για την αντιστροφή  αυτής της εφιαλτικής κατάστασης που έχει διαμορφωθεί είναι η ανάγκη ριζικής αλλαγής στον συσχετισμό δυνάμεων, είναι η οργάνωση των ναυτεργατών μέσα στα καράβια, η πάλη για τα δικαιώματά μας και την περιφρούρηση των θέσεων εργασίας!

Αυτή είναι υπόθεση των ναυτεργατών και μόνο όταν οι ίδιοι συνειδητοποιήσουν την τεράστια δύναμη που διαθέτουν μπορούν να φέρουν τα κάτω πάνω!

Σε αυτή την γραμμή πορεύεται με συνέπεια η ΠΕΝΕΝ αναδεικνύοντας καθημερινά τον σημαντικό και αναντικατάστατο ρόλο των ναυτεργατών στην αντιμετώπιση των προβλημάτων τους!»

 

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Παράταση πληρωμής της ασφαλιστικής εισφοράς στον ΕΛΓΑ

Έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2022 μπορεί να πληρωθεί η ασφαλιστική εισφορά του 2021
ΑΓΡΟΤΕΣ

Δύο επιδοτήσεις για τους κτηνοτρόφους των νησιών

Τις επόμενες ημέρες η πληρωμή των δικαιούχων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ
ΑΓΡΟΤΕΣ

7 βραβεία για τα ελαιόλαδα της Ol‑eve από το Σίγρι

Διακρίθηκαν σε σειρά διαγωνισμών στην Ελλάδα και το εξωτερικό
ΕΡΓΑΣΙΑ

Ζητείται υπάλληλος γραφείου στο ΚΤΕΛ Μυτιλήνης

Με γνώσεις ηλεκτρονικού υπολογιστή
ΧΩΡΙΑ

Μεγάλο οικονομικό ενδιαφέρον για την γραμμή Σμύρνη ‑ Μυτιλήνη ‑ Θεσσαλονίκη

Πάνω από δύο χρόνια διαρκεί η μετασκευή του Smyrna di levante
ΑΓΡΟΤΕΣ

Βιολογικά αμπελόφυλλα από την Ανεμώτια

Νέο προϊόν της Κοιν.Σ.Επ. Ηφαίστειο Ανεμώτιας
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Ολοκληρώθηκε η κατάθεση Τριανταφύλλου

Συνεχίζεται η «μεγάλη δίκη» της Συνεταιριστικής Τράπεζας Λέσβου Λήμνου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Θα προσεγγίζει την Μυτιλήνη το Smyrna di Levante

Σύντομα η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σμύρνης με την Μυτιλήνη και την Θεσσαλονίκη από την Levante Ferries
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Μυτιλήνη ‑ Θεσσαλονίκη σε επτά ώρες

Η Sea Jet δρομολογεί το Champion Jet 1 στην γραμμή για ενάμιση μήνα
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Τρίτη πρωί το «Τάλως» στο λιμάνι της Μυτιλήνης

Θα εκτελεί κυκλικό δρομολόγιο στο Βόρειο Αιγαίου κάθε 15 ημέρες ως τις 31 Ιουλίου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Τρία προϊόντα της Λήμνου στην διαδικασία αναγνώρισης ως ΠΟΠ ‑ ΠΓΕ

Στο υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων οι φάκελοι
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ως 14 Ιουλίου για τις δηλώσεις ενιαίας ενίσχυσης των αγροτών

Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης ανακοίνωσε την παράταση της περιόδου υποδοχής αιτήσεων από το ΟΣΔΕ