Τρελά κέρδη για τους Έλληνες εφοπλιστές
Τετραπλασιάστηκαν οι τιμές ναύλων για την μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου
Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 3/2/2022
Τα τρελά κέρδη που αποκομίζουν οι Έλληνες εφοπλιστές από την μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου καταγράφει η Γερμανική εφημερίδα Handelsblatt. Η ανάλυση της εφημερίδας υποκρίπτει την ζήλια που νοιώθουν οι Γερμανοί εφοπλιστές επειδή τα προηγούμενα χρόνια απέφυγαν να επενδύσουν μεγάλα κεφάλαια στην αγορά και την κατασκευή πλοίων μεταφοράς LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου).
Σύμφωνα με το δημοσίευμα που αναπαρήγαγε στα Ελληνικά το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων στο τέλος του 2021 οι Ελληνικών συμφερόντων εφοπλιστικές εταιρείες κατείχαν δεξαμενόπλοια μεταφοράς LNG αξίας 19,11 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό τοποθετεί τους Έλληνες πλοιοκτήτες παγκοσμίως στην κορυφή, με δεύτερη την Ιαπωνία με 18,1 δισεκατομμύρια δολάρια και τρίτη την Κίνα με 10,5 δισεκατομμύρια. Οι Γερμανοί πλοιοκτήτες έως τώρα αγνοούσαν σχεδόν πλήρως τη συγκεκριμένη τάση, με τον αντίστοιχο στόλο τους να αξίζει μόλις 440 εκατομμύρια δολάρια.
Τα Ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοια μεταφοράς LNG το 2021 αυξήθηκαν από 82 σε 105 μονάδες. Επιπλέον, από τα 127 δεξαμενόπλοια LNG που κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή, τα 57 ανήκουν σε Έλληνες πλοιοκτήτες.
Τρελά κέρδη για τους εφοπλιστές
Σύμφωνα με την Handelsblatt από τις αρχές του 2016 οι ναύλοι για τα δεξαμενόπλοια LNG έχουν εξαπλασιαστεί. Οι πλοιοκτήτες επωφελούνται επιπλέον από την τρέχουσα κρίση, καθώς με την αύξηση της τιμής του φυσικού αερίου εκτοξεύονται και οι ναύλοι. Ενώ η ημερήσια τιμή για ένα πλοίο χωρητικότητας 160.000 κυβικών μέτρων ήταν 50.000 δολάρια στο τέλος Σεπτεμβρίου 2021, περισσότερα από 200.000 δολάρια πληρώνονταν ήδη από τον Οκτώβριο και μετά».
Ωστόσο δεν είναι μόνο οι εφοπλιστές που εκμεταλλεύονται δεξαμενόπλοια μεταφοράς LNG που αποκομίζουν τρελά κέρδη αξιοποιώντας τις συνθήκες που διαμορφώνονται στην αγορά από την ενεργειακή κρίση. Το ίδιο κάνουν και οι εφοπλιστές όλων των κλάδων. Για παράδειγμα τον Οκτώβριο του 2021 η μεταφορά ενός εμπορευματοκιβωτίου κόστιζε 15 - 18.000 ευρώ όταν ένα χρόνο πριν κόστιζε 5.000 ευρώ.
Με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ