ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ξαναπήραν φωτιά οι λογαριασμοί της ΔΕΥΑΛ στη Γέρα
Αγανακτισμένοι οι κάτοικοι της περιοχής που παραλαμβάνουν για δεύτερη φορά λογαριασμούς με εξωπραγματικά νούμερα. «Θα γίνουν μειώσεις, με απόφαση Δ.Σ.» λέει ο Φλώρος
Γράφει η ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ Δημοσίευση 17/1/2022
Ανάστατοι είναι οι κάτοικοι της Δημοτικής Ενότητας Γέρας τις τελευταίες ημέρες, μετά την παραλαβή των νέων λογαριασμών της ΔΕΥΑΛ και τις αυξημένες χρεώσεις που καλούνται να πληρώσουν.
Ήδη από το πρωί το τηλεφωνικό κέντρο του «Ν» έχει πάρει φωτιά από εξοργισμένους Γεραγώτες καταναλωτές οι οποίοι στέλνουν παράλληλα και φωτογραφίες από τους λογαριασμούς παραλάβει.
Στη συγκεκριμένη δημοτική ενότητα είναι η δεύτερη φορά μέσα σε διάστημα 8 μηνών που οι πολίτες καλούνται να πληρώσουν ασυνήθιστα μεγάλα ποσά συγκριτικά με τους λογαριασμούς που πλήρωναν την τελευταία δεκαετία.
Η πρώτη ψυχρολουσία, ήρθε στις αρχές Ιουνίου όταν 1.000 περίπου κάτοικοι της περιοχής, παρέλαβαν λογαριασμούς που άγγιζαν σε κάποιες περιπτώσεις και τις 3.000 ευρώ.
Τότε υπήρξαν δεσμεύσεις της ΔΕΥΑΛ προς τη Δημοτική Ενότητα Γέρας και τον αντιδήμαρχο Παράσχο Μανούσο, ότι το ζήτημα θα τακτοποιηθεί και τα ποσά θα μειωθούν, ώστε να μπορέσουν οι καταναλωτές να ανταποκριθούν και να πληρώσουν.
«Σήμερα, δυστυχώς, σημειώνει αρκετά προβληματισμένος ο αντιδήμαρχος Γέρας, 7 μήνες μετά έχουμε το ίδιο έργο σε επανάληψη και από το πρωί δεν προλαβαίνω να εξηγώ στους συνδημότες μας που καταφτάνουν αγανακτισμένοι και με το δίκιο τους στο δημαρχείο της Γέρας, τι συμβαίνει και για ποιο λόγο λαμβάνουν τόσο αυξημένους λογαριασμούς».
Η ιστορία ξεκινά σύμφωνα με τον Παράσχο Μανούσο από το 2010 όταν ανέλαβε η Δημοτική Αρχή Βουνάτσου τη διοίκηση του Δήμου Λέσβου μετά τη συνένωση των δεκατριών Καποδιστριακών δήμων.
«Για 4 χρόνια, δεν έγινε ποτέ κανονική καταμέτρηση των υδρομέτων, λόγω των προβλημάτων που υπήρχαν την περίοδο εκείνη. Οι πολίτες πλήρωναν ένα ελάχιστο ποσό το οποίο αντιστοιχούσε στο πάγιο.
Το 2014 όταν ανέλαβε τη διοίκηση του Δήμου και της ΔΕΥΑΛ αντίστοιχα η Δημοτική Αρχή Γαληνού ξεκίνησε μια προσπάθεια καταμέτρησης των υδρομέτρων. Βλέποντας ωστόσο ο υπάλληλος ότι δεν μπορούσε να βγάλει άκρη και ότι τα ποσά που θα πλήρωναν οι πολίτες ήταν τεράστια, παραιτήθηκε. Πέρασαν 3 σχεδόν χρόνια έως το 2017 που ανέλαβε νέος καταμετρητής. Ούτε και αυτός κατάφερε να βγάλει άκρη κι έτσι οι κάτοικοι της Γέρας, συνέχισαν να πληρώνουν το πάγιο, την ελάχιστη δηλαδή κατανάλωση.
Όταν ανέλαβε η παρούσα Δημοτική Αρχή, η ΔΕΥΑΛ προσπάθησε να βάλει σε μία τάξη τις χρεώσεις και να μετρήσει τα υδρόμετρα. Οι μεγάλοι λογαριασμοί που παρέλαβαν οι συμπολίτες μας το καλοκαίρι, είναι στην ουσία η κατανάλωση μιας ολόκληρης δεκαετίας. Από εκεί και πέρα οι δεύτεροι λογαριασμοί που παρέλαβαν είναι λογαριασμοί 9μήνου. Από τον Ιανουάριο δηλαδή έως το Σεπτέμβριο».
Ο Παράσχος Μανούσος, αναφερόμενος στην αντίδραση του κόσμου, σημειώνει μεταξύ άλλων ότι οι πολίτες έχουν απόλυτο δίκιο να διαμαρτύρονται. «Οι άνθρωποι αυτοί καλούνται να πληρώσουν καταναλώσεις δεκαετίας, σε καμία περίπτωση όμως δεν ευθύνονται για τα όσα έκανε ή δεν έκανε η ΔΕΥΑΛ. Η εταιρεία οφείλει να δει το πρόβλημα σφαιρικά, να αναγνωρίσει τις ευθύνες που έχει διαχρονικά και να προχωρήσει στα δέοντα.
«Η οικονομική συγκυρία που διανύουμε είναι πολύ δύσκολη. Οι άνθρωποι δεν έχουν ελιές και οι ελάχιστες που είχαν έπεσαν κάτω λόγω των ανέμων και το εισόδημά τους εξανεμίσθηκε. Πως μπορούμε εμείς λοιπόν να τους ζητάμε να πληρώσουν για λάθη και παραλείψεις της εταιρείας. Για ποιο λόγο δεν έγιναν καταμετρήσεις στο τρίμηνο όπως γίνονται στη Μυτιλήνη; Η καταμέτρηση στους 9 μήνες είναι λογικό και αυξημένη να είναι αλλά και να ξεπερνά τις κλίμακες με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να χρεώνονται με υψηλότερη τιμή κυβικού.
Καθησυχαστικός ωστόσο είναι ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΛ Γιώργος Φλώρος, ο οποίος εξηγεί ότι όλες οι λογαριασμοί του περασμένου καλοκαιριού που περιλαμβάνουν χρεώσεις δεκαετίας, θα μειωθούν με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου την ερχόμενη Δευτέρα.
«Κατανοώ την αντίδραση των συμπολιτών μας στη Γέρα. Οι λογαριασμοί που παρέλαβαν στις περισσότερες περιπτώσεις περιλαμβάνουν και την προηγούμενη χρέωση η οποία δεν πληρώθηκε διότι οι καταναλωτές έκαναν αίτηση για να γίνει μείωση. Ωστόσο οι νέες χρεώσεις των τελευταίων τριμήνων αντιστοιχούν στις πραγματικές καταναλώσεις.
Από εκεί και πέρα, την ερχόμενη Δευτέρα θα πραγματοποιηθεί συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας και θα προχωρήσουμε στην εξέταση των αιτήσεων και στη μείωση των λογαριασμών. Οι πολίτες φυσικά δεν ευθύνονται για όλη αυτή την κατάσταση κι εμείς όμως ως εταιρεία οφείλουμε να τηρήσουμε τις διαδικασίες που προβλέπονται. Σύντομα ωστόσο το πρόβλημα θα τακτοποιηθεί».