× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Έρχονται οι δεκαετείς συμβάσεις για τις άγονες γραμμές

Προτεραιότητα της κυβέρνησης η αλλαγή του ακτοπλοϊκού χάρτη, δηλώνει ο Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Λέσβου Παρασκευάς Φραντζέσκος

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 18/11/2021

Έρχονται οι δεκαετείς συμβάσεις για τις άγονες γραμμές
' χρόνος ανάγνωσης

Τον επανασχεδιασμό του ακτοπλοϊκού χάρτη της χώρας ετοιμάζει η κυβέρνηση με την δημιουργία ακτοπλοϊκών γραμμών κορμού και δευτερευουσών γραμμών, όπως ανέφερε ο Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Λέσβου και Α Αντιπρόεδρος του ΕΕΕΣΥΜ (Ελληνικός Επιμελητηριακός Επιχειρηματικός Σύνδεσμος Μεταφορών) Παρασκευάς Φραντζέσκος στην συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό του «Ν» στους 99 στα FM. Ο κυβερνητικός σχεδιασμός για την ακτοπλοΐα παρουσιάσθηκε στο συνέδριο του ΕΟΑΕΝ (Επιμελητηριακός Όμιλος Ανάπτυξης Ελληνικών Νήσων) που πραγματοποιήθηκε 11 - 13 Νοεμβρίου στον Πειραιά.

Πρόκειται για ένα σχεδιασμό που βρίσκεται υπό συζήτηση εδώ και δύο δεκαετίες, ωστόσο δεν είχε υλοποιηθεί καθώς απαιτούνται μεγάλες επενδύσεις τόσο για την κατασκευή των κατάλληλων πλοίων όσο και για την δημιουργία των αναγκαίων εγκαταστάσεων στα λιμάνια των νησιών.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Φραντζέσκος η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην θέσπιση νομικού πλαισίου που θα επιτρέπει την ανάθεση των άγονων γραμμών στις ακτοπλοϊκές εταιρείες για μια δεκαετία. Στόχος είναι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να έχουν την δυνατότητα να αξιοποιήσουν τα έσοδα από τις συμβάσεις αυτές για την κατασκευή νέων πλοίων κατάλληλων για τις γραμμές που θα εξυπηρετούν.

Παράλληλα πρέπει να γίνουν επενδύσεις στα λιμάνια των νησιών ώστε οι χερσαίες ζώνες τους να μπορούν να εξυπηρετούν τους επιβάτες και τα οχήματα που θα μετεπιβιβάζονται.

Ακτοπλοϊκές συνδέσεις
Ο κ. Φραντζέσκος τόνισε πως με τις προσπάθειες του Επιμελητηρίου Λέσβου λειτούργησε ξανά η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λέσβου και της Λήμνου με την Θεσσαλονίκη. Σήμερα οι προσπάθειες του Επιμελητηρίου επικεντρώνονται η σύνδεση αυτή να λειτουργεί όλο το έτος. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες ισχυρίζονται πως το κόστος λειτουργίας των πλοίων κάνει απαγορευτική την δρομολόγηση τους (χωρίς επιδότηση) ακόμη και τους τρεις μήνες του καλοκαιριού.

Σημαντικό ζήτημα για το Επιμελητήριο Λέσβου είναι η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών της Λέσβου με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Μέχρι σήμερα λειτουργεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λήμνου με την Αλεξανδρούπολη. Ο κ. Φραντζέσκος εκτιμά πως η σύνδεση αυτή θα αυξήσει την τουριστική κίνηση προς την Λέσβο και παράλληλα θα διευκολύνει την μεταφορά των εμπορευμάτων.
Στις πρώτες προτεραιότητες του Επιμελητηρίου Λέσβου παραμένει η αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Λήμνος στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις.

Αεροπορικές συνδέσεις
Παρά τις πιέσεις που ασκούνται προς τις αεροπορικές εταιρείες, όπως είπε ο αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου, οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων είναι πολύ υψηλές κι αυτό είναι μεγάλο κόστος για τους κατοίκους των νησιών, ενώ παράλληλα λειτουργεί αποτρεπτικά για την προσέλκυση τουριστών από την ηπειρωτική Ελλάδα.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε όλη τη συνέντευξη:

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

«Όχι άλλο ξερίζωμα της υπαίθρου»

Ο Αγροτικός Σύλλογος Αγιάσου ενάντια στο κλείσιμο του ταχυδρομείου
ΑΓΟΡΑ

Το Φυλλάδιο Lidl έχει βγει

Υψηλή ποιότητα, μοναδική φρεσκάδα και πάντα χαμηλές τιμές!
ΕΡΓΑΣΙΑ

Η μερική απασχόληση κανόνας στις νέες δουλειές με 486 ευρώ!

Πάνω από τους μισούς νεοπροσληφθέντες εγκλωβίζονται σε χαμηλόμισθες θέσεις και η κυβέρνηση επιμένει να μιλά για «ισχυρή οικονομία»
ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Λέσβος «απογειώνεται» στη ρουμανική αγορά με τρεις πτήσεις τσάρτερ το 2026

Καλεσμένος του Μητροπολίτη Μυτιλήνης, Ιάκωβου ο Αρχιεπίσκοπος Θεοδόσιος της Κωστάντζας
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Καμπανάκι από την ΠΕΦΑΣΥ για τo monitoring

Νέες καθυστερήσεις στις πληρωμές των αγροτικών επιδοτήσεων βλέπει το συνδικαλιστικό όργανο των ΚΥΔ από το βουνό των ελέγχων που προβλέπει το ΟΣΔΕ του 2025
ΑΓΡΟΤΕΣ

Η κυβέρνηση εκλιπαρεί για τις αγροτικές επιδοτήσεις

Η καταστροφική πολιτική της κυβέρνησης στην υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ έφερε στο χείλος του γκρεμού την πρωτογενή παραγωγή της χώρας. Την ώρα που η Αθήνα θα έπρεπε να μπαίνει επιθετικά στις διαπραγματεύσεις για την ΚΑΠ μετά το 2028
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Αντιπαράθεση Βορίδη με Βάρρα για τον ΟΠΕΚΕΠΕ

Δεν έκανα καμία παράνομη πραξη υποστηρίζει ο πρώην υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης με την κατάθεση που έδωσε στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στην τουριστική έκθεση του Λονδίνου η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου

Από τις 4 έως 6 Νοεμβρίου, παρουσιάστηκαν από την Περιφέρεια τα νησιά μας ως συνεκθέτης στο περίπτερο του ΕΟΤ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Πάει πίσω ο διαγωνισμός για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές

Στις 30 Δεκεμβρίου η νέα ημερομηνία όπου αναμένεται η αποσφράγιση των προσφορών
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Περισσότερες από 16.500 ενεργές επιχειρήσεις στο Βόρειο Αιγαίο

Μόλις 81 επιχειρήσεις των νησιών της Περιφέρειας εντάσσονται στην κατηγορία της υψηλής ανάπτυξης
ΕΡΓΑΣΙΑ

Νέες θέσεις εργασίας στον Δήμο Μυτιλήνης

Με συμβάσεις εργασίας 24 μηνών
ΑΓΡΟΤΕΣ

Αύξηση της στήριξης για τους ορεινούς ελαιώνες εξετάζουν οι Βρυξέλλες

Σφυρίζει αδιάφορα η Αθήνα, παρότι θα μπορούσε να διεκδικήσει περισσότερους πόρους για τους μικρούς αγροκτηνοτρόφους των νησιών και των ορεινών περιοχών της χώρας
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ