Λογοθεραπεία και καλοκαίρι…
Γράφει η ΕΥΣΤΡΑΤΙΑ ΡΕΠΑΝΗ*
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 10/8/2021
Όταν ακούμε τη λέξη καλοκαίρι στο μυαλό μας έρχονται η θάλασσα, τα μπάνια, η ξεκούραση, οι διακοπές. Σχεδόν κανείς δε θέλει να κάνει μαθήματα και να διαβάζει, ιδίως τα παιδιά. Γιατί λοιπόν να κάνει το παιδί μου λογοθεραπεία το καλοκαίρι;
Οι συνεδρίες λογοθεραπείας δεν έχουν τη μορφή του «κλασικού» σχολικού μαθήματος.Η συνεδρία δεν είναι μάθημα ούτε παιχνίδι, είναι το ενδιάμεσο. Ο λογοθεραπευτής προσαρμόζει τη συνεδρία στις δυνατότητες, τις ανάγκες και την ηλικία του παιδιού με διασκεδαστικό τρόπο. Σκοπός του λογοθεραπευτή είναι το παιδί να έχει κατακτήσει το στόχο της εκάστοτε συνεδρίας και να φεύγει χαρούμενο και ευχαριστημένο.
Ωστόσο, πολλές φορές σκεφτόμαστε: «Καλοκαίρι είναι, ας μη το ζορίσω, ας παίξει, θα το δούμε από Σεπτέμβρη». Έτσι όμως το παιδί χάνει το χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα μπορούσε να δουλευτεί πολύ καλά γιατί δεν έχει σχολείο. Το καλοκαίρι υπάρχει περισσότερος ελεύθερος χρόνος, καλύτερη διάθεση και περισσότερη όρεξη. Τα παιδιά που χρειάζονται λογοθεραπεία είναι καλύτερα να την ξεκινούν πριν την έναρξη του σχολικού έτους για να μη ζοριστούν με το βεβαρημένο πρόγραμμα. Από Σεπτέμβρη μαζί με το
σχολείο ξεκινούν και άλλες τόσες δραστηριότητες που κουράζουν το παιδί και σωματικά και πνευματικά.
Εννοείται πως η ξεκούραση και το αίσθημα ξεγνοιασιάς του παιδιού είναι πολύτιμο, ωστόσο μια μεγάλη διακοπή από το πρόγραμμα παρέμβασης του παιδιού ή μια καθυστέρηση στην έναρξη της παρέμβασης ενώ έχει εντοπιστεί από τους γονείς η δυσκολία και ειδικά όταν πρόκειται για παιδιά που ετοιμάζονται για την είσοδο στην 1η Δημοτικού, πιθανά να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην εξέλιξη του.
Κάποιες συμβουλές:
• Αν ο παιδαγωγός παρατήρησε κάποια δυσκολία το Μάιο, δηλαδή μερικούς μήνες πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς και ενημέρωσε γι’ αυτό, υπάρχει ο απαιτούμενος χρόνος αυτή να διορθωθεί σε ένα μεγάλο βαθμό μέχρι το
Σεπτέμβριο.
• Μην διστάσετε και κλείστε ένα ραντεβού με τον λογοθεραπευτή, ώστε να
αξιολογηθεί η σχολική ετοιμότητα του παιδιού σας και να συζητήσετε για την όποια δυσκολία έχετε εντοπίσει.
• Το παιδί δεν πρέπει να στερείται το παιχνίδι αλλά δεν πρέπει να παραμελούνται και οι δυσκολίες στο λόγο -όταν υπάρχουν- για να μην εξελιχθούν σε διαταραχές λόγου και μαθησιακές δυσκολίες!
• Περάστε ένα όμορφο και ήρεμο καλοκαίρι με τα παιδία σας. Διαβάστε βιβλία μαζί τους. Παίξτε. Αναθέστε τους ευθύνες (π.χ. να συμμαζέψουν τα παιχνίδια τους, να στρώσουν το τραπέζι).
• Βρείτε καινούρια παιχνίδια στην παραλία και δημιουργήστε συζητήσεις που να αναφέρονται στην εποχή που διανύουμε (φρούτα, λαχανικά, ενδυμασία) και
βοηθήστε το παιδί να εμπλουτίσει το λεξιλόγιο.