ΤΕΡΝΑ, Μυτιληναίος, Intrakat στη «μάχη» για την δομή στη Βάστρια
Στην τελική ευθεία ο μεγάλος διαγωνισμός του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου
Γράφει ο ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ Δημοσίευση 28/7/2021
Τρεις εταιρείες θα δώσουν τη «μάχη» για τον μεγάλο διαγωνισμό του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου για την δημιουργία νέων δομών υποδοχής και ταυτοποίησης προσφύγων και μεταναστών σε Λέσβο, Χιο καθώς και την αναβάθμιση της υφιστάμενης δομής στο Φυλάκιο Έβρου.
Συγκεκριμένα πρόκειται για τις εταιρείες ΤΕΡΝΑ, Μυτιληναίος και Intrakat και ο αρχικός προϋπολογισμός των έργων είναι 142,4 εκατ. ευρώ.Σύμφωνα με σχετικό έγγραφο της Τεχνικής Υπηρεσίας-Τμήμα Μελετών και Κατασκευών του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, εγκρίθηκε το Πρακτικό της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού στο πλαίσιο του Α΄ Σταδίου του διαγωνισμού που διενεργείται με ανταγωνιστική διαδικασία με διαπραγμάτευση για την επιλογή αναδόχου για τη μελέτη και την εκτέλεση (κατασκευή) του έργου «Κατασκευή Περιφερειακών Υπηρεσιών, δομών και διακριτών χώρων του άρθρου 8 του Ν.4375/2016 στη νήσο Λέσβο και στη νήσο Χίο και την αναβάθμιση της υφιστάμενης Δομής στο Φυλάκιο Έβρου», σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 35491/31-05-2021 Διακήρυξη (Α΄ στάδιο - Προεπιλογή).
Σύμφωνα με το έγγραφο, αποκλείστηκε η εταιρεία «Ecolog Deutschland GmbH – Εcolog Γερμανίας», διότι δεν πληρούσε το σύνολο των κριτηρίων ποιοτικής επιλογής που τίθενται με την διακήρυξη και ειδικότερα το κριτήριο οικονομικής και χρηματοοικονομικής επάρκειας. Επίσης, αποκλείστηκε και η Μηχανική καθώς δεν πληρούσε σχετικά κριτήρια.
Συνεπώς έγιναν δεκτές οι συμμετοχές των ομίλων Μυτιληναίος, ΑΚΤΩΡ (θυγατρική της Ελλάκτωρ), ΤΕΡΝΑ (όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Intrakat οι οποίοι πληρούσαν τα κριτήρια επιλογής. Πλην όμως, τελικά η επιτροπή διαγωνισμού προχώρησε στην επιλογή των ΤΕΡΝΑ, Μυτιληναίος, Intrakat, οι οποίοι πληρούν τα κριτήρια ποιοτικής επιλογής του άρθρου 22 της διακήρυξης και κατατάχθηκαν πρώτοι κατά φθίνουσα σειρά, αφήνοντας την ΑΚΤΩΡ εκτός διαδικασίας. Οι ανωτέρω υποψήφιοι θα κληθούν να υποβάλλουν προσφορές στο Β΄ Στάδιο του Διαγωνισμού.
Να σημειώσουμε ότι για την δομή της Λέσβου που θα κατασκευαστεί στη θέση Πλάτη (Βάστρια) του Δήμου Μυτιλήνης, σε έκταση περίπου 240 στρεμμάτων έχει προϋπολογισμό 76.000.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ.
Οι εργασίες αναβάθμισης στο Φυλάκιο χρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Εσωτερικής Ασφαλείας, ενώ τα έργα σε Λέσβο και Χίο απευθείας από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του Έκτακτου Μηχανισμού Στήριξης, με 100% χρηματοδότηση. Ο συμβατικός χρόνος υλοποίησης των εργασιών ανέρχεται σε 8 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
Με την ολοκλήρωση των δομών σε Λέσβο και Χίο, θα κλείσουν οριστικά το προσωρινό ΚΥΤ Μαυροβουνίου και το ΚΥΤ στη ΒΙΑΛ, σε Λέσβο και Χίο.