ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Θα προλάβουμε να πάρουμε ναυαγοσώστες;
Αγώνα δρόμου από τους δήμους για τη στελέχωση των παραλιών με ναυαγοσώστες. Καθυστερήσεις στη Μυτιλήνη, πιο μπροστά η Δυτική Λέσβος
Γράφει η ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ Δημοσίευση 12/5/2021
Την 1η Ιουνίου, ξεκινά και επίσημα η νέα κολυμβητική περίοδος, ωστόσο εδώ και αρκετές εβδομάδες εκατοντάδες συμπολίτες μας, απολαμβάνουν τη θάλασσα και το κολύμπι σε όλες σχεδόν τις παραλίες του νησιού μας.
Ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος των Δήμων κάθε χρόνο αυτή την εποχή είναι μεταξύ άλλων η κάλυψη των θέσεων ναυαγοσωστών που προβλέπονται από τη σχετική νομοθεσία, ειδικά για τις παραλίες που έχουν χαρακτηρισθεί πολυσύχναστες.
Στο νησί της Λέσβου, ως πολυσύχναστες έχουν χαρακτηρισθεί οι παραλίες του Αγίου Ισιδώρου και η πλαζ Τσαμάκια στο Δήμο Μυτιλήνης και οι παραλίες της Σκάλας Ερεσού και των Βατερών για το Δήμο Δυτικής Λέσβου.
Ως γνωστόν οι ναυαγοσώστες είναι πολλοί λίγοι στο νησί μας και στη χώρα μας γενικότερα και είναι αδύνατον να καλύψουν τη τεράστια ζήτηση που υπάρχει από τους δήμους, τα ξενοδοχεία και τις οργανωμένες παραλίες.
Η έλλειψη ναυαγοσωστών άλλωστε είναι η κύρια αιτία που αρκετοί Καποδιστριακοί δήμοι του νησιού μας τα προηγούμενα χρόνια, επέλεξαν να μην διεκδικήσουν Γαλάζιες σημαίες, παρά το γεγονός ότι οι παραλίες τους πληρούσαν όλα τα κριτήρια.
Καθυστερήσεις στη Μυτιλήνη
Φέτος ο γρίφος των ναυαγοσωστών ειδικά για το Δήμο Μυτιλήνης φαίνεται ότι γίνεται ακόμη πιο σύνθετος με δεδομένο ότι ακόμη δεν έχουν προχωρήσει οι σχετικές διαδικασίες για την πρόσληψη τους.
Σε επικοινωνία που είχε το «Ν» με τον αντιδήμαρχο Περιβάλλοντος και Ποιότητας Ζωής Κώστα Κουνέλλη για το ζήτημα των προσλήψεων, ο αντιδήμαρχος ανέφερε ότι φέτος δεν θα γίνουν προσλήψεις όπως γινόταν κάθε χρόνο μέχρι πέρυσι αλλά όπως είπε ο Δήμος Μυτιλήνης θα προκηρύξει διαγωνισμό και θα συνάψει σύμβαση με ιδιωτική εταιρεία που ασχολείται με το συγκεκριμένο αντικείμενο.
Μάλιστα ο αντιδήμαρχος παραδέχθηκε ότι αν και οι σχετικές εντολές στην αρμόδια Υπηρεσία έχουν δοθεί από το Φεβρουάριο, εντούτοις η μελέτη που αφορά την περιγραφή του έργου και στη συνέχεια η προκήρυξη του διαγωνισμού έχουν καθυστερήσει.
«Σε κάθε περίπτωση σημείωσε, γίνεται προσπάθεια ώστε να ολοκληρώσουμε τις διαδικασίες πριν την 1η Ιουνίου, θέλω να πιστεύω ότι θα προλάβουμε, δεν είμαι σίγουρος όμως. Ο λόγος για τον οποίον επιλέξαμε φέτος να κάνουμε διαγωνισμό και σύμβαση με ιδιωτική εταιρεία είναι επειδή πλέον θεωρείται υποχρεωτική η ύπαρξη σκαφών τα οποία ο Δήμος δεν διαθέτει».
Καλύτερα στη Δυτική Λέσβο
Την ίδια ώρα, στο Δήμο Δυτικής Λέσβου, οι διαδικασίες για την πρόσληψη ναυαγοσωστών βρίσκονται σε αρκετά προχωρημένο στάδιο και πολύ σύντομα όπως διαβεβαιώνει η αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Ποιότητας Ζωής Ασανούλα Γιαννή, θα προσληφθούν 3 ναυαγοσώστες για τις δύο πολυσύχναστες παραλίες του Δήμου. Η ίδια επισήμανε ακόμη ότι ο Δήμος Δυτικής Λέσβου θα προχωρήσει και στην προμήθεια σκαφών όπως απαιτείται από τη σχετική νομοθεσία.
Από βδομάδα οι γαλάζιες σημαίες
Αξίζει να σημειωθεί ότι την επόμενη εβδομάδα, πιθανόν την Τρίτη 18 Μαΐου, η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης, υπεύθυνη για την υλοποίηση του προγράμματος της Γαλάζιας Σημαίας στη χώρα μας αναμένεται να ανακοινώσει τη βράβευση των παραλιών. Φέτος, αν όλα πάνε καλά στις παραλίες της Λέσβου, θα κυματίζουν 5 επιπλέον Γαλάζιες σημαίες, 2 στο Δήμο Μυτιλήνης και συγκεκριμένα στην παραλία Τάρτι και στην παραλία των Μιστεγνών και 3 στη Δυτική Λέσβο και συγκεκριμένα στη Σκάλα Πολιχνίτου, στη Σκάλα Καλλονής και στο Μεντούσι.
Σε κάθε περίπτωση, για να μην υπάρξουν προβλήματα στην εφαρμογή του προγράμματος των Γαλάζιων σημαιών, οι 4 πολυσύχναστες παραλίες θα πρέπει να διαθέτουν υποχρεωτικά ναυαγοσώστες σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας τους.
Εάν στους ελέγχους από τα στελέχη της Εταιρείας που υλοποιεί το πρόγραμμα εντοπιστούν προβλήματα ή παραλίες χωρίς ναυαγοσώστη, τότε η γαλάζια σημαία χάνεται από την παραλία και θα χρειαστεί μεγάλη προσπάθεια και δύο τουλάχιστον χρόνια για την ανάκτησή της.