Έφτιαξαν κρουασάν… καλό για την υγεία!
Καινοτόμο προϊόν, αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας μαθητών και εκπαιδευτικών του Γυμνασίου Άγρας
Γράφει η ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ Δημοσίευση 16/4/2019
Το πρώτο βιολειτουργικό αντιοξειδωτικό κρουασάν (!) είναι πλέον γεγονός από το Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Άγρας. «Δημιουργήσαμε σε σχέση με πέρσι ένα ερευνητικό καινοτόμο πρόγραμμα για τους μαθητές μας την τοπική κοινωνία και την οικονομική ανάπτυξη του τόπου» λέει ο διευθυντής του σχολείου στο «Ν», Λάζαρος Χονδροματίδης.
Σε συνεχεία της περσινής επιτυχούς δράσης του σχολείου με τίτλο η «Άγρα επιμορφώνεται αντιοξειδωτικά» και την διάκρισή της, με την συμπερίληψη του σχολείου στο «Δίκτυο σχολείων πρεσβευτών για τους 17 παγκόσμιους στόχους» ως η καλύτερη εκπαιδευτική προσέγγιση στον στόχο 3 «καλή υγεία και ευημερία», φέτος συνεχίζει την προσπάθεια με την δημιουργία βιολογικών–αντιοξειδωτικών τροφίμων (κρουασάν).
Συγκεκριμένα το σχολείο προχώρησε στις παρακάτω ενέργειες:
1.Στην αγορά του μηχανήματος μέτρησης αντιοξειδωτικού ελληνικής κατασκευής (παγκόσμια πατέντα) το 2018, που έδωσε την δυνατότητα στους καθηγητές και μαθητές να μπορούν αναλόγως των μετρήσεων, να ανιχνεύσουν την ποιότητα του οργανισμού σε σχέση με τα αντιοξειδωτικά καθώς και της τροφής τους. Επίσης οι μαθητές εξοικειώνονται με τον επιστημονικό τρόπο σκέψης μελετώντας την ανάπτυξη καινοτόμων μεθόδων παραγωγής βιολειτουργικών τροφίμων.
2.Οι μαθητές πραγματοποιούν μέρος των δραστηριοτήτων στις εγκαταστάσεις αγροτικού συνεταιρισμού γυναικών Άγρας και το υπόλοιπο αυτών στο εργαστήριο φυσικών επιστήμων του σχολείου μας.
Οι εργαστηριακές αναλύσεις πραγματοποιούνται υπό την επίβλεψη των καθηγητών ενώ στις διαδικασίες παράγωγης το ρολό του επιβλέποντα, εκτός των καθηγητών τον αναλαμβάνουν κατά κύριο λόγο τα μέλη του εν λόγω συνεταιρισμού σε συνδυασμό με την εμβόλιμη συμμετοχή τοπικών παραγωγών βιολογικών τροφίμων-μαρμελάδων.
3. Πρόσφατη μελέτη, στην οποία συμμετείχαν 33 πανεπιστημιακά ιδρύματα απ΄ όλη την Ευρώπη, έδειξε ότι στα βιολογικά τρόφιμα μπορεί να παρατηρηθούν μεγαλύτερες ποσότητες βιταμινών, σε σχέση με τα συμβατικά αντίστοιχα προϊόντα, ενώ σύμφωνα με την επιστημονική ανάλυση του Organic Center, τα επίπεδα αντιοξειδωτικών είναι περίπου 30% υψηλότερα στα βιολογικά τρόφιμα σε σχέση με τα χημικά αναπτυσσόμενα προϊόντα, κάτω από ίδιες συνθήκες, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζεται η υγεία των παραγωγών, διατηρείται η γονιμότητα του εδάφους, μειώνεται η ρύπανση των επιφανειακών και υπόγειων υδάτων, και προστατεύεται η υγεία των καταναλωτών. Έτσι δίνεται βιωματικά το έναυσμα στα παιδιά ώστε να αποκτήσουν μια διαφορετική φιλοσοφία ζωής, καθώς μαθαίνουν να καταναλώνουν με μεγαλύτερη περιβαλλοντική συνείδηση, εφόσον τα βιολογικά προϊόντα δεν επιβαρύνουν το οικοσύστημα και συμβάλλουν στην αειφορία του πλανήτη.
Το σχολείο συνεργάστηκε με μια σειρά φορείς:
• Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Τμήμα Βιοχημείας Βιοτεχνολογίας (Πιστοποίηση).
• Αλευροβιομηχανία (Αλεύρι).
• Ελληνικές Πρωτεΐνες(Πρωτεΐνη).
• Συνεταιρισμοί γάλατος Άγρας –Μεσότοπου (Γάλα).
• Συνεταιρισμός γυναικών τα «λεύκα» Άγρας(Παρασκευή κρουασάν, μαρμελάδα-ρόδι).
• Βιολογική μαρμελάδα Αρώνια Λεπέτυμνος (Μαρμελάδα).
• Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Άγρας -Μεσότοπου Λέσβος
Η ερεύνα ωστόσο δεν σταμάτα εδώ: «Μελετάμε το βιομετρικό προφίλ του κάθε μαθητή σε σχέση με τον δείκτη μάζας σώματος και το ποσοστό νερού οστικής μάζας και λίπους του οργανισμού, σε συνδυασμό με τις φυσικές και τεχνικές ικανότητες, τις απαιτήσεις του τρόπου ζωής και την ποιότητα ζωής δημιουργώντας την καρτέλα του κάθε μαθητή ως μονάδα στην περιγραφική αξιολόγηση της φυσικής αγωγής» λένε οι καθηγητές Γιώργος Χατζηκύρκος, Μερόπη Κουλαρά και Γιώργος Τσακίρογλου.