× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

«Αυλαία» στα ΓΕΛ για καλά διαβασμένους χωρίς παγίδες αλλά με «παραθυράκια»

Ηπρώτη αποτίμηση των σημερινών θεμάτων στις Πανελλήνιες 2025 και τα σημεία που θα συζητηθούν ενόψει των βαθμολογιών

Δημοσίευση 6/6/2025

«Αυλαία» στα ΓΕΛ για καλά διαβασμένους χωρίς παγίδες αλλά με «παραθυράκια»
' χρόνος ανάγνωσης

Η σημερινή εξέταση σε Ιστορία, Φυσική και Οικονομία (ΑΟΘ) ήταν η τελευταία των Πανελληνίων 2025 για τους υποψηφίους των ΓΕΛ καθώς έπεται η πανελλαδική εξέταση των Ειδικών Μαθημάτων και των Αγωνισμάτων για τα ΤΕΦΑΑ.

Οι υποψήφιοι σήμερα κλήθηκαν να εξεταστούν σε θέματα ως επί το πλείστον βατά, σαφή και που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα της ύλης και σε γενικές γραμμές αξιολογούνται από τους εκπαιδευτικούς ότι απευθύνονται για καλά διαβασμένους. Σε σχέση με τα αντίστοιχα θέματα της περσινής χρονιάς θεωρούνται ευκολότερα όμως σε κάθε περίπτωση απαιτούσαν τη σφαιρική γνώση των υποψηφίων. Ιδιαίτερος λόγος αξίζει να γίνει για τη Φυσική που πέρσι είχε αναδειχθεί πανηγυρικά ως μάθημα πανωλεθρία για τους υποψηφίους με θεαματικά ποσοστά βαθμολογιών κάτω από τη βάση και παράπονα για τον απαιτητικό βαθμό δυσκολίας τους. Φέτος όπως αποφαίνονται οι εκπαιδευτικοί τα θέμα είναι σαφώς ευκολότερα γεγονός που αναμένεται να αποτυπωθεί και βαθμολογικά αρκεί φυσικά οι υποψήφιοι να προσήλθαν στα εξεταστικά κέντρα έχοντας καλύψει όλη την απαιτούμενη ύλη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φυσική: Κάλυψη μεγάλης έκτασης της ύλης και απαιτήσεις κριτικής σκέψης

Αισθητά πιο προσιτά σε σχέση με πέρσι είναι τα φετινά θέματα στο μάθημα της Φυσικής για τους υποψηφίους της Ομάδας Θετικών Σπουδών, στο πλαίσιο των Πανελληνίων 2025. Τα θέματα καλύπτουν ευρύ φάσμα της ύλης, χωρίς να παρουσιάζουν ιδιαίτερες παγίδες, με σαφείς εκφωνήσεις που διευκολύνουν την κατανόηση από τους μαθητές.

Το Θέμα Α θεωρείται ιδιαίτερα βατό, με ξεκάθαρες αναφορές στο σχολικό εγχειρίδιο. Αντίστοιχα, το Θέμα Β κρίνεται επίσης προσιτό, με μόνη μικρή δυσκολία στο υποερώτημα Β2, το οποίο ενδέχεται να προβληματίσει κάποιους υποψηφίους στον τρόπο αιτιολόγησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Θέμα Γ αφορά τον Ηλεκτρομαγνητισμό, παρουσιάζεται με κλιμακούμενη δυσκολία και περιέχει σαφείς οδηγίες χωρίς ασαφή σημεία ή παγίδες. Από την άλλη, το Θέμα Δ είναι συνδυαστικό και καλύπτει έννοιες από τα κεφάλαια του στερεού σώματος και της απλής αρμονικής ταλάντωσης.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο ερώτημα Δ1, όπου παρέχεται η απάντηση. Οι υποψήφιοι που θα το προσεγγίσουν σωστά, θα μπορούν χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία να ανταποκριθούν και στα επόμενα υποερωτήματα του θέματος.

Συνολικά, οι φετινές εξετάσεις στη Φυσική χαρακτηρίζονται από σαφήνεια και ισορροπία, με αποτέλεσμα να αναμένονται υψηλότερες βαθμολογίες σε σχέση με το 2024, ιδιαίτερα από μαθητές που έχουν προετοιμαστεί με συνέπεια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από πλευράς ΟΕΦΕ τα σημερινά θέματα στη Φυσική των Πανελλαδικών Εξετάσεων κάλυψαν ευρύ φάσμα της εξεταστέας ύλης και περιλάμβαναν ερωτήματα που απαιτούσαν κριτική σκέψη. Η διατύπωση των θεμάτων ήταν σαφής, ενώ παρατηρήθηκε προοδευτική αύξηση της δυσκολίας, στοιχείο που επιτρέπει τη διάκριση ανάμεσα σε καλά και άριστα προετοιμασμένους υποψηφίους. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη συνδυαστική προσέγγιση γνώσεων, με ορισμένα ερωτήματα να απαιτούν όχι απλώς καλή αποστήθιση της ύλης, αλλά και δεξιότητες ανάλυσης και ερμηνείας φυσικών φαινομένων. Το διαγώνισμα ήταν παιδαγωγικά ισορροπημένο και συμβατό με το επίπεδο των απαιτήσεων του μαθήματος, δίνοντας τη δυνατότητα στους καλά προετοιμασμένους μαθητές να ανταποκριθούν με επιτυχία.

Βατά τα θέματα στην Ιστορία αλλά απαιτούν ολιστική γνώση της ύλης - Προσοχή στο Δ1α

Σε γενικές γραμμές, τα θέματα κινούνται εντός των αναμενόμενων πλαισίων, χωρίς παγίδες, αλλά θέτουν απαιτήσεις που προϋποθέτουν ουσιαστική και όχι επιφανειακή μελέτη. Μετρίου βαθμού δυσκολίας, σαφή και κατανοητά χαρακτηρίζει τα φετινά θέματα της Ιστορίας ο φιλόλογος Αλέξανδρος Σουλιώτης, μιλώντας στο Dnews. Όπως επισημαίνει, τα θέματα απευθύνονται σε υποψηφίους με ικανοποιητική προετοιμασία, καθώς για την επιτυχή προσέγγισή τους απαιτείται τόσο συνθετική όσο και αφαιρετική ικανότητα.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το Θέμα Α1, το οποίο ζητά την απόδοση του περιεχομένου τριών ιστορικών όρων, θεωρείται αναμενόμενο και βατό, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες. Αντίστοιχα, η άσκηση Σωστού-Λάθους (Α2) καλύπτει ευρύ φάσμα της εξεταστέας ύλης και είναι σαφώς διατυπωμένη. Όσον αφορά τις ερωτήσεις Β1 και Β2, ο κ. Σουλιώτης τονίζει ότι είναι ακριβείς και δεν αναμένεται να προβληματίσουν τους καλά διαβασμένους υποψηφίους. Ιδιαίτερη προσοχή, ωστόσο, απαιτούν τα θέματα Γ1 και Δ2, τα οποία, όπως αναφέρει, χρειάζονται οξυμένη κριτική ικανότητα, συνδυαστική σκέψη, ουσιαστική γνώση της ιστορικής ύλης και σωστή εφαρμογή των μεθοδολογικών αρχών που αφορούν την ανάλυση και επεξεργασία των παραθεμάτων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από πλευράς τονίζεται ότι τα φετινά θέματα στο μάθημα της Ιστορίας χαρακτηρίζονται πιο προσιτά σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες για τους υποψηφίους που έχουν προετοιμαστεί συστηματικά. Το διαγώνισμα καλύπτει ευρύ φάσμα της ύλης, με αρκετά από τα ζητήματα να έχουν τεθεί σε παλαιότερες εξεταστικές περιόδους, γεγονός που διευκολύνει την εξοικείωση των μαθητών με το περιεχόμενο.

Τα θέματα Γ και Δ, τα οποία απαιτούν συνδυαστική και συνθετική προσέγγιση, κρίνονται μεν απαιτητικά ως προς την οργάνωση της απάντησης, αλλά δεν περιλαμβάνουν ασάφειες ή παγίδες, επιτρέποντας σε καλά διαβασμένους μαθητές να αποδώσουν με επάρκεια. Συνολικά, οι υποψήφιοι που έχουν μελετήσει ουσιαστικά αναμένεται να σημειώσουν υψηλές επιδόσεις, καθώς τα φετινά θέματα προσφέρονται για τεκμηριωμένες και ολοκληρωμένες απαντήσεις.

Για την Ιστορία τοποθετήθηκε και η ΟΕΦΕ σχολιάζοντας ότι χαρακτηρίζονται σχετικά εύκολα και σαφώς διατυπωμένα, χωρίς ιδιαίτερες παγίδες ή ασαφή σημεία. Η πλειονότητα των υποψηφίων αναμένεται να τα προσεγγίσει με άνεση, με πιθανή εξαίρεση το ερώτημα (α) στο Θέμα Δ1, το οποίο απαιτεί πιο προσεκτική επεξεργασία.

ΑΟΘ (Οικονομία): Κλιμακούμενης δυσκολίας τα θέματα με «έκπληξη» στο Θέμα Δ

Τα σημερινά θέματα στο μάθημα της Οικονομίας για την Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής καλύπτουν σχεδόν στο σύνολό τους την εξεταστέα ύλη, με την εξαίρεση ότι οι ομάδες Γ και Δ δεν εστιάζουν σε κεφάλαια Μακροοικονομίας, κάτι που μπορεί να θεωρηθεί αξιοσημείωτο σημειώνει το ΜΕΘΟΔΙΚΟ.

Η συνολική δυσκολία των θεμάτων κρίνεται παρόμοια με εκείνη των προηγούμενων ετών, με σαφώς κλιμακωτή διάρθρωση. Αν και σε ορισμένα σημεία – κυρίως στους υπολογισμούς – παρατηρούνται ελαφρώς αυξημένες απαιτήσεις, οι σωστά προετοιμασμένοι υποψήφιοι αναμένεται να ανταποκριθούν αποτελεσματικά και να πετύχουν υψηλές βαθμολογίες. Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στο Θέμα Δ, το οποίο περιλαμβάνει εξίσωση δευτέρου βαθμού. Η επιλογή αυτή αποτελεί μη αναμενόμενο στοιχείο, καθώς δεν εμφανίζεται συχνά σε θέματα του συγκεκριμένου μαθήματος, και χαρακτηρίζεται ως έκπληξη της φετινής εξέτασης.

Από πλευράς ΟΕΦΕ η σημερινή θεματοδοσία χαρακτηρίζεται ως πολύ καλά δομημένα και επαρκή, καλύπτοντας ευρύ φάσμα της εξεταστέας ύλης τόσο σε θεωρητικό όσο και σε ασκησιολογικό επίπεδο. Το υποερώτημα Γ4 ξεχωρίζει για το ενδιαφέρον του, χωρίς να προκαλεί ιδιαίτερη δυσκολία στους σωστά προετοιμασμένους υποψηφίους. Ενώ για το Θέμα Δ τονίζεται ότι αποτελεί κλασική άσκηση από το 5ο κεφάλαιο της μικροοικονομίας, με σαφή και εύστοχα διατυπωμένα ερωτήματα. Ξεχωρίζει η αλγεβρική μορφή της εξίσωσης ζήτησης, η οποία προσδίδει έναν δημιουργικό και πιο απαιτητικό χαρακτήρα στο διαγώνισμα.

Η θεωρία επικεντρώθηκε στη μακροοικονομία, με ουσιαστικά και επίκαιρα ζητήματα, ενώ οι ασκήσεις κάλυψαν με ακρίβεια τις βασικές έννοιες της μικροοικονομίας. Η γενική εικόνα των θεμάτων δείχνει ισορροπία, σαφήνεια και παιδαγωγική πληρότητα, χωρίς υπερβολικές απαιτήσεις για τους καλά προετοιμασμένους μαθητές.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΔΡΑΣΕΙΣ

Γιορτή κρασιού στη παραλία Παμφίλων στις 25 Ιουλίου

Συνδιοργανωτές της εκδήλωσης είναι ο Δήμος Μυτιλήνης και ο Σύλλογος Γυναικών Παμφίλων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τα fake news για το προσφυγικό σε πρώτο πλάνο

Φοιτητές και φοιτήτριες από το αγγλόφωνο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Μέσα επικοινωνίας και προσφυγικές – μεταναστευτικές ροές» του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθήνας βρέθηκαν σήμερα στο «Ν»
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

«Ολομέτωπη επίθεση της κυβέρνηση στους δημόσιους υπαλλήλους»

Ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Λέσβου για προσπάθεια εκφοβισμού των Δημοσίων Λειτουργών
ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

Η Βάστρια ως «πρότυπο εγκλεισμού»

Έκθεση φωτίζει το παρασκήνιο κατασκευής του νέου ΚΥΤ στη Λέσβο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Νέο κτίριο για το 7ο νηπιαγωγείο

Το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ Βορείου Αιγαίου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Συνάντηση της Ένωσης Γονέων Μυτιλήνης με τον βουλευτή Επικρατείας Παναγιώτη Δουδωνή

Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ άκουσε τα προβλήματα που εκτέθηκαν
ΑΤΖΕΝΤΑ

Λεσβιακή γευσιγνωσία με άρωμα ελιάς και ιστορίας στο Μουσείο Απολιθωμένου Δάσους

Γευσιγνωσία ελαιόλαδου με τη σφραγίδα του Αγροτικού Συνεταιρισμού Άντισσας και τοπικές γαστρονομικές δημιουργίες στο Σίγρι
ΔΡΑΣΕΙΣ

Όταν η ανακύκλωση συναντά την αλληλεγγύη

Η κοινωνική προσφορά της Ανακύκλωσης Αιγαίου ΑΕ ως πράξη ηθικής ευθύνης απέναντι στους πυροσβέστες του τόπου
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Από τη Β’ Λυκείου του 1ου ΕΠΑΛ Μυτιλήνης στη Σχολή Καλών Τεχνών του ΑΠΘ

Μια ξεχωριστή επιτυχία για την Αντωνία Αλατσατιανού
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Αγροτική γιατρός εγκαταλείφθηκε χωρίς στέγη και στήριξη στη Λήμνο

Καταγγελία από την ΑΔΕΔΥ Λήμνου για ακατάλληλες κατοικίες, καθυστερήσεις επιδομάτων και υπερφόρτωση εργασίας