× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Χάθηκαν 100.000 επιβάτες στη γραμμή Χίου ‑ Μυτιλήνης

Το τρίτο τρίμηνο του 2024, η κύρια ακτοπλοϊκή γραμμή του Βορείου Αιγαίου έχασε πάνω από το 30% των επιβατών σε σχέση με το ίδιο τρίμηνο του 2022.

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 19/3/2025

Χάθηκαν 100.000 επιβάτες στη γραμμή Χίου ‑ Μυτιλήνης
' χρόνος ανάγνωσης

Περισσότερους από 100.000 επιβάτες έχασε η κύρια ακτοπλοϊκή γραμμή του Βορείου Αιγαίου, Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη, το τρίτο τρίμηνο του 2024 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Δηλαδή, κατά την περίοδο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου, όπου καταγράφεται πάνω από το 50% της ετήσιας επιβατικής κίνησης στη συγκεκριμένη γραμμή.

Ειδικότερα, το τρίτο τρίμηνο του 2024 στη γραμμή διακινήθηκαν 233.018 επιβάτες, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 είχαν διακινηθεί 263.672 επιβάτες. Το τρίτο τρίμηνο του 2022, ο αριθμός των επιβατών ήταν 338.972. Σε ποσοστά, η μείωση των επιβατών μεταξύ 2022 – 2024 ανήλθε στο 31,25%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μεταφορά οχημάτων

Τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ραγδαία μείωση των οχημάτων που μεταφέρθηκαν από τα πλοία που εξυπηρετούν τη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη. Συγκεκριμένα, το τρίτο τρίμηνο του 2024 ο αριθμός των οχημάτων που μεταφέρθηκαν ήταν 69.145, το τρίτο τρίμηνο του 2023 τα οχήματα ήταν 81.839, ενώ το τρίτο τρίμηνο του 2022 ήταν 98.581. Δηλαδή, μέσα σε δύο χρόνια, χάθηκαν 29.436 οχήματα, ποσοστό 29,86%.

Οι επιβάτες ανά λιμάνι

Το τρίτο τρίμηνο του 2024, το λιμάνι της Μυτιλήνης δέχθηκε 159.000 επιβάτες, την ίδια περίοδο του 2023 είχε δεχθεί 176.000 επιβάτες, ενώ το 2022 ο αριθμός των επιβατών ήταν 165.000.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από το λιμάνι της Χίου, το τρίτο τρίμηνο του 2024, διακινήθηκαν 135.000 επιβάτες, ενώ την αντίστοιχη περίοδο του 2023 ο αριθμός των επιβατών ήταν 149.000. Το  τρίτο τρίμηνο του 2022, από το λιμάνι της Χίου είχαν περάσει  επίσης 149.000 επιβάτες.

Γιατί μειώθηκαν οι επιβάτες

Το τρίτο τρίμηνο κάθε έτους, στην κύρια γραμμή του Βορείου Αιγαίου διακινούνται κυρίως άνθρωποι που ταξιδεύουν στα νησιά για τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Είτε πρόκειται για κατοίκους της ηπειρωτικής Ελλάδας που επιστρέφουν στον τόπο καταγωγής τους, είτε για επισκέπτες.

Το τρίτο τρίμηνο του 2024 σημειώθηκε μεγάλη αύξηση των αφίξεων Τούρκων τουριστών τόσο στη Λέσβο όσο και στη Χίο, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν διαθέσιμα καταλύματα για Έλληνες επισκέπτες. Έτσι, ήταν αναμενόμενη η μείωση των επιβατών στα πλοία της ακτοπλοΐας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άλλωστε, την ίδια περίοδο (Ιούλιος – Σεπτέμβριος 2024) καταγράφηκε μείωση της επιβατικής κίνησης και στις αεροπορικές γραμμές που συνδέουν τη Μυτιλήνη με την ηπειρωτική Ελλάδα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Fraport, τον Ιούλιο του 2024 σημειώθηκε μείωση 1,7%, τον Αύγουστο 3,4% και τον Σεπτέμβριο 2,7%.

Εκτός από την αυξημένη τουριστική κίνηση από την Τουρκία, η επιβατική κίνηση στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη μειώθηκε και λόγω της αδυναμίας όλο και περισσότερων Ελλήνων να αντεπεξέλθουν στο κόστος των διακοπών, ακόμη και για μία εβδομάδα.

Διαχρονικά προβλήματα της γραμμής

Τέλος, υπάρχουν και τα χρόνια προβλήματα της συγκεκριμένης ακτοπλοϊκής σύνδεσης:

  • Κακή σχεδίαση των δρομολογίων
  • Μεγάλη διάρκεια ταξιδιού
  • Υψηλό κόστος μετακίνησης
  • Χαμηλή ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών

Τα προβλήματα αυτά λειτουργούν ως μόνιμο εμπόδιο στην αύξηση της επιβατικής κίνησης της γραμμής.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο από Αλιαγά στη Μυτιλήνη

Το δρομολόγιο έφερε αυτοδιοικητικούς της περιοχής, τουριστικούς πράκτορες και στελέχη των επαγγελματικών επιμελητηρίων, οι οποίοι θα συναντηθούν με τον Περιφερειάρχη και τον Δήμαρχο Μυτιλήνης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η Μαρία Κομνηνάκα στο πλευρό των πλημμυροπαθών της Καλλονής

Η βουλεύτρια του ΚΚΕ επισκέφθηκε τις πληγείσες περιοχές και συνομίλησε με τους κατοίκους της περιοχής
ΧΩΡΙΑ

Χίλιες επτά φωνές από το Πλωμάρι

Η τοπική κοινωνία συγκέντρωσε υπογραφές και έστειλε ψήφισμα σε όλα τα αρμόδια όργανα ζητώντας να μην κλείσουν ούτε να υποβαθμιστούν τα ΕΛΤΑ Πλωμαρίου.
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Βλάβη στις κύριες μηχανές του «Θαλασσίτης» στη Μυτιλήνη

Σύντομη καθυστέρηση και αναχώρηση με βεβαίωση κλάσης
ΑΤΖΕΝΤΑ

Μια βραδιά αφιερωμένη στον ήλιο και το σύμπαν στη Μυτιλήνη

Ο Σύλλογος Αστρονομίας Λέσβου προσκαλεί το κοινό την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου στην Τυρταίου για παρουσίαση, ντοκιμαντέρ και ανοιχτή συζήτηση
ΔΡΑΣΕΙΣ

Ξεναγήσεις σε Μεσαγρό και Σκόπελο ολοκλήρωσαν το διήμερο του Open Lesvos

Εννέα διαδρομές, πέντε κτίρια και εκατοντάδες επισκέπτες σε ένα διήμερο γνωριμίας με την ιστορία και τον πολιτισμό της περιοχής
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

Νεο όχι από Χριστόφα στη Βάστρια

Το Δημοτικό Συμβούλιο Μυτιλήνης καλείται να αποφασίσει για τη νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που καταρρέει τεχνικά ενώ το υπουργείο Μετανάστευσης επιμένει σε έναν σχεδιασμό που αγνοεί θεσμούς, περιβάλλον και κοινωνία
ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οδυσσέας Ελύτης βαρύ όνομα για ένα μικρομεσαίο αεροδρόμιο

Τι δείχνουν τα στοιχεία της επιβατικής κίνησης για το αεροδρόμιο Μυτιλήνης και πώς κινήθηκε συνολικά η χώρα
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Μιχάλης Μυρογιάννης, ετών 20!

«Διαμπερές τραύμα στο κεφάλι, βληθείς δια πυροβόλου όπλου, έξοδος εγκεφαλικής ουσίας» -Η ιστορία της εν ψυχρώ δολοφονίας του 20χρονου από τη Μυτιλήνη και η μαρτυρία που αποκάλυψε το έγκλημα της χούντας
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Η Μυτιλήνη στο μωβ για την Παγκόσμια Ημέρα Προωρότητας

Το Παλαιό Δημαρχείο φωτίστηκε τιμώντας τα πρόωρα μωρά και τις οικογένειες που δίνουν καθημερινό αγώνα
ΔΡΑΣΕΙΣ

Ζωντάνεψαν οι Νέες Κυδωνίες στη Γιορτή Κυδωνιού

Παρουσία του Δημάρχου Μυτιλήνης Παναγιώτη Χριστόφα με το μήνυμα ενίσχυσης των συλλόγων
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Σιωπηρή κραυγή στη Μυτιλήνη για τον χαμό εργάτη της διπλής βάρδιας

Συγκέντρωση του Εργατικού Κέντρου Λέσβου για το νέο θανατηφόρο εργατικό ατύχημα. Συγκλονιστικές μαρτυρίες και αιχμηρές καταγγελίες για τις ανύπαρκτες συνθήκες ασφάλειας και την οικονομική ασφυξία που σπρώχνει τους εργαζόμενους σε δεύτερες δουλειές
ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ