Περισσότερους από 100.000 επιβάτες έχασε η κύρια ακτοπλοϊκή γραμμή του Βορείου Αιγαίου, Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη, το τρίτο τρίμηνο του 2024 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Δηλαδή, κατά την περίοδο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου, όπου καταγράφεται πάνω από το 50% της ετήσιας επιβατικής κίνησης στη συγκεκριμένη γραμμή.
Ειδικότερα, το τρίτο τρίμηνο του 2024 στη γραμμή διακινήθηκαν 233.018 επιβάτες, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 είχαν διακινηθεί 263.672 επιβάτες. Το τρίτο τρίμηνο του 2022, ο αριθμός των επιβατών ήταν 338.972. Σε ποσοστά, η μείωση των επιβατών μεταξύ 2022 – 2024 ανήλθε στο 31,25%.
Τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ραγδαία μείωση των οχημάτων που μεταφέρθηκαν από τα πλοία που εξυπηρετούν τη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη. Συγκεκριμένα, το τρίτο τρίμηνο του 2024 ο αριθμός των οχημάτων που μεταφέρθηκαν ήταν 69.145, το τρίτο τρίμηνο του 2023 τα οχήματα ήταν 81.839, ενώ το τρίτο τρίμηνο του 2022 ήταν 98.581. Δηλαδή, μέσα σε δύο χρόνια, χάθηκαν 29.436 οχήματα, ποσοστό 29,86%.
Το τρίτο τρίμηνο του 2024, το λιμάνι της Μυτιλήνης δέχθηκε 159.000 επιβάτες, την ίδια περίοδο του 2023 είχε δεχθεί 176.000 επιβάτες, ενώ το 2022 ο αριθμός των επιβατών ήταν 165.000.
Από το λιμάνι της Χίου, το τρίτο τρίμηνο του 2024, διακινήθηκαν 135.000 επιβάτες, ενώ την αντίστοιχη περίοδο του 2023 ο αριθμός των επιβατών ήταν 149.000. Το τρίτο τρίμηνο του 2022, από το λιμάνι της Χίου είχαν περάσει επίσης 149.000 επιβάτες.
Το τρίτο τρίμηνο κάθε έτους, στην κύρια γραμμή του Βορείου Αιγαίου διακινούνται κυρίως άνθρωποι που ταξιδεύουν στα νησιά για τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Είτε πρόκειται για κατοίκους της ηπειρωτικής Ελλάδας που επιστρέφουν στον τόπο καταγωγής τους, είτε για επισκέπτες.
Το τρίτο τρίμηνο του 2024 σημειώθηκε μεγάλη αύξηση των αφίξεων Τούρκων τουριστών τόσο στη Λέσβο όσο και στη Χίο, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν διαθέσιμα καταλύματα για Έλληνες επισκέπτες. Έτσι, ήταν αναμενόμενη η μείωση των επιβατών στα πλοία της ακτοπλοΐας.
Άλλωστε, την ίδια περίοδο (Ιούλιος – Σεπτέμβριος 2024) καταγράφηκε μείωση της επιβατικής κίνησης και στις αεροπορικές γραμμές που συνδέουν τη Μυτιλήνη με την ηπειρωτική Ελλάδα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Fraport, τον Ιούλιο του 2024 σημειώθηκε μείωση 1,7%, τον Αύγουστο 3,4% και τον Σεπτέμβριο 2,7%.
Εκτός από την αυξημένη τουριστική κίνηση από την Τουρκία, η επιβατική κίνηση στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη μειώθηκε και λόγω της αδυναμίας όλο και περισσότερων Ελλήνων να αντεπεξέλθουν στο κόστος των διακοπών, ακόμη και για μία εβδομάδα.
Τέλος, υπάρχουν και τα χρόνια προβλήματα της συγκεκριμένης ακτοπλοϊκής σύνδεσης:
Τα προβλήματα αυτά λειτουργούν ως μόνιμο εμπόδιο στην αύξηση της επιβατικής κίνησης της γραμμής.