× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Χάθηκαν 100.000 επιβάτες στη γραμμή Χίου ‑ Μυτιλήνης

Το τρίτο τρίμηνο του 2024, η κύρια ακτοπλοϊκή γραμμή του Βορείου Αιγαίου έχασε πάνω από το 30% των επιβατών σε σχέση με το ίδιο τρίμηνο του 2022.

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 19/3/2025

Χάθηκαν 100.000 επιβάτες στη γραμμή Χίου ‑ Μυτιλήνης
' χρόνος ανάγνωσης

Περισσότερους από 100.000 επιβάτες έχασε η κύρια ακτοπλοϊκή γραμμή του Βορείου Αιγαίου, Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη, το τρίτο τρίμηνο του 2024 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Δηλαδή, κατά την περίοδο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου, όπου καταγράφεται πάνω από το 50% της ετήσιας επιβατικής κίνησης στη συγκεκριμένη γραμμή.

Ειδικότερα, το τρίτο τρίμηνο του 2024 στη γραμμή διακινήθηκαν 233.018 επιβάτες, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 είχαν διακινηθεί 263.672 επιβάτες. Το τρίτο τρίμηνο του 2022, ο αριθμός των επιβατών ήταν 338.972. Σε ποσοστά, η μείωση των επιβατών μεταξύ 2022 – 2024 ανήλθε στο 31,25%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μεταφορά οχημάτων

Τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ραγδαία μείωση των οχημάτων που μεταφέρθηκαν από τα πλοία που εξυπηρετούν τη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη. Συγκεκριμένα, το τρίτο τρίμηνο του 2024 ο αριθμός των οχημάτων που μεταφέρθηκαν ήταν 69.145, το τρίτο τρίμηνο του 2023 τα οχήματα ήταν 81.839, ενώ το τρίτο τρίμηνο του 2022 ήταν 98.581. Δηλαδή, μέσα σε δύο χρόνια, χάθηκαν 29.436 οχήματα, ποσοστό 29,86%.

Οι επιβάτες ανά λιμάνι

Το τρίτο τρίμηνο του 2024, το λιμάνι της Μυτιλήνης δέχθηκε 159.000 επιβάτες, την ίδια περίοδο του 2023 είχε δεχθεί 176.000 επιβάτες, ενώ το 2022 ο αριθμός των επιβατών ήταν 165.000.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από το λιμάνι της Χίου, το τρίτο τρίμηνο του 2024, διακινήθηκαν 135.000 επιβάτες, ενώ την αντίστοιχη περίοδο του 2023 ο αριθμός των επιβατών ήταν 149.000. Το  τρίτο τρίμηνο του 2022, από το λιμάνι της Χίου είχαν περάσει  επίσης 149.000 επιβάτες.

Γιατί μειώθηκαν οι επιβάτες

Το τρίτο τρίμηνο κάθε έτους, στην κύρια γραμμή του Βορείου Αιγαίου διακινούνται κυρίως άνθρωποι που ταξιδεύουν στα νησιά για τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Είτε πρόκειται για κατοίκους της ηπειρωτικής Ελλάδας που επιστρέφουν στον τόπο καταγωγής τους, είτε για επισκέπτες.

Το τρίτο τρίμηνο του 2024 σημειώθηκε μεγάλη αύξηση των αφίξεων Τούρκων τουριστών τόσο στη Λέσβο όσο και στη Χίο, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν διαθέσιμα καταλύματα για Έλληνες επισκέπτες. Έτσι, ήταν αναμενόμενη η μείωση των επιβατών στα πλοία της ακτοπλοΐας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άλλωστε, την ίδια περίοδο (Ιούλιος – Σεπτέμβριος 2024) καταγράφηκε μείωση της επιβατικής κίνησης και στις αεροπορικές γραμμές που συνδέουν τη Μυτιλήνη με την ηπειρωτική Ελλάδα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Fraport, τον Ιούλιο του 2024 σημειώθηκε μείωση 1,7%, τον Αύγουστο 3,4% και τον Σεπτέμβριο 2,7%.

Εκτός από την αυξημένη τουριστική κίνηση από την Τουρκία, η επιβατική κίνηση στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη μειώθηκε και λόγω της αδυναμίας όλο και περισσότερων Ελλήνων να αντεπεξέλθουν στο κόστος των διακοπών, ακόμη και για μία εβδομάδα.

Διαχρονικά προβλήματα της γραμμής

Τέλος, υπάρχουν και τα χρόνια προβλήματα της συγκεκριμένης ακτοπλοϊκής σύνδεσης:

  • Κακή σχεδίαση των δρομολογίων
  • Μεγάλη διάρκεια ταξιδιού
  • Υψηλό κόστος μετακίνησης
  • Χαμηλή ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών

Τα προβλήματα αυτά λειτουργούν ως μόνιμο εμπόδιο στην αύξηση της επιβατικής κίνησης της γραμμής.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Το ελληνικό πλήρωμα με τη Μηλένα «έσπασε τα χρονόμετρα»

Στον τελικό του σκιφ γυναικών σημειώθηκε διπλή ελληνική επιτυχία
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΧΩΡΙΑ

Οι εθελοντές έκαναν τη διαφορά στη φωτιά στα Κεραμειά

Η άμεση επέμβαση των μικρών οχημάτων οδήγησε σε γρήγορη κατάσβεση – Ανθρώπινη αμέλεια η πιθανή αιτία
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Η φωτογραφία του Μιχάλη Μπάκα έγινε τατουάζ φλαμίνγκο

Μια Μυτιληνιά από την Πάτρα τίμησε με έναν ιδιαίτερο τρόπο τη δουλειά του περιβαλλοντολόγου φωτογράφου
ΓΕΥΣΗ

Με γκιουζλεμέδες το Κυριακάτικο αντάμωμα στη Σκάλα Μιστεγνών

Οι γυναίκες του Συλλόγου Μυστεγνιωτών έβαλαν τα μανίκια ψηλά και έπιασαν δουλειά
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Ο Πιερρακάκης στο Μουσείο Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου

Ξεναγήθηκε στις εκθεσιακές ενότητες από τον Διευθυντή και τα στελέχη του Μουσείου
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Τέθηκε υπό έλεγχο η φωτιά στο χωριό Λάμπου Μύλοι

Η άμεση επέμβαση της Πυροσβεστικής απέτρεψε τα χειρότερα
ΧΩΡΙΑ

Η υδροδότηση του Πολιχνίτου ξανά επί τάπητος

Το ζήτημα που «καίει» τους κατοίκους της περιοχής θα συζητηθεί στο Τοπικό Συμβούλιο του χωριού και στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Δυτικής Λέσβου για ακόμη μια φορά
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Απίστευτη καταστροφή στη βόρεια Χίο

Κάηκαν 70.000 στρέμματα γης μέσα σε μόλις τρεις ημέρες
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σκάλα Ερεσού «εκτός δικτύου» στην καρδιά της τουριστικής σεζόν

Ο Περιβαλλοντικός Κοινωνικός Σύλλογος ζητά άμεσες παρεμβάσεις από Δήμο, Περιφέρεια, Εισαγγελία και παρόχους – 61 επιχειρήσεις συνυπογράφουν το αίτημα
ΑΤΖΕΝΤΑ

Συγκέντρωση αλληλεγγύης για την Παλαιστίνη στη Μυτιλήνη

Κάλεσμα του Παλλεσβιακού Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου την Κυριακή 24 Αυγούστου στην πλατεία Σαπφούς
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΧΩΡΙΑ

Οριοθετήθηκε η φωτιά στον δρόμο Φίλιας – Σκαλοχωρίου

Mετά τις 12 τα μεσάνυχτα το Ανακριτικό της Πυροσβεστικής βρίσκονταν επί ποδός με φακούς, προκειμένου να συλλέξει στοιχεία για την ισχυρή πιθανότητα εμπρησμού