Αφαντο το Ro – Ro «Θαλασσίτης»
Οι υποσχέσεις του υφυπουργού Ναυτιλίας Στέφανου Γκίκα για έναρξη δρομολογίων εντός του Φεβρουαρίου αποδείχθηκαν αβάσιμες
Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 4/3/2025

Ήταν 3 Φεβρουαρίου όταν ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας, από τη Μυτιλήνη δήλωνε πως στα μέσα του μήνα θα ξεκινούσε τα τακτικά του δρομολόγια το πλοίο «Θαλασσίτης» της εταιρείας Αειναύτης, το οποίο θα αντικαθιστούσε το «Πελαγίτης» της ίδιας εταιρείας. Ωστόσο, μέχρι και τις 4 Μαρτίου, το πλοίο παρέμενε δεμένο στον μόλο της Δραπετσώνας και δεν φαινόταν να έχει φύγει ούτε για ένα δοκιμαστικό δρομολόγιο.
Το πλοίο αυτό υποτίθεται πως θα έδινε λύση στις ανάγκες μεταφοράς φορτηγών από και προς τα νησιά του Βορείου Αιγαίου. Μάλιστα, ο κ. Γκίκας, στη συνέντευξη που έδωσε από τη Μυτιλήνη, μίλησε για τουλάχιστον ένα δρομολόγιο την εβδομάδα.
Μέχρι σήμερα, 4 Μαρτίου, η πλοιοκτήτρια εταιρεία Αειναύτης Ν.Ε. δεν έχει προχωρήσει σε καμία ανακοίνωση σχετικά με το αν το πλοίο έχει λάβει όλες τις προβλεπόμενες εγκρίσεις για να ξεκινήσει τα δρομολόγιά του. Επίσης, δεν έχει υπάρξει καμία ενημέρωση για το πότε θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια του πλοίου. Τα παραπάνω δημιουργούν εύλογη ανησυχία σε ναυτιλιακούς κύκλους του Βορείου Αιγαίου.
Το άλλο πλοίο της εταιρείας, το «Πελαγίτης», που επί χρόνια κάλυπτε τις μεταφορικές ανάγκες των νησιών του Βορείου Αιγαίου, θεωρείται βέβαιο ότι δεν πρόκειται να επιστρέψει σε ενεργό δράση. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι εκτιμάται πως απαιτούνται πολύ μεγάλες δαπάνες για την επισκευή του. Θεωρείται πιο πιθανό το πλοίο είτε να πουληθεί σε κάποια αφρικανική χώρα είτε να οδηγηθεί σε διαλυτήριο πλοίων.
Το ζήτημα είναι πως ο καιρός περνάει, η εμπορική και ταξιδιωτική κίνηση στα νησιά του Βορείου Αιγαίου αυξάνεται σταδιακά, και οι ανάγκες μεταφοράς εμπορευμάτων μεγαλώνουν. Η εξέλιξη αυτή καθιστά ακόμη πιο πιεστική την ανάγκη εξεύρεσης λύσης για τη δρομολόγηση ενός πλοίου Ro-Ro.