× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

«Νομοσχέδιο πανδημίας και όχι αναβάθμισης του σχολείου»

Ανακοίνωση κατά των αλλαγών του υπουργείου Παιδείας στα σχολεία από την παράταξη Ε.Ρ.Α

Δημοσίευση 5/5/2020

«Νομοσχέδιο πανδημίας και όχι αναβάθμισης του σχολείου»
' χρόνος ανάγνωσης

Ως νομοσχέδιο της «Πανδημίας» χαρακτηρίζει το σχέδιο Νόμου του υπουργείου Παιδείας για την «αναβάθμιση του σχολείου» η συνδικαλιστική παράταξη εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ε.Ρ.Α» που πρόσκειται στο ΣΥΡΙΖΑ, αποδοκιμάζοντας την εισαγωγή αγγλικών στο νηπιαγωγείο και μεταξύ άλλων την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά σχολική τάξη.

Ειδικότερα η ανακοίνωσητης ΕΡΑ σημειώνει:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η κυβέρνηση της Ν.Δ. στις 22 Απριλίου με το νομοσχέδιο, το οποίο έχει αναρτηθεί για «διαβούλευση» στο Opengov.gr μέχρι την Τετάρτη 6 Μαΐου, αποφάσισε να αναβαθμίσει το Δημόσιο Σχολείο και να νομοθετήσει μια σειρά από ζητήματα στο όνομα της «ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης» όπως τονίζει στην αιτιολογική έκθεση για αυτό. Χωρίς διάλογο, με την εκπαιδευτική κοινότητα να «μένει σπίτι», προχωρά σε μια ενέργεια βαθύτατα αντιδεοντολογική και αντιδημοκρατική.

Την ίδια ώρα που η Υπουργός Παιδείας χαιρετίζει το σύνολο των εκπαιδευτικών , οι οποίοι όπως πάντα έτσι και τώρα αγωνίζονται δίπλα στους μαθητές τους για τη μόρφωση και το δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλους τους μαθητές χωρίς αποκλεισμούς. Την ίδια ώρα ακριβώς, φέρνει στη δημοσιότητα το νομοσχέδιο της πανδημίας, το οποίο συνιστά πλήρη συντηρητική οπισθοδρόμηση και επιφέρει πλήγματα στον ίδιο το χαρακτήρα της δημόσιας Παιδείας, με χτύπημα στη φοίτηση των μαθητών και στον ρόλο του εκπαιδευτικού σε συνθήκες κοινωνικής καραντίνας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:

Εισάγει δράση με τίτλο «Εργαστήρια δεξιοτήτων» με την προσθήκη νέων θεματικών κύκλων, αγνοώντας, ότι το αναλυτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου ειδικά είναι ολόκληρο ένα εργαστήριο δεξιοτήτων, όπου η γνώση αντιμετωπίζεται ως ολότητα και όχι τεμαχισμένη σε διαφορετικές γνωστικές περιοχές και εντάσσονται σε αυτό οι θεματικές περιοχές της Φυσικής Αγωγής, της Πληροφορικής και των Φυσικών Επιστημών.
Εντάσσει στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου δράση για τη δημιουργική ενασχόληση των νηπίων/προνηπίων με την αγγλική γλώσσα, αλλάζοντας έτσι την ίδια τη φιλοσοφία του και δίνοντάς του χαρακτηριστικά Γυμνασίου σύμφωνα με την οποία η γνώση προσεγγίζεται διαθεματικά και δεν κατακερματίζεται με διακριτά αντικείμενα. Χωρίς καμία παιδαγωγική τεκμηρίωση επιδιώκουν την είσοδο των εκπαιδευτικών ΠΕ06- Αγγλικής Γλώσσας στα νηπιαγωγεία για «συμπλήρωση ωρών», υποτιμώντας τον παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών ΠΕ60- Νηπιαγωγών, που έχουν καταρτιστεί για την παροχή της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης.
Επιδιώκει να θεσμοθετήσει τον «εκπαιδευτικό εμπιστοσύνης», δηλαδή εκπαιδευτικό που θα έχει ως αρμοδιότητα να παρέχει συμβουλές και παιδαγωγική υποστήριξη σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες με στόχο τη διαχείριση εκπαιδευτικών και κοινωνικών προβλημάτων. Οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί, οι εκπαιδευτικοί της τάξης που χτίζουν σχέσεις εμπιστοσύνης με τους μαθητές καθημερινά προφανώς για το Υπουργείο Παιδείας και τη Ν.Δ. θα λογίζονται ως εκπαιδευτικοί χαμηλής εμπιστοσύνης;
Προχωρά στην εξωτερική αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση των σχολείων εμπλέκοντας μάλιστα και τους δήμους ως αξιολογητές, με ανάρτηση των αποτελεσμάτων σε ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή του ΥΠΑΙΘ, για να ξεχωρίζουν τα «καλά» από τα «κακά» σχολεία! Το ενδιαφέρον τους εστιάζεται στα πρότυπα σχολεία και όχι στην «πρότυπη» εκπαίδευση για όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις, αποκλεισμούς και ταξικούς φραγμούς.
Εν μέσω πανδημίας αυξάνει τον ανώτερο αριθμό μαθητών/τριών ανά τμήμα από 22 στους 26. . Έτσι σκέφτονται να καλύψουν τις ανάγκες της εκπαίδευσης, να μειώσουν τα τμήματα και να αφήσουν χιλιάδες αναπληρωτές στην ανεργία. Νομοθετούν ως βάση τον ελάχιστο αριθμό των 20 μαθητών για τη σύσταση Τμήματος ,στα 7/Θ και άνω Δημοτικά Σχολεία ,και 16 για τα 2θέσια νηπιαγωγεία και τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Για να φτιάξει μια τάξη 2 τμήματα χρειάζονται για τα μεν Δημοτικά Σχολεία 40 μαθητές και για τα Νηπιαγωγεία 32 νήπια/προνήπια! Τόσο δυσμενής είναι αυτή η διάταξη ,που αν δεν αποσυρθεί θα φέρει πολλές συγχωνεύσεις Τμημάτων ,ίσως και Σχολείων. Με μια μετριοπαθή εκτίμηση στην Α/θμια Λέσβου θα χαθούν περισσότερα από 40 τμήματα Δημοτικών Σχολείων περισσότερα από 30 τμήματα Νηπιαγωγείων!

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

1. Στα «Εργαστήρια δεξιοτήτων» να αναπτύξουμε την δεξιότητα της ενσυναίσθησης για πραγματική προάσπιση του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών.

2. Όχι στον κατακερματισμό της γνώσης και την υποβάθμιση του Δημόσιου Νηπιαγωγείου.

3. Ναι στην οικοδόμηση της εμπιστοσύνης με επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών και την ψυχολογική στήριξη τόσο αυτών όσο και των μαθητών/τριών μας , από ειδικούς που κατέχουν την επιστημονική γνώση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

4. Όχι στην αύξηση του αριθμού μαθητών/τριών ανά τμήμα που θα οδηγήσει στην υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και της ποιότητας της παρεχόμενης διδασκαλίας αλλά και σε μείωση τμημάτων και συγχωνεύσεις σχολείων με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ανεργία ένα πολύ μεγάλο ποσοστό αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

5. Όχι στην επιστροφή στον παρελθόν που σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) Γιάννη Αντωνίου: «Όσο κι αν ακούγεται αναχρονισμός, το ρολόι σχετικά με τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις πρέπει να γυρίσει πίσω στο 2014. (…) Με άλλα λόγια πρέπει να ξαναχτιστεί αυτό που γκρεμίστηκε την τετραετία 2015 – 2019, βελτιωμένο και ενισχυμένο για να πάμε παρακάτω».

Δεν θα επιτρέψουμε η Δημοκρατία, τα δικαιώματα και οι ζωές μας να μπουν σε ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ από κανέναν … ‘’ιό’’.

Δεν θα επιτρέψουμε να φέρουν πάλι τον φόβο και την ανασφάλεια του 2012-14 στα σχολεία και στους εκπαιδευτικούς!»

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

Συλλογή υπογραφών ενάντια στη δομή της Βάστριας

Η οργάνωση Community Peacemaker Teams - Aegean Migrant Solidarity ξεκινά συλλογή υπογραφών καταγγέλλοντας σοβαρές παραλείψεις και κινδύνους στη νέα ΜΠΕ και ζητά την απόρριψή της
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Με καταθέσεις δύο αστυνομικών συνεχίστηκε η «δίκη της Καράβας»

Αντιτιθέμενες εικόνες της ίδιας νύχτας αποτυπώθηκαν στη δεύτερη ημέρα της «δίκης της Καράβας», με δύο αστυνομικούς να περιγράφουν επιθέσεις σε δυνάμεις της ΕΛ.ΑΣ. και την υπεράσπιση να μιλά για αδικαιολόγητες ρίψεις χημικών
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Συνάντηση Αθανασίου με τον Υπουργό Δικαιοσύνης για το κτίριο του Εφετείου

Η συζήτηση έγινε σε θετικό κλίμα και είχε ως κύριο αντικείμενο τη γρηγορότερη προώθηση των διαδικασιών για την ανέγερση κτηρίου για το Εφετείο Μυτιλήνης
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Ανήλικοι στη Λήμνο προκάλεσαν φθορές σε σχολείο

Η αστυνομία ταυτοποίησε τα δύο παιδιά που προκάλεσαν φθορές σε πόρτα γραφείου το βράδυ της 8ης Νοεμβρίου
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Τροχαίο ατύχημα στο δρόμο Καλλονής ‑ Πέτρας

Τραυματίσθηκε μια 67χρονη γυναίκα που οδηγούσε μηχανάκι
ΥΓΕΙΑ

Οι γιατροί του ΕΣΥ Λέσβου προειδοποιούν για οριακή λειτουργία των χειρουργείων του Βοστάνειου

Νέα ανακοίνωση των γιατρών θέτει σοβαρά ζητήματα υποστελέχωσης και ακύρωσης προγραμματισμένων επεμβάσεων στο ΓΝ Μυτιλήνης
ΔΡΑΣΕΙΣ

Διήμερο συνάντησης και ανθρώπινης ζεστασιάς στην Ανεμώτια

Η 5η Συνάντηση Φιλίας και Επικοινωνίας ανέδειξε τη δύναμη της κοινότητας μέσα από την παράδοση της χωρικής απόσταξης και μια σειρά βιωματικών δράσεων που ένωσαν ανθρώπους κάθε ηλικίας
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Στο πλευρό των αιρετών και πολιτών ο Παναγιώτης Χριστόφας

Ο Δήμαρχος Μυτιλήνης βρίσκεται από νωρίς το πρωί της Πέμπτης 20 Νοεμβρίου στο δικαστικό μέγαρο Μυτιλήνης και παρακολουθεί τη δίκη για τα γεγονότα της Καράβας
ΥΓΕΙΑ

Μια νέα αγκαλιά στήριξης για τους φροντιστές ατόμων με άνοια

Το Οικοτροφείο A3 Alzheimer της «Αγκαλιά» και ο Δήμος Μυτιλήνης ξεκινούν κύκλο δέκα βιωματικών συναντήσεων για εκπαίδευση και ενδυνάμωση των φροντιστών
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Συνεχίζεται η δίκη της Καράβας

Αίτημα για πραγματογνώμονα λόγω μονομερούς αξιολόγησης του υλικού από την αστυνομία
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΥΓΕΙΑ

Έκτακτη έκκληση του Βοστανείου για αίμα

Το Νοσοκομείο Μυτιλήνης καλεί τους εθελοντές αιμοδότες και όλους τους πολίτες της Λέσβου να ενισχύσουν άμεσα τις μειωμένες αποθήκες αίματος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το Γυμνάσιο Ιππείου περνά στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης

Εκπαιδευτικοί του σχολείου μέσω του προγράμματος Erasmus+ είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να χρησιμοποιήσουν ολοκληρωμένα ψηφιακά περιβάλλοντα μάθησης