× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

«Νομοσχέδιο πανδημίας και όχι αναβάθμισης του σχολείου»

Ανακοίνωση κατά των αλλαγών του υπουργείου Παιδείας στα σχολεία από την παράταξη Ε.Ρ.Α

Δημοσίευση 5/5/2020

«Νομοσχέδιο πανδημίας και όχι αναβάθμισης του σχολείου»
' χρόνος ανάγνωσης

Ως νομοσχέδιο της «Πανδημίας» χαρακτηρίζει το σχέδιο Νόμου του υπουργείου Παιδείας για την «αναβάθμιση του σχολείου» η συνδικαλιστική παράταξη εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ε.Ρ.Α» που πρόσκειται στο ΣΥΡΙΖΑ, αποδοκιμάζοντας την εισαγωγή αγγλικών στο νηπιαγωγείο και μεταξύ άλλων την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά σχολική τάξη.

Ειδικότερα η ανακοίνωσητης ΕΡΑ σημειώνει:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η κυβέρνηση της Ν.Δ. στις 22 Απριλίου με το νομοσχέδιο, το οποίο έχει αναρτηθεί για «διαβούλευση» στο Opengov.gr μέχρι την Τετάρτη 6 Μαΐου, αποφάσισε να αναβαθμίσει το Δημόσιο Σχολείο και να νομοθετήσει μια σειρά από ζητήματα στο όνομα της «ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης» όπως τονίζει στην αιτιολογική έκθεση για αυτό. Χωρίς διάλογο, με την εκπαιδευτική κοινότητα να «μένει σπίτι», προχωρά σε μια ενέργεια βαθύτατα αντιδεοντολογική και αντιδημοκρατική.

Την ίδια ώρα που η Υπουργός Παιδείας χαιρετίζει το σύνολο των εκπαιδευτικών , οι οποίοι όπως πάντα έτσι και τώρα αγωνίζονται δίπλα στους μαθητές τους για τη μόρφωση και το δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλους τους μαθητές χωρίς αποκλεισμούς. Την ίδια ώρα ακριβώς, φέρνει στη δημοσιότητα το νομοσχέδιο της πανδημίας, το οποίο συνιστά πλήρη συντηρητική οπισθοδρόμηση και επιφέρει πλήγματα στον ίδιο το χαρακτήρα της δημόσιας Παιδείας, με χτύπημα στη φοίτηση των μαθητών και στον ρόλο του εκπαιδευτικού σε συνθήκες κοινωνικής καραντίνας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:

Εισάγει δράση με τίτλο «Εργαστήρια δεξιοτήτων» με την προσθήκη νέων θεματικών κύκλων, αγνοώντας, ότι το αναλυτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου ειδικά είναι ολόκληρο ένα εργαστήριο δεξιοτήτων, όπου η γνώση αντιμετωπίζεται ως ολότητα και όχι τεμαχισμένη σε διαφορετικές γνωστικές περιοχές και εντάσσονται σε αυτό οι θεματικές περιοχές της Φυσικής Αγωγής, της Πληροφορικής και των Φυσικών Επιστημών.
Εντάσσει στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου δράση για τη δημιουργική ενασχόληση των νηπίων/προνηπίων με την αγγλική γλώσσα, αλλάζοντας έτσι την ίδια τη φιλοσοφία του και δίνοντάς του χαρακτηριστικά Γυμνασίου σύμφωνα με την οποία η γνώση προσεγγίζεται διαθεματικά και δεν κατακερματίζεται με διακριτά αντικείμενα. Χωρίς καμία παιδαγωγική τεκμηρίωση επιδιώκουν την είσοδο των εκπαιδευτικών ΠΕ06- Αγγλικής Γλώσσας στα νηπιαγωγεία για «συμπλήρωση ωρών», υποτιμώντας τον παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών ΠΕ60- Νηπιαγωγών, που έχουν καταρτιστεί για την παροχή της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης.
Επιδιώκει να θεσμοθετήσει τον «εκπαιδευτικό εμπιστοσύνης», δηλαδή εκπαιδευτικό που θα έχει ως αρμοδιότητα να παρέχει συμβουλές και παιδαγωγική υποστήριξη σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες με στόχο τη διαχείριση εκπαιδευτικών και κοινωνικών προβλημάτων. Οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί, οι εκπαιδευτικοί της τάξης που χτίζουν σχέσεις εμπιστοσύνης με τους μαθητές καθημερινά προφανώς για το Υπουργείο Παιδείας και τη Ν.Δ. θα λογίζονται ως εκπαιδευτικοί χαμηλής εμπιστοσύνης;
Προχωρά στην εξωτερική αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση των σχολείων εμπλέκοντας μάλιστα και τους δήμους ως αξιολογητές, με ανάρτηση των αποτελεσμάτων σε ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή του ΥΠΑΙΘ, για να ξεχωρίζουν τα «καλά» από τα «κακά» σχολεία! Το ενδιαφέρον τους εστιάζεται στα πρότυπα σχολεία και όχι στην «πρότυπη» εκπαίδευση για όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις, αποκλεισμούς και ταξικούς φραγμούς.
Εν μέσω πανδημίας αυξάνει τον ανώτερο αριθμό μαθητών/τριών ανά τμήμα από 22 στους 26. . Έτσι σκέφτονται να καλύψουν τις ανάγκες της εκπαίδευσης, να μειώσουν τα τμήματα και να αφήσουν χιλιάδες αναπληρωτές στην ανεργία. Νομοθετούν ως βάση τον ελάχιστο αριθμό των 20 μαθητών για τη σύσταση Τμήματος ,στα 7/Θ και άνω Δημοτικά Σχολεία ,και 16 για τα 2θέσια νηπιαγωγεία και τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Για να φτιάξει μια τάξη 2 τμήματα χρειάζονται για τα μεν Δημοτικά Σχολεία 40 μαθητές και για τα Νηπιαγωγεία 32 νήπια/προνήπια! Τόσο δυσμενής είναι αυτή η διάταξη ,που αν δεν αποσυρθεί θα φέρει πολλές συγχωνεύσεις Τμημάτων ,ίσως και Σχολείων. Με μια μετριοπαθή εκτίμηση στην Α/θμια Λέσβου θα χαθούν περισσότερα από 40 τμήματα Δημοτικών Σχολείων περισσότερα από 30 τμήματα Νηπιαγωγείων!

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

1. Στα «Εργαστήρια δεξιοτήτων» να αναπτύξουμε την δεξιότητα της ενσυναίσθησης για πραγματική προάσπιση του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών.

2. Όχι στον κατακερματισμό της γνώσης και την υποβάθμιση του Δημόσιου Νηπιαγωγείου.

3. Ναι στην οικοδόμηση της εμπιστοσύνης με επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών και την ψυχολογική στήριξη τόσο αυτών όσο και των μαθητών/τριών μας , από ειδικούς που κατέχουν την επιστημονική γνώση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

4. Όχι στην αύξηση του αριθμού μαθητών/τριών ανά τμήμα που θα οδηγήσει στην υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και της ποιότητας της παρεχόμενης διδασκαλίας αλλά και σε μείωση τμημάτων και συγχωνεύσεις σχολείων με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ανεργία ένα πολύ μεγάλο ποσοστό αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

5. Όχι στην επιστροφή στον παρελθόν που σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) Γιάννη Αντωνίου: «Όσο κι αν ακούγεται αναχρονισμός, το ρολόι σχετικά με τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις πρέπει να γυρίσει πίσω στο 2014. (…) Με άλλα λόγια πρέπει να ξαναχτιστεί αυτό που γκρεμίστηκε την τετραετία 2015 – 2019, βελτιωμένο και ενισχυμένο για να πάμε παρακάτω».

Δεν θα επιτρέψουμε η Δημοκρατία, τα δικαιώματα και οι ζωές μας να μπουν σε ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ από κανέναν … ‘’ιό’’.

Δεν θα επιτρέψουμε να φέρουν πάλι τον φόβο και την ανασφάλεια του 2012-14 στα σχολεία και στους εκπαιδευτικούς!»

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΥΓΕΙΑ

Οι προκλήσεις και οι προοπτικές του «Βοστανείου» για τον Αλ. Κουτσαντώνη

Ο πρόεδρος και Διοικητής του Νοσοκομείου Μυτιλήνης μιλά στο «Ν» για ελλείψεις, πιέσεις και το στοίχημα της στήριξης
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

«Με τους λαούς που αντιστέκονται, ενάντια στους δολοφόνους»

Μαχητικό κάλεσμα του Συνδικάτου Οικοδόμων Λέσβου για συμμετοχή στη συγκέντρωση αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη την Κυριακή 24 Αυγούστου στην Πλατεία Σαπφούς της Μυτιλήνης
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

«Simplicity»: Η απλότητα του πηλού, η μνήμη της Λέσβου

Ένα ντοκιμαντέρ που συνδέει παρελθόν και παρόν μέσα από την αγγειοπλαστική του Δημήτρη Κουβδή, στη μνήμη της Αγλαΐας Αρχοντίδου
ΔΡΑΣΕΙΣ

Ποδήλατο, τουρισμός και ανάπτυξη: Νέα σχέδια για τη Λέσβο

Συνάντηση του Ποδηλατικού Συλλόγου Λέσβου με τον Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου αλληλέγγυο στη Χίο μετά τις πυρκαγιές

Από τις πρώτες ώρες της κρίσης το Πανεπιστήμιο φιλοξένησε πυροσβέστες, εθελοντές και πυρόπληκτους
ΑΤΖΕΝΤΑ

Το έθιμο της τράτας στη Σκάλα Πολιχνίτου

Την Τετάρτη 20 Αυγούστου
ΔΡΑΣΕΙΣ

Ποδηλατικός τουρισμός στη Λέσβο με διεθνείς συνεργασίες

Συνάντηση Μουτζούρη με τον Ποδηλατικό Σύλλογο Λέσβου – Στο επίκεντρο η ανάπτυξη συνεργειών με τουρκικούς συλλόγους και η προβολή του νησιού ως ποδηλατικού προορισμού
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Συγκέντρωση στη Μύρινα για την Παλαιστίνη την Κυριακή

Συλλογικό μήνυμα ενάντια στον πόλεμο, τον ιμπεριαλισμό και τη στήριξη της Ελλάδας στο Ισραήλ
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Τροχαίο, επεισόδιο με λοστό και παστούρωμα ζώου στη Λέσβο

Τρία περιστατικά υπό διερεύνηση της αστυνομίας
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Παραβάσεις σε επιχειρήσεις σε Μήθυμνα και Μυτιλήνη

Στο οδόστρωμα και το πεζοδρόμιο τοποθετήθηκαν τραπεζοκαθίσματα χωρίς άδεια
ΔΡΑΣΕΙΣ

2.123 έλεγχοι για κράνος σε Λέσβο, Χίο και Σάμο

772 έλεγχοι στη Λέσβο – 20 οδηγοί και 5 συνεπιβάτες χωρίς κράνος
ΜΟΥΣΙΚΗ

Και άλλα πούλμαν για τη συναυλία στην Αρχαία Αντισσα

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Λέσβου ανταποκρίνεται στο αυξημένο ενδιαφέρον του κοινού για τις 20 Αυγούστου